Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ….en binnenkort taxatie op gewicht, kompleet en te duur mismanagement elec-productie in Europa, en zo betaalt iedereen meer…verarming is het doel, die mensen zijn beter te sturen in onze planeconomie

    Professoren pleiten openlijk in de traditionele pers voor digigeld waarop de staat bepaalt waaraan jij mag uitgeven


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

    Comment


    • Het angst aan jagen van extreem rechts werkt goed bij jou bobo. Je begint al helemaal te hallucineren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Ik begrijp dat alles duurder wordt, maar 15% verhoging vind ik er toch los over. Toen ik m'n Toyota GR86 eind 2022 bestelde deed ik een berekening en was die ook al 20% gestegen 2023. Nu weer 15%. Da's gewoon pestgedrag om de mensen in elektrische auto's te krijgen.
        Ja jong, dat gaat er niet op verbeteren terwijl de files elke dag langer worden

        50k € voor een normaal nieuw 'autoke' wordt stilaan de standaard, een particulier is daar uiteraard vet mee

        Als autofreaks zijn we serieus gejost
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Jonge tweedehands/jahreswagen wagen kopen. In '23 zijn er erg veel nieuwe auto's verkocht die nu op de markt komen. Als ik zie wat bijvoorbeeld een jonge tweedehands mooi uitgeruste BMW 330e kost, exemplaren met 15k km van rond een jaar oud heb je voor 45 à 50.000 euro. Nieuw kosten die dingen 70k.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Jonge tweedehands/jahreswagen wagen kopen. In '23 zijn er erg veel nieuwe auto's verkocht die nu op de markt komen. Als ik zie wat bijvoorbeeld een jonge tweedehands mooi uitgeruste BMW 330e kost, exemplaren met 15k km van rond een jaar oud heb je voor 45 à 50.000 euro. Nieuw kosten die dingen 70k.
            Ja, die hybride dingen verliezen hun waarde enorm snel.

            Comment


            • Jonge 2de handse BMW?

              Een jonge 2de handse Dacia zal het worden ja (want een nieuwe kost ook al gemiddeld over de +20k)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Jonge 2de handse BMW?

                Een jonge 2de handse Dacia zal het worden ja (want een nieuwe kost ook al gemiddeld over de +20k)
                Mijn vader heeft nog een spring besteld met subsidie, die zit daar nog een stuk onder gelukkig ?

                Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Leuk als 2de wagentje, of zoals in jullie geval, als opa's wagentje ;-)

                  Comment


                  • Morgen opent het autosalon van Brussel weerom zijn deuren. Wat als je nu 20.000 euro in je broekzak hebt zitten voor een nieuwe auto, wat koop je daar nog voor? Autofans ging op zoek... en vond zelfs een diesel en Hybride!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Zou hun verstand dan toch eindelijk terugkeren?
                      De voorbije jaren hebben de opeenvolgende crisissen auto’s veel duurder gemaakt. Zo duur dat sommige automobilisten moesten wachten of hun toevlucht zochten tot een tweedehandswagen. Maar daar komt verandering in. Het Autosalon van Brussel belooft grote kortingen, met veelzijdige auto’s voor minder dan 20.000 euro. Dat hebben we al lang niet meer gezien.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Goed, vanmorgen je bankrekening gecheckt en daar stond plots 20.000 euro op te blinken? Dat geld kan je uitgeven aan een nieuwe auto. Of dat voldoende budget is voor een auto tegenwoordig? We zoeken het uit op het autosalon in Brussel, waar zowat elk beschikbaar model te zien is. Neem die koffer geld maar mee, we gaan shoppen!
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Ja, die hybride dingen verliezen hun waarde enorm snel.
                          Da's bizar, ze verkopen nochtans nog steeds als zoete broodjes.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                            Da's bizar, ze verkopen nochtans nog steeds als zoete broodjes.
                            Probeer je auto maar eens terug te verkopen aan BMW.
                            En in België is die verkoop toch stevig ingezakt hoor. Alle leasecontracten gaan nu over EV’s, en dat was de grootste markt voor nieuwe BMW’s.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Probeer je auto maar eens terug te verkopen aan BMW.
                              En in België is die verkoop toch stevig ingezakt hoor. Alle leasecontracten gaan nu over EV’s, en dat was de grootste markt voor nieuwe BMW’s.
                              Je auto terug verkopen aan BMW heeft nooit iets opgebracht, hé.
                              In 2023 zijn er nog heel veel PHEV's verkocht geweest en die komen nu massaal op de tweedehandsmarkt als jahreswagens, ook bij BMW.
                              Een PHEV is echt nog wel een goede keuze, zeker voor de particulier. Moest m'n 320d morgen de geest geven, dan ga ik onmiddellijk voor een PHEV. EV allemaal goed en wel, ze zijn nog (te) duur, de autonomie is nog te beperkt en de laadinfrastructuur is nog altijd niet wat het is.


