Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Ook worden alsmaar meer kleinere modellen geschrapt, de meest betaalbare dus.

    Moeten auto's in deze tijden dan altijd maar groter en groter worden? Overal zullen ze de belijning van de parkeerplaatsen moeten herzien

    Gelukkig is er Dacia nog zolang het duurt tenminste.
    Dat zou wel eens nodig zijn.

    Hoe smal zijn die vakken van tegenwoordig wel niet. Je moet gewoon schrik hebben om uw auto in een vak te zetten want gegarandeerd kan je erna niet meer instappen of zitten er deuken in de zijkant.
    BMW X5 45e

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

      Dat zou wel eens nodig zijn.

      Hoe smal zijn die vakken van tegenwoordig wel niet. Je moet gewoon schrik hebben om uw auto in een vak te zetten want gegarandeerd kan je erna niet meer instappen of zitten er deuken in de zijkant.
      Hahaha! Dat ga jij met jouw groot schip zeker vaak ondervinden

      Maar het is wel zo, op vele parkings moeten ze daar dringend iets aan doen.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

        Hahaha! Dat ga jij met jouw groot schip zeker vaak ondervinden

        Maar het is wel zo, op vele parkings moeten ze daar dringend iets aan doen.
        Als er niet veel plaats is en je zoveel mogelijk auto's kwijt wilt op je terrein, dan moet je de parkeerplaatsen wel 'klein' houden. Alhoewel, klein is relatief. Het probleem is dat niet alleen de meerderheid van de mensen dezer dagen obees is, hun auto's zijn het ook.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

          Als er niet veel plaats is en je zoveel mogelijk auto's kwijt wilt op je terrein, dan moet je de parkeerplaatsen wel 'klein' houden. Alhoewel, klein is relatief. Het probleem is dat niet alleen de meerderheid van de mensen dezer dagen obees is, hun auto's zijn het ook.
          Ja en het is niet alleen dat. Ik parkeer mijn auto, bv op een Carrefour parking, ergens in een uithoek waar geen auto's staan. Maar als ik dan buiten kom staat er vaak ene op 20 cm naast mij geparkeerd terwijl er nog 50 vrije open plaatsen vlakbij zijn. Frustrerend is dat als autofreak
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Ja en het is niet alleen dat. Ik parkeer mijn auto, bv op een Carrefour parking, ergens in een uithoek waar geen auto's staan. Maar als ik dan buiten kom staat er vaak ene op 20 cm naast mij geparkeerd terwijl er nog 50 vrije open plaatsen vlakbij zijn. Frustrerend is dat als autofreak
            Ja, dat herken ik helemaal!

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

              Ja en het is niet alleen dat. Ik parkeer mijn auto, bv op een Carrefour parking, ergens in een uithoek waar geen auto's staan. Maar als ik dan buiten kom staat er vaak ene op 20 cm naast mij geparkeerd terwijl er nog 50 vrije open plaatsen vlakbij zijn. Frustrerend is dat als autofreak
              En dan is men verwonderd dat er autoliefhebbers hun auto op 2 vakken zetten...
              ’k Weet het, da’s asociaal.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                En dan is men verwonderd dat er autoliefhebbers hun auto op 2 vakken zetten...
                ’k Weet het, da’s asociaal.
                Idd! Maar dat 'madame de passagier' haar deur gewoon open gooit en loslaat waarna deze met een klein windstootje tegen de naast geparkeerde auto vliegt is dan weer heel normaal
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  TAVARES: 'EU LIJKT GEWONE MAN UIT DE AUTO TE WILLEN DUWEN'

                  STELLANTIS-TOPMAN HEKELT 'IDIOTE REGELTJES'

                  ​Carlos Tavares, de CEO van Stellantis, uit zich bijzonder kritisch over de regels die de Europese Unie opstelt voor autofabrikanten. Volgens hem zullen de plannen ervoor zorgen dat auto's voor de meeste mensen onbetaalbaar worden.


