Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik rijd niet veel met de auto, maar als ik rijd zijn het vooral verdere verplaatsingen. En... ik ga ook wel meerdere keren per jaar op reis.
    Idem hier en dat is ook de reden dat ik nog een paar jaar volhard in de boosheid

    In mijn 'particuliere' familie en kennissenkring is er trouwens nog niemand met een EV. Ik heb een paar verhalen van mij bekende leaserijders die zo terug naar een ICE zouden willen gaan, niet voor de auto maar vooral voor de nog povere laadinfrastructuur, zeker in bepaalde landen.

    Bwa, ik houd dat als particulier nog wel wat vol, toch geen straf hé

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Hebben een Volvo XC90 T8 PHEV van mei 2023 en nog een Ford Transit Custom diesel lichte vracht van 2020, allebei lease (we zijn zelfstandig).
      Denk dat we de Volvo gaan oprijden en de Transit gaan vervangen door een nieuwe lichte vracht volgend jaar, weer lekker dieselen (lichte vracht aftrekbaar, belachelijk lage taksen want die vervuilt naar het schijnt niet...).
      Die Volvo heeft een arm en een been gekost maar gelukkig nog voor het grootste stuk ICE, nog beetje genieten, we doen er amper 18k km per jaar mee, dus die kan nog wel een tijdje mee.

      Anderzijds hebben we ook nog een Clio van februari 2024, lichte 1 liter benzinemotor met 90pk, verrassend leuk wagentje en eigenlijk top als je bedenkt hoeveel auto je voor 18k krijgt...
      Geen EV voor ons dus, tenzij het écht niet anders meer kan.

      Maar goed, nu bedenk ik dat het hier over particulieren gaat, dus niet op z'n plaats, maar 'k laat m'n post toch staan...
      Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

        Idem hier en dat is ook de reden dat ik nog een paar jaar volhard in de boosheid

        In mijn 'particuliere' familie en kennissenkring is er trouwens nog niemand met een EV. Ik heb een paar verhalen van mij bekende leaserijders die zo terug naar een ICE zouden willen gaan, niet voor de auto maar vooral voor de nog povere laadinfrastructuur, zeker in bepaalde landen.

        Bwa, ik houd dat als particulier nog wel wat vol, toch geen straf hé
        Niet alleen in het buitenland dus, hier heb ik echt geen zin in

        Afgelopen weekend ging het Autosalon van Brussel van start. Elektrisch rijden wordt er volop gepromoot, maar op de parking van de Heizel staan voor 14.000 parkeerplaatsen welgeteld tien laadpalen. VTM NIEUWS ging vragen hoe dat komt.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

          Niet alleen in het buitenland dus, hier heb ik echt geen zin in

          https://www.hln.be/brussel/kijk-ampe...ssel~a71ece86/
          Confirmation bias.
          90%+ van de bezoekers geraakt probleemloos met zijn EV van thuis naar Brussel en terug.
          Enkel die 3 man uit de provincie Luxemburg kunnen een laadpaal nodig hebben. En indien niet is dat 10 min laden op de terugweg.

          Comment


          • Volgens mij is er negen man uit Luxemburg, want aan alle laadpalen hangt er ene aan.

            Toch grappig dat de nadelige feiten altijd zo geminimaliseerd worden door de 'EV aanhangers'.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Volgens mij is er negen man uit Luxemburg, want aan alle laadpalen hangt er ene aan.

              Toch grappig dat de nadelige feiten altijd zo geminimaliseerd worden door de 'EV aanhangers'.
              Toch ongelooflijk dat de ICE rijders enorme problemen zien voor EV rijders die de EV rijders echt niet herkennen.

              Stuur me morgen naar Barcelona, Rome of Warschau, en ik geraak daar en kom met de glimlach aan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Stuur me morgen naar Barcelona, Rome of Warschau, en ik geraak daar en kom met de glimlach aan.
                De vraag is niet OF je er geraakt maar wanneer... Uiteindelijk wel, waarschijnlijk.

                Kijk, het is een noodzakelijk kwaad en vroeg of laat moeten we er allemaal aan geloven.
                Persoonlijk ben ik er niet per sé tegen maar het plezier van het rijden is helemaal weg.

