Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte doos verplicht in nieuwe auto’s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Hahaha idd, en dan staat er ook nog bij dat vanaf 129 km/h flitsen de verkeersveiligheid ten goede komt. Ik ben ooit aan 127 km/h geflitst. Dat was dus gewoon pech dan
    Die 129 is vanaf nu een algemene regels las ik in het artikel, vroeger werd daar soms van afgeweken, dus dat jij ooit geflitst bent aan 127 is goed mogelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    hier flitsen ze waar ze makkelijk geld kunnen verdienen: grote open weg waar 50 mag maar waar makkelijk 70 kan. Aan de scholen en de plekken waar de snelheid wel goed moet nageleefd worden, staan ze nooit.
    Ik weet uit eerste hand dat bijvoorbeeld in Paal waar er 30 km/h is, nooit geflitst wordt. Tja, waarom voer je dan die snelheid in?
    Dat is toch iets wat we al heel lang weten, in de eerste plaats moet het geld opbrengen, met veiligheid heeft dat niet veel te maken.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

hier flitsen ze waar ze makkelijk geld kunnen verdienen: grote open weg waar 50 mag maar waar makkelijk 70 kan. Aan de scholen en de plekken waar de snelheid wel goed moet nageleefd worden, staan ze nooit.
      Ik weet uit eerste hand dat bijvoorbeeld in Paal waar er 30 km/h is, nooit geflitst wordt. Tja, waarom voer je dan die snelheid in?
      Hier is de hele wijk nog 30 en dat is ook nodig. Het wordt precies allemaal oogluikend toegestaan dat ze tegen 80 met de gsm tegen het hoofd de buurt onveilig maken.
      Het enige wat ze doen is een parkeerwachter sturen om de buren met een vervallen parkeerabo een boete aan te smeren en de echte foutparkeerders laten ze ongemoeid
      Laat staan dat ze eens komen flitsen om die zotten te pakken.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

voor de parkeerwachter: parkeer u fout, dan mag hij u geen retributie geven. Hij mag dan enkel de politie verwittigen die u een boete mag geven wegens fout parkeren... maar die komen daarvoor toch niet wegens te weinig tijd.
        Ik zou u met heel de buurt fout parkeren zodat er niemand snel meer kan doorrijden. En die actie ook mooi aankondigen aan het stadsbestuur. En dat jullie dat blijven doen, met persbelangstellig, zolang zij daar niets aan doen.
        www.peugeotforum.be

Comment

voor de parkeerwachter: parkeer u fout, dan mag hij u geen retributie geven. Hij mag dan enkel de politie verwittigen die u een boete mag geven wegens fout parkeren... maar die komen daarvoor toch niet wegens te weinig tijd.
          Ik zou u met heel de buurt fout parkeren zodat er niemand snel meer kan doorrijden. En die actie ook mooi aankondigen aan het stadsbestuur. En dat jullie dat blijven doen, met persbelangstellig, zolang zij daar niets aan doen.
          Da's nog eens een idee
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Hier is de hele wijk nog 30 en dat is ook nodig. Het wordt precies allemaal oogluikend toegestaan dat ze tegen 80 met de gsm tegen het hoofd de buurt onveilig maken.
            Het enige wat ze doen is een parkeerwachter sturen om de buren met een vervallen parkeerabo een boete aan te smeren en de echte foutparkeerders laten ze ongemoeid
            Laat staan dat ze eens komen flitsen om die zotten te pakken.
            Dat is wel raar, ik kom bijna wekelijks bij een goede vriend die in Runkst woont, net achter het station.
            En op een uitzondering na rijden ze daar toch wel allemaal traag. Misschien is dat soms wel eerder 35 dan 30, maar geen 50 en al zeker geen 80.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

jocar bedoelt een andere wijk: straat vd delhaize tot aan ring. als je bijna aan de ring bent naar rechts richting de kerk. In die wijk rijden ze als zot. Ken ze goed genoeg.
              www.peugeotforum.be

Comment

jocar bedoelt een andere wijk: straat vd delhaize tot aan ring. als je bijna aan de ring bent naar rechts richting de kerk. In die wijk rijden ze als zot. Ken ze goed genoeg.
                Ik weet wel waar Jocar bedoelt, ik ken Hasselt ook heel goed door mijn werk.
                Wat ik bedoelde is dat ze zich dus blijkbaar in de ene wijk wel aan de regels houden (of toch min of meer) en dat in een andere wijk dan helemaal niet doen, wat toch wel heel raar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Ik weet wel waar Jocar bedoelt, ik ken Hasselt ook heel goed door mijn werk.
                  Wat ik bedoelde is dat ze zich dus blijkbaar in de ene wijk wel aan de regels houden (of toch min of meer) en dat in een andere wijk dan helemaal niet doen, wat toch wel heel raar is.
                  Raar? Runkst kun je totaal niet met onze wijk vergelijken, daar kun je op de meeste plaatsen gewoon niet harder dan 30 km/h rijden met die smalle straten en rijhuizen.

Hier is het probleem, 's morgens vooral, sluipverkeer en de grote kinderopvang de Hummeltjes, allemaal volk vreemd aan de wijk en elke morgen te laat om naar hun werk te rijden veronderstel ik. Een gedeelte daarvan vlamt hier als zot door de wijk. Dus, dringend gepaste controles gevraagd voor er iets heel erg gebeurt.

