Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Hier de komende maand 1800€ investeren in de E-klasse... Nieuwe banden, nieuwe back-up batterij en de luchtbalgen vervangen van de luchtvering. De E is juist 9 jaar geworden en heeft 150.000kms... Die luchtbalgen zijn de eerste grote kosten aan de auto. Hopelijk goed dan voor de volgende 10 jaar ik blijf ermee rijden tot die op is Auto's worden idd onbetaalbaar...

    Ben eens benieuwd wat de gemiddelde leeftijd van de auto's bij particulieren gaat worden de komende 5 tot 10 jaar
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
      Hier de komende maand 1800€ investeren in de E-klasse... Nieuwe banden, nieuwe back-up batterij en de luchtbalgen vervangen van de luchtvering. De E is juist 9 jaar geworden en heeft 150.000kms... Die luchtbalgen zijn de eerste grote kosten aan de auto. Hopelijk goed dan voor de volgende 10 jaar ik blijf ermee rijden tot die op is Auto's worden idd onbetaalbaar...

      Ben eens benieuwd wat de gemiddelde leeftijd van de auto's bij particulieren gaat worden de komende 5 tot 10 jaar

      Ik heb de afgelopen 12 maanden 5.000 km's gereden met m'n auto. Het rijplezier is immers compleet weg, ik stap tegen m'n zin nog in de auto. Of het moet voor een trip naar de Ardennen of het buitenland zijn. En de fiets is voor mij een haalbaar en veel prettiger alternatief.
      Dus... geen enkele reden om een andere auto te kopen...

      Comment


      • #63
        Ik heb geleerd om rustig cruisen ook leuk te gaan vinden. Ik kan met plezier lange rustige ritten doen. genieten van de auto, uitzicht, gezelschap,...
        Maar ik doe misschien ook nog 5-7.000km per jaar waarvan 2500-3000 op zomerreis.

        Wat de Stellantis man betreft...
        Misschien moet de sector ook even in eigen boezem gaan kijken en stoppen met nodeloze segmenten uitvinden? De ontwikkeling daarvan kost telkens ook weer belachelijk veel geld.
        En misschien gaan we stilaan ons leven wat meer moeten inrichten om een bestaan zonder twee auto's per gezin.
        Dat kan perfect, maar is even aanpassen.

        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • #64
          Wacht tot uw kinderen hun rijbewijs hebben.

          Comment


          • #65
            Een stukje uit een artikel van Autoweek. een gevolg van een overheid die door torenhoge belastingen de leeftijd van het wagenpark de hoogte in jaagt.


            Een soortgelijke trend is zichtbaar als je kijkt naar de leeftijden van de auto's. Of tenminste: ook die zijn steeds vaker hoger. Vooral de categorie 15 jaar en ouder groeide de afgelopen 22 jaar stevig. In 2000 reden relatief weinig mensen met oudere auto's: 390.000 auto's waren toen 15 jaar of ouder. Dit jaar zijn dat er maar liefst 2,26 miljoen. Opvallend: het aantal auto's van minder dan drie jaar oud nam in dezelfde periode juist af. Waar er dit jaar zo'n 1,22 miljoen auto's rondrijden in Nederland die de drie nog niet zijn gepasseerd, waren dat er in 2000 1,58 miljoen.

            Het totale aantal auto's dat op Nederlands kenteken staat, nam ondertussen wel stevig toe: in 2000 waren het er 6,34 miljoen, dit jaar zijn het er 8,94 miljoen. Dat aantal neemt - overigens net als het aantal rijbewijshouders - nog altijd toe.


            Ik denk dat we over 10j gelijkaardige cijfers gaan zien in België.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Wacht tot uw kinderen hun rijbewijs hebben.
              Ai en we hebben nu al 4 auto's hier
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten

                Ai en we hebben nu al 4 auto's hier
                Wij drie.
                Maar twee auto's zijn haast altijd weg... door de dochters.

                Comment


                • #68
                  Niet alleen nieuwe wagens worden onbetaalbaar. Als je de prijzen ziet van jonge tweedehands is het dezelfde trend.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    Niet alleen nieuwe wagens worden onbetaalbaar. Als je de prijzen ziet van jonge tweedehands is het dezelfde trend.
                    Moto's ook van 't zelfde...

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Niet alleen nieuwe wagens worden onbetaalbaar. Als je de prijzen ziet van jonge tweedehands is het dezelfde trend.
                      tis niet meer normaal wat ze ook voor tweedehands auto's geven tegenwoordig ... ik rij met mijn wagens steevast zo rond de 4-5 jaar rond en meestal gaan ze weg met een km stand van +/- 150.000km a 180.000km . Ik heb een nieuwe in bestelling en voor mijn huidige krijg ik ( wel met een iets lagere km stand van +/- 130.000km , corona... ) iets meer dan het dubbele dan wat ik voor mijn vorige wagens kreeg... procentueel gezien verlies ik gewoonweg 30 a 40% minder dan vroeger ... maar tegelijk kost de nieuwe ook ne zak meer dan vroeger da's dan ook weer een feit...

                      Comment


                      • #71
                        Nog zo'n uitmelkerij of beter afzetterij waar de particulier echt niet mee gediend is

                        BETAALDE DIENSTEN IN AUTO: 'AUTOKOPERS LOPEN ER NIET WARM VOOR'

                        OPTIES TEGEN BETALING

                        Het op maand- of jaarbasis betalen voor extra opties in een auto wordt volgens sommige autofabrikanten heel normaal. Toch lijkt de meerderheid van de autokopers er niet voor open te staan, blijkt uit Amerikaans onderzoek.


