lees het dan niet...simpel
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
-
Da's niet simpel hee, flappie. Je weet toch niet op voorhand wat je gaat lezen, maar in deze thread zou je dit in elk geval niet verwachten.
Zoals ons beste forumlid vorige week nog zei :
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEn trouwens, op een A-U-T-O forum moeten die dingen niet besproken worden, daar zijn andere fora en lezersrubrieken voor
Comment
-
Hahaha, de nightstalker komt zelfs bij daglicht om mij een 2de keer met hetzelfde te quoten. Hij vond blijkbaar niks anders meer en mist mij al. Nee jong, sorry, ik ben niet gay
Aja, want hij heeft iets tegen mijn topics over EV's, autonome voertuigen, mijn dubbelposts, lege edits, honderduizend Hollandse en Duitse filmpjes, muziekclips, achterlijke mopjes en ik kan nog wat doorgaan zo....
Vraag mij af wat zo'n betweter hier doet dan, wie houdt zich bezig op een forum waar niks goed is? Want buiten kritiek komt er niks uit
Vooral zijn 'hoogstaande' eigen bijdragen hier spreken tot de verbeelding
Trouwens, dit denkt flappie over jou. Ik kan nog wel wat complimenten van anderen aan jouw adres opzoeken, is zo gebeurd, jouw profiel staat er vol van. Dit waren de eerste die ik binnen 10 seconden al tegenkwam
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtengeen
zoals gij geen leven hebt als ge dergelijke dingen opmerkt... jezus man, get a life!!!
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
misschien eens uw laatste 100 posts nazien.
Er bestaat een mooie spreekwoord over een pot en een ketel dat perfect op u van toepassing is.
En als er ene calimero is, dan zijt gij het wel.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Compliment
Wij wijken weer af in dit topic, ik kan eventueel vragen om het te sluiten, dan kun jij ondertussen het 'Trump en Timmermans topic' openen. Het grote 'TT topic', super!
Nu weet ik weer waarom de Underground leeggelopen isEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ben er niet van overtuigd dat dat de reden is, denk het tegenovergestelde...of op zijn minst een combo
je komt niet op een forum voor info, maar voor de interactie tss mensen, de virtuele toog inderdaad...en precies dat ontbreekt steeds meer
op elkaar schelden en denigreren is mss niet het aangenaamste, maar mensen zijn nu eenmaal allemaal een beetje voyeur
Comment
-
Tja jong, ik ga mij hier niet laten buitenwerken door een idioot die op alles en nog wat kritiek blijft hebben op wat ik post. Ik weet zelf ook wat ik er hier al jaren voor doe, en blijkbaar ook heel wat andere mensen en dat motiveert mij wel.
Ik heb wel nooit de job van moderator aanvaard hoewel ik die kans en vraag de voorbije 16 jaar vaak genoeg gehad heb. Altijd gevonden dat daarvoor onvoldoende back-up kwam van AW en AG.
En trouwens, het gaat ook zonder moderators op een paar moeilijke gevallen na
En verder blijf ik van mening dat politieke strekkingen en allerlei complottheorieën niet thuishoren op een autoforum.
Ik zal mij daar blijven tegen verzetten en net zoals jij hier Trump en andere extreem rechtse blablabla blijft uit de doeken doen ga ik ook niet zwijgen over mijn nare ervaringen bij Mercedes stealers.
We doen dus verder, geen probleemEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zonder subsidies gaat het niet werken dus. Ook niet in België voor particulieren.
ZORGEN IN DUITSLAND OM TEGENVALLENDE VERKOOP ELEKTRISCHE AUTO'S
'NOG NIET DE HELFT VAN BEOOGDE AANTAL IN 2030'
Bij onze oosterburen worden zorgen geuit over de ontwikkeling van het elektrische wagenpark. Die zou flink achterblijven bij de doelen van de Duitse overheid.
