Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toon de vreemde verkeersborden / verkeerssituaties
uw uitleg klopt van geen kanten rx6 dus daarom is uw bijdrage weinig zinvol
als er nog andere straten zouden zijn, dan zou dat zichtbaar zijn op het bord van de doodlopende straat. Daar moeten namelijk alle zijstraten op aangeduid zijn.
Gast. Zucht.
Mij reactie is op knight rider die zegt dat het bord van niet parkeren altijd voor de gehele straat is. Het gaat niet over het bord van doodlopende straat.
Wat ik daar op antwoord ga je tegenspreken dan ? Dus als er in een straat met 20 zijstraten enkel in het begin van die straat zo'n bord staat van verboden te parkeren, is dat voldoende ? Dan mag je in heel die straat en voorbij al die zijstraten niet parkeren ?
De gebiedende wijs is een werkwoordsvorm die we gebruiken om een gebod of een bevel uit te drukken. In zinnen met een gebiedende wijs ontbreekt het onderwerp en staat de werkwoordsvorm op de eerste plaats.
In zinnen met een gebiedende wijs ontbreekt het onderwerp en staat de werkwoordsvorm op de eerste plaats.
Inderdaad, maar dit is geen gebiedende wijs. Dit is gewoon een informatieve zin waar het onderwerp weggelaten is. Het zou moeten zijn "dit geldt voor de gehele straat".
Het weglaten van het onderwerp is in tegenwoordig, zelfs in de kranten is het al normaal geworden. "Kunnen morgen winnen", bijvoorbeeld, een kopje van een trainer die eigenlijk zei "we kunnen morgen winnen". Dat is geen gebiedende wijs, dat is gewoon luiheid van de journalist.
Blijkbaar met hetzelfde als jij op dit moment
Ik heb een fijne dag met mijn familie doorgebracht, van half negen vandemorgen tot half tien vanavond, en nu kom ik mij hier nog wat amuseren hee
Lekker met een Omer er bij, schol
Zonder enige voorkeur voor welk forumlid dan ook
In dit geval is het wel degelijk ”geldt voor de hele straat”, want dit is inderdaad geen gebiedende wijs.
Er worden hier echter wel grotere kemels geschoten t.a.v. onze beminnelijke moedertaal.
Comment