Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een pug, cit, renault, kia, toy mazda….dat zijn allemaal al wel even leasingmerken die ook voornamelijk op die markt draaien, nix nieuw onder de zon….maar vandaag is idd een 1-serie nog voor velen aantrekkelijk als een e-208

Iedereen zal zich moeten reppen om snel goedkopere ev's aan te bieden op de beperkte be markt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Een 1-reeks, ooit nog zelf gehad, reed goed maar qua ruimte achterin een drama hoor .. dat was nog de RWD.
      voor 550-600 euro per maand kan je toch al een behoorlijke EV leasen (iets wat groter is dan een peugeot e-208, bv. een XC40, ID.4... ), zit je dan qua TCO zoveel boven de 1 reeks (bij de 1 reeks moet je dan ook nog eens het stellen met een kale uitrusting of dure opties)?

Comment

• En dan heb je ook nog van die dingen om de goedgelovige particulier op te lichten

Onderzoek: vrouwen betalen meer in garages

Sommige garagehouders laten vrouwen meer betalen dan mannen voor exact dezelfde herstelling. Dat concludeert een onderzoek van het VTM-programma Ze zeggen dat. Door een man te laten bellen, lag de prijs voor een nieuwe koppeling plots 5 procent lager.

Het tv-programma Ze zeggen dat, gepresenteerd door Dina Tersago en Andy Peelman, wilde achterhalen of vrouwen benadeeld worden in garages. Ze stuurden een vrouw (Qmusic-dj Jolien Roets) en een man (haar vriend, dj Hakim Chatar) met dezelfde auto naar een garage voor een klein onderhoud.

Er zat geen verschil op de remschijven en remblokken, terwijl de koelvloeistof, de olie en de ruitenvloeistof in beide gevallen volledig gevuld waren. Tussen de twee onderhoudsbeurten zaten tien dagen.

45 euro meer

Logischerwijze zou je dezelfde factuur verwachten. Wat bleek echter? Hakim moest 122,62 euro betalen, Jolien 167,62 euro: een verschil van 45 euro.

Door de facturen te vergelijken, bleken de olie en de werkuren duurder bij Jolien. Natuurlijk is één steekproef niet representatief. Het kan een ongelukkig toeval zijn.

Telefonisch onderzoek

Daarom deden de programmamakers ook een telefonisch experiment. Ze lieten een mannen- en vrouwenpanel bellen naar garages om te vragen hoeveel het kost om een koppeling te laten vervangen.

“We verzamelden vijftig offertes per panel en tien per provincie, zo hadden we genoeg prijzen om te vergelijken”, zegt co-presentator Andy Peelman aan HLN.

Vrouwen kregen gemiddeld een prijs van 926 euro voorgeschoteld, mannen 884 euro. Een verschil van 42 euro (en in de provincie Limburg zelfs 100 euro). “Laat een man bellen en je bespaart dus 5 procent”, aldus Andy Peelman.

Niet iedereen beschuldigen

Volgens professor marketing Maggie Geuens (UGent), die het onderzoek mee leidde, is de reden duidelijk: “Men gaat er nog vaak van uit dat vrouwen weinig verstand hebben van auto’s en minder goed op de hoogte zijn van de gangbare prijzen. Garagisten zouden daardoor meer geneigd zijn om te denken dat ze vlugger akkoord gaan met de prijs, wat de verleiding vergroot om die een beetje te verhogen.”

Ze adviseert om zelf een gangbare prijs voor te stellen of de vraag via mail te stellen zodat er achteraf bewijs is van de gevraagde kosten. “We moeten natuurlijk voorzichtig blijven en niet zomaar de hele sector beschuldigen”, aldus de professor in HLN.

Bron: Gocar.be
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Happy to have a wiener.

Comment

• Hahaha, wees gerust dat dit nog maar het topje van de ijsberg is. Ze zouden eigenlijk de facturen van de grote Duitse 'premijoems' eens moeten controleren, ben zeker dat daar nog meer lijken uit de kast gaan vallen.

Maja die zijn dan ook staats gesubsidieerd
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Hahaha, wees gerust dat dit nog maar het topje van de ijsberg is. Ze zouden eigenlijk de facturen van de grote Duitse 'premijoems' eens moeten controleren, ben zeker dat daar nog meer lijken uit de kast gaan vallen.

Maja die zijn dan ook staats gesubsidieerd
              Ben je nu niet wat veel op een hoop aan het gooien uit persoonlijke frustratie?
              De Mercedes (en andere) garages zijn zeker niet gesubsidieerd door de staat, en op training en aankoop van onderdelen na bepalen die toch grotendeels zelf wat ze op een factuur zetten en wat niet.

En aan uurtarieven van 100€+ loopt een rekening snel op als ze naar iets moeten zoeken...
              Bovendien, kan je amper controleren of ze echt dat uur aan je auto gewerkt hebben, maar dat is hetzelfde met een loodgieter, poetsvrouw etc. Je kan en wil daar niet naast blijven staan.

Ik wil ze niet verdedigen, maar wat je hier schrijft raakt kant noch wal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ben je nu niet wat veel op een hoop aan het gooien uit persoonlijke frustratie?
                De Mercedes (en andere) garages zijn zeker niet gesubsidieerd door de staat, en op training en aankoop van onderdelen na bepalen die toch grotendeels zelf wat ze op een factuur zetten en wat niet.

