Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik moet zeggen dat ik als particulier bij BMW toch best goed behandeld wordt. Bij herstellingen buiten de officiële garantie hebben ze toch al enkele keren deels de kosten voor hun genomen.

Comment

Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Hier kunnen we over Mercedes stilaan een boek schrijven
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Prijzen zijn tegenwoordig echt wel van de pot gerukt. Een ongeveer gelijkaardig geconfigureerde 3-reeks zoals ik die nu heb, kost tegenwoordig makkelijk een dikke 20k meer dan 7 jaar geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Prijzen zijn tegenwoordig echt wel van de pot gerukt. Een ongeveer gelijkaardig geconfigureerde 3-reeks zoals ik die nu heb, kost tegenwoordig makkelijk een dikke 20k meer dan 7 jaar geleden.
          Mijn uitvoering kost 10k € meer dan 4 jaar geleden. Dat kan toch niet blijven duren aan dat tempo en dat zijn geeneens EV's
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Het voordeel is wel dat als je tweedehands gekocht hebt de afgelopen jaren, dan doe je amper verlies als je nu iets verkoopt, zelfs winst in sommige gevallen.

Comment

Het voordeel is wel dat als je tweedehands gekocht hebt de afgelopen jaren, dan doe je amper verlies als je nu iets verkoopt, zelfs winst in sommige gevallen.
              Da's een feit. Ben helaas geen fan van occasies, toch niet als hoofdauto in de familie.

Maar dat kan spoedig veranderen als particulier, langer met de huidige blijven rijden sowieso

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Hier kunnen we over Mercedes stilaan een boek schrijven
                ik heb nogtans geen slechte ervaring met mercedes, van BMW hun customer service echter... elk merk heeft wel zijn negatieve verhalen.
                feit is ook dat niemand iemand verplicht van mercedes, BMW of welk merk dan ook te kopen dus die hoge prijzen zijn hun goed recht.
                ahja voor de toekomst zijn al die legacy merken wat fucked, waar de gemiddelde mens bij sportwagen aan ferrari denkt, bij luxe wagen aan mercedes,... denken ze bij electrische auto aan tesla.
                tzal met mercedes en bmw misschien niet zo lopen zoals wat met nokia gebeurd is maar dat ze serieus gaan inleveren aan merk faam is zeker
                lets have some more member berries

Comment

de 3 reeks waar oude mensen zo gek op waren was kleiner en lichter dan een mini
                  huidige 3 reeks is groter dan de 7, die kostte toen zoveel als huidige 3
                  voor de prijs van mijn eerste S kocht ik 2 studios vroeger

voor de prijs van een S koop je nix meer
                  autos zijn cheap al-bij-al

zie dacia

Comment

Dat van die prijzen klopt, dat weet je op voorhand. Mijn probleem ligt dan ook vooral bij hun incompetentie. Dat ze mijn splinternieuwe auto op zo'n idiote manier beschadigd hebben zal ik hun nooit vergeven.
                    Nuja, alternatieven genoeg voor onderhoud, mij zien ze er iig nooit meer en in mijn familie en kennissenkring zijn er ook al heel wat ontevreden jarenlange klanten daar.
                    We moeten ze natuurlijk niet allemaal over dezelfde kam scheren, alleen in mijn omgeving zitten geen betrouwbare dealers meer, dat is wel ooit anders geweest.
                    Mercedes blijft in ieder geval mijn merk, ik ben ermee opgegroeid. Ook nooit een slecht exemplaar in de familie gehad en sinds de 60's zijn dat er heel wat.
                    Net zoals zij tegenwoordig het recht hebben om van de pot gerukte prijzen te vragen voor verkeerde diagnoses en slechte service heb ik het recht om voor onderhoud andere betrouwbare oorden op te zoeken.
                    Last edited by Jocar; 04/11/2022, 21:09.

Comment

3,5 jaar geleden de E klasse van mijn schoonbroer overgekocht ... verlies ga ik op dit ogenblik nog niet maken denk ik ... Maar ja als je iets verkoopt moet je ook iets anders kopen... hoe dan ook ben ik van plan die auto op te rijden. Hopelijk nog meer dan 10 jaar plezier van.

Goed nieuws wel, de euro 5 diesels mogen alvast een jaar langer Antwerpen en Gent binnen ! Hopelijk schaffen ze het af binnen dit en 3 jaar

"Door het uitstel krijgen inwoners een jaar meer de tijd om zich aan te passen", zegt minister Demir.

Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Hier kunnen we over Mercedes stilaan een boek schrijven
                        Dat weten we ondertussen al. Is er een post van jocar over Mercedes die niet negatief is ? Gaap ..

