Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Teveel mensen en vooral teveel auto's uiteraard. Met het huidig Belgisch systeem gaat er op die manier niet veel veranderen, enkel de files nog wat langer....
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Teveel mensen en vooral teveel auto's uiteraard. Met het huidig Belgisch systeem gaat er op die manier niet veel veranderen, enkel de files nog wat langer....
      Dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06...de-3-kilomete/

      Ik zeg dat al 10/15 jaar. Zeker nu met de e-bikes die compleet ingeburgerd zijn kan dat voor de meeste mensen echt geen probleem meer zijn. En je maakt bovendien meer ruimte vrij voor de mensen die de auto wel nog echt nodig hebben, omwille van verre afstanden die ze dienen af te leggen, fysieke problemen, veel te vervoeren hebben, enz...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

        Zeg ik al jaren. Met een auto kan je hier geen zak meer aanvangen. Reden is heel simpel, teveel volk op een te kleine plaats. Mensen moeten gewoon uit die auto, heeft helemaal niks met een pestbeleid te maken. Sterk inzetten op het verbeteren van de fietsinfrastructuur, dat is de toekomst hier in Vlaanderen.
        Ik woon kort bij Mechelen. Daar hebben ze resoluut voor de fiets gekozen. Binnen de ring is alles fietsstraat, dus een auto mag een fiets niet inhalen. En tegelijk parkeren duur en en moeilijk maken, maar ook de fietspaden enorm verbeteren.
        Ik neem nu ook de fiets om er naar toe te gaan. De grootste zorg is nu die fiets goed vastzetten. En het is zo veel aangenamer dan vroeger, toen de grote markt nog een stomme parking was. Nu is de binnenstad zo veel aangenamer.

        Het verdeelt de bevolking wel een beetje. Er zijn uitgesproken voorstanders, maar ook mensen die het beleid niet kunnen pruimen.
        Somers had vroeger een zeer grote en tevreden aanhang. Ik hoop dat hij beloond wordt voor dit beleid in Mechelen, het zou een mooi voorbeeld zijn voor andere steden.

        Comment


        • Mechelen heeft eerst eens goed naar Gent gekeken, denk ik .
          Hier is al sinds 2017 een circulatieplan en is de autovrije zone nog uitgebreid, ondanks de initiële tegenstand lijkt de meerderheid er toch tevreden mee te zijn nu. Met name dan de inwoners, waarvan er vorig jaar weer 1600 hun auto hebben weggedaan...
          trouwens niet enkel de groenen die hier 'schuldig' al zijn, ergens in de jaren 90 heeft er al ne VLD'er beslist om de auto's te weren uit het historisch centrum, vandaag kunnen we het ons niet meer inbeelden maar vroeger zag de graslei er zo uit:



          en vandaag:



          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Ik woon kort bij Mechelen. Daar hebben ze resoluut voor de fiets gekozen. Binnen de ring is alles fietsstraat, dus een auto mag een fiets niet inhalen. En tegelijk parkeren duur en en moeilijk maken, maar ook de fietspaden enorm verbeteren.
            Ik neem nu ook de fiets om er naar toe te gaan. De grootste zorg is nu die fiets goed vastzetten. En het is zo veel aangenamer dan vroeger, toen de grote markt nog een stomme parking was. Nu is de binnenstad zo veel aangenamer.

            Het verdeelt de bevolking wel een beetje. Er zijn uitgesproken voorstanders, maar ook mensen die het beleid niet kunnen pruimen.
            Somers had vroeger een zeer grote en tevreden aanhang. Ik hoop dat hij beloond wordt voor dit beleid in Mechelen, het zou een mooi voorbeeld zijn voor andere steden.
            Ik volg je volledig dat het beleid in Mechelen de stad aangenamer gemaakt heeft,een fiets is het ideale middel om in de stad te verplaatsen.
            An sich ben ik zelfs voor minder auto gebruik. Maar laat ons aub de automibilisten dan tenminste de kans geven om de weinige kms die ze dan rijden in iets aangenaams te mogen rijden zonder dood getaxeerd te worden.
            Ik fiets ook veel,ik ga te voet om boodschappen in het dorp,mijn kids zijn nog nooit met de auto naar school gebracht....maar als ik dan in het weekend eens wegga met de auto en het gezin is een glimmende auto met echte motor toch wel iets dat me blij maakt.
            En om e cars een voorruit gang op comfort gebied te noemen? Ik heb al genoeg met deze gereden (Tesla 3 en X/Kia EV6,e-Berlingo,BZ4X,...) dat is toch echt niet meer dan een ICE hoor. Integendeel,zelfs e-car rijders vinden mijn 728 van 1998 zachter,stiller en totaal niet rammelen....
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Het gaat toch helemaal niet om blamen. De interesse is gewoon kleiner en ligt op een ander gebied.

