Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat als.... de electrische auto eerst was ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Soms is alle voeling met de realiteit verdwenen bij mensen die geen enkele wagen privé moeten kopen. Bovenstaande bedragen zijn onbetaalbaar geworden voor particulieren. Dan is een firmawagen of leasing met tankkaart op de zaak wel een heel groot voordeel geworden tov de particulier. De discrepantie wordt te groot.
    ja, maar dat gaat dan over bedrijfswagens - en niet over elektrische wagens.
    genoeg mensen die prive lastig rondkomen (huis kopen onbetaalbaar, huren ook niet goedkoop - dan zwijgen we nog over de energieprijzen) maar wel een dikke bedrijfswagen krijgen (vorige week nog een meisje gesproken die voor een of andere verzekeringsmaatschappij werkte en kon kiezen tussen een X1 en mini countryman als bedrijfswagen... )

    ik kreeg op mijn 25 een Audi A3 onder mijn gat, ik vond dat toen ook al niet normaal... (en tot overmaat van ramp moest het een diesel zijn)

    en ja ik heb wel een idee hoeveel particulieren typisch kunnen/willen besteden aan een wagen... 20-25k voor een nieuwe of een jonge occasie is vaak geen probleem, krijgen ze ook makkelijk een lening voor.. als ge 't iets breder hebt kunt ge wel naar 30-40k gaan..

    kennis van mij, kocht een nieuwe kia pro'ceed .. heeft het nochtans niet breed, maar een wagen is belangrijk voor hem, dus zijn keuze...

    mijn buurman kocht zich prive een model 3 long range.. 60k is niet niks maar ook geen fortuin.

    andere vrienden hebben dan weer géén auto maar wel een groot huis... want die auto kost veel te veel en met een elektrische fiets raken ze ook overal.

    De realiteit is dat het hier vol rijdt met dikke bakken en dat we der constant mee in de file staan en dat het vaak grijs weer is .
    Last edited by sunking; 01/06/2022, 13:56.

    Comment


    • #42
      Klopt, maar een ev is nog steeds 100% aftrekbaar, komt van 120% . Wie kan dat verantwoorden, zeker met de huidige brandstofprijzen. Daarbij komt dat de middenklasse ev voor een particulier onbetaalbaar is. Sommige particulieren hebben ook een wagen nodig om op het werk te geraken, of noodzakelijke verplaatsingen te doen.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #43
        ik denk dat ik net heb aangetoond dat een middenklasse EV even betaalbaar is dan een middenklasse benzinewagen... puur op basis van aankoopprijs, brandstofprijzen en onderhoudskosten.
        een megane benzine start vanaf 25k, een elektrische van 35k... die 10k verdien je al terug met de brandstof.. tenzij als je enkel rond de kerktoren rijdt natuurlijk. in dat geval, koop je beter een fiets.. of je doet aan autodelen
        Last edited by sunking; 01/06/2022, 14:44.

        Comment


        • #44
          Fietsen, ik doe al sinds mijn kleutertijd niets anders maar het is nog niet goed geweest voor mijn gezondheid, integendeel!
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Soms is alle voeling met de realiteit verdwenen bij mensen die geen enkele wagen privé moeten kopen. Bovenstaande bedragen zijn onbetaalbaar geworden voor particulieren. Dan is een firmawagen of leasing met tankkaart op de zaak wel een heel groot voordeel geworden tov de particulier. De discrepantie wordt te groot.
            Voor alle duidelijkheid: ik ben particulier en koop dus mijn auto’s privé.
            Ik koop wat ik kan en wil betalen, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
            Ik heb evenveel en dikwijls (veel) meer respect voor mensen die fier zijn op hun bijeengespaarde Dacia van 10.000 euro dan voor sommige leasebakrijders met één of andere (liefst Engelstalige) functieomschrijving voor een flutjob op hun visitekaartje.
            Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 01/06/2022, 15:04.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Fietsen, ik doe al sinds mijn kleutertijd niets anders maar het is nog niet goed geweest voor mijn gezondheid, integendeel!
              ja je kan met alles pech hebben helaas... k zou graag ne moto kopen maar mijn vrienden zeggen van doe het niet, veel te gevaarlijk.. maar als ik hoor op wat voor onnozele manier mensen soms verongelukken of andere tegenslagen hebben...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                k zou graag ne moto kopen...
                Dan toch een elektrische?

