Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
genoeg mensen die prive lastig rondkomen (huis kopen onbetaalbaar, huren ook niet goedkoop - dan zwijgen we nog over de energieprijzen) maar wel een dikke bedrijfswagen krijgen (vorige week nog een meisje gesproken die voor een of andere verzekeringsmaatschappij werkte en kon kiezen tussen een X1 en mini countryman als bedrijfswagen... )
ik kreeg op mijn 25 een Audi A3 onder mijn gat, ik vond dat toen ook al niet normaal... (en tot overmaat van ramp moest het een diesel zijn)
en ja ik heb wel een idee hoeveel particulieren typisch kunnen/willen besteden aan een wagen... 20-25k voor een nieuwe of een jonge occasie is vaak geen probleem, krijgen ze ook makkelijk een lening voor.. als ge 't iets breder hebt kunt ge wel naar 30-40k gaan..
kennis van mij, kocht een nieuwe kia pro'ceed .. heeft het nochtans niet breed, maar een wagen is belangrijk voor hem, dus zijn keuze...
mijn buurman kocht zich prive een model 3 long range.. 60k is niet niks maar ook geen fortuin.
andere vrienden hebben dan weer géén auto maar wel een groot huis... want die auto kost veel te veel en met een elektrische fiets raken ze ook overal.
De realiteit is dat het hier vol rijdt met dikke bakken en dat we der constant mee in de file staan en dat het vaak grijs weer is .
Comment