Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik rij met een gewone electrische fiets, en probeer hoffelijk te zijn.

Maar ik zie ook arrogante wielertoeristen, motorrijders, vrachtwagenchauffeurs etc.
    Ik heb nog nergens kunnen aantonen dat er een link is tussen arrogantie en het vervoermiddel wat je gebruikt, laat staan met welk merk auto of fiets je rijdt. Dat is gewoon onzin.
    Ik probeer in het verkeer altijd hoffelijk te zijn, lijkt mij ook de normale manier van doen.

Onzin? Ik ben dagelijks op de baan met een gewone fiets en het verschil met pakweg 5 jaar geleden is indrukwekkend. Dagelijks zie ik welke gevaarlijke toeren sommigen uithalen met hun electrische fiets of step, ze hebben die dingen gewoon niet onder controle.

Ik hoor het ook van spoed personeel dat er tegenwoordig dramatische dingen gebeuren met die dingen, vooral met ouderen.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik probeer in het verkeer altijd hoffelijk te zijn, lijkt mij ook de normale manier van doen.

Onzin? Ik ben dagelijks op de baan met een gewone fiets en het verschil met pakweg 5 jaar geleden is indrukwekkend. Dagelijks zie ik welke gevaarlijke toeren sommigen uithalen met hun electrische fiets of step, ze hebben die dingen gewoon niet onder controle.

Ik hoor het ook van spoed personeel dat er tegenwoordig dramatische dingen gebeuren met die dingen, vooral met ouderen.
      Klopt. Persoonlijk zie ik de evolutie ook, met als top van de ijsberg de Stromer rijders. De snelheden waarmee die moeiteloos komen aanvliegen, zelfs aan kruispunten, zijn hallucinant. En ja ik weet dat het een veralgemening is.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Een speel pedelec is als een brommerke he, alleen stiller en gezonder.
        Dit hoor je geregeld van mensen die er niet mee rijden. Je kan trouwens de ondersteuning kiezen, wie denkt dat je niet meer moest steken, verkeerd gedacht. Achterwielmotortjes zoals bvb Stromer zijn wel sneller en met minder moeite.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          dat gevoel had ik 20 jaar geleden ook al wanneer ik op mijne fiets werd voorbij gestoken door een brommerke dat 25 per uur ging

maar het klopt, alle nieuwe technologie neemt ons werk uit handen, en zorgt er uiteindelijk voor dat we minder en minmder zelf kunnen :/

wie kan er nog hoofdrekenen? wie kan er nog een muziekinstrument bespelen? wie kan er nog een boom in stukken hakken om zijn huis warm te stoken?
          Dat is nog een probleem....de afhankelijkheid. Als je Tesla niet "start" sta je daar.... Niemand heeft nog skills en kennis van een gebruiksvoorwerp om een oplossing te bieden. En dat is alvast in de opvoeding van mijn kinderen heel belangrijk. Ze moeten weten wat ze doen,ze moeten eens proberen een oplossing te zoeken ook al loopt het fout. En die oplossing is eerder inzicht en denkvermogen dan enkel google
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Vroeger kocht ik nieuwe wagens. De laatste daily was premium selection in 2015. Als ik daar nu op terugkijk, en vergelijk met dezelfde 5 reeks met 3000cc benzine motor, moet ik zelfs in premium selection 20K meer betalen voor dezelfde configuratie. Maar de auto-industrie zal aan mij geen geld meer verdienen. Onze 535i heeft nog niet veel kilometers en is in perfecte staat. Mijn hobbywagen S38B38 daar rijd ik het graf mee in, echte liefde .
            Hoe komt dat? Wij maakten nochtans de omgekeerde beweging, 30 jaar centrum Gent gewoond, en altijd de wagen nodig gehad voor woon/werk. We namen de beslissing om meer rust op te zoeken op het platteland, maar toch een pak dichter bij het werk. De daily komt nu nog 2-3 keer per maand buiten. De rest met de fiets, een heel arsenaal van gewone fietsen over elektrische 25/u en 45/u. Ik vermoed dat wij geen auto meer zullen kopen. De huidige zijn zalig, en worden amper gebruikt.
            Een van de redenen is sowieso de van de pot gerukte autoprijzen van de laatste tijd, maar ook het (stedelijk) pestbeleid van de overheden. Ik wil dat geld gewoon niet meer besteden aan zulk een zware verliespost.
            Dat zijn idd geweldige wagens....ik neem aan E34 M5?

BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

Dat is nog een probleem....de afhankelijkheid. Als je Tesla niet "start" sta je daar.... Niemand heeft nog skills en kennis van een gebruiksvoorwerp om een oplossing te bieden. En dat is alvast in de opvoeding van mijn kinderen heel belangrijk. Ze moeten weten wat ze doen,ze moeten eens proberen een oplossing te zoeken ook al loopt het fout. En die oplossing is eerder inzicht en denkvermogen dan enkel google
              alsof iemand die strandt met eender welke iets of wat recente auto hem zelf kan herstellen? de inventiviteit zit hem in zo'n geval eerder in het creatief zijn om de situatie op te lossen, ander vervoer te regelen, mensen te verwittigen... of is het van levensbelang dat je altijd onmiddellijk kan vertrekken?

ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig het leven wat té gemakkelijk vind worden... alles regelen met de smartphone, vergaderen op afstand, maw je moet je zetel amper nog uit komen. hoog tijd om nog eens te gaan backpacken in the middle of nowhere

Comment

Met een auto je ‘meerdere erkennen’ omdat je een stoplichtsprintje verliest… Dat gaat aan mij voorbij hoor, en al 30 jaar.
                Te veel mensen zijn welke auto ze rijden. Een BMW verkoper die me ooit velgen wou verkopen ‘die bij mijn persoonlijkheid passen’ heb ik snel van zijn illusies af geholpen.

Met de fiets is het toch iets helemaal anders. Je gaat je als wielertoerist toch niet slecht voelen omdat een speed pedelec je voorbij rijdt? Een speel pedelec is als een brommerke he, alleen stiller en gezonder.

het is het idee...het één zijn met je auto,hem kennen...weten hoe je moet schakelen en sturen,je auto onderhouden...daar kan je fier op zijn. En ik hoop dat ICE nog lang deze begeestering kunnen meegeven aan de komende generaties.
                En ze rijden ook op gebied van comfort niet slechter dan EV's hoor. Rijd eens met een BMW 3 en dan een Tesla 3....en zeg dan eens eerlijk welke echt het fijnste stuurt? Kom eens met mijn Rover V8 rijden en hoor de zachte brul op de achtergrond en vergelijk het eens met dat star wars geluid van een EV?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

alsof iemand die strandt met eender welke iets of wat recente auto hem zelf kan herstellen? de inventiviteit zit hem in zo'n geval eerder in het creatief zijn om de situatie op te lossen, ander vervoer te regelen, mensen te verwittigen... of is het van levensbelang dat je altijd onmiddellijk kan vertrekken?

ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig het leven wat té gemakkelijk vind worden... alles regelen met de smartphone, vergaderen op afstand, maw je moet je zetel amper nog uit komen. hoog tijd om nog eens te gaan backpacken in the middle of nowhere
                  Bij een moderne ICE komt echt starnden nu idd weinig meer voor en als het is is het idd ook moeilijker ter plekke op te lossen....Al doe ik alles zelf,ook aan mijn heel jonge auto's. Ik blijf dat leuk vinden.
                  Maar te gemakkelijk in gebruik en te ingewikkeld bij een probleem,dat is het juiste inzicht voor deze tijd.
                  Ik ben blij dat ik wereld (europa) real life heb mogen ontdekken..zonder waze en gps....heeft me veel dingen leren kennen

Comment

Daar heb je wel een punt.
                    Mijn dochter en haar vriend (beiden burgerlijk ingenieurs) vertrokken onlangs op jeep safari naar Namibië.
                    Ik heb hen nog een band moeten leren vervangen, voor ze vertrokken..