              Jonge mensen hebben al last om aan een woning te geraken, dan gaan ze geen geld in auto's steken hé.
              Daarenboven, waar kan je nog eens het vermogen van een auto gebruiken? Meeste wegen zijn nu 50 en 70km/h. Daar heb je 20pk voor nodig om dat te rijden, geen V8.
              We wonen hier ook zo dicht op elkaar dat het moeilijk anders kan.
              Het gaat meer om dat gevoel dan om de snelheid. 4.6 V8 met een koppelomvormer zo groot als een zwembad er tegenaan is dat relaxte power in reserve rijden Dat zacht cruisen op een veldweg en dan snelweg op en zonder morren naar +200 optrekken . Dat is het gevoel. En zonder een ton aan batterijen die elke stuur nuance te niet niet doen. Ervaar het zou ik zeggen
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • en niets gaat boven een hydraulisch bekrachtigd stuur. die elektrische varianten ... nog geen enkele tegen gekomen die.het zelfde gevoel geeft. En als het dan toch kan... liever gewoon zonder. Maar da's feitelijk een brug te ver. Fitness doen in de auto... toch maar liever niet. Ik denk dat daar vooral het probleem zit met de huidge auto's in het algemeen. Zoveel wordt weggefilterd dat je als liefhebber op je honger blijft zitten. Welke soort aandrijving je ook kiest. Het valt me op dat hoe meer basic de auto is (zoals mijn lesauto bijvoorbeeld) hoe fijner rijden ik het vind. Het is geen scheurijzer, maar net de laatste pk eruit persen
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Ik weet nog dat de Meir er zo uitzag. En stinkende oranje dieselbussen van de Nationale Maatschappij van Buurtspoorwegen op de Rooseveltplaats.





                  Comment


                  • Ik weet ook nog hoe levendig de stad toen was 's avonds tov de dode boel vandaag


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                    Comment


                    • Heimwee naar vroeger?
                      Gezellig toch? Vroeger was alles, maar dan ook alles beter!


                      Sint Niklaas:


                      Dendermonde:


                      Aalst:

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                        Heimwee naar vroeger?
                        Gezellig toch? Vroeger was alles, maar dan ook alles beter!
                        Goh, we waren met minder mensen. En die mensen hadden ook nog eens minder auto's. Minder drukte zorgt voor minder frustraties en ergernissen. Dus ja, op dat vlak wel. Ik weet nog dat ik vroeger zonder haast vertraagd verkeer langs de Turnhoutsebaan Antwerpen binnen reed en m'n auto altijd wel ergens in 't centrum probleemloos kon parkeren. M'n vriendin zat op kot in Lier, daar reed ik in de week 's avonds naar toe. Geen kat op de baan en lekker knallen tegen 100 per uur op de secundaire wegen, enz... Ook niemand die alles en iedereen op stang joeg, de goede oude tijd van GEEN sociale media, weet je wel? Ja, naar die tijd heb ik écht heimwee!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Hahaha, zo belde mijn zoon eens toen hij pas zijn rijbewijs had en een vervangwagen meekreeg om te vragen of hij diesel of benzine moest bijtanken. Heeft toen zijn gsm aan de motorkap gehouden zodat ik kon horen wat het was. Had zelfs het verstand niet om effe in de papieren te kijken

                          Ik heb 'm ondertussen een snelcursus gegeven en nu gaat het goed

                          Ligt ook allemaal aan het feit dat steeds minder jongeren nog in auto's en zeker aan de werking ervan geïnteresseerd zijn. Ik word tegenwoordig vaak uitgelachen omdat ik voor mijn auto een Pietje Precies ben, vroeger was dat de normaalste zaak van de wereld om als jonge gast met uw eerste auto te pronken en er alles over te willen weten. Maja, vroeger ook hé

                          Het autorijden en alles wat erbij komt gaat dan ook volledig veranderen in de nabije toekomst. Moet zeggen, ik kijk er zeker niet naar uit maar ga er ook niks kunnen aan veranderen
                          Gewoon effe in de tankklep kijken, daar staat de brandstof die je moet tanken toch ook vermeld.

