Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maar... particulieren die verder willen springen dan hunne stok lang is, dat is ook niets nieuw natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Als ik naar "mijn persoonlijke" omgeving kijk, en dan bv. de parking van het werk (productie fabriek +/- 350 werknemers) en ik kijk naar het vak van de arbeiders (en dat is nog altijd 80% van het totaal daar) staat er 1 Tesla op de parking en 1 BYD (maar die Tesla stond er 5 jaar geleden ook al )
      Ik ken ook nog altijd persoonlijk geen enkele particulier met een EV. Ze hadden weinig andere keuze dan zo'n premie invoeren (zie andere landen) als ze er toch wat wilden verkopen aan particulieren.

Probleem is dat ze in het Vlaams parlement blijkbaar niet ver genoeg nadenken, zeker als er iets gratis te krijgen is, en dat de premie al veel te snel op is. Nu kunnen ze de brave burger, want die gaat dat betalen, nog wat bijkomend pluimen om bij de verkiezingen binnenkort dan diezelfde pluimen op hun eigen hoed te steken

Waar komen de extra middelen vandaan?

Waar de nodige extra miljoenen dan vandaan zullen komen is momenteel niet duidelijk, maar de Vlaamse regering zal haar beloftes moeten nakomen, ook voor al wie in de komende maanden nog een aanvraag doet. Iets anders is ook ondenkbaar in een verkiezingsjaar.

Het gaat hard met de Vlaamse EV-premie. Het voorziene budget is nu al opgebruikt, waardoor minister Lydia Peeters dus op zoek moet naar extra geld.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een pak... over hoeveel auto's gaat dat dan effectief, dat er verkocht zijn?

De gemiddelde particulier kan geen 35.000 euro aan een auto uitgeven.
        Het budget was 26 miljoen.
        Deel dat door 4000 (er zijn ook tweedehandse die een premie krijgen), en je komt uit op 6500 auto’s.

Er zijn ook mensen die meer verdienen dan een gemiddelde particulier hé.

Comment

• eeuwige discussie...

ben ik zelf voorstander van die premies? niet echt. het geld moet idd ergens vandaan komen. het was blijkbaar het enige waar de vlaamse regering het over eens kon raken (voor de rest hebben ze er niet veel van gebakken). het gaat om 20 miljoen blijkbaar?

ben ik zelf voorstander van de fiscale aftrek bedrijfswagens? nee, want dat kost ons jaarlijks 4 miljard!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Er zijn ook mensen die meer verdienen dan een gemiddelde particulier hé.
            Het was eerder gericht op deze topic titel.

En het is ook niet omdat je meer verdient dan de gemiddelde particulier, dat je dat geld ook wil uitgeven aan een dure wagen.

Comment

En het is ook niet omdat je meer verdient dan de gemiddelde particulier, dat je dat geld ook wil uitgeven aan een dure wagen.
              blijkbaar wel, want anders zou geen enkele nieuwe auto particulier gekocht worden (de gemiddelde particulier is iemand die met een tweedehandsje rijdt geloof ik he?) . er zijn er blijkbaar die 30k willen ophoesten voor een nieuwe ford focus met 1.0 motor, waarom dan geen 35k (na premie) voor een tesla die veel goedkoper is in brandstof en onderhoud?

Comment

• Behalve een Tesla zijn er nog wel heel wat ev’s te koop voor 35000 euro na aftrek van de premie.

Comment

• Dit dus hé.
                  In de jaren 80 en 90 kocht iedereen een diesel die in aankoop toch makkelijk 10-20% duurder was, maar je spaarde wat uit aan de pomp.
                  Nu kan hetzelfde met een electrische auto.
                  Bij Cardoen staan een pak Peugeot 208jes aan prijzen net boven de 20k voor nieuw of recent 2dehands, en daar kan normaal ook 3000€ af.
                  Dat is hetzelfde als een Polo op benzine en rijden op electriciteit zal goedkoper zijn dan op benzine…

Comment

• Ja jongens, jullie bekijken het maar, ik probeer m'n eigen situatie zeker niet te projecteren als zijnde de waarheid. Ik kan mij persoonlijk gemakkelijk een Tesla (of Tesla achtige van prijs) aanschaffen, ook zonder premie, maar toch doe ik het momenteel niet... en zie rondom mij voor de moment juist hetzelfde gebeuren. Ik hoor zeker geen verhalen van "oh nu is de tijd rijp, we gaan een elektrische wagen kopen...", neen, 't is eerder eentje van: we gaan nog vlug ene op benzine kopen want wat komt er nog allemaal op ons af? Er gaan nog veel mensen zwarte sneeuw zien, en dit niet alleen als het over elektrische auto's gaat, al lang niet meer...

