Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    we zouden het beter veranderen in het klaagzangforum van een bepaald iemand die altijd op de man moet spelen, iedereen wijst op het feit dat ze off topic gaan en vooral zelf nooit een zinnige bijdrage levert.


    de sector zelf kaart aan dat als de zaken niet gauw ivm aankoop door particulieren veranderen het autolandschap in belgië serieus herschreven gaat worden. Bij stellantis staan er heel wat dealers met een bang hart te wachten omdat de hoofdgroep naar een ander businessmodel gaat en minder dealers, eigenlijk afleverpunten, gaat nodig hebben. da's over een drietal maanden dacht ik.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #82
      Schrik toch wel van dit artikel. (wel in het Duits) Sta er ook van te kijken dat hoe kleiner de auto, hoe meer de prijs is gestegen.

      Die Neuwagenpreise haben in den vergangenen fünf Jahren deutlich angezogen. Die Durchschnittspreise sind von 44.908 Euro auf 53.525 Euro gestiegen.

      Comment


      • #83
        Exponentieel ga je dat sneller voelen bij het startsegment. Low budget karren bestaan zo goed als niet meer. Behalve bij een paar merken.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #84
          Bijna alle autofabrikanten naaien ons een oor aan en rekenen gewoon een prijs die de klanten willen betalen.
          Hoe kan het anders dat bijvoorbeeld Dacia een auto kan leveren aan pakweg de helft van de gangbare prijzen?
          Het argument dat het oubollige techniek zou zijn gaat echt niet op, en ze zijn even hoogwaardig (?) afgewerkt als bijvoorbeeld een Polootje.
          Ik geef toe, ’k laat me er zelf ook aan ”vangen”.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
            Bijna alle autofabrikanten naaien ons een oor aan en rekenen gewoon een prijs die de klanten willen betalen.
            Hoe kan het anders dat bijvoorbeeld Dacia een auto kan leveren aan pakweg de helft van de gangbare prijzen?
            Het argument dat het oubollige techniek zou zijn gaat echt niet op, en ze zijn even hoogwaardig (?) afgewerkt als bijvoorbeeld een Polootje.
            Ik geef toe, ’k laat me er zelf ook aan ”vangen”.
            Dat heet dus "marketing"

            En wij Vlamingen staan, samen met de Duitsers misschien, voorop als absolute badge kopers hé.
            Last edited by Bud Wijzer; 11/01/2023, 11:07.

            Comment


            • #86
              Wat is een batch koper ? Iemand die een volledig lot koopt ?

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                Wat is een batch koper ? Iemand die een volledig lot koopt ?
                Point taken en aangepast

                Comment


                • #88
                  volgende week in davos zal de onverkozen club samen met hun young global leaders en de haute finance hoe ze ons, het gepeupel nog verder gaan verarmen door hun politiek gecreeerde schaarstes en beslissingen

                  de 15 min steden lonken

                  Comment


                  • #89
                    Oei bobo, complotdenker ?

                    Comment


                    • #90
                      Een B segment kost momenteel een C segment en voor de prijs van een C segment had je vroeger een Type R, RS, GTI,... Zotte prijzen maw, over elektrisch nog maar te zwijgen!

                      Comment


                      • #91
                        Aantal bedrijfswagens nog gestegen in 2022

                        Het lagere aantal inschrijvingen van nieuwe auto’s in 2022 is vooral te wijten aan de particulieren. Bij de professionelen groeide het aantal bedrijfswagens het afgelopen jaar opnieuw tot een historisch niveau.


                        https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...-gestegen-2022


                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #92
                          'De overheid is wellicht blij met deze evolutie, want de bedrijfswagens dragen bij tot de vergroening van het Belgische wagenpark.'

                          Geweldig citaat uit de tekst. Benieuwd hoelang ze blij gaan zijn? Die EV's zullen toch ook spoedig fiscaal iets moeten gaan opbrengen. Hoe gaan ze dat doen?