Comment

Bij een moderne ICE komt echt starnden nu idd weinig meer voor en als het is is het idd ook moeilijker ter plekke op te lossen....Al doe ik alles zelf,ook aan mijn heel jonge auto's. Ik blijf dat leuk vinden.
                      Maar te gemakkelijk in gebruik en te ingewikkeld bij een probleem,dat is het juiste inzicht voor deze tijd.
                      Ik ben blij dat ik wereld (europa) real life heb mogen ontdekken..zonder waze en gps....heeft me veel dingen leren kennen
                      Dat had inderdaad wel allemaal zijn charme. Ik ben zelf ook nog van de generatie dat we met de kaart op de schoot rond reden, ook gans Europa doorkruist op die manier, en zonder airco id auto.

Maar nu toch vaak wel blij dat al die apps er zijn.

Comment

het is het idee...het één zijn met je auto,hem kennen...weten hoe je moet schakelen en sturen,je auto onderhouden...daar kan je fier op zijn. En ik hoop dat ICE nog lang deze begeestering kunnen meegeven aan de komende generaties.
                        En ze rijden ook op gebied van comfort niet slechter dan EV's hoor. Rijd eens met een BMW 3 en dan een Tesla 3....en zeg dan eens eerlijk welke echt het fijnste stuurt? Kom eens met mijn Rover V8 rijden en hoor de zachte brul op de achtergrond en vergelijk het eens met dat star wars geluid van een EV?
                        Groot gelijk!
                        Wie kan nu nog een paard mennen? Het één worden van mens en dier, dat gelukzalige gevoel!
                        Zo’n volbloed hengst dat rijdt toch het fijnst en als je dan dat hoefgetrappel hoort en je vergelijkt dat met het geluid van zo'n Akrapovic uitlaat en/of het knetterende of brullende geluid van zo’n ICE... en qua comfort moet zo’n paardenkoets ook niet onder doen. ’Kom maar eens met mijn knol rijden; ge gaat niet meer in uwe Rover V8 willen rijden!
                        Is het zo ene dat ge hebt? :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Daar heb je wel een punt.
                          Mijn dochter en haar vriend (beiden burgerlijk ingenieurs) vertrokken onlangs op jeep safari naar Namibië.
                          Ik heb hen nog een band moeten leren vervangen, voor ze vertrokken..
                          Hahaha, zo belde mijn zoon eens toen hij pas zijn rijbewijs had en een vervangwagen meekreeg om te vragen of hij diesel of benzine moest bijtanken. Heeft toen zijn gsm aan de motorkap gehouden zodat ik kon horen wat het was. Had zelfs het verstand niet om effe in de papieren te kijken

Ik heb 'm ondertussen een snelcursus gegeven en nu gaat het goed

Ligt ook allemaal aan het feit dat steeds minder jongeren nog in auto's en zeker aan de werking ervan geïnteresseerd zijn. Ik word tegenwoordig vaak uitgelachen omdat ik voor mijn auto een Pietje Precies ben, vroeger was dat de normaalste zaak van de wereld om als jonge gast met uw eerste auto te pronken en er alles over te willen weten. Maja, vroeger ook hé

Het autorijden en alles wat erbij komt gaat dan ook volledig veranderen in de nabije toekomst. Moet zeggen, ik kijk er zeker niet naar uit maar ga er ook niks kunnen aan veranderen
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dat zijn idd geweldige wagens....ik neem aan E34 M5?
                            Klopt

Comment

Al wat je hier opnoemt zijn dingen die mij echt niet raken.
                              Ik hou van een auto als gebruiksvoorwerp, maar heb nooit geld willen uitgeven voor extra cilinders of een ander geluid. Hoe minder geluid hoe beter.
                              Sturen doet een Tesla wel goed, en schakelen heb ik in een ver verleden nog gedaan. Ik rij al minstens 10 jaar met automaten. De beste vond ik de Multitronic van Audi, net omdat die niet schokt en je motor tijdens het optrekken gewoon aan hetzelfde toerental blijft draaien.

