dat noemen ze dan ook echte rijders auto's hé. G20 is voor mij de laatste BMW oude stjjl,geweldige bakken.. De kunst is een goed gedempte diesel en een juist gedempte benzine. Ik vind (en nu spreek ik over auto's van 30! jaar oud) die aangename zachte motor op de achtergrond zelfs rustgevend. Neem nu mijn oude 7's of Rover 800's die dingen zijn zo stil,comfortabel en rammelvrij dat er menig nieuwe auto tegen verbleekt,ook EV's want de 2 EV/hybride bedrijfswagens die ik had (en heeft niets met de aandrijfvorm te maken laat me duidelijk zijn in het geval van de EV) waren de luidruchtigste die ik ooit had. En die ritten ook met ICE auto's hoor(eigenlijk veel meer dan mijn emotie) waren eigenlijk de voedingsbodem dat er weinig vooruitgang is qua echt comfort en verfijning.....en om bij de titel van dit topic te blijven....in dat opzicht zijn veel auto's niet alleen duurder maar ook minder waard geworden vind ik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenWaar ik wél begrip voor kan opbrengen én een legitieme reden tot uitstel van de aankoop van een EV is, is de aankoopprijs.
Stilaan raakt ook dit probleem blijkbaar opgelost.
Al de rest zijn in 90% van de gevallen drogredenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Mijn 320d 8-traps draait 2.000 rpm bij 130 km/h, de rolgeluiden van de banden overstemmen zelfs het motorgeluid. Ik herinner me nog in 2011 met m'n 318d van weleer, 980 km in één keer, zelfs niet gestopt om te pissen. Met nota bene twee kinderen (van 10 en 12) op de achterbank, de helft van de 10 uur durende rit hadden ze zelfs geslapen. Wat wil je, in zo'n stille comfortabele laagtoerige diesel!
Of moeten we het in de schuif steken van … ‘things that never happened’?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Komaan man…. Dat is masochisme en misschien zelfs kindermishandeling.
Of moeten we het in de schuif steken van … ‘things that never happened’?
Comment
-
Ik heb dat ook al gedaan,en erna lachend op bestemmingBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenWaar ik wél begrip voor kan opbrengen én een legitieme reden tot uitstel van de aankoop van een EV is, is de aankoopprijs.
Stilaan raakt ook dit probleem blijkbaar opgelost.
Al de rest zijn in 90% van de gevallen drogredenen.
Bij mij gaat het ook niet op haat op EV's maar gewoon de evolutie van de auto's in het algemeen. Als ik een nieuwe firmawagen krijg van 50 000eur,en na 500m vind ik hem de mindere van mijn 600 of E46 die een fractie waarde hebben dan die auto...dan mag dat toch? We mogen toch kritisch zijn?
En zoals ik al zei,ik ben niet tegen vooruitgang. Liever een Tesla dan een oude slecht onderhouden rammelkar maar een degelijk geconserveerde youngtimer kan echt geweldig zijn,en om politiek correct te zijn mogen we die waarden waar vele tot voor kort zo van hielden niet weggooienBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenVandaag de platines vervangen van mijne auto, kunnen er weer 10.000 km tegenBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenIk heb dat ook al gedaan,en erna lachend op bestemming
Comment
-
nen 320d is zeker een van de betere diesels, en de PSA HDI's even goed, nu een goeie EV moet nog beter geisoleerd zijn voor banden- en windgeruis want door de afwezigheid van motorgeluid valt dat veel harder op.
Tesla's zijn op dat vlak niet top (nog best wat bandengeluid), maar een polestar of XC40 is fluisterstil (onlangs nog met XC40 gereden, was hier toch wel van onder de indruk).
Dus geef mij maar een EV voor een lange trip...
Last edited by sunking; 07/11/2023, 21:58.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Als het verkeer vlot is, is dat voor MIJ geen zware opgave. Ik heb het nog eens gecheckt, het was geen 980 maar 940 km in één trek waarvan 895 km snelweg. In 10 uur is dat een gemiddelde van 94 per uur. Dat is dus vlot verkeer. Ik zeg niet dat ik dan lachend uit m'n auto stap, maar het is best oké. Normaal stop ik altijd enkel om te tanken of als er iemand naar WC moet. Maar als niemand moet pissen of als er niet getankt dient te worden, dan rijd ik door. Ik heb al ooit tien uur aan een stuk op ne velo liggen zweten met een koerszadelke onder m'n gat, dan zal tien uur in een luxe zeteltje zitten met een zalige airco op, licht muziekje op de achtergrond en een stille laagtoerige diesel onder de kap ook wel lukken zekers.
Er zijn redenen waarom een vrachtwagenchauffeur verplichte pauzes heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Dus geef mij maar een EV voor een lange trip...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
450km heb ik ook al gedaan, maar je kan in elk geval niet beweren dat je aan het einde van zo’n rit nog fris, aandachtig en alert bent.