                          Terwijl organiseren ze hun eigen steeds langere dagelijkse files Maar ach ja, het is nu wel gezonder om erin te staan
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #93
                            Hoe ze dat gaan doen ? Met kilometerheffing. Belasten op gebruik, niet op bezit.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Hoe ze dat gaan doen ? Met kilometerheffing. Belasten op gebruik, niet op bezit.
                              Oh interessant! Ik maak bijna geen km in België. Ik zal ze in het buitenland wel sponsoren dan
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #95
                                En da's nog niet alles want het wordt nog erger.....

                                Mercedes: alleen met een abonnement meer pk

                                ​‘Over-the-air’updates (OTA) in auto’s leek een geweldige uitvinding: altijd de laatste versie van de software en navigatie. Steeds meer schijnt echter de verborgen agenda van autofabrikanten door: opties worden verborgen achter een abonnement. Het verst gaat Mercedes-Benz. Wil je het volle aantal pk’s gebruiken? Dat gaat je kosten!

                                Het is iets waar elke autofabrikant brood in ziet en wat geen enkele automobilist wil: een abonnement voor bepaalde opties in je auto. Duitse autofabrikanten, zoals BMW en Mercedes, begonnen ermee, maar ook Toyota heeft al een proefballonnetje opgelaten. Ondanks felle protesten lijkt de opmars van de abonnementen niet te stoppen.

                                Acceleration increase

                                In Amerika moeten klanten van Mercedes-Benz betalen om bij de elektrische EQ-modellen het volledige potentieel van de auto te gebruiken. In feite komt het er op neer dat je auto softwarematig afgeknepen wordt, tenzij je jaarlijks geld betaalt. En niet weinig ook: in Amerika verwacht Mercedes dat je $1200 per jaar aftikt bovenop de aanschafprijs van de auto.

                                Je hebt een Mercedes EQE, maar wil je een snelle? Dan moet je bijbetalen!

                                Via het ‘acceleration increase’-abonnement, dat je online kunt afsluiten, krijgt je auto meer vermogen in de Dynamic rijmodus. Het vermogen dat je erbij krijgt, is geen kattepis: de Mercedes EQE bijvoorbeeld gaat in Amerika met het abonnement van 288 naar 349 pk, maar liefst 61 pk of ruim 21% meer vermogen erbij! Volgens Mercedes schaaf je met het abonnement zo’n 1 seconde van je 0 tot 100-tijd af.

                                Update: we hebben Mercedes-Benz Nederland gevraagd of een dergelijk abonnement er ook in Nederland gaat komen. Het merk liet ons weten dat er voorlopig geen plannen voor zijn. Dat is echter niet omdat Mercedes-Benz het niet wil: Europese wetgeving verbiedt deze constructie op dit moment. Dankzij de minder strikte wetgeving in de Verenigde Staten is het daar wel mogelijk.

                                Protest

                                Als automobilist moet je dit helemaal niet willen. Een auto die je koopt, moet van jou zijn. De opties die in jouw auto zitten, moeten te gebruiken zijn. Al helemaal wil je niet dat het vermogen kunstmatig geknepen wordt. Het is een soort gijzelen: jij koopt onze auto, maar je kunt hem pas in zijn volledig potentieel gebruiken als je ons extra geld geeft.

                                Stoelverwarming! Wil je warme billen? Alleen als je betaald hebt!

                                In Amerika hebben dit soort plannen al tot flinke protesten geleid. Toen BMW aankondigde dat stoelverwarming voortaan alleen nog gebruikt kon worden als je maandelijks geld betaalde voor een abonnement, leverde dit tot veel rumoer. Uiteindelijk zag BMW zich genoodzaakt via een speciaal persbericht de gemoederen tot bedaren te brengen.