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                  Dan toch een elektrische?
                  nope

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Soms is alle voeling met de realiteit verdwenen bij mensen die geen enkele wagen privé moeten kopen. Bovenstaande bedragen zijn onbetaalbaar geworden voor particulieren. Dan is een firmawagen of leasing met tankkaart op de zaak wel een heel groot voordeel geworden tov de particulier. De discrepantie wordt te groot.
                    Klopt, ik zou het bedrag van mijn firmawagen ook nooit privé willen uitgeven.
                    Firmawagen is 70k, privé wagen is 20k.... Eerlijkheidshalve, ik find de privé auto nog te duur voor het gebruik dat we er van hebben (<10k per jaar).

                    Als ik ooit stop met werken wil ik wel met iets degelijk rijden, maar of ik daar 70k voor wil uitgeven is een ander punt. Mij lijkt de balans wat aanvaardbaar te worden rond de 50k.
                    Ik ben geen autofreak, maar wil gewoon iets comfortabel en degelijk.
                    Volgende bedrijfsauto is besteld, dat wordt dus een mooie Mod Y. Die beantwoordt voor zowat 100% aan mijn wensen, maar vind het ook een belachelijk grote zak geld.

                    Ik kan me best voorstellen met een goed uitgeruste ID3/4 te rijden of een Enyaq. Ik zou die dan waarschijnlijk 2dehands kopen en dan minstens 5-7 jaar mee rijden.

                    Bereik van die modellen is OK, laadsnelheid zit goed, ruimteaanbod prima in orde, maar inderdaad niet goedkoop.
                    Op dit moment zie ik de prijzen onwille van inflatie niet zakken, en met de chiptekorten en de lange leveringstermijnen. Zodra de markt minder overhit zal zijn zullen de prijzen zakken of kortingen oplopen.
                    De klassieke merken werken dan met kortingen en gratis paketten, bij Tesla sturen ze makkelijker de prijzen bij als de leveringstermijnen te kort worden. (en omhoog als ze langer worden)

                    Dat de fabrikanten zich eerst werpen op de duurdere modellen is ook logisch, daar kunnen ze makkelijker hun investeringen in R&D terugverdienen. Met electrische Polootjes aan 25k is dat moeilijk.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                      ja je kan met alles pech hebben helaas... k zou graag ne moto kopen maar mijn vrienden zeggen van doe het niet, veel te gevaarlijk.. maar als ik hoor op wat voor onnozele manier mensen soms verongelukken of andere tegenslagen hebben...
                      Goh laat ons zeggen dat je met een fiets iets kwetsbaarder bent

                      Heb zelf 35 jaar met de moto gereden. Nu zou ik het niet meer kopen. De goede tijd is voorbij.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        McLarenboy
                        Er is al aangetoond dat het enorm mee valt met die degradatie. Ca 10% na 300k vind ik prima in orde voor een Tesla bv.
                        Welke dingen doe jij met je auto’s die een EV niet kan?
                        Niet alleen levensduur van de batterij bedoelde ik maar ook alle andere electronische zaken. Kostenplaatje staat voorop bij de ontwikkeling van veel dingen, inboeten op kwaliteit om te kunnen besparen is meer en meer de norm. En vooral men focust vandaag op het bouwen van dingen die maar een beperkte tijd kunnen meegaan. Zo gaan mensen sneller de stap zetten om weer nieuw te kopen bij het moment dat vervelende problemen komen opduiken.

