Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Impact wereldwijd leveringstijden nieuwe wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Impact wereldwijd leveringstijden nieuwe wagens

    Door het wereldwijde chiptekort komt de levering van sommige nieuwe wagens wel op een hele lange tijd. Levertijden van meer dan 8 maanden tot een jaar zijn nu al aan de orde.

    Bijkomend zou dit een voordeel opleveren voor de markt in tweedehandswagens. Want per definitie meteen beschikbaar.

    Zou jij een tweedehands verkiezen indien je levertijd voor de nieuwe te lang is? Of toch liever wachten op dat nieuwste model?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

  • #2
    als je nu een nieuwe bestelt is die verouderd tegen hij geleverd wordt. ik heb ook een hekel aan wachten. ik zou dus eerder de opportunist uithangen en een stockmodel kopen, een jonge tweedehands of iets anders wat op korte termijn leverbaar is. mijn model 3 was het enige exemplaar dat beschikbaar was vorig jaar in juni, was al ingeschreven geweest, toevallig in de kleur die ik wou, dus toegehapt en nog geen spijt van gehad.

    Comment


    • #3
      sunking Die eerste zin begrijp ik niet goed. Een auto is toch niet verouderd als hij over 8-12 maanden geleverd wordt. Zo snel evolueert de techniek ook niet. Of het moet een uitloopmodel zijn.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        sunking Die eerste zin begrijp ik niet goed. Een auto is toch niet verouderd als hij over 8-12 maanden geleverd wordt. Zo snel evolueert de techniek ook niet. Of het moet een uitloopmodel zijn.
        nen ICE of ne PHEV is per definitie verouderd als ge vandaag nen nieuwe wagen met verbrandingsmotor koopt, dan is dat in feite dezelfde motor dan een gelijkaardige wagen van 5 jaar oud. ok er zit misschien wel een nieuwe gps of wat andere snufjes op... en dat lijkt mij dan niet de moeite waard om een jaar op te wachten.
        en ook in EV land gaat de ontwikkeling hard... ik had zelfs al wat schrik dat mijn model 3 rap zou gaan achterlopen wat betreft batterijtechniek, maar dat schijnt vooralsnog nog wel mee te vallen (solid state zal niet doorbreken op korte termijn).

        Comment


        • #5
          Is dat dan een probleem dat er auto's met nieuwere (betere) techniek rondrijden?
          Je bent er nu tevreden over. Waarom zou je niet meer tevreden zijn als andere auto's nieuwere techniek hebben?
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Is dat dan een probleem dat er auto's met nieuwere (betere) techniek rondrijden?
            Je bent er nu tevreden over. Waarom zou je niet meer tevreden zijn als andere auto's nieuwere techniek hebben?
            het heeft wel invloed op de restwaarde.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              restwaarde.

              Comment


              • #8
                Een nieuwe is verouderd, dus zou je een tweedehands kopen. Want die is dan niet verouderd ?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Een nieuwe is verouderd, dus zou je een tweedehands kopen. Want die is dan niet verouderd ?
                  die is goedkoper en ge moet er niet op wachten
                  als ge een jaar moet wachten, bestaat er toch de kans dat er al weer een nieuw model is tegen dat ge de uwe hebt?
                  als ik een jaar had moeten wachten op de mijne, kweet niet of k het dan gedaan zou hebben... maarja zo ben ik nu eenmaal :p

                  Comment


                  • #10
                    Het is nu wel de vraag of inderdaad dat chiptekort wel werkelijk de leertijden en prijzen aan het bepalen is. Of komt het de fabrikanten nu goed uit?
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • #11
                      wat hebben fabrikanten er bij te winnen dat ze dit jaar amper auto's kunnen uitleveren? CO2 boetes uitsparen?

                      Comment


                      • #12
                        In USA zijn ze al bezig met de prijzen aan te passen wegens de "schaarste"..
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          In USA zijn ze al bezig met de prijzen aan te passen wegens de "schaarste"..
                          gewoon de wet van vraag en aanbod dus? als er voldoende aanbod is zal men winst maken door een zo hoog mogelijk volume te draaien, als er weinig aanbod is, tja dan kunnen ze daar weer van profiteren en wordt het de facto duurder voor de klanten.

                          Comment


                          • #14
                            Inderdaad, vraag en aanbod. Alleen blijven de prijzen daarna op dezelfde hoogte. Een verdoken verhoging van de prijzen. Net zoals bij de elektriciteit, gas en zo veel andere zaken het geval is/ zal zijn.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment

                            Working...
                            X