                                Betalen om te rijden

                                Steeds meer autofabrikanten laten hier en daar voorzichtig het woord ‘abonnement’ vallen. In Zuid Korea is het bijvoorbeeld al enigszins gebruikelijk. Nu nog kun je met een extra betaling opties aanzetten die oorspronkelijk niet gekocht zijn met de auto. In veel gevallen is zo’n optie, zoals stoelverwarming, namelijk wel ingebouwd. Dit is goedkoper dan twee soorten stoelen inbouwen. Softwarematig wordt die optie dan uitgezet, en met een betaling kun je die aanzetten.

                                Eerder liet bijvoorbeeld Toyota al blijken dit om te willen draaien. Wil je bijvoorbeeld stoelverwarming, of de camera’s van de auto gebruiken als dashcam, dan moet je per maand geld betalen. Betaal je niet, dan kun je de optie niet meer gebruiken. Voor autofabrikanten een manier om extra te verdienen aan elke verkochte auto, maar voor de consument is het een slechte zaak.

                                Wat koop je precies als je een auto koopt? Betaal je voor opties die erop zitten maar die je alleen kunt gebruiken als je een abonnement neemt? Kun je een auto überhaupt met opties verkopen? Eerst ging het alleen nog over opties, nu verbergt Mercedes-Benz al een deel van het vermogen achter een abonnement. Feitelijk koop je dus een afgeknepen auto. Moet je straks blijven betalen om überhaupt te mogen rijden?

                                Bron: DagelijksAuto
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #96
                                  Bij Tesla kan je al jaren:
                                  - voor +/- 2000 euro een softwarematige performance upgrade krijgen (model 3 trekt dan een halve seconde sneller op)
                                  - voor een hoop geld een half werkende full self drive krijgen

                                  Misschien komt tesla hier mee weg omdat de wagens voor de rest wel compleet zijn uitgerust en ze dus qua prijs/kwaliteit wel goed zitten...? (terwijl de duitse premium merken hun klanten al jaaaaren naaien met veel te dure opties - en dan zwijg ik nog over het onderhoud)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Nieuwe cashcow voor automerken: een abonnement bij je auto

                                    ​Grote autofabrikanten zetten vol in op een nieuw verdienmodel: consumenten laten betalen voor een abonnement op (extra) functionaliteiten in de auto, zoals stoelverwarming of een flitspaalmelder. Ze verwachten er in de toekomst een groot deel van hun inkomsten mee te kunnen verdienen.


                                    Stel je voor: je koopt een nieuwe auto, 0 kilometer op de teller, nog vol van die frisse nieuwe-autogeur. De vriendelijke autoverkoper schotelt je een 'zacht prijsje' voor, goed voor jarenlang zorgeloos rijplezier.

                                    Vroeger was daarmee de kous af, maar de kans is groot dat je er in de komende jaren nog een vraag bij krijgt: wil je daar een abonnementje bij? Bijvoorbeeld voor je stoelverwarming? Dat kost je slechts 19 euro per maand.

                                    Abonnement voor alles

                                    Belachelijk? Nee hoor, want autoverkoper BMW doet dit nu al in Nederland. En niet alleen bij stoelverwarming. Zo is daar ook stuurwielverwarming (11 euro per maand), real time traffic information (62 euro per jaar), BMW-driverecorder, (15 euro per maand), driving assistant plus (39 euro per maand), flitspaalalert (6 euro per maand), en de grootlichtassistent (9 euro per maand). En dan hebben we nog niet alles genoemd. Soms kun je het onbeperkt afkopen, maar vaak ook niet.

                                    BMW staat hier niet alleen in. Veel grote automerken proberen dit soort abonnementsmodellen uit. Zo testte Toyota een extra functie voor de draadloze sleutel, en ook merken als Mercedes, Cadillac, Volkswagen, Porsche, Audi en Tesla experimenteren.

                                    Potentiële goudmijn

                                    Het gaat in de meeste gevallen om kleine bedragen per maand, maar voor de fabrikanten is het een potentiële melkkoe. General Motors, het concern achter merken als Hummer en Saab, verdiende vorig jaar omgerekend bijna 2 miljard euro aan dit soort abonnementen, en verwacht dat dit tegen 2030 is gegroeid tot zo'n omgerekend 24,5 miljard euro per jaar. General Motors had in 2021 een totale omzet van omgerekend 124,7 miljard euro.