                        Als je iemand bent die doorheen het jaar hooguit binnen twee provincies blijft bewegen dan is EV misschien wel goed. Ikzelf rij veel prive kilometers en niet rond de kerk. Mijn droom aan 13 jaar was om een eigen garage te hebben om te werken aan auto's. Aan 16 jaar wist ik al dat het meer en meer om computers en diagnose apparatuur ging gaan dus daar wou ik me niet mee bezig houden. Vandaag heb ik een verzameling auto's staan en alles doe ik zelf, dus mijn droom heb ik. Ik wil een wagen met een manuele versnellingsbak, ik wil kunnen genieten van het brullen van de motor, ik wil wagens kunnen aanpassen,... Allemaal dingen die ik niet van toepassing zijn bij een EV.

                        EV's zijn snel van stilstand - het enige wat je moet doen is plankgas geven. Daar is voor mij niets speciaals aan, en dat gevoel ben je snel gewoon dus het nieuwe is er dan ook af. Heeft veel gemeen met dragracen, en dat is ook mijn ding niet. Hoewel Audidriver terecht opmerkt dat eens op de autosnelweg die EV's rustig tuffen aan 100 per uur om de batterij te sparen dus performance is dan niet meer van belang?

                        Gaan er ooit EV's rondrijden van 20 jaar oud? Zeker niet dus de milieukaart daar moet men zeker niet mee zwaaien.



                        Comment


                        • #52
                          Voor de duidelijkheid; heb geen probleem met EV's. Maar zij die zeggen dat de verbrandingsmotor weg moet en EV die plaats moet innemen, daar heb ik wél een probleem mee.