En nu met EV is een versnellingsbak het laatste wat ik mis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Dat had inderdaad wel allemaal zijn charme. Ik ben zelf ook nog van de generatie dat we met de kaart op de schoot rond reden, ook gans Europa doorkruist op die manier, en zonder airco id auto.

Maar nu toch vaak wel blij dat al die apps er zijn.
                                Idem. Zo’n dikke Michelin A4 boek met ringen had ik, van Frankrijk, om de groene routes ((routes touristiques) te kunnen volgen

Ik heb nog steeds één wagen zonder airco dakje open, raampjes open
                                Last edited by order66; 13/06/2023, 12:42.

Comment

• Meer en meer mensen gaan een wagen als een A naar B voorwerp beschouwen tegenwoordig. Logisch ook, we worden door de overheid richting een wagen geduwd met veel minder beleving. En dan de meestal kale firmawagen die je zelf niet mag kiezen, of zeer beperkt. Autorijden is dan bijna flatlinen geworden, niks visceraal meer aan. Daarbij alle beperkingen en controles die de overheid oplegt. Dat lijkt me het ideale klimaat om jonge mensen of burgers in het algemeen de interesse in autorijden te laten verliezen. Can you blame them?

Comment

• Het gaat toch helemaal niet om blamen. De interesse is gewoon kleiner en ligt op een ander gebied.

Jonge mensen hebben al last om aan een woning te geraken, dan gaan ze geen geld in auto's steken hé.
                                    Daarenboven, waar kan je nog eens het vermogen van een auto gebruiken? Meeste wegen zijn nu 50 en 70km/h. Daar heb je 20pk voor nodig om dat te rijden, geen V8.
                                    We wonen hier ook zo dicht op elkaar dat het moeilijk anders kan.

Comment

• Als hobbywagens allemaal heel leuk die oude Spartaans uitgeruste en rijdende auto's. Maar als gewone gebruiker die geregeld gebruik moet maken van een auto is al die hedendaagse luxe toch wel een must hoor. M'n eerste auto was een 205 1.9 GTI met supersprint uitlaat. Helemaal naar 't zuiden van Frankrijk, zonder airco en hoog in de toeren. Compleet geradbraakt en oververhit zijn als je op je bestemming aankwam. Ja, 't heeft z'n charmes. Maar afgelopen zaterdag heb ik in één ruk meer dan 1.000 km van het zuiden gekomen. Automaatje dat alles doet, airco, cruise control op 130 tegen 2.000 rpm. Toch liever dat dan hoor.

Comment

• Natuurlijk als daily een luxewagen. Zeker als je wat ouder bent Als 20tigers ben ik meerdere keren met een Suzuki Samurai naar het zuiden gereden. Totaal geen probleem, wij kwamen fris toe. Maar ja, toen was ik 20tigers Maar als hobbywagen iets visceraal aub. Anders hoeft het niet.

Comment

Het gaat toch helemaal niet om blamen. De interesse is gewoon kleiner en ligt op een ander gebied.

Jonge mensen hebben al last om aan een woning te geraken, dan gaan ze geen geld in auto's steken hé.
                                          Daarenboven, waar kan je nog eens het vermogen van een auto gebruiken? Meeste wegen zijn nu 50 en 70km/h. Daar heb je 20pk voor nodig om dat te rijden, geen V8.
                                          We wonen hier ook zo dicht op elkaar dat het moeilijk anders kan.
                                          Zeg ik al jaren. Met een auto kan je hier geen zak meer aanvangen. Reden is heel simpel, teveel volk op een te kleine plaats. Mensen moeten gewoon uit die auto, heeft helemaal niks met een pestbeleid te maken. Sterk inzetten op het verbeteren van de fietsinfrastructuur, dat is de toekomst hier in Vlaanderen.

Comment

Working...
                                          X