                                    Bij andere autofabrikanten zijn de verwachtingen net zo hooggespannen. Zo zei de grote baas van Ford eerder dit jaar nog dat hij denkt dat Ford in 2030 omgerekend maar liefst 19,7 miljard euro per jaar verdient aan abonnementen.

                                    Consument gaat niet altijd mee

                                    Toch is het voor automerken nog zoeken waar de balans ligt. Zo moest BMW vorig jaar een mea culpa doen, en een geïntroduceerd abonnement weer schrappen. Het Duitse automerk introduceerde in 2020 een abonnement om in de auto gebruik te kunnen maken van Apple CarPlay en Android Auto. Naast de installatiekosten wilde het bedrijf 78 euro per maand van de koper om de feature te kunnen gebruiken.

                                    Daar kwam enorme kritiek op, versterkt door het feit dat Apple CarPlay en Android Auto in veel andere, goedkopere automodellen gratis beschikbaar is.

                                    Noodzaak voor fabrikanten

                                    Voor autofabrikanten zijn deze nieuwe inkomstenbronnen nodig omdat de verwachting is dat we in de toekomst minder snel een nieuwe auto nodig hebben. Vanaf 2030 mogen er geen nieuwe benzineauto's meer worden verkocht, en een elektrische auto gaat veel langer mee.

                                    ​"Als auto's minder snel worden afgeschreven, verkoopt de fabrikant minder nieuwe auto's", aldus ING-econoom Rico Luman. De inkomsten die daardoor wegvallen, moeten ergens worden terugverdiend. Nu worden er nog volop elektrische auto's verkocht, omdat we aan het begin van de transitie zitten. Maar aan die periode komt een einde als een groot deel van het wagenpark elektrisch is.

                                    Meer functies achter betaalmuur

                                    Met name Tesla ziet een goede business in het abonnementsmodel. De fabrikant van elektrische auto's heeft consumenten al laten wennen aan een auto die constant updates krijgt. En langzaam masseert het bedrijf bij de consument het idee in dat zij daar ook geld voor moeten neertellen.

                                    Zo was de eerste lichting Tesla's nog kosteloos verbonden met het internet. Maar in 2018 werden voor nieuwe Tesla's de meeste features, zoals toegang tot internet en het streamen van muziek, achter een betaalmuur van 10 euro per maand gezet. Alleen zaken zoals de FM-radio en navigatie bleven onbeperkt gratis beschikbaar.

                                    Gaat de consument dit pikken?

                                    Of de consument het allemaal slikt, dat durft econoom Luman niet te zeggen. "Wat ik wel weet: als je een auto koopt waar een bepaalde functionaliteit wél ingebouwd zit, maar je kunt die niet gebruiken, dan is dat vervelend. Dus word je als consument een beetje gedwongen om ervoor te betalen, anders mis je die functionaliteit. Dat is vanuit de fabrikant gezien een sterke uitgangspositie."

                                    Ook merkt hij op dat mensen die voor dit soort nieuwe, geavanceerde modellen kiezen, vaak leaserijders zijn of mensen met een groot budget. Het zijn niet de mensen met een smallere beurs. Pas als er een levendige markt is voor tweedehands elektrische auto's, gaat het gros van de mensen hiermee worden geconfronteerd.

                                    Bron: RTLnl
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #98
                                      Een snellere auto? Dat is steeds vaker een kwestie van een abonnement afsluiten – Tesla begon ermee, anderen volgen nu

                                      ​Autofabrikanten lijken iets nieuws ontdekt te hebben om meer geld te verdienen aan bestaande klanten: software-upgrades voor in de auto verkopen via een abonnement of een eenmalige aankoop. Dat kan dan vanuit een webshop, app of direct vanachter het stuur van de auto.


