Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hahaha, ze moeten wel want anders staat hun stock tot in het stadscentrum waarschijnlijk
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Nog even het standpunt van onze regering oprakelen, enkele maanden voor openen deze draad

Na de bekendmaking van het Vlaams Klimaatplan dat elektrische auto’s verplicht vanaf 2029, kondigt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) aan dat er nog striktere maatregelen aankomen die autorijden nog veel duurder zullen maken. Wordt autorijden binnenkort een privilege van de rijksten onder ons?

De mosterd in denemarken, haar grote voorbeeld: daar staan de auto's aan de kant omdat bezit duur is en gebruik nog meer…daar moeten we naartoe

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        Nog even het standpunt van onze regering oprakelen, enkele maanden voor openen deze draad

Na de bekendmaking van het Vlaams Klimaatplan dat elektrische auto’s verplicht vanaf 2029, kondigt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) aan dat er nog striktere maatregelen aankomen die autorijden nog veel duurder zullen maken. Wordt autorijden binnenkort een privilege van de rijksten onder ons?

De mosterd in denemarken, haar grote voorbeeld: daar staan de auto's aan de kant omdat bezit duur is en gebruik nog meer…daar moeten we naartoe

Je moet weer eens kijken uit welke hoek dit artikel komt.
        GOCAR is een fossielen organisatie van garagisten die nog altijd geld willen verdienen door consumenten te hoge rekeningen te willen laten betalen voor het vervangen van olie en filterkes.
        Hoe meer electrische auto's, hoe slechter voor GOCAR en zijn leden, en dus proberen ze via half fake news de minister in slecht daglicht te stellen...
        De helft van de beweringen zijn trouwens nergens op gebaseerd.

Nu wil ik Lydia Peeters niet direct omschrijven als de ideale minister, maar dit artikel en deze bron maakt de beweringen ongeloofwaardig.
        Het is eerder Gocar die met angsten zit om hun voortbestaan.

Comment

• Onze Maaslandse poedel wil zich weer profileren. Vooral zulke onzin blijven spuien mevrouw Peeters en liefst vooral in 2024 als we richting verkiezingen gaan. Dan mag Open-VLD blij zijn dat ze nog de kiesdrempel halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Onze Maaslandse poedel wil zich weer profileren. Vooral zulke onzin blijven spuien mevrouw Peeters en liefst vooral in 2024 als we richting verkiezingen gaan. Dan mag Open-VLD blij zijn dat ze nog de kiesdrempel halen.
            Voila, GOCAR heeft zijn doel bereikt...
            Jij begint al te geloven dat Mevr Peeters dit bevestigd heeft...

Comment

Nog even het standpunt van onze regering oprakelen, enkele maanden voor openen deze draad

Letterlijk elke flutbron is goed als het maar in bobo’s politieke bollenwinkel past.

Comment

• zeg jef, in uw uitdrager van woke, opninieblad de standaard staat krek hetzelfde

Comment

zeg jef, in uw uitdrager van woke, opninieblad de standaard staat krek hetzelfde

https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...mgCHeX4Q%3D%3D
                  zucht....
                  De titel klinkt al hélemaal anders toch...

DS uitdrager van woke....
                  Het is tenminste een krant waar andere meningen openlijk een plaats krijgen. Probeer dat eens in doorbraak, Het Pallieterke of die andere clubbladen van Tom Van Grieken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Voila, GOCAR heeft zijn doel bereikt...
                    Jij begint al te geloven dat Mevr Peeters dit bevestigd heeft...
                    Het zijn zaken die mevrouw Peeters letterlijk zelf gezegd heeft, het is niet dat gocar hier zaken zit te verdraaien of zo, het komt letterlijk uit haar mond.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Nee, de klemtonen liggen anders.
                      Die data van 2027 zijn verzonnen door GOCAR, en dat er ooit rekeningrijden moet komen ipv forfaitaire rijtaks is duidelijk, maar dat zal voor veel mensen die nog een auto hebben voor die 5000km/jaar juist een besparing zijn. Dat staat niet in het artikel...

Er zijn nergens concrete plannen gezien (en de artikels dateren van 2021) om benzine auto's te verbieden in 2027 of 2030... dat is pure bangmakerij.

En versta me goed, ik ben geen supporter van Mevr. Peeters.

Comment

• je begint wat om je initiele stelling te dansen, tommie

denemarken is weg die we moeten inslaan, autorijden moet duurder worden om het te ontmoedigen

trouwens in ds staan nog een hoop aannames die niet kloppen, niet de waterbom veroorzaakte de schade, maar de mismanipulatie van de dammen, onze kerncentrales zijn niet verouderd

en ds bleef adc laten wegkomen met de scheurcentrales, een verdraaing als ware ze onveilig
                        Last edited by bobo; 17/05/2023, 15:52.

Comment

• Ik doe mijn 10000 kilometer per jaar in het buitenland, dus laat maar komen

Nu lees ik juist ook nog in de Poolse 'gesubsidieerde' pers dat vanaf 1 juli de péage voor voertuigen tot 3,5 ton daar afgeschaft wordt. Het kan niet op vandaag precies
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• de polen laten zich (in veeeel opzichten) zo niet dicteren door de woke eu !

Comment

• Daar is dan ook veel minder fileleed dan hier en het aantal zotten op de weg, die hier niet meer te tellen zijn tegenwoordig, worden daar met hun rijbewijs op punten netjes aan banden gelegd.

Comment

• jammer dat hun beleid hier vooral vaak wordt voorgesteld als dissident in oa ds, waar de andere media er wel eens de positieve punten eruit kan filteren

Comment

• Het artikel over Peeters is trouwens bijna 2 jaar oud. Dat autorijden steeds duurder gaat blijven worden is ook geen nieuws meer tegenwoordig. Dat zal alleen maar erger worden of we willen of niet.

Ik wil met dit topic enkel aantonen dat particulieren financieel gediscrimineerd worden bij aankoop van een nieuwe auto en het dus op die manier ook logisch is dat de verkoop in elkaar stort.​

Comment

zeg jef, in uw uitdrager van woke, opninieblad de standaard staat krek hetzelfde

https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...mgCHeX4Q%3D%3D
                                    Ja, Louis, als je het volledige interview had gelezen, zou je merken dat het heel wat genuanceerder is, én bijna 2 jaar oud. Goed gegoogled.
                                    Maar het is een + artikel, om meer dan de titel te kunnen lezen moet je betalen.

Comment

• ja, dat zei ik al

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      wat valt er te nuanceren aan: autorijden moet duurder want dan gaat de auto aan de kant
                                      wat rond de pot draaien verandert niet veel aan die stelling
                                      zowel bij gocar als bij ds

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      trouwens in ds staan nog een hoop aannames die niet kloppen, niet de waterbom veroorzaakte de schade, maar de mismanipulatie van de dammen, onze kerncentrales zijn niet verouderd

en ds bleef adc laten wegkomen met de scheurcentrales, een verdraaing als ware ze onveilig
                                      ik lees alles jef

Comment

• Enkele maanden voor openen van deze draad? Een jaar eerder is beter.

Comment

• ok jocar, op dat punt heb je gelijk

Comment

Working...
                                          X