                          Comment


                          • #53
                            En toch gaat dat gebeuren.
                            Je zal je oldtimers kunnen houden, maar binnen een paar jaar stopt de hele ontwikkeling van nieuwe motoren, en dan loopt het naar zijn einde.
                            Autobouwers gaan daar niet meer in investeren omdat het niet terug te verdienen is.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                              Niet alleen levensduur van de batterij bedoelde ik maar ook alle andere electronische zaken. Kostenplaatje staat voorop bij de ontwikkeling van veel dingen, inboeten op kwaliteit om te kunnen besparen is meer en meer de norm. En vooral men focust vandaag op het bouwen van dingen die maar een beperkte tijd kunnen meegaan. Zo gaan mensen sneller de stap zetten om weer nieuw te kopen bij het moment dat vervelende problemen komen opduiken.
                              Dat is niet uniek aan EV's.
                              Ik durf zelfs te beweren dat een EV op dit moment meer kans heeft om rijdend gehouden te worden om volgende redenen:
                              - auto's met verbrandingsmotoren steunen nog volledig op technologie van toeleveranciers zoals Bosch. Die maken electronische modules waar niemand van weet wat er in zit, wat het doet, wat de algorithmes zijn, ... Honderden van die modules zitten er in een huidige auto. Als die niet meer te vinden zijn, stopt het. In mijn 30 jaar oude Honda Prelude heb ik een module voor de 4WS. Dat is een electronica module die zeker een kilo weegt. Kan waarschijnlijk gemakkelijk op een Raspberry Pi, ESP32 of zelfs Arduino even goed geregeld worden. Maar wie gaat dat reverse engineeren voor die enkele honderden of duizenden auto's wereldwijd?
                              - een EV (en dan vooral een merk als Tesla) heeft de wagen van de grond ontworpen, meer electronica is centraal in de auto geregeld. Geen honderden modules meer van allerlei toeleveranciers. Tesla heeft bvb al hun software van de ene computer architectuur naar een andere geport in de Model S. Slimme mensen zie ik dan eerder de software van bvb Tesla reverse engineeren naar een nieuwe computer architectuur. Of misschien maakt Tesla delen ooit open source voor oudere modellen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                              Als je iemand bent die doorheen het jaar hooguit binnen twee provincies blijft bewegen dan is EV misschien wel goed.
                              Bwa, het hangt van je gebruik. Maar vroeger reed ik bvb 65.000km/jaar. +200km op een dag. Zou perfect te doen zijn met een goede EV, zelfs zonder te laden op het werk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                              Ikzelf rij veel prive kilometers en niet rond de kerk. Mijn droom aan 13 jaar was om een eigen garage te hebben om te werken aan auto's. Aan 16 jaar wist ik al dat het meer en meer om computers en diagnose apparatuur ging gaan dus daar wou ik me niet mee bezig houden. Vandaag heb ik een verzameling auto's staan en alles doe ik zelf, dus mijn droom heb ik. Ik wil een wagen met een manuele versnellingsbak, ik wil kunnen genieten van het brullen van de motor, ik wil wagens kunnen aanpassen,... Allemaal dingen die ik niet van toepassing zijn bij een EV.
                              Inderdaad. So what?
                              De mensen die graag paard reden, zullen gelijkaardige argumenten gebruikt hebben bij de eerste auto's.
                              Mijn MX-5 doe ik ook pas weg als er geen benzine meer te krijgen is, of als hij verboden wordt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                              EV's zijn snel van stilstand - het enige wat je moet doen is plankgas geven. Daar is voor mij niets speciaals aan, en dat gevoel ben je snel gewoon dus het nieuwe is er dan ook af. Heeft veel gemeen met dragracen, en dat is ook mijn ding niet. Hoewel Audidriver terecht opmerkt dat eens op de autosnelweg die EV's rustig tuffen aan 100 per uur om de batterij te sparen dus performance is dan niet meer van belang?
                              Ik rij ook graag, en geef je direct gelijk dat een EV niet dezelfde rijervaring geeft als een leuke ICE auto. Echter vind ik dat zo ongeveer iedere moderne auto dezelfde kant uit gaat: hoger, zwaarder, meer afschermen van rijervaringen. Enkel een MX-5 kan je nog een echt leuke auto noemen. Het nut van de pk race snap ik ook niet. Wat ben ik met +300pk in een provincie waar ik amper wegen vind waar ik nog 90 mag rijden en het vol staat met traject controles? Het land zit vol (lintbebouwing helpt natuurlijk niet), dus wat 20-30 jaar geleden kon, kan nu gewoon niet meer. Wil je nog echt sportief rijden, ga naar het circuit. En doe dat dan met bvb een goed getunede Golf GTI of MX-5.

                              Persoonlijk rij ik zelf ook meer en meer onder de 120 op de snelweg met mijn ICE auto. 30km verderop sta je toch in de file, dus waarom haasten en extra uitstoten voor geen tijdwinst?

                              Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                              Gaan er ooit EV's rondrijden van 20 jaar oud? Zeker niet dus de milieukaart daar moet men zeker niet mee zwaaien.
                              Zeg nooit nooit. Dus "zeker niet" lijkt me heel kortzichtig. Er rijden nog genoeg Tesla Model S rond van 2013, dat is al ongeveer 10 jaar. En dat is het eerste massa geproduceerd van een nieuwe fabrikant met volledig nieuwe technologie, veel kinderziektes dus. Dus lijkt voorlopig wel mee te vallen.
                              Ik ben ook benieuwd hoeveel ICE of PHEV auto's die nu nieuw zijn er nog gaan rondrijden over 20 jaar.