                  Auto's worden alsmaar duurder en het lijkt erop dat het in de toekomst niet veel beter wordt. Dat laatste is althans wel de overtuiging van Carlos Tavares (op de foto met microfoon in handen). De Stellantis-CEO steekt in gesprek met het AD zijn kritiek op de EU niet onder stoelen of banken. Volgens hem zorgen de eisen die de EU stelt voor een uiterst onwenselijke ontwikkeling. Dat nieuwe auto's steeds minder mogen uitstoten en per 2035 zelfs uitstootvrij moeten zijn, drijft volgens hem de kosten veel te snel op: "Die operatie kost extreem veel geld en dat gaat de klant absoluut voelen", aldus Tavares. "Het lijkt alsof de EU erop uit is om de gewone man of vrouw uit de auto te krijgen."

                  Tavares is er zelf uiteraard ook niet bij gebaat als steeds minder mensen een auto kunnen kopen. Niet gek dus dat hij zich hierover zorgen maakt. Volgens hem is het echter een groter verhaal dan alleen dat: "Het huidige beleid heeft volgens mij weinig met klimaatdoelen te maken, maar vooral met de wens van politici om onze manier van leven te veranderen." Tavares laat zich verleiden tot behoorlijk politiek geladen uitspraken en stelt: "Als kiezer zou ik me zorgen maken en aan mijn volksvertegenwoordigers vragen hoe belangrijk zij mijn persoonlijke bewegingsvrijheid vinden." De Portugees zegt zelfs dat 'als hij een autokoper was, hij nu in opstand zou komen'.

                  Behoorlijk stevige woorden dus van Tavares, die als oplossing vooral minder regeltjes wil zien en een meer geleidelijke transitie naar volledig elektrisch rijden. "De gemiddelde autokoper kán niet zonder slag of stoot overstappen op elektrisch, omdat de auto’s vaak nog te duur zijn en de infrastructuur tekortschiet. Er is voor ons nog een hoop werk te verzetten om de prijs van elektrische voertuigen op hetzelfde niveau te krijgen als die van auto’s met een verbrandingsmotor. Maar in Brussel lijkt men doof en blind voor die realiteit.’’

                  Het volledige interview van Carlos Tavares met het AD lees je hier.

                  Bron: Autoweek


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49
                    Vandaag eens naar de tweedehands markt voor auto’s gekeken. Een Dacia van 2009 met 20000km vragen ze nog 4500€ van? Misschien best een topic openen “tweedehandswagens zijn veel te duur voor wat ze nog waard zijn.”
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Vandaag eens naar de tweedehands markt voor auto’s gekeken. Een Dacia van 2009 met 20000km vragen ze nog 4500€ van? Misschien best een topic openen “tweedehandswagens zijn veel te duur voor wat ze nog waard zijn.”
                      Tja, dat is het logisch gevolg van onbetaalbare nieuwe auto's en als deze evolutie zich voortzet binnen enkele jaren de enige manier voor de meeste particulieren om nog met een auto te kunnen rijden.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        De prijzen van tweedehands wagens zijn inderdaad exponentieel gestegen met de schaarste op de nieuwe wagens. Wagens die tot een jaar gelden amper een paar duizend euro waar waren worden nu te koop gezet aan het driedubbele.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #52
                          Schaarste?

                          Autoterminals in havens staan tjokvol: "Geen capaciteit om ze naar de eindconsument te brengen"

                          In de havens van Zeebrugge en Antwerpen staan zo'n 100.000 wagens klaar om afgeleverd te worden aan de consument. Maar daar blijven ze voorlopig blinken en elk plaatsje is intussen bezet. "Er zijn problemen bij het transport, er is geen capaciteit genoeg", zegt Marc Adriansens, CEO van International Car Operators (ICO).

                          Wie een nieuwe auto aanschaft, heeft het allicht al gemerkt: tegenwoordig duurt het maandenlang vooraleer je effectief achter het stuur kan kruipen. Het tekort aan computerchips sleept al even aan. Maar dat is niet het enige probleem, want de autoterminals in onze havens staan wel degelijk vol met afgewerkte wagens, klaar om geleverd te worden.

                          "Onze parkings staan inderdaad volledig vol", aldus Marc Adriansens. "Elk plaatsje is bezet omdat er problemen zijn bij het transport. Er is geen capaciteit genoeg meer. Door de coronacrisis is er heel wat capaciteit afgebouwd en zijn veel truckchauffeurs vertrokken naar andere sectoren. Ook bij treinen is er onvoldoende capaciteit, energietreinen krijgen voorrang. We schatten dat er momenteel een derde capaciteitstekort is."

