Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte doos verplicht in nieuwe auto’s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zwarte doos verplicht in nieuwe auto’s

Vanaf nu een zwarte doos in nieuwe auto’s: goed voor de verkeersveiligheid of controlemiddel van verzekeraars?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...-de-verkeersv/

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

En al die nieuwe systemen gaan nieuwe auto's weer een pak duurder maken. Dank u Europa. Djeezes, bijv. een alcoholslotvoorbereiding in elke auto. Waarom is dat nodig? Als ge gezopen hebt moet ge de financiële gevolgen zelf maar dragen, daar moet de maatschappij niet voor opdraaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      En al die nieuwe systemen gaan nieuwe auto's weer een pak duurder maken. Dank u Europa. Djeezes, bijv. een alcoholslotvoorbereiding in elke auto. Waarom is dat nodig? Als ge gezopen hebt moet ge de financiële gevolgen zelf maar dragen, daar moet de maatschappij niet voor opdraaien.
      Maar als die zatte een kind doodrijdt is het toch nog iets anders

Het is idd misschien wel allemaal geldklopperij maar van de andere kant zitten er een hoop idioten in het verkeer die eigenlijk tegen zichzelf moeten beschermd worden. Deze personen veroorzaken ook dit soort onpopulaire maatregelen.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Step by step is big brother langzamerhand echt wel een feit hé?

Tot spijt van wie het benijdt

Comment

Mensen gaan te laat wakker worden

Afschaffing cash geld, persoonlijk co2 quota (steakske kopen = zoveel punten van uw krediet af, vliegreis ook)

Allemaal onder noemer veiligheid en klimaat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

ik juich het toe: gedaan met liegen en bedriegen bij een ongeval (want men registreert enkel een korte periode voor een ongeval) waardoor onnodige rechtszaken kunnen vermeden worden. In samenwerking met dash cam kunt ge zo sterke bewijslast opbouwen voor uw gelijk in een ongeval.
            En big brother: zet uw gsm al maar af, rijdt ook al maar niet meer met de auto omdat die zelf een heel erg uitgebreide zwarte doos al heeft, zet niets meer op social media of internet.
            we klagen over privacy maar gooien ze op allerlei andere momenten te grabbel...
            www.peugeotforum.be

Comment

Het probleem wat privacy betreft zit mijn inziens in iets totaal anders.
              Op zich zijn deze maatregelen lovenswaardig, het is alleen zo dat eens die systemen er zijn, het gebruik voor andere doeleinden steeds maar verder wordt uitgebreid.
              Denk maar aan alle camera’s die op bijna elke straathoek staan...

Comment

de zwarte doos is er nu al en wordt door de rechtbank al gebruikt. Nu is het officieel en worden de gegevens op uniforme manier bijgehouden.
                En dat al die dingen er komen hebben we aan ons zelf te danken. Als de regels gevolgd worden is er geen nood aan opvolging of repressie. En laat me dat al direct corrigeren: als ze al eens wat beter zouden gevolgd worden.
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Het probleem wat privacy betreft zit mijn inziens in iets totaal anders.
                  Op zich zijn deze maatregelen lovenswaardig, het is alleen zo dat eens die systemen er zijn, het gebruik voor andere doeleinden steeds maar verder wordt uitgebreid.
                  Denk maar aan alle camera’s die op bijna elke straathoek staan...
                  Die camera's lossen wel meer en meer misdaden op. Vermits ik niets te verbergen heb mogen ze van mij op elke straathoek

Ik erger mij hier dagelijks krom aan gevaarlijk sluipverkeer, zotten achter het stuur, sluikstorters (aan glas en publieke GFT bakken) enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Die camera's lossen wel meer en meer misdaden op. Vermits ik niets te verbergen heb mogen ze van mij op elke straathoek

Ik erger mij hier dagelijks krom aan gevaarlijk sluipverkeer, zotten achter het stuur, sluikstorters (aan glas en publieke GFT bakken) enz.
                    Als je echt denkt dat al deze middelen er komen omwille van onze veiligheid kruip dan maar snel van onder uwe steen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Als je echt denkt dat al deze middelen er komen omwille van onze veiligheid kruip dan maar snel van onder uwe steen....
                      Ok! Als daar maar een camera hangt dan want ik heb er geen probleem mee

