Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenLast edited by sunking; 23/12/2023, 19:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
dat zegt meer over ons land en de fiscaliteit, dan over het merk. zelfs in duitsland worden er per hoofd minder BMW's verkocht dan hier.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenAls ik nu een nieuwe wagen moet kopen heb ik maar 1 (betaalbare) optie en dat is de mustang gt met v8.
Comment
-
Ja idd, daarom dat ik gewoon blijf rijden met de c en zolang we de keuze hebben tussen cash of een lease opt werk kies ik voor cash. Beter voor pensioen en kzit niet opgezadeld met een electrisch model die ik niet willets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenJa idd, daarom dat ik gewoon blijf rijden met de c en zolang we de keuze hebben tussen cash of een lease opt werk kies ik voor cash. Beter voor pensioen en kzit niet opgezadeld met een electrisch model die ik niet wil
Best eerst eens goed rekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Boven de 71000€ jaarinkomen (bruto) maakt het niks uit voor je pensioen.
Best eerst eens goed rekenen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ja, iedereen heeft zo'n inkomen natuurlijk.
Dat is goed 5000€ bruto, na wat jaren dienst zitten er toch heel veel mensen aan zo’n brutoloon, en al zeker als je een premium auto krijgt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHeb ik dat geschreven?Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenBest eerst eens goed rekenen.
Neen, maar heeft Doa slecht gerekend dan? Veel mensen komen zelfs nooit aan zo'n loon.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Neen, maar heeft Doa slecht gerekend dan? Veel mensen komen zelfs nooit aan zo'n loon.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenAls je iemand een tip geeft en zegt om goed te rekenen dan zeg je niet dat hij slecht gerekend heeft.
Volgens mij zijn sommigen hier het gevoel met de realiteit kwijt en vergelijken alles met hun eigen inkomen, terwijl er nog genoeg mensen zijn die zo'n bedragen niet verdienen.
Het is toch duidelijk dat Doa nog geen EV wil en zo ken ik er nog wel enkele, leaseklet of niet
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVolgens mij zijn sommigen hier het gevoel met de realiteit kwijt
Comment
-
Dus omdat je mensen er op attent maakt dat je met een bruto inkomen boven de 5000 euro niet moogt rekenen op extra pensioen ben je het gevoel met de realiteit kwijt?
30% van mijn departement zit in die situatie op mijn huidige werkplek ...
'15 Volvo XC60 D3
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDus omdat je mensen er op attent maakt dat je met een bruto inkomen boven de 5000 euro niet moogt rekenen op extra pensioen ben je het gevoel met de realiteit kwijt?
30% van mijn departement zit in die situatie op mijn huidige werkplek ...
Ik lees hier vaak in topics hoe denigrerend sommigen doen over een leaseklet van meer dan 70k €, terwijl ze zich privé nog geen oude fiets kunnen veroorloven waarschijnlijk, dan vind ik idd dat die mensen hun gevoel met de realiteit kwijt zijn. Sorry hé!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Ik, ik, ik, dat bedoel ik juist. Jij werkt dan natuurlijk ook op de enige werkplek in België Kijk eens rond misschien
Ik lees hier vaak in topics hoe denigrerend sommigen doen over een leaseklet van meer dan 70k €, terwijl ze zich privé nog geen oude fiets kunnen veroorloven waarschijnlijk, dan vind ik idd dat die mensen hun gevoel met de realiteit kwijt zijn. Sorry hé!
Mijn moeder leeft van minder dan het minimumpensioen, maar als ik naar mijn jeugd kijk ben ik inderdaad een "rijke" mens nu.
Mijn grootste rijkdom is dat ik niemand iets misgun en dat is absoluut niet omdat ik in rijkdom leef of geleefd heb ...
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Neen, maar heeft Doa slecht gerekend dan? Veel mensen komen zelfs nooit aan zo'n loon.
Maar voor je een leaseauto af wijst en beweert dat het beter is voor je pensioen moet je dat even berekenen.
En alleen Doa kan dat.
Ik heb geen waardeoordeel uitgesproken over lonen onder of boven de 70k€ per jaar.
Ik kan je garanderen dat je niet ver moet zoeken om mensen met zo’n lonen tegen te komen.
Van mijn team van 6 personen zitten er 4 daar boven, en 1 tje daarvan werkt zelfs in Polen voor mij als project manager. En dat is geen duitse expat, maar een dame die in Polen opgegroeid is en daar gestudeerd heeft, en wat carriere gemaakt heeft.
Comment
-
71k is geen 5100 bruto per maand of iets meer als alleenstaande van €2500 netto (13de maand en vakantiegeld exorbitant belast excl)
gelukkig voor de sociaal zekerheid zijn er genoeg die dat hebben
...en je baas betaalt nog veel meer dat die 71
Comment
-
Hmm intressant allemaal!
ik verdien genoeg, maar zeker niet meer dan 5000 bruto per maand...
misschien zie ik het mis maar nu krijg ik wat extra voor een auto die ik wil en bezit + tankkaart. Ja ik betaal de jaarlijkse taks, verzekering en onderhoud.
bij een lease krijg ik enkel zo een charge card, een auto waar alle kosten inclusief zijn MAAR ik moet hiervoor wel maandelijks vaa op betalen. Betalen voor iets die mij geen plezier geeft weegt dubbel zo zwaar op imo.
lets have some more member berries
Comment
Comment