Oorspronkelijk geplaatst door Doa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zelfrijdende auto’s
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
lets have some more member berries
Comment
-
TNO: 'AI LAAT ZELFRIJDENDE AUTO TOEKOMSTIGE SITUATIES VOORSPELLEN'
BETER ANTICIPEREN
Zelfrijdende auto's kunnen nog een stuk 'slimmer' worden met behulp van kunstmatige intelligentie. TNO is erin geslaagd een zelfrijdende auto enkele seconden 'vooruit te laten kijken'.
TNO heeft een succesvolle test uitgevoerd met een zelfrijdende auto die met behulp van kunstmatige intelligentie voorspelt wat er binnen enkele seconden kan gebeuren. Dat meldt de onderzoeksorganisatie in het vrijdag verschenen jaarverslag. "Een paar seconden lijkt misschien niet veel", stelt TNO. "Maar bij gevaarlijke verkeerssituaties kunnen die secondes levens redden. De bestuurder van een voertuig heeft dan namelijk nog de mogelijkheid om veilig de controle over te nemen." Ook, zo stellen de onderzoekers, 'kunnen we het gedrag van de auto op één lijn brengen met menselijke waarden. En dat is een belangrijke voorwaarde om dit soort systemen in de echte wereld te gebruiken'.
Experimenten in San Francisco, of beter gezegd, de ongelukken met zelfrijdende auto's van Cruise aldaar, laten volgens TNO zien dat zelfrijdende auto's nog steeds veel moeite hebben met onbekende situaties. Met het nieuwe systeem kan de AI in de TNO-auto voorspellen welk gedrag op de rijbaan te verwachten is. Op een testbaan is een proef met een conceptversie van de auto succesvol verlopen. Mogelijk gaat dit ook helpen om ADAS-systemen in meer conventionele auto's beter te laten werken.
Foto van zelfrijdende BMW is ter illustratie.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Comment
Comment