Comment

alles hangt af van welke partij er aan de macht komt. kiezen we allemaal voor de welgekende partij... wel dan kies je ook voor die bepaalde aanpak waar gij schrik van hebt.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Trouwens tegenwoordig ben je al gefilmd als je voorbij vele huizen rijdt en hoeveel camera's hangen er niet in auto's. Maar eentje op een straathoek of aan een glascontainer da's moord en brand en inbreuk op de privacy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

alles hangt af van welke partij er aan de macht komt. kiezen we allemaal voor de welgekende partij... wel dan kies je ook voor die bepaalde aanpak waar gij schrik van hebt.
                            De partijen die nu aan de macht zijn zijn het wel aan het uitvoeren hé , daar heeft die partij waar jij naar wijst totaal niks mee te maken... , ik denk dat je daar minstens even veel schrik mag voor hebben... waarmee ik niet wil zeggen dat het met andere partijen beter zal zijn.... de toekomst voor onze kinderen ziet er niet goed uit... daar ben ik heilig van overtuigd...

Comment

En/of bovenover….dan moeten ze er toch enorm van overtuigd zijn dat die welbepaalde partij nooooit aan de macht komt Hoe zou dat dan komen

Comment

Pffff, wat een gezeik alweer Topic mag dicht.

Comment

De partijen die nu aan de macht zijn zijn het wel aan het uitvoeren hé , daar heeft die partij waar jij naar wijst totaal niks mee te maken... , ik denk dat je daar minstens even veel schrik mag voor hebben... waarmee ik niet wil zeggen dat het met andere partijen beter zal zijn.... de toekomst voor onze kinderen ziet er niet goed uit... daar ben ik heilig van overtuigd...
                                  je hebt de huidige regelgeving omtrent het gebruik van data en die wetgeving is momenteel heel erg strikt. Daarom ook dat je regelmatig moet aangeven of cookies moeten worden opgeslagen ja of neen ( om maar een voorbeeld te geven ). De strekking vd partijen waar ik naar verwijs hebben in het verleden al maarmaals laten zien dat ze op allerlei wijze controle proberen te krijgen over hun bevolking.
                                  Momenteel maal ik er niet om. Zelfs niet als die ene vermelt dat je het zou moeten melden aan je verzekering. Dat zie ik met de huidige regelgeving niet gebeuren. De verzekeringsmaatschappijen kunnen dat misschien vragen, maar als dat in strijd is met bepaalde regelgeving kunnen ze eisen wat ze willen. Dan zijn er genoeg instanties, consumentenorganisaties en dergelijke om dat voor de rechtbank te brengen. Iets wat in het verleden al meermaals gebeurd is.
                                  Dus zo'n vaart van big brother zal het niet lopen. Er zijn trouwens al verzekeringsmaatschappijen waar je op vrijwillige basis al een vergelijkbaar systeem kan installeren. Rijd je normaal, dan betaal je minder. Niet dat ze mij daar mee gaan overtuigen, maar je hebt een vrije keuze daarin.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Jocar Dacht je nou echt dat die zwarte doos sowieso overal op positief onthaal onthaald ging worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Pffff, wat een gezeik alweer Topic mag dicht.
                                      gaat het over privacy en regelgeving daarrond, kom je onvermijdelijk op het onderwerp politiek terecht omdat zij de spelregels bepalen
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

gaat het over privacy en regelgeving daarrond, kom je onvermijdelijk op het onderwerp politiek terecht omdat zij de spelregels bepalen
                                        Dat weet ik, lijkt mij logisch.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        Jocar Dacht je nou echt dat die zwarte doos sowieso overal op positief onthaal onthaald ging worden?
                                        Daar gaat het mij niet over. Jij zit hier systematisch elk topic te infiltreren met extreem-rechts gelul, Trump verheerlijking en andere complottheorieën. Ik blijf erbij dat dit hier niet thuishoort op een autoforum en dat ik daarop tegengas zal blijven geven.

Lees trouwens jouw post #15 eens, wat heeft dat met 'zwarte dozen' te maken?

Comment

Working...
                                        X