                Ik heb veel meer rijplezier in onze handgeschakelde Clio dan in die XC90 plug-in. Totaal andere klasses van auto maar ik geef eerlijk mijn gevoel weer. Die PHEV hebben we alleen maar gekocht omdat het fiscaal in ons kraam paste. Anders was het gewoon een diesel geweest...
                Last edited by Kaneda; 14/01/2025, 19:23.
                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                Comment




                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Een remorque achter een EV is niet aangenaam, maar ik ben dan ook geen transportbedrijf.
                  Een aanhangwagen achter een EV is een zaligheid om mee te rijden . Instant koppel en mooi te doseren, veel aangenamer dan achter mijn Vito diesel!

                  Maar het vreet range, dus ik gebruik de Vito het meeste van de tijd met de aanhangwagen.

                  De diesel gaat hier wel vervangen worden want niet in de lez mogen is irritant en eens je ev rijden gewoon bent is dat wel luidruchtig ? uiteraard is de range van de diesel iets wat ik niet zomaar wil opgeven als vrijetijdswagen dus kijk ik nu naar PHEV als opvolger, omdat die langer dan 5 jaar in lez nog mogen.

                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment




                  • deel waarom ice's kunstmatig duur worden
                    Last edited by bobo; 4 Weken Geleden.

                    Comment


                    • Volgens mobilteitsorganisatie VAB is de elektrische auto z'n laatste economische voordeel kwijt
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Auto55 en Gocar zijn gewoon EV haters.
                        Er staan behoorlijk wat leugens in dat artikel....
                        Snelladen bij Ionity of Tesla kost ca 40ct
                        Thuis laden (volgens de VREG) kost 30ct

                        En dat de netten moeten versterkt worden voor de EV is ook onzin, dat is maar een heel beperkt deel van het verhaal.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Toch ongelooflijk dat de ICE rijders enorme problemen zien voor EV rijders die de EV rijders echt niet herkennen.

                          Stuur me morgen naar Barcelona, Rome of Warschau, en ik geraak daar en kom met de glimlach aan.
                          Aan een 'alles-wat-je-zegt-ben-jezelf' spelletje doe ik niet mee. De feiten zijn de feiten, de nadelen van de EV's bestaan nog steeds tot op heden, voor de ene gebruiker al wat meer dan voor de andere. Als je daar een probleem mee hebt dan stopt de discussie, punt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                            Aan een 'alles-wat-je-zegt-ben-jezelf' spelletje doe ik niet mee. De feiten zijn de feiten, de nadelen van de EV's bestaan nog steeds tot op heden, voor de ene gebruiker al wat meer dan voor de andere. Als je daar een probleem mee hebt dan stopt de discussie, punt.
                            De nadelen zijn de nadelen, maar of je er al dan niet voor jezelf mee om wil of kan gaan is het verschil. Ik zie in het algemeen een overschatting van de impact door diegenen die geen EV hebben. Zeker door de PHEV rijders die de nadelen van hun mini batterijen extrapoleren.

                            Ik was daar zelf ook schuldig aan, maar deels door de fiscale stimulans staan hier nu toch 2 EV's, en ik moet toegeven dat het meeste van wat ik op voorhand als een "probleem" zag er gewoon geen is of een veel kleinere impact dan ik dacht.

                            Mijn vrouw heeft niks met auto's en is ook niet de grootste fan van verandering, maar die wil niet meer terug, ook al was ze zeer terughoudend en is ze door haar werkgever in die EV gepusht.

                            Maar ik zou zeker niet iedereen een EV aanraden, al denk ik wel dat veel meer mensen dan ze zelf denken er zou kunnen mee leven en zelfs van genieten.

                            Buiten de aankoop, maar dat is intussen ook zo voor ICE, is EV rijden helemaal niet duur.

                            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • ********** IT IS PROHIBITED TO COPY CONTENT WITHOUT THE APPROVAL OF EV CLINIC ********** Is every EV good? Are hybrids really that bad? This is a topic we've been seriously considering for a while due to the frequent questions we receive. It is complex and demanding, requiring thorough experience


                              Uitgebreid artikel over te verwachte kosten bij EV en PHEV.
                              Die laatsten schijnen wel dure onderhoudskosten te mogen verwachten. Vooral die kleine batterij schijnt duur te zijn en wel eens uit te vallen.
                              Geen wonder, de PHEV is de meest complexe auto die je je kan indenken.