                              Comment


                              • Steek het maar op mij, maar ik vind een PHEV gewoon het slechtste van 2 werelden ipv het beste.

                                Ze zijn niet goedkoop, enorm complex (downsized benzinemotor met turbo, egr, variabele kleppentiming, injectie, automaat met een pak koppelingen, electromotor, omvormer, batterij, koelsysteem voor dat alles), en het rijdt heel bizar. Ik stel me vragen over de betrouwbaarheid na 100k, zeker omdat die motoren soms van koud naar veel vermogen moeten als je na een paar km dorp de autosstrade op kan.

                                Het is tussentechnologie.

                                En dat een EV nog te traag laadt en niet ver genoeg geraakt, daar heb ik een andere mening over. Er zijn een pak EV’s (zowat elke Tesla, i4, EQE, EV6, Macan, Ioniq 5&6, etc…) die 1000km kunnen af leggen in minder dan 10 uur inclusief laden. Dat trok mij over de streep.
                                En verder rijdt het gewoon beter.

                                Maar deze discussie is al zo vaak gevoerd… Je moet het ervaren.

                                Comment


                                • Dat de techniek complex is, dat klopt. De feiten zijn echter wel de feiten. EV is nog te duur, te beperkte autonomie en nog onvoldoende laadinfrastructuur. Ik was vorig jaar drie weken in Frankrijk. Ga in de dorpjes daar maar eens een laadpaal zoeken. Ik verbleef er wel in een huis, maar op elke camping stond er: 'verboden EV's te laden'. Over de betrouwbaarheid van PHEV's is het inderdaad nog gissen. Heb al gehoord van cellen die stuk gaan. Maar bij EV's heb je dat zelfde verhaal. En over de levensduur van een batterij van een EV weten we ook nog niet veel. Koop maar eens een tweedehands EV met 100k op de teller, hoeveel van haar oorspronkelijke capaciteit heeft die batterij nog? Mijn schoonzoon rijdt met een hybride VW Golf. Dat ding rijdt helemaal niet bizar, dat rijdt gewoon zalig, de overgang van elektrisch naar de verbrandingsmotor gaat ongelooflijk zacht. Voorts heb je in een PHEV nog enigszins wat beleving als je 't pedaal induwt. Andere schoonzoon rijdt met een iX3, dat rijdt zeer goed... echter, beleving is nul. En toen hij eens 's avonds laat m'n dochter aan de luchthaven van Charleroi moest gaan halen was het een heel gedoe omdat hij dan ergens z'n kar moest gaan laden. Een studie heeft trouwens aangetoond dat de helft van de EV rijders hun EV zouden willen inruilen voor een mild of plug-in hybrid. Ik vind een EV voor een particulier op dit(!) moment nog niks. En de verkoopscijfers staven dat ook. Over een jaar of vijf zal ik waarschijnlijk een andere mening toegedaan zijn, maar nu nog écht niet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Steek het maar op mij, maar ik vind een PHEV gewoon het slechtste van 2 werelden ipv het beste.

                                    Ze zijn niet goedkoop, enorm complex (downsized benzinemotor met turbo, egr, variabele kleppentiming, injectie, automaat met een pak koppelingen, electromotor, omvormer, batterij, koelsysteem voor dat alles), en het rijdt heel bizar. Ik stel me vragen over de betrouwbaarheid na 100k, zeker omdat die motoren soms van koud naar veel vermogen moeten als je na een paar km dorp de autosstrade op kan.