                                      Mercedes-Benz is de laatste autofabrikant die dit verdienmodel toepast. Via een jaarlijks abonnement van 1.200 euro kun je je nieuwe EV iets sneller laten optrekken bij het stoplicht. Het abonnement, ‘Acceleration Increase’ genaamd, haalt voor korte periodes zo’n 20 tot 24 procent extra vermogen uit de elektrische aandrijflijn zonder dat hier een technische aanpassing voor nodig is. Een verandering in de software is genoeg. Het kan online worden gekocht en wordt na betaling direct via een ‘over-the-air-update’ in de auto geactiveerd.

                                      Tesla biedt al langer een soortgelijke optie aan. Bepaalde modellen komen in aanmerking voor de ‘Acceleration Boost’ upgrade. Voor een eenmalige betaling van 1.800 euro maak je dan je Model 3 of Model Y 0,5 seconden sneller in een 0-100 km/u sprint.

                                      Polestar biedt heeft ook een vergelijkbare, maar iets permanentere optie aan en noemt dit de ‘Performance-upgrade’. Het verschil met Mercedes en Tesla is dat het de auto na de 1.000 euro kostende upgrade standaard meer vermogen heeft, dus niet alleen tijdens het accelereren. De software-update geeft de Polestar 2 namelijk 68 pk extra. Polestar 2 Polestar
                                      Je auto sneller laten gaan door een software-upgrade te kopen is eigenlijk helemaal niet nieuw. Vrijwel elke Duitse autofabrikant biedt dit al jaren aan in de topmodellen. Deze enorm krachtige zakenbakken zijn standaard begrensd op een topsnelheid van 250 km/u. Als je te beperkend vindt, dan kun je bij aanschaf een optie aanvinken die die topsnelheid wat hoger legt. Daarvoor wordt er niets in de aandrijflijn aangepast, maar wordt er alleen een softwarematige beperking verwijderd.

                                      Deze optie is ook achteraf aan te schaffen, al kost hij dan mogelijk wat meer omdat er dan mensen bij de dealer actief met de software van de auto aan de slag moeten.

                                      Dus eigenlijk kun je stellen dat alleen de aankoop en de mogelijkheid voor het activeren van de software nu op afstand kunnen gebeuren. Een logische ontwikkeling, gezien steeds meer auto’s continu in verbinding staan met het internet.

                                      Tesla was eerder

                                      De upgrades van de Duitse auto's waren ook niet nieuw: in 2016 kwam Tesla al met een 10.000 dollar kostende upgrade op de markt. Hiermee kon tot 25 procent van het accupakket van de toenmalige Tesla Model S 60 van 60 kWh naar 75 kWh geüpgraded worden. Of eigenlijk verwijderde Tesla voor dat bedrag de softwarematige begrenzing op het accupakket.

                                      De 60D werd destijds goedkoper in de markt gezet omdat hij minder actieradius had dan de 75, maar onderhuids hadden de twee auto’s dezelfde accu. De upgrade werd ook kortstondig gratis aangeboden aan Tesla-eigenaren die wilden vluchten voor orkaan Irma in 2017.

                                      Tesla voerde een soortgelijke upgrade in 2012 ook al uit, maar toen op een heel kleine schaal. Het destijds bood 400 kopers van de Model S 40 de optie om het accupakket van de auto met de helft te vergroten. Voor 10.000 dollar toverde de autofabrikant met wat software het accupakket van 40 kWh om naar een van 60 kWh. Dat was mogelijk omdat de auto onderhuids een Model S 60 met een softwarebeperking op de accucapaciteit was. De Model S 40 werd maar kort verkocht vanwege tegenvallende vraag.

                                      De opkomst van de elektrische auto maakt de ontwikkeling makkelijker dan eerder. Niet alleen staan ze allemaal in verbinding met het internet, ook is het vermogen van de elektrische aandrijving, die toch al aangestuurd wordt door software, enorm makkelijk aan te passen.

