Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hahaha idd, mijn A-tje kost tegenwoordig slechts 50k in dezelfde uitvoering. Peanuts toch en een goeie belegging voor een particulier
Leve Dacia, de verkoopcijfers liegen niet, denk niet dat Tavares dat verkeerd ziet. Die buitensporige Duitse leasekletten verkoop is dan ook enkel en alleen hier ten lande en stelt wereldwijd niks voor.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Op 17 en 18 juni organiseert Renault Group in Roemenië een 'field trip' gewijd aan Dacia. Dat evenement biedt Luca de Meo, CEO van Renault Group, Denis Le Vot, CEO van Dacia, en het managementteam van Dacia de gelegenheid om het unieke economische model van Dacia voor te stellen en uit te le...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Dacia is tegenwoordig DE nieuwe auto van de particulier in België, dus daar kan je niet naast kijken. Ik zal jouw link helemaal openen want enkel de titel lezen zegt niks. Zo slecht is dat ook niet als je de prijzen van hogergenoemde Duitse merken bekijkt
En de NCAP tests van Dacia worden trouwens elk jaar beter. Niemand die ze voor een wat mindere test laat staan blijkbaar, de portefeuille wil ook wat prijs-kwaliteit natuurlijk
Wij zouden hier onze Duster, de meid voor alle werk, niet meer kunnen missen, 120k probleemloze km ondertussen.....
SLECHTS DRIE NCAP-STERREN VOOR NIEUWE DACIA DUSTER EN SUZUKI SWIFT
MAAR, IS DAT WEL ZO SLECHT?
Euro NCAP heeft als onderdeel van zijn veiligheidsproeven een arsenaal aan nieuwe modellen aan bonken gereden. Geen enkel model kwam daar natuurlijk zonder kleerscheuren van af, maar vier van de zes modellen keerden wel met de maximaal haalbare score huiswaarts. De nieuwe Dacia Duster en de Suzuki Swift moesten genoegen nemen met drie sterren.
In zijn nieuwste reeks veiligheidstests moesten zes nieuwe of recent vernieuwde modellen het ontzien. De nieuwe Mercedes-Benz E-klasse, Volkswagen Passat, Skoda Superb en Skoda Kodiaq wisten in basistenue stuk voor stuk de maximaal haalbare score van vijf NCAP-sterren te halen. De Dacia Duster en de nieuwe Suzuki Swift keerden met drie van de vijf NCAP-sterren huiswaarts. Anno 2024 kijken we niet meer op of om van nieuwe modellen die vijf sterren scoren en dus klinkt een score van drie sterren al snel erg slecht.
De Duster scoort voor Dacia-begrippen juist vrij goed. Zo behaalden de Dacia Spring en Jogger in 2021 in basistrim allebei slechts één NCAP-ster. De Sandero Stepway schopte het tot een score van twee sterren. Met drie NCAP-sterren voor de nieuwe Duster in zijn meest eenvoudige uitvoering lijkt Dacia dus een relatief net resultaat te hebben bereikt.
Op het gebied van veiligheid voor volwassen inzittenden scoort de Dacia Duster 70 procent van de haalbare punten. De veiligheid van kinderen in de auto werd zelfs met 84 procent van de haalbare punten beoordeeld. Qua voetgangersveiligheid scoort de Duster 60 procent van de punten. Wat actieve- en passieve-veiligheidssystemen betreft, maakt de basisversie van de Duster nog iets minder indruk op de heren en dames van Euro NCAP. Achter dit kopje noteert de Duster 57 procent van de haalbare punten. Zo is het instituut niet te spreken over het ontbreken van vermoeidheidsherkenning en de afwezigheid van een systeem dat inzittenden op de achterbank detecteert.
Wat veiligheid voor volwassen inzittenden betreft, scoort de Swift nog iets minder dan de Dacia Duster. De nieuwe Swift harkt hier 67 procent van de haalbare punten binnen. De veiligheid van kinderen in de auto werd ook lager beoordeeld en wel met 65 procent van de haalbare punten. Wat voetgangersveiligheid betreft scoort de Swift – dankzij zijn lagere neus – 76 procent van de haalbare punten. De lijst en de werking van de aanwezige passieve- en actieve-veiligheidssystemen op de instap-Swift levert het model op het onderdeel Safety Assist 62 procent van de punten op. De beoordeling van drie NCAP-sterren is voor de Swift in lijn met zijn voorganger.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Beetje dubbel,ze verkopen nieuw heel goed. Ik ken verschillende joggingbroek dragende jong gepensioneerden met een dacia,meestal het type mens dat zo wantrouwig is dat ze geen tweedehands wagen durven kopen. Het vaste accessoire is een vl-sticker op hun in Marokko gemaakte Fransoos.
gelukkig kopen veel particulieren in België ook een jonge tweedehands van een kwaliteitsmerk waar meestal goede garantie en service bij zit.
Ik durf zeggen dat premium selection van bmw of een vergelijkbaars de beste keuze is.... je kan voor de prijs van een nieuwe Duster tce een 320d met b47 kopen met ocharme 10d km en 4 jaar garantie....keuze snel gemaakt hoor.
bovendien staren stages qua nieuwe wagens ook te snel blind op opties. Je hebt niet alles nodig.
ik heb 3 jaar geleden een 3 reeks nieuw gekocht voor 31000eur.