                                    Het is tussentechnologie.

                                    En dat een EV nog te traag laadt en niet ver genoeg geraakt, daar heb ik een andere mening over. Er zijn een pak EV’s (zowat elke Tesla, i4, EQE, EV6, Macan, Ioniq 5&6, etc…) die 1000km kunnen af leggen in minder dan 10 uur inclusief laden. Dat trok mij over de streep.
                                    En verder rijdt het gewoon beter.

                                    Maar deze discussie is al zo vaak gevoerd… Je moet het ervaren.
                                    Ik ben het helemaal met je eens, een PHEV is een onding, dat op lange termijn zeer veel geld gaat kosten aan onderhoud. Een accu in zo'n PHEV doorloopt bijna iedere dag een laadcyclus, dat is gewoon niet goed op lange termijn
                                    En ik heb zelf ook nooit last van het zogenaamde beperkte bereik van elektrische wagens, ga met mijn auto 2 x per jaar op verlof en doe er sowieso tot een 10-tal ritten mee > 400-500 km. Nog nooit in de problemen geraakt
                                    Ik ben nu aan 't kiezen voor mijn volgende i5, A6 e-tron of ID.7
                                    Het effect van de laadsnelheid is eigenlijk zeer beperkt, zelf verschil in range maakt bij die wagens niet veel meer uit, maximaal 30 minuten verschil over 1000 km,


                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Dat de techniek complex is, dat klopt. De feiten zijn echter wel de feiten. EV is nog te duur, te beperkte autonomie en nog onvoldoende laadinfrastructuur. Ik was vorig jaar drie weken in Frankrijk. Ga in de dorpjes daar maar eens een laadpaal zoeken. Ik verbleef er wel in een huis, maar op elke camping stond er: 'verboden EV's te laden'. Over de betrouwbaarheid van PHEV's is het inderdaad nog gissen. Heb al gehoord van cellen die stuk gaan. Maar bij EV's heb je dat zelfde verhaal. En over de levensduur van een batterij van een EV weten we ook nog niet veel. Koop maar eens een tweedehands EV met 100k op de teller, hoeveel van haar oorspronkelijke capaciteit heeft die batterij nog? Mijn schoonzoon rijdt met een hybride VW Golf. Dat ding rijdt helemaal niet bizar, dat rijdt gewoon zalig, de overgang van elektrisch naar de verbrandingsmotor gaat ongelooflijk zacht. Voorts heb je in een PHEV nog enigszins wat beleving als je 't pedaal induwt. Andere schoonzoon rijdt met een iX3, dat rijdt zeer goed... echter, beleving is nul. En toen hij eens 's avonds laat m'n dochter aan de luchthaven van Charleroi moest gaan halen was het een heel gedoe omdat hij dan ergens z'n kar moest gaan laden. Een studie heeft trouwens aangetoond dat de helft van de EV rijders hun EV zouden willen inruilen voor een mild of plug-in hybrid. Ik vind een EV voor een particulier op dit(!) moment nog niks. En de verkoopscijfers staven dat ook. Over een jaar of vijf zal ik waarschijnlijk een andere mening toegedaan zijn, maar nu nog écht niet.
                                    Je spreekt vooral van horen zeggen vermoed ik?
                                    Ik ga ondertussen al 4 jaar naar 't Zuiden van Frankrijk en de Normandische kust op vakantie met mijn EV, waar vaak nergens een laadpaal staat in die dropjes. En toch kom ik nooit in de problemen. Je gebruikt dan een keer meer een snellaadpaal (vind je vaak bij grootwarenhuizen); op onze bestemming vorig jaar had de Leclerc 3 snelladers van 300 kW. Gaan boodschappen doen met een bijna lege auto en gewoon 90% geladen toen ik buiten kwam.
                                    En al die mensen die terug willen naar een andere wagen: ik ben er zeker van dat er heel wat mensen zijn die de EV als een last zien, ze hebben die dan niet bewust gekozen, wel omdat dat moest omdat het een leasewagen was En omdat ze een tractor/SUV met heel grote wielen hebben gekozen, omdat dat cool is, zonder na te denken over de range. Ik heb hier op 't werk ook wel wat collega's die dan zitten te zeuren over 't bereik van hun suffe tractor met grote velgen en kleine accu...