Comment

Mercedes blijft in ieder geval mijn merk, ik ben ermee opgegroeid. Ook nooit een slecht exemplaar in de familie gehad en sinds de 60's zijn dat er heel wat.
                          Net zoals zij tegenwoordig het recht hebben om van de pot gerukte prijzen te vragen voor verkeerde diagnoses en slechte service heb ik het recht om voor onderhoud andere betrouwbare oorden op te zoeken.
                          Wel, doe dat dan gewoon en stop met zagen, gast ..

Comment

Een eigen auto voor elke particulier is voorbij. De toekomst is aan de zelfrijdende deelwagens. Wanneer jij slaapt/werkt/… rijdt je wagen naar een andere gebruiker.

Privé wagens zullen iets zijn voor de liefhebber en de rijken.

Pijnlijke vaststelling maar het is niet anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                              Wel, doe dat dan gewoon en stop met zagen, gast ..
                              Wanneer ga jij hier nu eindelijk eens verdwijnen ellendige blaaskaak? Hautaine troller!

Over zagen gesproken. Bekijk jouw postgeschiedenis maar eens, in ongeveer elk topic waar jij komt is er dadelijk miserie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                                Een eigen auto voor elke particulier is voorbij. De toekomst is aan de zelfrijdende deelwagens. Wanneer jij slaapt/werkt/… rijdt je wagen naar een andere gebruiker.

Privé wagens zullen iets zijn voor de liefhebber en de rijken.

Pijnlijke vaststelling maar het is niet anders.
                                Zoiets zal het inderdaad gaan worden.

Comment

Zoiets zal het inderdaad gaan worden.
                                  Het zal me allemaal worst wezen. Tegen dat ik niet meer kan rijden mogen zelfrijdende wagens ingevoerd worden ​​​​​​ wij zullen in ieder geval de goede tijd van rijden en leuke wagens meegemaakt hebben. Misschien hebben de volgende generaties daar ook simpelweg geen behoefte meer aan.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Het zal me allemaal worst wezen. Tegen dat ik niet meer kan rijden mogen zelfrijdende wagens ingevoerd worden ​​​​​​ wij zullen in ieder geval de goede tijd van rijden en leuke wagens meegemaakt hebben. Misschien hebben de volgende generaties daar ook simpelweg geen behoefte meer aan.
                                    Tegen dan gaan die zelfrijdende auto's ook nog niet op punt staan hoor

Het is waar, vroeger komt niet meer terug, maar is dat niet met alles zo? Zolang we het kunnen blijven betalen liggen er nog wel wat goeie jaren voor ons

Maar dat de toekomst niet voor petrolheads is kunnen we nu al wel zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten

3,5 jaar geleden de E klasse van mijn schoonbroer overgekocht ... verlies ga ik op dit ogenblik nog niet maken denk ik ... Maar ja als je iets verkoopt moet je ook iets anders kopen... hoe dan ook ben ik van plan die auto op te rijden. Hopelijk nog meer dan 10 jaar plezier van.

Goed nieuws wel, de euro 5 diesels mogen alvast een jaar langer Antwerpen en Gent binnen ! Hopelijk schaffen ze het af binnen dit en 3 jaar

"Door het uitstel krijgen inwoners een jaar meer de tijd om zich aan te passen", zegt minister Demir.

Ah, dat wist ik nog niet. Dan kan ik ook nog lekker extra blijven doorkarren met m'n 2015 euro 5 diesel. Daartegen heeft die hopelijk al wel 100k op de teller.

Comment

Tja, als je je auto verkoopt kan je fietsen…. Of er weer 10k bij leggen en terug mobiel worden

Of mijn huis nu 200k of 3mio waard is maakt me weinig uit. Als ik het verkoop ben ik dakloos en moet ik iets anders regelen, en waarschijnlijk kost dat weer meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Tja, als je je auto verkoopt kan je fietsen…. Of er weer 10k bij leggen en terug mobiel worden

Of mijn huis nu 200k of 3mio waard is maakt me weinig uit. Als ik het verkoop ben ik dakloos en moet ik iets anders regelen, en waarschijnlijk kost dat weer meer.
                                          Jaja, dat weet ik ook wel. Ik heb bovenop m'n auto een tweedehands exemplaar gekocht in 2017 en eentje in 2020, eigenlijk hebben we nu een auto teveel. Dochters hebben allebei hun rijbewijs, ik rijd altijd naar 't werk met de fiets, mijn vrouw nu ook al een half jaar. Ik wil maar zeggen, als je nu er eentje teveel hebt (zoals ik dus...), dan kan je zaken doen...

Comment

Working...
                                          X