Die lage rente speelt wel een rol. Mijn moeder, nog nooit van haar leven ne nieuwe auto gekocht, tot hare vorige op 17 jarige leeftijd wel zijn beste tijd had gehad. Ik was aan het uitkijken naar een jonge occasie voor haar, maar ik stoot op een stockmodel golf, 85pk en 5 vitessen was goed genoeg voor haar, rente 1%, recyclagepremie blabla, dus uiteindelijk 17k gekost waarvan de helft gefinancierd (236 euro maandelijks aflossen gedurende 3 jaar). Dat is dan een verleidelijke keuze, met een deftig pensioen en het huis afbetaald, wetende dat ze weer 15 jaar verder kan. "geld lenen kost ook geld", was niet echt van toepassing...
Dat is vandaag idd lastiger, wegens de gestegen prijzen en de rente. En bij mercedes moet ze ook al niet binnen gaan lopen .
Maar mocht zij vandaag een andere auto nodig hebben, zou ik haar wel een jonge 2e hands EV durven aanraden, die ze gewoon in haar garage kan opladen, die hoeft geen grote batterij te hebben want ze doet toch geen lange afstanden.
Dat is vandaag idd lastiger, wegens de gestegen prijzen en de rente. En bij mercedes moet ze ook al niet binnen gaan lopen .
Maar mocht zij vandaag een andere auto nodig hebben, zou ik haar wel een jonge 2e hands EV durven aanraden, die ze gewoon in haar garage kan opladen, die hoeft geen grote batterij te hebben want ze doet toch geen lange afstanden.
Comment