Comment

en pok hier zijn we vrij uniek in europa. Bijna overal elders flitst men vanaf de opgelegde limiet. Dan moet men in Vlaanderen niet let grote trom komen verkondigen dat men het aantal verkeersdoden wil laten zakken. Ofwel is men over de hele lijn consequent ofwel aanvaardt men dat er nu eenmaal slachtoffers vallen in het verkeer. Maar met halfslachtige maatregelen en alsmaar regels die men toch niet kan controleren wegens personeelsgebrek gaan we er zeker niet komen.
                    129 is toch de technische tolerantie?
                    Vroeger fliste men op sommige plaatsen pas vanaf 140 km/u of meer...
                    Nu, persoonlijk vind ik 120 ook 120 en geen 129km/u... De Belg kennende rijdt hij toch 134 of 135 op de teller.
                    De kantjes opzoeken zit diep geworteld.

Comment

129 flitsen houdt in dat je op de teller van de meeste auto's aan 134 à 135 zit.
                      www.peugeotforum.be

Comment

129 flitsen houdt in dat je op de teller van de meeste auto's aan 134 à 135 zit.
                        Als het niet klopt halen we de 'zwarte doos' er wel bij Zou daar dan de perfect juiste snelheid in opgeslagen zijn want de gewone tellers overdrijven altijd een beetje?

Comment

Rij nu terug wekelijks op de snelle 120 per uur autostrades (ipv ring tegen 100)

Bij 130 teller steek je 99% voorbij
                          Bij 120 teller moet ik een keer of 3 opzij over 150 km afstand

Snel rijden lijkt mij nog slechts een marginaal gegeven

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            Rij nu terug wekelijks op de snelle 120 per uur autostrades (ipv ring tegen 100)

Idd! Op de snelwegen moeten ze tegenwoordig de zotten niet meer gaan zoeken, in de bebouwde kom en op gewone wegen daarentegen

Comment

Klopt helemaal en het zit hem meestal allemaal in't hoofd ook.
                              Als ik vroeger mijn tripjes naar Polen met zoveel mogelijk 180 plus probeerde af te werken had ik altijd het idee dat ik heel veel tijd won.
                              Tegenwoordig doe ik het meestal aan max 140, en eigenlijk is er amper verschil op het eind van de rit. Je spreekt dan echt over een kwartier, max half u op bijna 900km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Klopt helemaal en het zit hem meestal allemaal in't hoofd ook.
                                Als ik vroeger mijn tripjes naar Polen met zoveel mogelijk 180 plus probeerde af te werken had ik altijd het idee dat ik heel veel tijd won.
                                Tegenwoordig doe ik het meestal aan max 140, en eigenlijk is er amper verschil op het eind van de rit. Je spreekt dan echt over een kwartier, max half u op bijna 900km.
                                Ik zie dat vooral aan mijn verbruik. Bij elke rit minder, tegenwoordig nog 5,2 liter 95. max 130 km/h. Vroeger 7 of 8 liter diesel

En trouwens, waar ga je in Duitsland nog veel 180 km/h rijden? Dat is daar toch een echte bouwwerf.

Comment

Ik zie dat vooral aan mijn verbruik. Bij elke rit minder, tegenwoordig nog 5,2 liter 95. max 130 km/h. Vroeger 7 of 8 liter diesel

En trouwens, waar ga je in Duitsland nog veel 180 km/h rijden? Dat is daar toch een echte bouwwerf.
                                  Klopt ja, de ongelimiteerde stukken worden steeds schaarser op dat traject... Je merkt ook wel dat de Duitsers zelf ook zelfs daar veel trager rijden dan vroeger.
                                  De tijd dat je constant nog naar rechts moest bij 180 km/h op het linker baanvlak, is al lang voorbij.

Comment

Verschil in verbruik

Comment

(En ik wed dat ik met de oude janten nog minimum .75 beter deed 225vs275)

Comment

ja en als je een extra bar in je banden blaast ga je nog zuiniger rijden.
                                        al die zeik tegenwoordig over zuinig rijden... ze rijden allemaal zuinig, trekken zo danig traag op dat 2 auto's er achter alweer voor een rood licht staan etc maar ze zijn wel continue met de auto overal naartoe...
                                        daarom dat het hier elk weekend aan zee overvol zit met die fucking dagtoeristen... vroeger had je dat niet en nu kan je nergens meer komen of het staat bomvol met auto's en mensen.
                                        wtf rij eens normaal in het verkeer en blijf wat meer thuis
                                        lets have some more member berries

Comment

Komaan hé Doa, je kunt de mensen zonder tankkaart moeilijk kwalijk nemen dat ze naar hun budget kijken, zeker met de huidige prijzen

Voor mij is dat net als voor bobo een sport geworden. Waarom zou ik daarmee het verkeer ophouden? Ik hoor of zie niemand reclameren achter mij en aan de Belgische kust ga je van mij sowieso geen last hebben

Volgens mij heeft het ene ook weinig met het andere te maken en wees gerust dat je in de toekomst nog langzamer gaat rijden met zo'n massa auto's overal op de baan, da's echt niet zeegebonden. ​​​

​​​​

Comment

Working...
                                          X