Er zijn redenen waarom een vrachtwagenchauffeur verplichte pauzes heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenIk ben even gaan googelen naar studies die bevestigen dat een uur of 10 aan één stuk rijden helemaal niet gevaarlijk is. Tevergeefs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenHeb je er dan gevonden die bevestigen dat het wel gevaarlijk is ?
En om de hoeveel tijd moet een vrachtwagenchauffeur een pauze nemen ?
Niet alleen voor de totale rijtijd geldt een maximum, maar ook voor de ononderbroken rijtijd. Ononderbroken rijtijd is de totaal bij elkaar opgetelde gereden tijd tussen 2 onderbrekingen (pauzes) in. Of tussen een rusttijd en een onderbreking in.
Deze regels gelden voor de maximale ononderbroken rijtijd:- De maximale ononderbroken rijtijd mag niet langer zijn dan 4,5 uur.
- Na 4,5 uur rijtijd moet u een pauze nemen van 45 minuten. Deze 4,5 uur rijtijd mag ook worden opgeknipt in twee delen. De eerste pauze duurt dan minimaal 15 minuten. Aanvullend moet dan binnen de 4,5 uur rijtijd nog een pauze van minimaal 30 minuten worden genomen.
- Een dubbelbemande vrachtwagen of autobus hoeft niet 45 minuten stil te staan na iedere 4,5 uur. Er is dan alleen een stop nodig om van chauffeur (en bestuurderskaart of registratieblad) te wisselen. Voorwaarde is dat de chauffeur die pauze neemt de chauffeur die het voertuig bestuurt niet helpt. Bijvoorbeeld met de navigatie.
Niet alleen rijden is werk, maar ook andere werkzaamheden, zoals laden en lossen. Als u meer dan 6 uur achter elkaar (onafgebroken) werkt, moet u ook een pauze nemen:- Werkt u tussen de 6 en 9 uur onafgebroken op een dag? Dan moet u minstens 30 minuten pauze nemen.
- Werkt u langer dan 9 uur onafgebroken? Dan moet u minstens 45 minuten pauze nemen.
Deze pauzes mag u ook in stukken van 15 minuten nemen.
Comment
-
Ik zit in mijn werkende leven toch al ruim aan een 1.25mio gereden km's intussen , en ook ik rij graag lange ritten aan één stuk ja... als jullie me daarvoor een onmens vinden dan heb ik daar geen probleem mee...elk zijn keuze zou ik zeggen ... soms moeten mensen eens leren dat hun visie niet perse de visie van iedereen hoeft te zijn... laat ieder in zijn eigen waarde zou ik zeggen ...
Ik heb in het verleden vaak projecten gedaan waar ik bvb 8 maanden aan eens stuk elke week een rit naar Porsche Leipzig moest doen. Ik had daar toen elke woe voormiddag meeting/montageplanning van 7u tot rond de middag , wat ik toen simpelweg elke week deed was de dinsdagnamiddag rond 15u vertrekken en dat was dan een ritje van 850km voor me... ik deed dat zonder één probleem... de keren dat ik eens stopte kan ik op mijn één hand tellen denk ik ... de woendsdagnamiddag nog een en ander opmeten / bekijken en dan om 15 a 16u terug huiswaards ... Ik kan me niet voorstellen dat ik hierdoor iemand in gevaar gebracht heb.
Zou dat lukken met een EV , zeker wel , maar ik zou zoiezo wat extra tijd moeten uittrekken daar ben ik vrijwel zeker van...
Wij hebben op het bedrijf ook enkele EV's gekocht intussen ( ID3 - Skoda Enyak ) ... de meesten zijn wel tevreden doorgaans , maar dat zijn hoofdzakelijk mensen die weinig snelweg doen... als ik daar nu naar kijk dan is er een zeer groot verschil wanneer je quasi uitsluitend op de snelweg zit... die zijn een stuk minder tevreden toch naar ik merk... en sinds het wat kouder aan het worden is... dan is het bereik toch alweer een heel stuk minder dan in de eerste 6 maanden gebruik van die auto's ....
Voor mij hoefde het nog niet ... niet omdat een EV slecht zou rijden , maar voor mij persoonlijk heb ik nu ook niet het idee dat mijn huidige auto slechter rijden is... Dat het goedkoper rijden zou zijn ... tja misschien , maar degene die dat zeggen hebben hem meestal niet zelf moeten betalen natuurlijk... een EV voor 25K voor de particulier... dat zal een snuifdoosje zijn waar je amper met 2 en een kleine in gaat kunnen vrees ik... een eenvoudige ruime gezinswagen als EV zit tegenwoordig snel aan 50k en meer.... niet meer voor iedereen dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten... soms moeten mensen eens leren dat hun visie niet perse de visie van iedereen hoeft te zijn... laat ieder in zijn eigen waarde zou ik zeggen ...
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten... Ik kan me niet voorstellen dat ik hierdoor iemand in gevaar gebracht heb.
- Likes 2
Comment
Comment