                        "Gefeliciteerd met uw nieuwe auto, meneer Jansen! Voor het gebruik van stoelverwarming, adaptieve cruisecontrol en de parkeerassistent kunt u hier uw creditcardgegevens invullen. Er wordt dan maandelijks een bedrag afgeschreven indien u deze opties gebruikt." Dit klinkt wellicht vrij absurd, maar dit wordt volgens sommige autofabrikanten de normaalste zaak van de wereld. Het achteraf betalen voor extra's is een manier voor fabrikanten om ook na de levering van een auto extra geld te verdienen. Tegelijk geeft het de klant de mogelijkheid om later toch nog voor meer opties te gaan, maar het aankoopbedrag van de auto te drukken. Klinkt niet heel verkeerd? Nou, volgens Cox Automotive worden maar weinig mensen blij van dit idee.

                        Uit onderzoek van het Amerikaanse bedrijf is gebleken dat maar liefst driekwart van de autokopers niet zit te wachten op extra betaalde services in nieuwe auto's, bericht Automotive News. Vooral het bijbetalen voor comfort- of veiligheidverhogende zaken zien consumenten niet zitten. Niet heel verrassend dus dat BMW's plan van eerder dit jaar om stoelverwarming een maandelijks betaalde optie te maken op veel kritiek stuitte. Volgens een analist van Gartner zit de grootste uitdaging voor autofabrikanten erin om een betaalde dienst goed te 'verpakken': "Het grote raadsel is hoe een autofabrikant gebruik kan maken van OTA-updates en de functie kan aanbieden als een eenmalige betaling of abonnement op een manier die de klant ziet als waardeverhogend en niet als afzetterij."

                        Bron: Autoweek


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #72
                          Ondertussen is er wetgeving in de maak in de VS waar er verboden wordt om maandelijkse bedragen aan te rekenen als daar geen directe diensten tegenover staan.
                          Dat zou betekenen dat je bv niet meer maandelijks mag betalen voor een zetelverwarming, maar wel voor connectivity of regelmatige software updates.

                          Klanten pikken dit echt niet...

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Ondertussen is er wetgeving in de maak in de VS waar er verboden wordt om maandelijkse bedragen aan te rekenen als daar geen directe diensten tegenover staan.
                            Dat zou betekenen dat je bv niet meer maandelijks mag betalen voor een zetelverwarming, maar wel voor connectivity of regelmatige software updates.

                            Klanten pikken dit echt niet...
                            Idd! Ik betaal iig voor niks van die dingen. Dat lukt mij perfect tot nu en de over the air software updates zijn vooralsnog 'gratis' bij MB
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              in de autogids stond een interessant artikel over de prijzen van nieuwe auto's. In 2022 zijn die gemiddeld 17.8% duurder geworden. Als uitschieter was er de citroën c3: 28,2 procent erbij.
                              Redenen voor de stijging: containervervoer duurder, schaarste grondstoffen en halfgeleiders, maar ook de energiekosten.
                              Maar er speelt ook andere belangrijke factor mee. Het co2 mechanisme. De gemiddelde uitstoot van een volledige vloot wordt in rekening gebracht en die moet nog 15 procent zakken tegen 2025. Dus moeten er meer hybrides en ev's geleverd worden... maar die kosten veel om te maken. Die extra kosten worden dan mooi doorgeschoven naar de verbrandingsmotoren. Dus koopt ge een benzine of diesel betaalt ge mee voor de ev van iemand anders.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #75
                                Net terug van USA. Daar is de leasing markt voor particulieren nog groter geworden in al die jaren dat we er gaan. Een nieuwe auto kopen ze daar niet meer. Ze leasen ze veel te duur om dan achteraf te moeten inleveren. Of in beslag te laten nemen. Het wagenpark in New York is ook hopeloos oud, behalve van de superrijken. Daar vind je meer Maybach, M, RS en AMG modellen op een dag dan hier op een heel jaar.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment


                                • #76
                                  Is het niet zo dat ze in de VS quasi verplicht zijn om leningen/leasing aan te gaan om een goede kredietscore te krijgen ?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Is het niet zo dat ze in de VS quasi verplicht zijn om leningen/leasing aan te gaan om een goede kredietscore te krijgen ?
                                    Verplicht niet, maar heel veel mensen doen het.
                                    Maar niemand zal je tegen houden als je een auto cash wil betalen. Wel is het een extra inkomensbron van de verkoper omdat die ook nog commissie krijgt op de financiering.

                                    En New York... een garage is daar duurder dan een huis hier, dus enkel de superrijken hebben daar een auto, de rest zijn taxi's en doorgangers. En ja, de gemiddelde amerikaanse auto is een oud stuk ijzer.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Beter dit forum veranderen in Cliché Forum ipv auto forum.
                                      En in België is een garage duurder dan een huis in Bangladesh. In België is ook een auto niet meer betaalbaar voor particulieren volgens een 'trending' topic hier op Cliché Forum, en daar in Bangladesh rijden ze op een koe ...
                                      Hoe kom je er op om NY en US te vergelijken met België ... er is niks vergelijkbaars aan ... Net zoals België en Bangladesh in niks te vergelijken zijn.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                        In België is ook een auto niet meer betaalbaar voor particulieren volgens een 'trending' topic hier op Cliché Forum.
                                        Ik zou mij al die zever van 'het plebs' hier niet aantrekken want dat is echt wel onder jouw niveauToch straf dat jij met jouw hautaine neus constant in dit soort topics zit
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren is het topic. Is dat dan alleen over België? Of over Vlaanderen? Of over de Brusselse randgemeneenten? Of specifiek over Semmerzake? BS.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                          Comment

                                          Working...
                                          X