Ik heb liever een 2liter en een subliem onderstel dan een 1000cc met een starre as en 7 schermen
Ik heb de test even gedaan op de website van Dacia en BMW. Duurste Dacia is de Duster Extreme hybride 140. Full option komt die op 30.010€. Vervolgens op de BMW website gezocht naar een 3 met max. 20k op de klok en dan kom ik uit op een 318i Touring met 13k voor 33900€, goedkoopste diesel is een 316d met 18k voor 36500€.
Volgens mij zit gij nog met pré-corona prijzen in uw hoofd. Op 3j is er qua prijzen het een en ander helaas veranderd. Ik zit enorm veel op mobile.de naar auto's te kijken en drie jaar geleden kon men daar bijv. een nieuwe VW Polo GTI vinden voor 22500€, of een Octavia 2.0 tdi combi (dik in de opties) voor 28500€. A4, 3-serie, C-klasse 2dehands met minder dan 10k op de klok en 1j oud allemaal te vinden onder de 30k. Jonge A6, 5-serie en E-klasse allemaal rond de 30-35k.
Ik heb toen ff getwijfeld om een Mercedes E350d met de nieuwe zescilinder in lijn met 6k en 1j oud te kopen voor 44500€. Ga dat nu maar eens zoeken.
Als ik tegenwoordig auto's configureer schrik ik dusdanig van de prijzen dat het nog heel lang gaat duren vooraleer ik nog eens wat koop.
Ik ken verschillende joggingbroek dragende jong gepensioneerden met een dacia,meestal het type mens dat zo wantrouwig is dat ze geen tweedehands wagen durven kopen. Het vaste accessoire is een vl-sticker op hun in Marokko gemaakte Fransoos.
We zullen het dan maar niet hebben over de typische BMW rijder met een sticker van zijn werkgever op de auto en een designbroek met gaten van Zalando rond zijn kont
Ik heb liever een 2liter en een subliem onderstel dan een 1000cc met een starre as en 7 schermen
Jij, jij, jij, zo denkt gelukkig niet iedereen erover en al zeker niet de mensen die het ding zelf moeten betalen, het gaat hier over 'nieuwe auto's' en 'particulieren' en dat zijn vaak mensen die geen interesse hebben in starre assen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Beetje dubbel,ze verkopen nieuw heel goed. Ik ken verschillende joggingbroek dragende jong gepensioneerden met een dacia,meestal het type mens dat zo wantrouwig is dat ze geen tweedehands wagen durven kopen. Het vaste accessoire is een vl-sticker op hun in Marokko gemaakte Fransoos.
gelukkig kopen veel particulieren in België ook een jonge tweedehands van een kwaliteitsmerk waar meestal goede garantie en service bij zit.
Ik durf zeggen dat premium selection van bmw of een vergelijkbaars de beste keuze is.... je kan voor de prijs van een nieuwe Duster tce een 320d met b47 kopen met ocharme 10d km en 4 jaar garantie....keuze snel gemaakt hoor.
bovendien staren stages qua nieuwe wagens ook te snel blind op opties. Je hebt niet alles nodig.
ik heb 3 jaar geleden een 3 reeks nieuw gekocht voor 31000eur.
Ik heb liever een 2liter en een subliem onderstel dan een 1000cc met een starre as en 7 schermen
Ik denkt toch dat je de prijzen nog eens moet nakijken.
Je vergelijking is nogal extreem. Ik zie hier ook wat mensen die nu met een Dacia rijden. Vroeger reden die met een Renault, Toyota, Peugeot of Skoda, niet met een BMW of Mercedes.
Persoonlijk heb ik ook geen probleem om iets tweedehands te kopen, ook omdat Dacia me niet direct veel zegt.
Nu kan ik me ook nog inbeelden dat voor een gepensioneerde die geen 10k per jaar rijdt, en nooit lange afstanden doet de auto gewoon veel lager op de prioriteitslijst staat.
Hahaha, alsof het merendeel van de Dacia-rijders gepensioneerden zijn...
Wie heeft dat nageteld?
Ik kan net zo goed beweren dat particulieren met een (meestal tweede of derdehandse BMW) in de meeste gevallen patsers van het Noord-Afrikaanse type zijn.
Beetje dubbel,ze verkopen nieuw heel goed. Ik ken verschillende joggingbroek dragende jong gepensioneerden met een dacia,meestal het type mens dat zo wantrouwig is dat ze geen tweedehands wagen durven kopen. Het vaste accessoire is een vl-sticker op hun in Marokko gemaakte Fransoos.
gelukkig kopen veel particulieren in België ook een jonge tweedehands van een kwaliteitsmerk waar meestal goede garantie en service bij zit.
Ik durf zeggen dat premium selection van bmw of een vergelijkbaars de beste keuze is.... je kan voor de prijs van een nieuwe Duster tce een 320d met b47 kopen met ocharme 10d km en 4 jaar garantie....keuze snel gemaakt hoor.
bovendien staren stages qua nieuwe wagens ook te snel blind op opties. Je hebt niet alles nodig.
ik heb 3 jaar geleden een 3 reeks nieuw gekocht voor 31000eur.
Ik heb liever een 2liter en een subliem onderstel dan een 1000cc met een starre as en 7 schermen
niet iedereen heeft behoefte aan een oud onderstel en een dikke benzinezuiper van van 31000€
wat een luxeverslaving met een mens kan doen....
15j geleden lachte iedereen met een dacia,nu staan ze op elke hoek van de straat..
Comment