En aan uurtarieven van 100€+ loopt een rekening snel op als ze naar iets moeten zoeken...
                Bovendien, kan je amper controleren of ze echt dat uur aan je auto gewerkt hebben, maar dat is hetzelfde met een loodgieter, poetsvrouw etc. Je kan en wil daar niet naast blijven staan.

Ik wil ze niet verdedigen, maar wat je hier schrijft raakt kant noch wal.
                Het was een hint naar bobo met zijn staat gesubsidieerde pers. Smiley niet gezien?

En trouwens wat ik hier schrijf is misschien wel een deel uit frustratie maar helemaal uit eigen ervaring en geen woord van gelogen. Ik moet het vaak wel een paar keer vertellen aan sommigen omdat het zo ongelooflijk is en aldus ga ik dat blijven doen uiteraard of wat dacht je?

Van mij moet je dus van die bende stealers geen goed woord verwachten. I have a mission to accomplish​

Comment

• Dat hadden we al door ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                    Dat hadden we al door ..
                    Jouw getrol ook hoor asshole

Ben zo vrij geweest om jouw lijflied nog eens te herhalen. Ik heb er dit keer de tekst bijgedaan, misschien vind jij nog een schrijffout

Comment

• snap jocar volledig, heb ook lang gefrustreerd gelopen over BMW na een mindere ervaring maar wel premium prijzen... had te maken met de wagen zelf en niet met de dealer want die deed zijn werk goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        snap jocar volledig, heb ook lang gefrustreerd gelopen over BMW na een mindere ervaring maar wel premium prijzen... had te maken met de wagen zelf en niet met de dealer want die deed zijn werk goed.
                        Hier is het andersom, tevreden over de wagen maar niet over de dealer(s). 10 jaar geleden had ik een draak van een Lancia Delta maar een supergoede dealer, net zoals bij Kia, nooit slechte dealers gehad bij andere merken.

Ik ben nochtans geen haatdragend mens en ik gun iedereen het zijne maar het tart alle verbeelding wat ik bij die idioten de voorbije 10 jaar meegemaakt heb. Vooral de beschadiging door incompetentie van mijn auto een uur voor aflevering was de druppel

In ieder geval zal ik het altijd over de daken blijven schreeuwen, in dit geval mijn manier om het van mij af te zetten en zeker om potentiële privaat kopers te waarschuwen. Dat lukt mij goed vooralsnog want in onze ooit zo Mercedes minded familie (15 stuks in 40 jaar) is de mijne ondertussen de laatste en dan spreek ik nog niet van vrienden die ook van merk veranderd zijn

Comment

• wat was er nu ook alweer gebeurd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            wat was er nu ook alweer gebeurd?
                            Allez jong, dat jij dat vergeten bent

Dit is het verslag van de beschadiging. Over de oplichtingspraktijken en incompetentie (leegtrekken volledig gevuld sproeireservoir en vervangen door hun peperduur goedje, goeie ruitenwissers vervangen zonder vragen na 1 jaar, geen nieuwe banden kunnen uitbalanceren enz) kan ik nog wel een apart topic vullen....

Comment

• Zeker doen !

Comment

• Nu zijn er wat kwijtgeraakt aan Hollanders, zie ze regelmatig afhalen terwijl aan de andere kant van de weg er dubbel zoveel gelost worden

Comment

• Koen Claesen (CEO Van Mossel): “Er moet een subsidie komen voor tweedehands elektrische auto’s” (Economie)

Ja, dat kan ik begrijpen. Net als de nieuwe exemplaren staan ze te verkommeren op de parkings die er eigenlijk niet meer zijn, en niet alleen EV's

Ze staan ondertussen zelfs op de klanten en/of personeels parking,

En de bestelwagens beginnen zich ook op te stapelen,

Comment

• Tja, die hele Van Mossel groep... ik hoef ze niet.

Het gaat daar gewoon veel te snel. Ze nemen alles over wat ook maar enigszins te koop komt, en blijkbaar is de service ondermaats.
                                    Dezelfde eigenaars zitten achter een pak van die keukengroepen in NL. Het enige wat die verkopers kunnen is druk zetten om te verkopen, dat zal met auto's niet anders zijn.

Ik ben trouwens benieuwd of ze het gaan kunnen vol houden op de iets langere termijn. Autofabrikanten zetten in op directe verkoop (Tesla, Polestar,...), en er is sowieso minder service nodig.

Comment

• van mossel wil ook de grootste worden in de 2de hands verkoop. dus als de nieuwe niet meer lukken, dan maar de 'oude...
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• misschien blijft van mossel met zijn auto's zitten omdat hun service op ni veel trekt, in holland zijn de klanten een pak assertiever als ze niet goed behandeld worden (en proberen ze nog een extra korting te versieren), maar de vlaming zegt, ik zal wel op een ander gaan.

Comment

• Mannekes, binnenkort is Van Mossel van al zijne stock af tijdens de crazy deals van 18 19 en 20 mei. Kopen kopen kopen mensen.GIGA kortingen. NOT ! ! !

Van Mossel Automotive Group is jouw mobiliteitspartner: van aankoop, onderhoud en herstellingen tot financiering, verzekeringen en leasing. Ontdek ons uitgebreide aanbod en krijg persoonlijk advies op maat.

Comment

Working...
                                          X