                                    Geef ze eens de keuze tussen een BEV leasewagen of een ICE zelf aankopen, dan ga je zien dat die BEV echt niet zo'n ramp is, en ze toch voor de BEV lease gaan.
                                    Mijn echtgenote klaagt nu ook over het bereik van haar BEV (ID.3) in de winter (enfin ze klaagt vooral dat ze vaak moet laden). Tsja, ik had haar gezegd van de Pro S te nemen met grote accu, maar dat was volgens haar niet nodig, paste nochtans perfect in budget...

                                    En een BEV tweedehands kopen? Je kan de status van een accu perfect nameten.
                                    De reden dat er geen 2dehands markt is voor BEV is omdat de meeste van onze 2dehandswagens naar Zuid-Europa gaan, en ze daar echt nog niet toe zijn aan EV's maar ook het feit dat die BEV duurder zijn, en het budget om een 2de hands wagen te kopen hetzelfde blijft.

                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Wat de ervaringen van EV's betreft, ik heb het uiteraard van horen zeggen, heb ik ook gezegd. Van mensen in mijn omgeving en die zijn niet allemaal even blij met hun EV. Ik ben helemaal niet tegen EV's, hé, laat dat duidelijk zijn. Ik vind het momenteel als particulier zijnde nog niet een goed idee om er nu eentje aan te schaffen. De redenen heb ik al opgenoemd. Over pakweg een vijftal jaar zal dat waarschijnlijk helemaal anders zijn. Naar het zuiden van Frankrijk rijden, dan moet ik één keer gaan tanken met m'n vol geladen 320d met aanhangwagen met moto erop. Doe dat maar eens met een huidige EV uit de middenklasse. Spijtig dat diesel zo verketterd wordt. De techniek staat/stond helemaal op punt. Een BMW G21 330d, dat had ik nog wel zien zitten. Ik heb er eens een testrit mee gedaan, wat een ongelooflijke zaligheid.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Wat de ervaringen van EV's betreft, ik heb het uiteraard van horen zeggen, heb ik ook gezegd. Van mensen in mijn omgeving en die zijn niet allemaal even blij met hun EV. Ik ben helemaal niet tegen EV's, hé, laat dat duidelijk zijn. Ik vind het momenteel als particulier zijnde nog niet een goed idee om er nu eentje aan te schaffen. De redenen heb ik al opgenoemd. Over pakweg een vijftal jaar zal dat waarschijnlijk helemaal anders zijn. Naar het zuiden van Frankrijk rijden, dan moet ik één keer gaan tanken met m'n vol geladen 320d met aanhangwagen met moto erop. Doe dat maar eens met een huidige EV uit de middenklasse. Spijtig dat diesel zo verketterd wordt. De techniek staat/stond helemaal op punt. Een BMW G21 330d, dat had ik nog wel zien zitten. Ik heb er eens een testrit mee gedaan, wat een ongelooflijke zaligheid.
                                        Ik snap uw bedenkingen, maar om voor die ene rit per jaar een auto te kopen die de rest van het jaar eigenlijk niet optimaal is….

                                        Als ik straks vetrek in mijn voorverwarmde EV die direct perfect rond draait, en ik vergelijk dat met mijn oude V90 diesel (ook geen straf hé), dat was bij vriesweer toch meer John Deere gevoel dan auto…

                                        Een remorque achter een EV is niet aangenaam, maar ik ben dan ook geen transportbedrijf.

                                        Comment


                                        • Ik rijd dikwijls met aanhangwagen, mijn 320d voelt koud helemaal niet aan als een John Deere (staat trouwens altijd binnen in de garage). Trouwens, beleving is niet altijd gelijk aan een straf. Ik rijd niet veel met de auto, maar als ik rijd zijn het vooral verdere verplaatsingen. En... ik ga ook wel meerdere keren per jaar op reis.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X