Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
In 2035 moet volgens de Commissie de verkoop van benzine- en dieselauto's worden verboden. Duitsland wil meer garanties dat andere opties worden overwogen.
Duitse peiling: 70 procent tegen verbod benzine- of dieselauto's https://www.hln.be/buitenland/duitse...to-s~af01fbcc/
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
-
Lijkt mij vrij logisch in de huidige omstandigheden.
Iedereen zou milieubewust moeten worden van de overheden, waarmee ik volledig akkoord ben. Maar als onze 'super populaire' politici de oplossing dan ook nog uit de portefeuille van Jan Modaal willen halen krijg je dit.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Je blijft de mensen niet voor dom aanzien, de duitse groene omslag kostte de belastingbetaler dubbel zoveel als het franse kernpark
Om dan dit als resultaat te krijgen en verplicht electrisch te gaan rijden met zo'n uitstoot
...en natuurlijk komt de milieukost uit de mensen hun zakken, er staan nergens zakken met geld
Tweehonderd Duitse journalisten betaald door overheid
Terwijl ze bij publieke omroepen en andere media voor onafhankelijke berichtgeving moeten zorgen, worden tweehonderd Duitse journalisten door dezelfde overheid die ze zelf moeten controleren vorstelijk betaald. Gisteren werd bekend dat ze voor gemiddeld vijfduizend euro op de pay-roll staan.
dit zal natuurlijk niet vreemd zijn aan het jarenlang dom-houden...en hier zijn de (gekende) subsidies nog groter,
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk ProLast edited by bobo; 09/03/2023, 00:18.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichteniedereen die verlangt naar budget merken en het verstandig vind om Dacia of goedkope Aziaten koopt zou eens een paar jaar in de garage moeten werken.
een Dacia TCE van 15000eur kopen is een heel onverstandig. Dan kan je veel beter een goede occasie kopen.
Hier sé! Hebben ze u nog eens nen vrije dag gegeven of ben je je medicatie vergeten pakken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Hier sé! Hebben ze u nog eens nen vrije dag gegeven of ben je je medicatie vergeten pakken?
Comment
-
Oh maar, hij is dat gewoon. Topics openen om op merken te bashen. Er is oa zo een over Renault en Opel
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zo is het, neem de voordelen weg en ze kopen terug een benzine. Wel in Holland dit maar ik vermoed dat het met de Belg nog erger gesteld is
BIJNA HELFT EV-RIJDERS HAAKT AF ALS FISCAAL VOORDEEL WEGVALT
TERUG BIJ AF
Voor de helft van de Nederlanders die nu een elektrische auto heeft is het over en uit met elektrisch rijden als de fiscale voordelen voor elektrische auto's wegvalt. Dat meldt De Telegraaf op basis van een onderzoek van Vereniging Elektrische Rijders en Rijksuniversiteit Groningen in opdracht van niemand minder dan de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).
Na 2024 is het over en uit met de SEPP-subsidieregeling die de aanschaf van een nieuwe of gebruikte elektrische auto met een cataloguswaarde van maximaal €45.000 moet aanjagen. In 2024 worden de subsidiebedragen opnieuw omlaag bijgesteld, maar met ingang van 2025 betaal je als consument gewoon de volle mep voor je elektrische auto. En er zijn meer EV-voordelen die na 2024 niet meer van toepassing zijn. Zo zijn elektrische auto's tot een met 2024 vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (mrb), maar ook dat voordeel valt per 2025 weg. Vanaf 2026 geldt ook voor elektrische auto's het reguliere bijtellingstarief van 22 procent. Wat blijkt? Als al deze voordelen wegvallen heeft de huidige EV-rijder minder trek in een elektrische auto.
Van de zakelijke leaserijders met een elektrische auto geeft 44 procent aan weer te kiezen voor een model met een verbrandingsmotor als het bijtellingsvoordeel wegvalt. Dat meldt De Telegraaf op basis van een onderzoek dat Vereniging Elektrische Rijders samen met Rijksuniversiteit Groningen in opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) heeft uitgevoerd. Het wegvallen van de voordelen heeft onder meer tot gevolg dat elektrische auto's aanzienlijk hogere vaste lasten met zich meebrengen dan bijvoorbeeld benzineauto's. EV's zijn over het algemeen namelijk fors zwaarder dan vergelijkbare benzineauto's, met als gevolg dat je meer mrb betaalt. Ook zijn elektrische auto's in aanschaf nog altijd veelal duurder dan auto's met verbrandingsmotoren.
"Wij hebben nog niet eerder gezien dat financiële overwegingen zo belangrijk waren in de keuze voor een elektrische auto”, zegt Maarten van Biezen van de Vereniging Elektrische Rijders tegen De Telegraaf. "De aanschafprijs van elektrische auto’s gaat wel lager worden dan die van brandstofauto’s, maar dat is nog niet in 2025”, aldus Van Biezen. "Dus de aanschafprijs compenseert dan nog niet hogere kosten voor mrb en bijtelling. De snelle afbouw leidt dus niet alleen tot minder nieuwe elektrische auto’s in het wagenpark, maar ook tot mensen die weer afhaken”, aldus Van Biezen.
In februari bleek uit de jaarlijkse Elektrisch Rijden Monitor van de ANWB dat Nederlanders het bestaan van subsidie als de belangrijkste voorwaarde zien om elektrisch te gaan rijden. Een hoge actieradius wordt daarna als belangrijkste voorwaarde gegeven, gevolgd door MRB-vrijstelling. Uit een stemronde op AutoWeek.nl bleek in september dat bijna 60 procent van de AutoWeek-lezer van mening is dat er ook na 2024 fiscaal voordeel voor elektrische auto's zou moeten zijn.
Later vandaag worden alle resultaten van het EV- en Berijdersonderzoek 2022 vrijgegeven.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Veel zal afhangen van de electriciteitsprijs ook, en dat zijn zuiver politieke (al dan niet foute) keuzes
Als nl nix doet aan hun mrb-systeem, wat de politiek kan…bvb op vermogen taxeren, wordt het daar idd een leegloop
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
-
MRB is al lang een slechte manier van taxeren. Een gezin met 4 kinderen die vroeger met een monovolume reed betaalde even veel taks als iemand met een S- klasse.
Ze gaan dat bijsturen, ze hebben immers dezelfde doelen te halen.
In elk geval, ondertussen is de infrastructuur er wel, heel veel laders etc.
Comment
-
Ja de particulieren de overschot!“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenJa de particulieren de overschot!
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenBehoorlijk wereldvreemd, al die kerels dat denken dat het allemaal maar zo gemakkelijk zal verlopen, de elektrificatie van "ons wagenpark"
Ik zie niks onoverkomelijk.
Comment
-
- Likes 1
Comment
Comment