                              Comment


                              • #55
                                Ik hoop dat die brandstof die Porsche aan het ontwikkelen er gaat doorkomen In dergelijk geval blijven verbrandingsmotoren dan wel gewoon nog nuttig. Want een belangrijk feit dat velen misschien al uit het oog verloren zijn; bij de eerste lockdown toen echt de overgrote meerderheid gewoon thuis zat dan is gebleken dat de impact van de gewone voertuigen die niet rondreden écht geen noemenswaardig verschil maakte qua uitstoot dan een gewone werkdag. En waarom? Omdat het vrachtverkeer gewoon wel bleef rondrijden.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                  Ik hoop dat die brandstof die Porsche aan het ontwikkelen er gaat doorkomen In dergelijk geval blijven verbrandingsmotoren dan wel gewoon nog nuttig. Want een belangrijk feit dat velen misschien al uit het oog verloren zijn; bij de eerste lockdown toen echt de overgrote meerderheid gewoon thuis zat dan is gebleken dat de impact van de gewone voertuigen die niet rondreden écht geen noemenswaardig verschil maakte qua uitstoot dan een gewone werkdag. En waarom? Omdat het vrachtverkeer gewoon wel bleef rondrijden.
                                  Dat wordt een superdure niche brandstof.
                                  Als je die brandstof (efuel) gaat omrekenen, dan kost die ca 5 keer zo veel electriciteit om te maken als wat je in een batterijauto zou steken.
                                  Dus goed voor wat plezier, maar zeker niet voor gebruik door de grote massa.
                                  Reken maar op prijzen van 5-10€ per liter.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                    Ik hoop dat die brandstof die Porsche aan het ontwikkelen er gaat doorkomen In dergelijk geval blijven verbrandingsmotoren dan wel gewoon nog nuttig.
                                    Zoals aangegeven gaat dit wreed duur zijn en waarschijnlijk voor nog meer hongersnood zorgen

                                    Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                    Want een belangrijk feit dat velen misschien al uit het oog verloren zijn; bij de eerste lockdown toen echt de overgrote meerderheid gewoon thuis zat dan is gebleken dat de impact van de gewone voertuigen die niet rondreden écht geen noemenswaardig verschil maakte qua uitstoot dan een gewone werkdag. En waarom? Omdat het vrachtverkeer gewoon wel bleef rondrijden.
                                    Is dat een feit?
                                    De luchtkwaliteit is een essentiële bekommernis door de gevolgen die ze kan hebben voor de gezondheid en het leefmilieu. Ze wordt beïnvloed door een groot aantal verontreinigende stoffen en maakt het voorwerp uit van verschillende Europese normen die moeten worden nageleefd en van de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WGO).


                                    • De sterkste dalingen worden vastgesteld in stedelijke omgevingen met een zeer grote en grote invloed van het verkeer. Zo merken we een daling van NO2 met 49% in Kunst-Wet en met 54% in Elsene, en een daling van NO met 78% in Kunst-Wet en met 77% in Elsene;
                                    • De dalingen zijn ook uitgesproken voor NO2 in stedelijke omgevingen met een zeer geringe invloed van het verkeer (~50%)

                                    Tijdens de lockdown nam de luchtvervuiling met stikstofdioxide en roet door het verkeer tot 40 procent af in Vlaanderen.
                                    Genoeg andere studies, ook van andere landen:
                                    Tijdens de eerste coronalockdown in 2020 namen CO2-emissies in Amsterdam met 40 procent af. Ook na versoepelingen bleef de uitstoot ‘verrassend laag’. Dat meldt de Wageningen University en Research (WUR) op basis van Europees onderzoek.


                                    Tijdens de eerste coronalockdown in 2020 namen CO2-emissies in Amsterdam met 40 procent af. Ook na versoepelingen bleef de uitstoot ‘verrassend laag’

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Waarom zou 7kW laden onvoldoende zijn.
                                      Als je bv 200km gereden hebt, dan is je batterij na 6uur terug vol.

                                      *
                                      7kW laden is met mijn huidige aansluiting nu al krap en eigenlijk volgens de leveranciers waar ik mee aan het zien ben voor laadpalen niet haalbaar... vandaar dat ik een andere zwaardere aansluiting heb besteld , dat is ook een prijskaartje die niet iedereen zomaar zal willen/kunnen betalen...
                                      Zoiezo wil ik in de toekomst elke ochtend kunnen vertrekken met een volle batterij, mijn tijd is me te kostbaar hiervoor...