De Duitse overheid heeft als doel gesteld dat er in 2030 15 miljoen EV's geregistreerd staan. Dat doel wordt bij lange na niet gehaald als de huidige ontwikkeling doorzet, zo waarschuwen experts volgens Automobilwoche. Momenteel zijn er zo'n 1,2 miljoen elektrische auto's in Duitsland en dat worden er volgens het Center of Automotive Management (CAM) in dit tempo 7 tot 8 miljoen in 2030.
Het hoofd van het Center for Automotive Research, professor Ferdinand Dudenhöffer, stelt dat dit voor een belangrijk deel komt door het 'chaotische subsidiebeleid'. Net als in Nederland wordt in Duitsland de aanschafsubsidie voor elektrische auto's (€4.500) beschikbaar gesteld voor een beperkt aantal auto's en dat zijn er dit jaar 31.000 minder dan vorig jaar. Bovendien gaat de maximale subsidie volgend jaar omlaag naar €3.000 en wordt het per 2025 zelfs geheel afgeschaft. Een afbouw die enigszins doet denken aan de Nederlandse situatie.
Volgens Dudenhöffer blijven elektrische auto's, ondanks de opkomst van goedkopere modellen, zonder subsidie voor veel mensen te duur en zal de komst van minder dure EV's niet zomaar voor een nieuwe opmars gaan zorgen. Stefan Bratzel van het CAM vindt dat de Duitse overheid nu aan zet is en dat dit een 'reality check' is. Men moet de doelen bij gaan stellen of maatregelen treffen om de huidige doelen te kunnen halen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Kan de prijzenoorlog in het segment van elektrische auto’s, die al is begonnen in China en de Verenigde Staten, overslaan naar Europa? Best mogelijk, want de verkoopscijfers dalen. Een prijzenoorlog is waar de consument op hoopt… maar waar constructeurs bang voor zijn omdat er dan aan de winstmarges wordt geraakt. Gocar maakt de rekening.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
het staat vast dat de prijzen van EV's gaan zakken... ontwikkelkosten worden terugverdiend, schaalvoordelen en concurrentie gaan hun rol spelen...
eigenlijk wisten we al een paar jaar geleden dat het niet meer de moment was om nog een nieuwe wagen te kopen, al zijn diegenen die op dat moment nog een betaalbare ICE gekocht hebben en er een jaar of 10 mee rijden, nog niet zo slecht af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenda's een doordenkertje hee RX-8. in 2019 was de EV omwenteling al op gang aan het komen, maar wisten we nog niet dat de nieuwprijs van ICE's 20% gingen stijgen op een paar jaar tijd...
Ja, er was al een paar jaar een Tesla S die ook goed bruikbaar is op lange ritten, maar die was behoorlijk duur. De 3 kwam juist kijken, zat nog niet goed in elkaar, en laders waren amper beschikbaar.
Ik mocht toen een nieuwe bedrijfswagen uitkiezen, en wou wel een EV, maar het lukte in de praktijk niet voor mijn gebruik. Dat was in 2022 wel ineens anders, en ik heb de sprong ook gewaagd.
Voor kleine auto's is er nog geen goed en betaalbaar aanbod, en ja de prijzen van die kleine auto's, ook als ICE zijn behoorlijk omhoog gegaan, vooral door het chiptekort. Autobouwers hadden geen zin om hun quotum aan chips in een Audi A1 te steken als dat betekende dat ze een Q5 niet konden leveren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
In 2019 was het EV aanbod nog zeer beperkt.
Ja, er was al een paar jaar een Tesla S die ook goed bruikbaar is op lange ritten, maar die was behoorlijk duur. De 3 kwam juist kijken, zat nog niet goed in elkaar, en laders waren amper beschikbaar.
Ik mocht toen een nieuwe bedrijfswagen uitkiezen, en wou wel een EV, maar het lukte in de praktijk niet voor mijn gebruik. Dat was in 2022 wel ineens anders, en ik heb de sprong ook gewaagd.
