Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik rijd ook nog wel eens graag met een ICE. Maar dan wel handgeschakeld, achterwielaandrijving, geen dak er op en met maar 2 wielen .
    En als mijn geld echt op moet, wil ik nog wel eens een porsche huren voor een dag.
    Maar terug een ICE wagen kopen of leasen, nee daar denk ik niet aan...

Heb ook lang getwijfeld over een e-bike, maar nu ik er een heb, wil ik toch niet meer terug.. mijn oude fiets voelt ineens zo traag aan, dat het voelt alsof mijn rem aanloopt ofzo.

Comment

• De verkeersbelastingen die we voor onze wagen betalen gaan omhoog. En ook je auto inschrijven zal je meer kosten. Al is de stijgende kost afhankelijk van het type auto waarmee je rijdt. Zoveel duurder wordt het voor jou vanaf 1 juli.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Bende dieven Ik kan dat artikel niet zien. Geldt dat ook voor bestaande particuliere voertuigen?
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Bende dieven Ik kan dat artikel niet zien. Geldt dat ook voor bestaande particuliere voertuigen?
          Volgens mij gaat het om de jaarlijkse indexering op 1 juli....
          Ik dacht ongeveer 9%
          Ik kan het artikel ook niet lezen wegens HLN. Die titels boven hun artikels...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Volgens mij gaat het om de jaarlijkse indexering op 1 juli....
            Ik dacht ongeveer 9%
            Ik kan het artikel ook niet lezen wegens HLN. Die titels boven hun artikels...
            Dan valt het nog mee met mijn lage jaarlijkse taks. Hoewel dan ga ik toch al bijna aan 200 € komen

Thx voor de info!
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Bende dieven Ik kan dat artikel niet zien. Geldt dat ook voor bestaande particuliere voertuigen?
              Waarschijnlijk wel. Ik had bezwaar aangetekend tegen de 20% verhoging van de BIV op m'n GR86. Gewoon om uit te vinden waarom die verhoging was doorgevoerd. Man man, de onzin die ge dan krijgt als antwoord van de overheidsdiensten. Conclusie van het verhaal : wij weten niet waarom die verhoging bij u aangerekend werd maar vergeet toch maar niet om te dokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Waarschijnlijk wel. Ik had bezwaar aangetekend tegen de 20% verhoging van de BIV op m'n GR86. Gewoon om uit te vinden waarom die verhoging was doorgevoerd. Man man, de onzin die ge dan krijgt als antwoord van de overheidsdiensten. Conclusie van het verhaal : wij weten niet waarom die verhoging bij u aangerekend werd maar vergeet toch maar niet om te dokken.
                Tussen 4€ en 112 € (uitstoot) zou erbij komen hoor ik juist op het TV nieuws + de index veronderstel ik.

Comment

• wat ik bedoel is eigenlijk het volgende....de elektrificatie neemt eigenheid,of noem het ook betrokkenheid,persoonlijk,....weg.

Als je vroeger autoliefhebber was en ik stond met mijn Rover Vitesse V6 of met een E46 325i aan de lichten was het leuk eerste weg te zijn. Nooit gedacht dat een Kia ooit sneller zou zijn. Was dat niet zo,dan was dat altijd tov een wagen die meer was de mijne en had ik respect voor de 911,XKR,...die sneller was. Nu is het anders,met mijn 3 of 5 (G20/G30) moet je je meerdere herkennen in een lease Tesla of zelfs een Chinees wegwerp product qua optrekken vaak bestuurd door mensen die helemaal geen autoliefde hebben. Het draait niet meer om goed kunnen schakelen,om een auto goed te onderhouden,de charme is weg.

Met de fiets is dat nog erger....werd je vroeger voorbij gestoken was dat door iemand die een betere conditie had als ik....vorige week fiets ik met de koersfiets en constant steken pedelecs mij voor,zonder trainen of conditie....ook hier wordt inspanning niet meer beloond. In alles is de grote van de batterij het enige wat telt.

Ik probeer alvast mijn kinderen toch ook nog een ander beeld weer te geven waarin niet alles mainstream en makkelijk is,maar de weg je vaak op leuke plaatsen en mooie ervaringen kan geven. (en dat bedoel ik zowel letterlijk als figuurlijk).
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• dat gevoel had ik 20 jaar geleden ook al wanneer ik op mijne fiets werd voorbij gestoken door een brommerke dat 25 per uur ging

maar het klopt, alle nieuwe technologie neemt ons werk uit handen, en zorgt er uiteindelijk voor dat we minder en minmder zelf kunnen :/

wie kan er nog hoofdrekenen? wie kan er nog een muziekinstrument bespelen? wie kan er nog een boom in stukken hakken om zijn huis warm te stoken?

Comment

• op al de 3 vragen: check!!
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        Met de fiets is dat nog erger....werd je vroeger voorbij gestoken was dat door iemand die een betere conditie had als ik....vorige week fiets ik met de koersfiets en constant steken pedelecs mij voor,zonder trainen of conditie....ook hier wordt inspanning niet meer beloond. In alles is de grote van de batterij het enige wat telt.
                        Hier ga ik wel mee akkoord, dat maak ik tegenwoordig ook dagelijks mee.

Comment

• En dan zijn die elektrische fiets Remco's vaak ook nog gekleed alsof ze echte profrenners zijn

Ofwel word je van de sokken gereden door bejaarden die in hun hele leven nooit op een fiets gezeten hebben en waarvoor nu alles en iedereen aan de kant moet, tot ze op hun bakkes vallen. Op de spoeddiensten hebben ze er hun handen mee vol tegenwoordig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            wat ik bedoel is eigenlijk het volgende....de elektrificatie neemt eigenheid,of noem het ook betrokkenheid,persoonlijk,....weg.