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Waarom zou je op het bedrijf 22kW laadpalen zetten. De meeste werknemer blijven toch ca 7-8uur, en dan is 11kW meer dan voldoende, zelfs als ze met een lege batterij aan komen.
                                      11kW laadpaal zal ca 2000€ kosten.
                                      Simpel , omdat we onze klanten en leveranciers het comfort willen geven als ze bij een (kort) bezoek aan ons bedrijf toch een behoorlijke autonomie kunnen bijladen , met een 11kW paal en een bezoek van pakweg een uurtje zullen ze slechts een pakweg 50-60km autonomie kunnen bijladen wat toch best weinig is ... we merken nu al dat er meer en meer klanten/leveranciers hier komen en vragen om te kunnen laden omdat ze anders niet op hun volgende afspraak geraken op tijd... wij zien dat als een vorm van service dus ... het verschil tussen 11kW en 22kW palen is trouwens niet heel groot zie ik in de verschillende offertes die we liggen hebben, ook qua voedingskabels die klaarzitten ( een jaar of 2 terug een extra parkingstrook gemaakt en toen vooruitziend geweest) zijn voldoende zwaar.

                                      Snelladers is idd iets wat niet direct voor ons is maar eerder publieke toepassingen heeft , een paar offertes liggen maar allen rond de 50k ... ( zonder kosten kabels- HS uitbreiding... ) , maar om ook maar eens te illustreren dat zomaar op snelwegparkings van die snelladers plaatsen helemaal geen eenvoudige/goedkope opdracht zal zijn... Hou er dus maar rekening mee dat snelladen langs de snelweg pokkeduur zal worden , dat is nu ook al een stuk duurder en dat zal nog een stuk erger worden wees gerust... Een reisje naar het zuiden zal niet goedkoop worden als je er in pakweg 10-11u wil geraken ( maar de EV fanboys halen dat argument wel altijd boven dat dit helemaal geen probleem is en eigenlijk niet anders is dan met een verbrandingsmotor ... )

                                      Comment


                                      • #59
                                        Audidriver
                                        Ik heb ook een verzwaring van mijn aansluiting (nu 1x40A naar 3x32A) gevraagd. De eerste reden is dat ik een 2de installatie van PV wil bij leggen en dan loop ik tegen de grens van 5kW per fase aan.

                                        Laadpaal komt later dit jaar (11kW), en ik denk dat ik de load balancing sowieso op 7kW ga beperken omdat ik niet meer nodig heb. Zelfs met een lege batterij is die na een nacht toch terug vol.

                                        Ik denk niet dat die snelladers zo enorm duur gaan blijven. Er zal concurrentie zijn, en als de bezettingsgraad hoog genoeg is, dan betalen die zichzelf snel terug.
                                        Een benzinetankstation kost even veel... , en daar is meer onderhoud (ijken, slangen vervangen, keuringen, ... )
                                        Vergeet ook niet dat die laadstations geen consumentenprijzen betalen voor hun stroom, maar industrieprijzen. Dat is een heel andere tariefstructuur, en dus kan er wat meer marge gemaakt worden.

                                        Verschil tussen 11 en 22kW is niet zo groot, maar niet zo veel auto's kunnen AC laden op 22kW. Bij de meeste auto's is dat beperkt tot 11kW.

                                        Comment


                                        • #60
                                          En telkens weer opnieuw worden diezelfde non-argumenten aangehaald.
                                          Uiteraard zijn er mensen die dagelijks 400+ km rijden. Maar ten eerste doen alsof dit veralgemeend kan worden en ten tweede doen alsof ze echt geen 30 minuten tijd hebben om even te snelladen is méér dan de waarheid verkrachten.
                                          En voor diegenen die het zo’n ramp vinden om er een uurtje of zo langer over te doen om naar Zuid Frankrijk op verlof te gaan, blijf thuis want jullie zijn duidelijk te gestresseerd, zo rijden is levensgevaarlijk voor jullie zelf en anderen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X