Ik doe momenteel helemaal niks

Comment

• En jullie doen ook altijd alsof de elektriciteit gratis uit de muur komt gelopen

Comment

• Maar genoeg geluld over die nieuwe meuk, het is mooi weer, ik trek er op uit met m'n 36 jarige, grtz

Comment

• Toch nog even dit: dat die premie een succes ging zijn en binnen de kortste keren "uitverkocht" verbaasd me trouwens hoegenaamd niet. Maar hoeveel % van de markt zijn dan die "ongeveer" 6500 wagens, dat Tommie berekende?

Comment

Toch nog even dit: dat die premie een succes ging zijn en binnen de kortste keren "uitverkocht" verbaasd me trouwens hoegenaamd niet. Maar hoeveel % van de markt zijn dan die "ongeveer" 6500 wagens, dat Tommie berekende?
                            In het eerste kwartaal werden er 135000 nieuwe personenwagens ingeschreven in België.
                            In 2023 waren 66% van de nieuw ingeschreven auto’s bedrijfwagens.
                            Dus zowat 45000 van deze auto’s werden gekocht door particulieren, en daarvan zijn er dus ca 6000 electrisch en onder de 40k.

Comment

• In mijn ploeg, we zijn met 11…. Hebben er 2 tesla partikulier gekocht, een 3 en een y

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Als ik naar "mijn persoonlijke" omgeving kijk, en dan bv. de parking van het werk (productie fabriek +/- 350 werknemers) en ik kijk naar het vak van de arbeiders (en dat is nog altijd 80% van het totaal daar) staat er 1 Tesla op de parking en 1 BYD (maar die Tesla stond er 5 jaar geleden ook al )
                                Tja, het zijn twee broers, mss wil de ene niet onderdoen voor de andere.

Comment

• Met het loon van een treinbestuurder en een verpleegkundige, een dochter in het middelbaar, een hypotheek, 2 auto's en geen cadeau's van thuis meegekregen, is een elektrische voor ons gezin -ala Scénic/Model Y- momenteel niet haalbaar.
                                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                    Met het loon van een treinbestuurder en een verpleegkundige, een dochter in het middelbaar, een hypotheek, 2 auto's en geen cadeau's van thuis meegekregen, is een elektrische voor ons gezin -ala Scénic/Model Y- momenteel niet haalbaar.
                                    En met wat rij je dan wel?
                                    Dat zijn toch jobs die behoorlijk betaald worden, zeker met nachtpremies.

Comment

• Zelfs tweeverdieners met een behoorlijk loon moeten krabben om alles betaald te krijgen, verontrustend

Comment

• Nog vlug wat bijkomende kosten creëren, de onnozelaars betalen toch

Alleen is er een groot verschil met hoe sommige merken dit aanpakken, doordacht zoals bij Tesla of financieel uitpersend zoals bij Mercedes. De auto's worden er ook zeker niet goedkoper door.

Tot nu toe betaalden automobilisten de opties wanneer ze hun auto kochten. Maar misschien verandert deze gewoonte en kunnen we binnenkort maandelijks betalen voor opties, net als bij een Netflix- of Apple iCloud-abonnement. Wat is er aan de hand?
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Nog vlug wat bijkomende kosten creëren, de onnozelaars betalen toch

Alleen is er een groot verschil met hoe sommige merken dit aanpakken, doordacht zoals bij Tesla of financieel uitpersend zoals bij Mercedes. De auto's worden er ook zeker niet goedkoper door.

https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...pties-in-autos
                                          Oud nieuws... het feit dat BMW de zaak al terug draait zegt wel iets over de acceptatie.
                                          En wat ga je als europese constructeur doen als de chinezen het er allemaal standaard in steken...

Comment

Working...
                                          X