Voor kleine auto's is er nog geen goed en betaalbaar aanbod, en ja de prijzen van die kleine auto's, ook als ICE zijn behoorlijk omhoog gegaan, vooral door het chiptekort. Autobouwers hadden geen zin om hun quotum aan chips in een Audi A1 te steken als dat betekende dat ze een Q5 niet konden leveren.
Comment
-
Private leasing: kunnen flexibele formules van ALD en Volvo particulieren overtuigen?
Nu auto’s steeds duurder worden en de kosten soms onvoorspelbaar zijn, laten steeds meer particulieren zich verleiden tot private leasing. Ook op dit domein is er stevige concurrentie: ALD Automotive/LeasePlan en Volvo Car Belux lanceren nu een nieuwe, zeer flexibele formule. Genoeg om particulieren definitief te overtuigen?
Zowel de auto zelf als het autogebruik verandert. Het statussymbool wordt steeds meer een dienst. Daarom besluiten steeds meer particulieren om hun auto op lange termijn te leasen, net zoals bedrijven dat meestal doen voor hun bedrijfswagens. Een begrijpelijke keuze, want de formule is zeer comfortabel: ook particulieren profiteren van de voordelen van operationele leasing.
Voor een vast maandelijks bedrag (alleen de brandstofkosten variëren) is alles inbegrepen: het gebruik van de auto, de verzekering, de belastingen, het onderhoud, eventuele herstellingen (behalve ongevallen) en pechverhelping. Toegegeven, in de huidige zeer onzekere context is dit een geruststellende oplossing.
In de lift
Dit verklaart waarom private leasing aan populariteit wint en de komende maanden en jaren wellicht nog blijft groeien. De vereiste budgetten voor een nieuwe auto worden ook alsmaar hoger door de elektrificatie. Omdat de concurrentie toeneemt, lanceren ALD Automotive (dat recent zijn krachten bundelde met LeasePlan) en Volvo Car Belux nu een nieuw aanbod, dat opvallend flexibel is.
De formule van het biedt nieuwe klanten de mogelijkheid om hun driejarig Volvo Abonnement na slechts één maand gebruik kosteloos op te zeggen. Momenteel is het aanbod alleen beschikbaar voor de XC40 T2 (benzine) en XC40 Recharge (elektrisch), die respectievelijk 639 euro/maand en 820 euro/maand kosten.
Niet de eerste
Zoals gezegd, zijn ALD Automotive en Volvo niet de eersten die zo’n pakket aanbieden. Lynk & Co (van de Geely-groep) levert auto’s op abonnementsbasis die je op elk moment kunt opzeggen (en overdragen aan derden), terwijl de D’Ieteren-groep auto’s op abonnementsbasis aanbiedt voor ongeveer 650 euro per maand via Poppy (My Pop).
Het stijgend aantal abonnementsformules en de grotere flexibiliteit, zoals bij ALD Automotive en Volvo, zouden moeten helpen om nog meer consumenten warm te maken voor het principe van autoleasing. Toegegeven, deze tarieven liggen nog niet binnen ieders bereik, maar het is best denkbaar dat de toegenomen concurrentie en een mogelijke prijzenoorlog in Europa deze aanbiedingen uiteindelijk nog interessanter maken.
Bron: Gocar
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Aan die prijzen enkel voor rijke particulieren imo. Ik zie dit wel kunnen voor kleinere en goedkopere wagens aan eerlijke prijzen. Zolang de 'premijoem' merken het in de leasebranche voor het zeggen hebben gaat dat sowieso moeilijk worden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik denk dat we nu wel een bewijs gezien hebben dat er nog enorm veel mensen een dikke som geld op een spaarrekening hebben staan.
Vandaag hebben circa 500.000 belgen ingetekend op de staatsbon voor in totaal 16 miljard. Dat is gemiddeld 32.000€ per inschrijver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenDe vraag is: wat is een ”dikke” som geld? 32000 euro ?
In elk gevan, een half miljoen belgen hadden geld klaar staan om nu in staatsbons in te stappen. En alles samen is het behoorlijk wat geld.
Comment
Comment