Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Toch weer een aantal onbegrijpelijke randvoorwaarden aan verbonden...
Tja, ik zou dezelfde regels toepassen als degene om een 2dehands te importeren. 6000km en min. 6 maanden oud, maar nee ze moeten weer andere regels uitvinden. Maar liever had ik die subsidies niet gezien.
Tja, ik zou dezelfde regels toepassen als degene om een 2dehands te importeren. 6000km en min. 6 maanden oud, maar nee ze moeten weer andere regels uitvinden. Maar liever had ik die subsidies niet gezien.
Ze willen gewoon vermijden dat ze voor dezelfde auto 2 keer subsidies betalen op heel korte termijn.
Zonder die voorwaarde van 3 jaar oud kan ik een auto kopen, subsidie opstrijken, en die 6 maand later doorverkopen aan familie en nog eens de premie opstrijken.
want mensen veranderen elk jaar van auto?
liever dan nederland waar ze duizenden euro's BPM bijrekenen?
toch wel straf dat er hier altijd zo gezaagd wordt over auto- en andere belastingen, terwijl die belastingen vol achterpoortjes zitten en ge op ni veel plekken in de wereld zoveel grote huizen en dikke auto's ziet dan bij ons. (die dikke auto is dan nog de grootste achterpoort in de belastingen, samen met inbreng van woning op de zaak)
of woont de heer b., die altijd zit af te geven op vette frans, in een rijtjeshuis?
want mensen veranderen elk jaar van auto?
liever dan nederland waar ze duizenden euro's BPM bijrekenen?
toch wel straf dat er hier altijd zo gezaagd wordt over auto- en andere belastingen, terwijl die belastingen vol achterpoortjes zitten en ge op ni veel plekken in de wereld zoveel grote huizen en dikke auto's ziet dan bij ons. (die dikke auto is dan nog de grootste achterpoort in de belastingen, samen met inbreng van woning op de zaak)
of woont de heer b., die altijd zit af te geven op vette frans, in een rijtjeshuis?
Verander dat maar in een "huurkrot".
In NL is wonen in een rijtjeshuis al niet meer weg gelegd voor mensen met een modaal inkomen.
wie woont er dan in al die huizen in nederland?
de reden dat prijzen daar zo hoog liggen, is ook wel dat mensen het kunnen betalen.
het gemiddelde loon in nederland is ook hoger dan bij ons.
ja, WIJ kunnen ons die prijzen niet permitteren, maar zij kopen hier dan villa's voor een prikkie (naar hun maatstaven).
Vroeger was er ook geen vermogensbelasting op belgisch vastgoed, voor nl-erd maar das intussen afgelopen
Maar vroeger kon ik als belg hier net over de grens kopen, daar gedomicillieerd had ik €1000 netto meer en een leefbaar oensioen, m'n leaser zou wat duurder zijn ja
wie woont er dan in al die huizen in nederland?
de reden dat prijzen daar zo hoog liggen, is ook wel dat mensen het kunnen betalen.
het gemiddelde loon in nederland is ook hoger dan bij ons.
ja, WIJ kunnen ons die prijzen niet permitteren, maar zij kopen hier dan villa's voor een prikkie (naar hun maatstaven).
Er zijn redenen waarom die prijzen zo hoog liggen:
- beperkt aanbod
- fiscale aftrek van hypotheekrente
- hypotheken waarvan het kapitaal niet of slechts gedeelelijk terugbetaald wordt.
Lonen zijn zeker niet veel hoger dan in Belgie, ze betalen wat minder belastingen, maar wat meer voor hun zorgverzekering, en een pak meer als ze een bedrijfsauto krijgen.
En dan is er nog het feit dat de huizen gemiddeld een heel pak kleiner zijn.
Een medewerker van mij heeft net iets minder dan 500k betaald voor een woning in verre buitenwijk van Rotterdam met een bewoonbare oppervlakte van 120m2 en een tuintje van 35m2.
(de zogenaamde doorzonwoning... in een Vinex wijk)
De Nederlanders die een villa kopen in Vlaanderen zijn meestal ondernemers die hun zaak verkocht hebben, en hier de kapitaalsbelasting van >1% per jaar komen vermijden. Wij betalen 0,15% als je meer dan 1mio € op een effectenrekening hebt staan...
Zelfs als ze mijn salaris met 20% verhogen, dan wil ik nog niet verhuizen naar NL.
wel, en heel mijn punt is dat er hier overdreven gemekkerd wordt over sommige belastingkjes, terwijl we het hier over het algemeen verdomme goed hebben, en niet in een huurkrot wonen .
40 euro per jaar extra om elektriciteitsnet te verzwaren? mij prima, want uiteindelijk gaan we er op vooruit.
als ge gaat tanken, betaal je niet alleen accijns, maar ook voor de investering van de pomphouder...
….als je weet dat nl een pensioenpot van +1700 miljard euro, een schuld van minder dan 50% bbp….en je ziet welke maatregelen ze willen treffen (oa werken van 71 nu tot 73, erfbelasting naar 45% zonder uitzondering)
Dan kan je niet anders als vaststellen dat er op een bepaald moment hier een regering zal zijn die ons - willen of niet - gaat doen bloeden
Om een oplossing te vinden voor het fileprobleem tijdens de spitsuren stellen twee professoren van de KU Leuven een systeem voor van heffingen die automobilisten moeten betalen. In ieders voordeel?
Minder auto's uitdelen is precies geen optie
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Door de stijgende verkoop van elektrische auto’s loopt de overheid mogelijk miljarden euro’s aan inkomsten mis. Dat komt omdat deze auto’s fiscaal gunstiger behandeld worden en er geen accijnzen op elektriciteit zijn.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment