Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    hoe krijgen ze dat verkocht in belgië? is toch wijziging va' gelijkvormigheidsattest?
    De Tesla powerboost wordt bij mijn weten niet in België verkocht, wel in NL.
    Dat zal idd met het gelijkvormigheidsattest te maken hebben.

Comment

• in belgie kunnen ze het evt hernoemen naar de 'van 4 naar 3.5 seconden naar de 100'-optie...en niet spreken over vermogen

rolls royce gaf vroeger ook geen vermogens vrij - voldoende

Comment

• Dan zetten ze toch gewoon het hoogst mogelijke vermogen op het gelijkvormigheidsattest.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hier wat Mercedes prijzen. De vermogen updates zitten er wel niet tussen maar dat is enkel voor EV's.

Mijn A-tje is snel genoeg, enkel de dure abo's ontbreken en die mogen ze steken waar de zon nooit schijnt

Jaarlijkse prijzen. Ze hebben het ondertussen wat vereenvoudigd en alles in pakketten gestoken zodat je een hoop brol die je niet nodig hebt erbij moet nemen. Kwestie van de brave klant nog wat meer te rollen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Be la che lijk……
            Waarom accepteren we nu nog altijd dat dingen als telefoonintegratie een optie zijn….
            En een dab radio…

Comment

• Autodelen blijft hard groeien: 40 procent meer actieve gebruikers bijgekomen in 2022

Steeds meer Belgen gebruiken een deelauto om zich te verplaatsen. Dat blijkt uit cijfers van Autodelen.net, de koepelorganisatie van autodeelbedrijven. Eind vorig jaar waren er ruim 120.000 actieve gebruikers, bijna 40 procent meer dan in 2021. Er kwamen ook 671 deelwagens bij.

Eind vorig jaar waren er in ons land 5.316 deelwagens, ofwel 671 meer dan het jaar ervoor. Volgens koepelorganisatie Autodelen.net gaat het om de sterkste stijging van de afgelopen vijf jaar.

En ook het aantal mensen dat een deelauto gebruikt, is toegenomen. Zo zijn er op één jaar tijd 33.600 actieve gebruikers bijgekomen. Eind 2022 telde ons land 121.394 actieve gebruikers, 38 procent meer dan in 2021. In 2020 telde ons land 54.578 actieve autodelers (cijfers die verder teruggaan, werden niet medegedeeld, red.)

Bij "roundtrip" plaatst de autodeler de deelwagen na gebruik terug op dezelfde locatie of zone. Bij "free floating" kan de gebruiker de deelwagen op een andere plaats achterlaten. "Particulier" slaat op het systeem waarbij gebruikers een wagen kunnen huren bij een particulier.

Op basis van een online bevraging bij 6.288 respondenten berekende de KU Leuven dat elke deelauto tussen de 3 en 10 privéauto's vervangt. "Zo vervangen alle deelauto's in Vlaanderen samen maar liefst 17.079 privéwagens", zegt directeur Jeffrey Matthijs van Autodelen.net.

"Deelwagens maken vandaag nog maar 0,07 procent uit van de ingeschreven voertuigen in Vlaanderen, maar sparen wel bijna 2 procent van de publieke parkeerplaatsen uit."

Uit het onderzoek blijkt ook dat wie met een deelauto rijdt 35 procent minder vaak met de auto rijdt. 31 procent van de autodelers neemt ook vaker de fiets. Trein, tram en bus halen minder winst. De meeste autodelers (75 procent) gebruiken het openbaar vervoer evenveel als voordien.

"Ruim de helft van de autodelers zijn Vlamingen. 4 op de 10 zijn Brusselaars en Wallonië hinkt nog wat achterop met 3 procent", zegt Matthijs. "Autodelen is het meest ingeburgerd in het Brussels gewest. 6,3 procent van wie een rijbewijs heeft, rijdt er al met een deelauto."

Volgens Autodelen.net wint vooral het zogenoemen "free floating autodelen" aan populariteit. Dat zijn de formules die zonder abonnement en vaste standplaats werken. "Je zoekt via de app een auto in je buurt en je kan meteen beginnen te rijden", zegt Matthijs.

"De auto’s staan niet op vaste plaatsen, maar in bepaalde zones. Je mag de auto na je rit ook achterlaten op gelijk welke plek binnen de zone. Blijkbaar is dat een zeer aantrekkelijke formule."

Bart Somers, minister van Binnenlands Bestuur, wijst er ook op dat er inspanningen gedaan worden. "Met het Lokaal Energie en Klimaatpact stimuleer ik lokale besturen verder om tegen 2030 twee deelwagens per 1.000 inwoners te behalen. Met die middelen kunnen ze extra inspanningen doen op vlak van autodelen en zo extra investeren in de toekomst", stelt Somers.

Bron: VRTnws

Comment

• passeerde net toevallig op twitter

Comment

• Begrijpelijk dat de regio waar ik woon (noord-oost Limburg) een hoog autobezit heeft. Zeer slechte ontsluiting van het openbaar vervoer. ​​
                  Last edited by David67; 28/02/2023, 13:30.

Comment

• Het autodelen is in ieder geval al een kleine oplossing voor veel te dure auto's voor particulieren. Niet voor autofreaks als wij natuurlijk maar veel mensen zijn niet echt geïnteresseerd in auto's en hiervoor kan dit wel een goede oplossing zijn, zeker als je er maar af en toe eentje nodig heb.

In mijn geval zou dat ook zeker een uitstekende oplossing zijn maar ben helaas nog te autogek, zolang het nog duurt tenminste

Aan het feit dat het voor Jan Modaal allemaal onbetaalbaar gaat worden moet niet meer getwijfeld worden, genieten zolang het nog kan...

Comment

• https://www.autodelen.net/nl/

Comment

• Hahaha, hoe zou dat komen?

DUITSE AUTO-INDUSTRIE BEZORGD WEGENS ACHTERBLIJVENDE VRAAG

MINDER CONSUMENTENVERTROUWEN

Het lijkt erop dat er na een periode waarin de vraag amper bij te benen was, er nu mogelijk een tijd komt waarin er juist minder vraag naar nieuwe auto's is dan fabrikanten zouden willen. Dat is nu althans het sentiment in Duitsland, blijkt uit onderzoek van Ifo.

De Duitse auto-industrie is zeer bezorgd geraakt over de vraag naar nieuwe auto's. Dat bericht Autonews op basis van een onderzoek van het Duitse Ifo Institut. De vertrouwensbarometer van de lokale auto-industrie is in een maand tijd ruim de helft gezakt en volgens de onderzoekers van Ifo heeft dat te maken met de houding van klanten. Inflatie en hoge energieprijzen hebben de beurs van veel potentiële autokopers immers geen goed gedaan en er is nog altijd onzekerheid over wat er komen gaat. "Autofabrikanten zien hun positie nu drastisch slechter in dan een maand geleden," aldus de topman van Ifo.

Veel autofabrikanten, ook in Duitsland, zijn nog bezig met het inhalen van productie vanwege het chiptekort dat de afgelopen paar jaar parten speelde. Vooralsnog is een beetje ruimte in de orderportefeuille in die zin wel welkom, maar liever zien fabrikanten uiteraard dat er haast eindeloze vraag is. Dat is alleen beslist niet het geval. Volgens Ifo zullen minder autofabrikanten in de komende maanden hun productiecapaciteit uitbreiden vanwege de vraagonzekerheid.

Bron: Autoweek

Comment

• Zal niet anders zijn voor de rest van de eu-constructeurs….op dacia na…heel dringend nood aan een ander beleid, als ons kalf tenminste al niet verdronken is door wanbeleid

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Hun eigen beleid dan toch. Als Dacia auto's aan betaalbare prijzen kan leveren, kunnen anderen dat ook.

Bij de grote Duitse 3 denken ze nog altijd dat de nulmeridiaan door hun reet loopt. Mensen blijven zo'n prijzen niet betalen

Comment

• dacia is een zegen voor het volk, maar kan het merk op zichzelf overleven?

Comment

• Volgens mij wel. VW had van Seat en/of Skoda ook gerust budgetmerken kunnen maken.

Als Renault dat slim klaarspeelt waarom anderen dan niet?

De Aziaten kunnen zich ondertussen zelfs permitteren om hun eigen luxe merken apart te fabriceren

Comment

• de franse automobielindustrie wordt deels overeind gehouden door staatssteun, de afschrijving van de ontwikkeling van daciamodellen komt bij het moederbedrijf terecht

obees franske zijn ice-verbod staat op losse schroeven, vooral in autoproducerende landen is er (toch zeker al pro-forma) natuurlijk weerstand, en zonder fr en de geen europa meer
                                  laat ons hopen dat overal in europa voor iedereen alleman-arm politiek zichtbaar wordt, zonder industrie geen sociale zekerheid in sociaal europa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    de franse automobielindustrie wordt deels overeind gehouden door staatssteun, de afschrijving van de ontwikkeling van daciamodellen komt bij het moederbedrijf terecht.
                                    Alsof de Duitsers met hun miljarden winsten de laatste jaren het niet zouden kunnen om een budgetmerk uit de grond te stampen of een paar betaalbare modellen te fabriceren. Een paar (top?)managers die het veel te hoog in hun hun bol hebben gaan het daar stilaan om zeep helpen. Ze denken dat elke gewone man 50k € liggen heeft voor een nieuwe auto.

Gelukkig wordt die gewone man slimmer en begint Dacia of iets Aziatisch te kopen. De Chinezen komen er de volgende jaren aan met betaalbare auto's maar net zoals bij de EV's gaan ze hier weer te laat zijn.

En niet elke Europeaan en wereldburger is zo badge afhankelijk als de Vlaming en wat stellen wij hier voor op wereldvlak qua verkoop? Niks toch!

Tenslotte mogen ze het daar ook met staatssteun gaan redden en opkuisen.

Comment

• iedereen die verlangt naar budget merken en het verstandig vind om Dacia of goedkope Aziaten koopt zou eens een paar jaar in de garage moeten werken.

een Dacia TCE van 15000eur kopen is een heel onverstandig. Dan kan je veel beter een goede occasie kopen.
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        iedereen die verlangt naar budget merken en het verstandig vind om Dacia of goedkope Aziaten koopt zou eens een paar jaar in de garage moeten werken.

een Dacia TCE van 15000eur kopen is een heel onverstandig. Dan kan je veel beter een goede occasie kopen.
                                        Onze 4 jaar oude Duster met alles op en aan kost 19k € en is zeker prijs-kwaliteit van het beste wat wij al in huis gehad hebben.

Dat jij altijd op dit soort merken komt bashen, ik vergeet Opel nog enz, weten we al lang ondertussen. Jij start er zelfs topics voor

Nuja,​ je kunt de mensen nog altijd een Rover als top occasie aanbieden

Comment

• Niet alle eikels hangen aan een boom, er zijn er die op de grond vallen en er lopen er ook rond die volgens eigen zeggen ervaring hebben met zowat elk automerk en type motor en er een uitgesproken zwart/wit mening over hebben.

Comment

Working...
                                          X