                              Comment


                              • 82% battery degradation… not on a Tesla, not even on a Nissan Leaf, but on a Toyota Auris.A textbook example of a supposedly unopened battery at 246,000 km with 82% degradation, where over half of the battery system is permanently damaged due to overheating in a poorly designed “Flintstones” battery

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  ..En dat de netten moeten versterkt worden voor de EV is ook onzin, dat is maar een heel beperkt deel van het verhaal.
                                  Zelfs al is het "maar een heel beperkt deel van het verhaal", als het een deel is van het verhaal, is het toch geen onzin ? Als ze niet versterkt moeten worden, is het totaal geen deel van het verhaal. Dus, wat is het nu eigenlijk ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                    Zelfs al is het "maar een heel beperkt deel van het verhaal", als het een deel is van het verhaal, is het toch geen onzin ? Als ze niet versterkt moeten worden, is het totaal geen deel van het verhaal. Dus, wat is het nu eigenlijk ?
                                    Grootste impact komt van PV door de decentrale productie.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      De nadelen zijn de nadelen, maar of je er al dan niet voor jezelf mee om wil of kan gaan is het verschil. Ik zie in het algemeen een overschatting van de impact door diegenen die geen EV hebben. Zeker door de PHEV rijders die de nadelen van hun mini batterijen extrapoleren.

                                      Ik was daar zelf ook schuldig aan, maar deels door de fiscale stimulans staan hier nu toch 2 EV's, en ik moet toegeven dat het meeste van wat ik op voorhand als een "probleem" zag er gewoon geen is of een veel kleinere impact dan ik dacht.

                                      Mijn vrouw heeft niks met auto's en is ook niet de grootste fan van verandering, maar die wil niet meer terug, ook al was ze zeer terughoudend en is ze door haar werkgever in die EV gepusht.

                                      Maar ik zou zeker niet iedereen een EV aanraden, al denk ik wel dat veel meer mensen dan ze zelf denken er zou kunnen mee leven en zelfs van genieten.

                                      Buiten de aankoop, maar dat is intussen ook zo voor ICE, is EV rijden helemaal niet duur.

                                      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                      Ik begrijp je volledig hoor. En, voor de meesten onder ons zal vandaag een EV waarschijnlijk wel de betere keuze zijn. Maar wij gebruiken de auto nooit voor korte afstanden, als het kan uiteraard (belading). Woon-werk doen we beiden altijd met de fiets. De auto wordt gebruikt om te reizen, met aanhangwagen. Ja die kan je ook gebruiken om andere dingen mee te doen dan enkel te verhuizen (vervoer moto, containerpark,...). En voor verdere verplaatsingen. Voor mij persoonlijk vind ik het nu nog net iets te vroeg om meer te kunnen genieten, op het vlak van gebruiksgemak, van een EV dan van m'n diesel. Alhoewel ik wel hoop dat de laadinfrastructuur, in zowel binnen- als buitenland de komende jaren flink uitgebreid wordt, de batterijen meer rijbereik kunnen bieden (zeker in de winter) en er senller geladen kan worden. Ik heb een Euro5 diesel, volgend jaar geen LEZ meer (dank u politiek), dus ik zit te popelen. Maar inderdaad, de gemiddelde Vlaming die te lui is om z'n kont op te heffen en de fiets te nemen om 800m verder naar de bakker te gaan, ja, dan is een EV nu al de beste keuze. Uiteraard niet persoonlijk bedoeld. Trouwens, op het einde van de rit zijn EV's ook helemaal niet zo proper hoor.

                                      Interessant artikel over het elektrisch rijden: https://www.wyniasweek.nl/elektrisch...n-de-toekomst/

                                      Comment


                                      • Dat artikel komt van een extreem rechtse website die ook nog klimaatverandering ontkent etc. Wappiesite...

                                        Comment


                                        • Als 't niet in uw kraam past... tja.

                                          De auteur is nochtans geen marginaal die ergens uit een gat gekropen komt...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X