                                      Meer vermogen uit de motoren is eigenlijk een kwestie van meer stroom toevoeren. Nadeel is wel dat er daardoor minder actieradius overblijft omdat de batterij sneller leeggetrokken wordt.

                                      Een abonnement op opties

                                      Wat Mercedes doet is op een ander vlak ook ‘vernieuwend’, want in plaats van een eenmalige aankoop te vragen, zoals het aanvinken van een optie bij de aanschaf van een auto, laat de Duitse fabrikant de kosten jaarlijks terugkomen. Het is een abonnement, en als je die stopzet, verlies je dus ook het extra vermogen.

                                      Ook deze manier van het beschikbaar maken van extraatjes is natuurlijk eigenlijk helemaal niet nieuw. BMW kwam in 2018 al met het lumineuze idee om een optie te koppelen aan een maandelijkse bijdrage. Destijds ging het om het softwarematig activeren van Apple CarPlay. BMW beredeneerde dat het zelf geld kwijt was voor de licentie, en dat die kosten netjes doorberekend moesten worden aan klanten. Die klanten vonden dat een iets minder geslaagd idee. BMW zette 2019 het hele idee alweer stop na hevige kritieken. Het activeren van Apple CarPlay werd weer optie waarvoor eenmalig betaald moest worden.

                                      Dit jaar deed BMW, ondanks de eerdere slechte ervaring, opnieuw een poging. Het introduceerde een test met onder andere stoelverwarming, grootlichtassistentie, en nog meer opties die met een abonnement geactiveerd kon worden. De resultaten van deze test, die in Zuid-Korea, het Verenigd Koninkrijk en ook in Nederland wordt gedaan, zijn helaas nog niet bekend.

                                      En natuurlijk was Tesla ook al langer bezig met abonnementen aanbieden. Vanaf 1 juli 2018 maakte het de tot voor die tijd gratis ‘Premium Connectivity’-optie een abonnement van net geen tientje per maand. Met deze optie krijgen eigenaren een betere internetverbinding in de auto waardoor applicaties die meer data vragen beter draaien.

                                      Abonnementen hebben de toekomst, volgens autofabrikanten

                                      Ondanks de negatieve reacties, zien autofabrikanten de abonnementen op opties als dé nieuwe manier om nog meer geld te verdienen. Stellantis, het moederbedrijf van onder andere Peugeot, Opel en Fiat, denkt dat abonnementen de aankomende jaren zo’n 20 miljard euro extra omzet kunnen gaan opleveren.

                                      Bij BMW blijven ze er ook in geloven. Volgens de fabrikant moeten klanten even wennen aan de nieuwe manier van opties aanschaffen. Als dat het eenmaal gebeurt is, verwacht het Duitse merk er in de aankomende 10 jaar zo’n 5 miljard euro mee te verdienen.

                                      En ook Volkswagen ziet toekomst in abonnementen, want het is bezig om soortgelijke opties aan te bieden. Hoewel het er op dit moment nog geen heeft, is het wel technici aan het werven die aan het werk moeten om abonnementen op korte termijn ook voor klanten van merken van het concern aan te kunnen bieden.

                                      'Als Tesla het kan, dan moeten wij het ook kunnen', lijkt het mantra onder de autofabrikanten. Of het inderdaad het succes zal worden dat men verwacht? Dat valt te betwijfelen. Zeker nu er ook partijen verschijnen die de opties voor lagere bedragen met illegale hacks voor een lager bedrag ook willen ontgrendelden.

                                      Bron: businessinsider
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #99
                                        hoe krijgen ze dat verkocht in belgië? is toch wijziging va' gelijkvormigheidsattest?
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          hoe krijgen ze dat verkocht in belgië? is toch wijziging va' gelijkvormigheidsattest?
                                          Toch is het zo, prijslijsten verkrijgbaar per merk. Toppunt is dat ze er dan nog zelf niks van kennen, Mercedes voorop
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X