                          Adriansens spreekt van een cocktail van oorzaken. "Er is de coronacrisis geweest. Daarna hadden we de problemen met de computerchips en nu de oorlog in Oekraïne." Het gevolg: overvolle havens. Bepaalde schepen moeten wachten of moeten uitwijken naar andere havens. "We zijn schepen kwijt aan Le Havre, Bristol, Vlissingen of Rotterdam. Maar ook daar wordt alles vol gezet. Finaal vallen bepaalde fabrieken zelfs stil", zegt Marc Adriansens.

                          De CEO van International Car Operators ziet de situatie niet meteen verbeteren. "Ik voorzie dat we de rest van het jaar problemen zullen hebben. En daarna komen ook de Chinese wagens op ons af. Dus ik denk dat we ook volgend jaar nog met volle terminals zullen zitten."

                          Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11...ens-zeebrugge/

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Alle leugens zijn goed om de economie te doen draaien. Allemaal verplicht om op EV over te gaan. Een overschot aan aanbod van wegroestende occasies. Waar de staat bovendien geen euro meer aan verdiend. De rekening is snel gemaakt dan.
                            Zelfde verhaal met stookolie, gas en elektriciteit. Raak je niet aan je doelen van CO2 reductie in je land. Maak dan dat mensen verplicht worden om te zoeken naar alternatieven of minder te verbruiken. Eerste resultaten tonen alvast aan dat dat al deels geslaagd is. Verbruik met zowat 12% gedaald.
                            Maak je volk bang en honger ze uit, en dan doen ze alles wel vanzelf.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • #54
                              De magazijnen zitten vol, toch zullen wachttijden voor auto’s pas eind volgend jaar verbeteren: “Kies op tijd en laat sommige opties vallen”

                              ​De voorraadproblemen zijn voorbij en de magazijnen zitten vol. Toch verwacht Febiac, de Federatie van de Belgische auto- en tweewielerindustrie, dat de wachttijden voor nieuwe wagens pas tegen eind 2023 zullen verbeteren. “Kies op tijd een nieuwe wagen en laat sommige opties vallen”, raadt Gabriel Goffoy van Febiac aan.


                              Mediamarkt, Dreamland en chipindustrie zien een overaanbod aan producten nu de problemen in de aanvoerketen stilletjes aan wegebben. Maar voor wie een nieuwe auto besteld heeft, is er minder goed nieuws. Want volgens Febiac is het nog wachten tot eind 2023 voor een significante verbetering.

                              “Hier en daar zien we bij verschillende modellen een verbetering. Het verschilt van merk tot merk en van model tot model, maar over het algemeen is de impact van het Russisch-Oekraïens conflict wel nog erg voelbaar”, zegt woordvoerder Gabriel Goffoy.

                              Opties laten vallen

                              Volgens Febiac kunnen er nog steeds wachttijden zijn tussen de vier en acht maanden. Voor corona ging het over een wachttijd tussen de twee tot drie maanden. Maar om die lange wachttijden tegen te gaan, komen autoproducenten met creatieve oplossingen.

                              “Indien er bepaalde opties in mindere mate aanwezig zijn of tijdelijk niet geproduceerd kunnen worden, dan worden die uit de mogelijkheden gehaald. Dat versnelt de productie”, zegt Goffoy. En sommige bedrijven gaan zelfs een stapje verder: “Er wordt ook op geanticipeerd. Zo zijn er constructeurs die de klanten die al een wagen besteld hebben, contacteren. Ze vragen dan aan die klanten of ze de optie die voor vertraging zal zorgen, willen laten vallen.”

                              Hoewel de wachttijden nog steeds erg lang zijn, is er toch een kleine verbetering, merkt Goffoy op. “De laatste drie maanden zien we meer inschrijvingen. Het gaat dus een klein beetje beter en dat is voornamelijk te danken aan die aanpassingen met betrekking tot de opties.”

