Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    De lelijkste ooit dus….

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Helemaal gelijk Tommie,zeker de temperatuurhuishouding bij hybrides is een ramp....De T8'en, 45e's en SE-Hybrids die ik in panne gezien heb,ongelooflijk..... en nu zijn Jappen ook besmet
      Er rijden er toch veel rond met hoge km standen?
      Dat een PHEV complex is daar kan ik inkomen maar benzine en dieselmotoren zijn tegenwoordig ook complex. Er hangt een hoop troep (die allemaal stuk kan) rond die motoren om hoge vermogens te combineren met het halen van de uitstootnormen.
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• en ondertussen rijdt de gle 350de hier bijna 3 jaar probleemloos

Comment

• Ik vind de keuze voor een PHEV nog altijd verdedigbaar ALS je er het juiste gebruikersprofiel hebt, t.t.z. max. 60km/dag én laaddiscipline. Niet iedereen kan (of wil) het geld geven aan een long range EV of woont niet in een vrijstaand huis met (mogelijkheid tot) EV-laadinfrastructuur terwijl een gewoon stopcontact meestal wel beschikbaar is.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Ik vind de keuze voor een PHEV nog altijd verdedigbaar ALS je er het juiste gebruikersprofiel hebt, t.t.z. max. 60km/dag én laaddiscipline. Niet iedereen kan (of wil) het geld geven aan een long range EV of woont niet in een vrijstaand huis met (mogelijkheid tot) EV-laadinfrastructuur terwijl een gewoon stopcontact meestal wel beschikbaar is.
            Als je kan laden aan een stopcontact, dan lukt een laadpaal ook nog wel. Je hoeft thuis echt geen 11kW laadpaal. Met 4kW en een uur of 8 laden kan je al 150km doen per dag. Er zijn echt weinig mensen die dat nodig hebben.

Ik denk dat het niet lang duurt voor BEV goedkoper wordt dan PHEV, en dan is het nut helemaal weg.

Comment

• Maar hoe geraak je aan 4kw in een ondergrondse appartementsgarage met een standaard stopcontact?
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Maar hoe geraak je aan 4kw in een ondergrondse appartementsgarage met een standaard stopcontact?
                Niet. 3,7 kW lukt net met 16A.
                Gedurende een nachtje laden heb je dan toch al snel een extra bereik van 200 tot 250 km bijgetankt
                Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 18/10/2023, 19:10.

Comment

• Meeste standaard stopcontacten zijn maar 10a en niet geschikt voor urenlange max. belasting.
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    De lelijkste ooit dus….
                    Euh, nee. Dat is zonder twijfel de huidige 7.

Comment

Meeste standaard stopcontacten zijn maar 10a en niet geschikt voor urenlange max. belasting.
                      Dat eerste is niet correct, standaard is 16A, het tweede is wel correct.
                      Dat is wel eenvoudig op te lossen door het stopcontact te vervangen door een CEE stopcontact.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 18/10/2023, 20:32.

Comment

• DACIA SANDERO BLIJFT ONDER PARTICULIEREN POPULAIRSTE AUTO IN EUROPA

​Dacia is en blijft een grote speler in Europa. De Dacia Sandero is in Europa voor de zoveelste keer onder particulieren de populairste auto in Europa.

Dacia meldt trots dat het in de eerste drie kwartalen van dit jaar 493.511 auto's heeft verkocht. Dat was 16,7 procent meer dan in diezelfde periode vorig jaar. In het derde kwartaal wist Dacia 148.124 auto's te slijten, 2,4 procent meer dan in het derde kwartaal van 2022.

Van de bijna 500.000 auto's die Dacia dit jaar al heeft verkocht, waren er maar liefst 199.516 van het type Sandero. De Sandero-verkooop nam daarmee met 18,3 procent toe ten opzichte van het aantal dat in de eerste negen maanden van 2022 werd verkocht. Dacia meldt trots dat de Sandero daarmee zijn positie als populairste auto onder Europese particulieren vast weet te houden.

De Duster doet het niet eens veel slechter dan de Sandero. Dit jaar heeft Dacia al 154.460 Dusters verkocht, 4,1 procent meer dan in de eerste drie kwartalen van vorig jaar. De Jogger was dit jaar al goed voor 70.932 verkochte exemplaren. De elektrische Spring leverde Dacia dit jaar al 44.262 ondertekende contracten op, 40,6 procent meer dan in de eerste negen maanden van 2022.

Frankrijk is en blijft voor Dacia de grootste Europese markt. Van de bijna 500.000 dit jaar al verkochte auto's vonden er 118.495 in Frankrijk een eigenaar. Bijna een kwart van het totaal dus.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De Volkswagen Kever van de jaren 20

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            DACIA SANDERO BLIJFT ONDER PARTICULIEREN POPULAIRSTE AUTO IN EUROPA

​Dacia is en blijft een grote speler in Europa. De Dacia Sandero is in Europa voor de zoveelste keer onder particulieren de populairste auto in Europa.

Dacia meldt trots dat het in de eerste drie kwartalen van dit jaar 493.511 auto's heeft verkocht. Dat was 16,7 procent meer dan in diezelfde periode vorig jaar. In het derde kwartaal wist Dacia 148.124 auto's te slijten, 2,4 procent meer dan in het derde kwartaal van 2022.

Van de bijna 500.000 auto's die Dacia dit jaar al heeft verkocht, waren er maar liefst 199.516 van het type Sandero. De Sandero-verkooop nam daarmee met 18,3 procent toe ten opzichte van het aantal dat in de eerste negen maanden van 2022 werd verkocht. Dacia meldt trots dat de Sandero daarmee zijn positie als populairste auto onder Europese particulieren vast weet te houden.

De Duster doet het niet eens veel slechter dan de Sandero. Dit jaar heeft Dacia al 154.460 Dusters verkocht, 4,1 procent meer dan in de eerste drie kwartalen van vorig jaar. De Jogger was dit jaar al goed voor 70.932 verkochte exemplaren. De elektrische Spring leverde Dacia dit jaar al 44.262 ondertekende contracten op, 40,6 procent meer dan in de eerste negen maanden van 2022.

Frankrijk is en blijft voor Dacia de grootste Europese markt. Van de bijna 500.000 dit jaar al verkochte auto's vonden er 118.495 in Frankrijk een eigenaar. Bijna een kwart van het totaal dus.

Bron: Autoweek

In Zuid-Amerika verkopen ze Dacia als Renault, dus globaal zou het ook groter kunnen zijn, want een Renault Duster is ook een Dacia ...

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Innige deelneming
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                De Volkswagen Kever van de jaren 20
                                Idd! Hoewel bepaald hautain volk er met deze verkoopcijfers nog altijd laatdunkend over doet

Laat ze maar lachen denken ze bij Dacia en Renault. En terecht! ​​​​​​​
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                    Innige deelneming
                                    inderdaag RIP Autoliefde....Das war einmal....
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Woon 44 jaar in zelfde wijk, heb die mensen hun auto nooit zo weten vertroetelen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• ik had op de Sandero. Een Tesla is zoals ik reeds enkele keren zei voor mij iets speciaals,ik zou het nooit kopen maar heb wel respect voor het hele verhaal en de auto.
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                        X