Als je vroeger autoliefhebber was en ik stond met mijn Rover Vitesse V6 of met een E46 325i aan de lichten was het leuk eerste weg te zijn. Nooit gedacht dat een Kia ooit sneller zou zijn. Was dat niet zo,dan was dat altijd tov een wagen die meer was de mijne en had ik respect voor de 911,XKR,...die sneller was. Nu is het anders,met mijn 3 of 5 (G20/G30) moet je je meerdere herkennen in een lease Tesla of zelfs een Chinees wegwerp product qua optrekken vaak bestuurd door mensen die helemaal geen autoliefde hebben. Het draait niet meer om goed kunnen schakelen,om een auto goed te onderhouden,de charme is weg.

Ik probeer alvast mijn kinderen toch ook nog een ander beeld weer te geven waarin niet alles mainstream en makkelijk is,maar de weg je vaak op leuke plaatsen en mooie ervaringen kan geven. (en dat bedoel ik zowel letterlijk als figuurlijk).
                            Met een auto je ‘meerdere erkennen’ omdat je een stoplichtsprintje verliest… Dat gaat aan mij voorbij hoor, en al 30 jaar.
                            Te veel mensen zijn welke auto ze rijden. Een BMW verkoper die me ooit velgen wou verkopen ‘die bij mijn persoonlijkheid passen’ heb ik snel van zijn illusies af geholpen.

Met de fiets is het toch iets helemaal anders. Je gaat je als wielertoerist toch niet slecht voelen omdat een speed pedelec je voorbij rijdt? Een speel pedelec is als een brommerke he, alleen stiller en gezonder.

Comment

En dan zijn die elektrische fiets Remco's vaak ook nog gekleed alsof ze echte profrenners zijn

Ofwel word je van de sokken gereden door bejaarden die in hun hele leven nooit op een fiets gezeten hebben en waarvoor nu alles en iedereen aan de kant moet, tot ze op hun bakkes vallen. Op de spoeddiensten hebben ze er hun handen mee vol tegenwoordig
                              Je maakt van generaliseren wel een nieuwe kunst….

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Met de fiets is het toch iets helemaal anders. Je gaat je als wielertoerist toch niet slecht voelen omdat een speed pedelec je voorbij rijdt? Een speel pedelec is als een brommerke he, alleen stiller en gezonder.
                                Dat misschien niet maar wel de arrogante manier waarop er mee omgegaan wordt en het gaat niet alleen over speed pedelecs hé. Sommigen, ook bij gewone elektrische fietsen, vinden dat iedereen maar aan de kant moet springen voor hun snel exemplaar. Het zijn dan meestal nog mensen die vroeger te lui waren om op een gewone fiets te rijden (met weinig fietservaring dus) maar nu moeten ze plots bijna geen moeite meer doen. Ho maar nu kunnen wij dat ook

Er zijn ook nog de echte wielerterroristen uiteraard maar net zoals bij elk vervoermiddel zitten er overal zotten in het verkeer.

Comment

Je maakt van generaliseren wel een nieuwe kunst….
                                  Ieder zijn mening Herr Major

Comment

Dat misschien niet maar wel de arrogante manier waarop er mee omgegaan wordt en het gaat niet alleen over speed pedelecs hé. Sommigen, ook bij gewone elektrische fietsen, vinden dat iedereen maar aan de kant moet springen voor hun snel exemplaar. Het zijn dan meestal nog mensen die vroeger te lui waren om op een gewone fiets te rijden (met weinig fietservaring dus) maar nu moeten ze plots bijna geen moeite meer doen. Ho maar nu kunnen wij dat ook

Er zijn ook nog de echte wielerterroristen uiteraard maar net zoals bij elk vervoermiddel zitten er overal zotten in het verkeer.
                                    Ik rij met een gewone electrische fiets, en probeer hoffelijk te zijn.

Maar ik zie ook arrogante wielertoeristen, motorrijders, vrachtwagenchauffeurs etc.
                                    Ik heb nog nergens kunnen aantonen dat er een link is tussen arrogantie en het vervoermiddel wat je gebruikt, laat staan met welk merk auto of fiets je rijdt. Dat is gewoon onzin.

Comment

• Toevallig net een weekendje E-biken in NL achter de rug. Maasvlakte gedaan op dag1, en dag 2 rondje Maassluis-Delft-Den Haag.

Dan merk je pas hoe veel België achter loopt als het op fiets infrastructuur aan komt. En het zit ook gewoon te weinig in ons DNA, tov de Nederlanders.
                                      Dat op zich veroorzaakt in België ook al vaak frustratie, omdat we met z'n allen op hetzelde stukje 15 kmh én 45 kmh willen rijden.

Bovendien houden automobilisten zich ook gewoon aan de regels. Bij voorrang voor de fietser, verlenen ze die ook gewoon, maar bij geen voorrang..nemen ze hem ook gewoon.
                                      Klare taal noem ik dat

Maar zoals zo vaak dwalen we hier ook weer af precies LOL

Comment

Ik rij met een gewone electrische fiets, en probeer hoffelijk te zijn.

Maar ik zie ook arrogante wielertoeristen, motorrijders, vrachtwagenchauffeurs etc.
                                        Ik heb nog nergens kunnen aantonen dat er een link is tussen arrogantie en het vervoermiddel wat je gebruikt, laat staan met welk merk auto of fiets je rijdt. Dat is gewoon onzin.
                                        Dat zeg ik hier al jaren maar het helpt niet.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X