                              Febiac raadt daarom aan om nieuwe wagens op tijd te bestellen. “Zeker voor bedrijfswagens, want daarvan weet je dat je om de vier jaar sowieso een nieuwe moet bestellen. Je hoeft dus niet tot het laatste moment te wachten.”

                              Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221109_95322592
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Schaarste?

                                Autoterminals in havens staan tjokvol: "Geen capaciteit om ze naar de eindconsument te brengen"

                                In de havens van Zeebrugge en Antwerpen staan zo'n 100.000 wagens klaar om afgeleverd te worden aan de consument. Maar daar blijven ze voorlopig blinken en elk plaatsje is intussen bezet. "Er zijn problemen bij het transport, er is geen capaciteit genoeg", zegt Marc Adriansens, CEO van International Car Operators (ICO).

                                Wie een nieuwe auto aanschaft, heeft het allicht al gemerkt: tegenwoordig duurt het maandenlang vooraleer je effectief achter het stuur kan kruipen. Het tekort aan computerchips sleept al even aan. Maar dat is niet het enige probleem, want de autoterminals in onze havens staan wel degelijk vol met afgewerkte wagens, klaar om geleverd te worden.

                                "Onze parkings staan inderdaad volledig vol", aldus Marc Adriansens. "Elk plaatsje is bezet omdat er problemen zijn bij het transport. Er is geen capaciteit genoeg meer. Door de coronacrisis is er heel wat capaciteit afgebouwd en zijn veel truckchauffeurs vertrokken naar andere sectoren. Ook bij treinen is er onvoldoende capaciteit, energietreinen krijgen voorrang. We schatten dat er momenteel een derde capaciteitstekort is."

                                Adriansens spreekt van een cocktail van oorzaken. "Er is de coronacrisis geweest. Daarna hadden we de problemen met de computerchips en nu de oorlog in Oekraïne." Het gevolg: overvolle havens. Bepaalde schepen moeten wachten of moeten uitwijken naar andere havens. "We zijn schepen kwijt aan Le Havre, Bristol, Vlissingen of Rotterdam. Maar ook daar wordt alles vol gezet. Finaal vallen bepaalde fabrieken zelfs stil", zegt Marc Adriansens.

                                De CEO van International Car Operators ziet de situatie niet meteen verbeteren. "Ik voorzie dat we de rest van het jaar problemen zullen hebben. En daarna komen ook de Chinese wagens op ons af. Dus ik denk dat we ook volgend jaar nog met volle terminals zullen zitten."

                                Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11...ens-zeebrugge/

                                Echt hé, godverdomme.

                                Zit al maanden te wachten op bestelde camionetten. Zijn 7 weken geleden toegekomen in zeebrugge maar krijgen geen transport naar de dealer.

                                Ik heb al veel goesting om met een remork naar daar te rijden en die zelf te laden en bij de dealer af te zetten.
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                  Echt hé, godverdomme.

                                  Zit al maanden te wachten op bestelde camionetten. Zijn 7 weken geleden toegekomen in zeebrugge maar krijgen geen transport naar de dealer.

                                  Ik heb al veel goesting om met een remork naar daar te rijden en die zelf te laden en bij de dealer af te zetten.
                                  Ga jij nu met een camionette rijden?
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    Ga jij nu met een camionette rijden?
                                    Ikke zo niet, maar mijn werkmannen wel .

                                    Bus in april besteld met leveringsdatum begin juli. Dan september, dan oktober, dan begin november en nu is het wachten tot die op een camion geraakt naar de dealer..
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                      Ikke zo niet, maar mijn werkmannen wel .

                                      Bus in april besteld met leveringsdatum begin juli. Dan september, dan oktober, dan begin november en nu is het wachten tot die op een camion geraakt naar de dealer..
                                      Werk jij niet meer bij die notaris dan?
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                        Werk jij niet meer bij die notaris dan?
                                        Ook. Maar ik ben hier even weg geweest hé, veel veranderd op die paar jaar.

                                        Ik heb een aantal zaken in de vastgoed en juridische sector
                                        Last edited by kefkie; 17/11/2022, 10:53.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                          Ook. Maar ik ben hier even weg geweest hé, veel veranderd op die paar jaar.

                                          Ik heb een aantal zaken in de vastgoed en juridische sector
                                          Oh nice! Succes!
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X