                          Ik zie nu vooral dat de jongeren van nu net terug heel wat meer met auto's bezig zijn dan de voorgaande generaties.
                          Mijn leeftijdsgenoten (ik ben nu 40) waren en zijn nog steeds heel wat minder in auto's geïnteresseerd dan de jongeren die nu 16 tot 30 jaar oud zijn.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Wij hebben net de beweging gemaakt van de stad weg naar een buitengemeente. Een doordachte keuze wel, veel dichter bij ons beider werk. En toch in een regio waar je ongelofelijk mooi met de auto kan rijden. Onlangs nog een prachtige avondrit gemaakt, wat een baantjes, en geen kat te zien . Door deze omstandigheden hoeven wij beiden geen woon/werk meer te doen met de wagen, noch voor boodschappen of andere faciliteiten. Alles in de nabije buurt. Klinkt absurd, maar veel meer faciliteiten hier dan in de stad. Dus de wagens komen enkel nog buiten voor dikke fun, voor de rest hebben we ons fietsenpark serieus uitgebreid, met zowel veel gewone fietsen als elektrische fietsen voor alle gelegenheden.
                            En toch zowel de natuur als de autohobby nog ten volle kunnen beleven. En fietsen, my goodness, 2 straten verder zit je al tussen de boerderijen en de velden. Eindeloze fietsroutes. Je kan in Vlaanderen nog alles afvinken hoor, gewoon goed zoeken




                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • Heel slim. Mij zegt autorijden als dagelijks ding ook veel minder. Tot voor kort had ik altijd firmawagens...maar die laatste CHR ergerde ik me zo aan dat krijsende hybride gebeuren dat ik blij ben dat ie weg is. Wat was dat voor een krel om mee te rijden. Eigenlijk qua rijden veel slechter dan de Renaults en Peugeots die ook had als bedrijfswagen maar die waren dan weer onbetrouwbaar..... Tja,en die oude Rovers en BMW's....die blijven en blijven precies rijden zonder issues...net zoals mijn "jonge" BMW's en Volvo's. (al vrees ik dat de VEA zonder hybride generatie bij Volvo en de B motoren bij BMW ook wel de laatste echt degelijke zijn......23 auto's heb ik nu,allen met originele motor en versnellingsbak.
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Wij hebben net de beweging gemaakt van de stad weg naar een buitengemeente. Een doordachte keuze wel, veel dichter bij ons beider werk. En toch in een regio waar je ongelofelijk mooi met de auto kan rijden. Onlangs nog een prachtige avondrit gemaakt, wat een baantjes, en geen kat te zien . Door deze omstandigheden hoeven wij beiden geen woon/werk meer te doen met de wagen, noch voor boodschappen of andere faciliteiten. Alles in de nabije buurt. Klinkt absurd, maar veel meer faciliteiten hier dan in de stad. Dus de wagens komen enkel nog buiten voor dikke fun, voor de rest hebben we ons fietsenpark serieus uitgebreid, met zowel veel gewone fietsen als elektrische fietsen voor alle gelegenheden.
                                En toch zowel de natuur als de autohobby nog ten volle kunnen beleven. En fietsen, my goodness, 2 straten verder zit je al tussen de boerderijen en de velden. Eindeloze fietsroutes. Je kan in Vlaanderen nog alles afvinken hoor, gewoon goed zoeken



                                Dit begrijp ik. Situatie creëren voor jezelf.

                                Al dat gezeur hier over wat anderen doen, dat de overheid je liefhebberij duurder maakt, ... Ik snap niet waarom mensen zichzelf zo focussen op negatieve zaken.

                                Zal mij worst wezen wat anderen van mijn wagenpark en hoe ik het financier denken. Andere mensen gaan ook niet bepalen of ik mijn EV leuk mag vinden. Andere mensen gaan niet bepalen hoe ik mijn autoliefhebberij moet invullen.

                                Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Heel slim. Mij zegt autorijden als dagelijks ding ook veel minder. Tot voor kort had ik altijd firmawagens...maar die laatste CHR ergerde ik me zo aan dat krijsende hybride gebeuren dat ik blij ben dat ie weg is. Wat was dat voor een krel om mee te rijden. Eigenlijk qua rijden veel slechter dan de Renaults en Peugeots die ook had als bedrijfswagen maar die waren dan weer onbetrouwbaar..... Tja,en die oude Rovers en BMW's....die blijven en blijven precies rijden zonder issues...net zoals mijn "jonge" BMW's en Volvo's. (al vrees ik dat de VEA zonder hybride generatie bij Volvo en de B motoren bij BMW ook wel de laatste echt degelijke zijn......23 auto's heb ik nu,allen met originele motor en versnellingsbak.
                                  Wat zijn jouw ervaringen met de recente B3 en B4 benzinemotoren in combinatie met de 8-traps automaat van Volvo?

                                  Comment


                                  • Dag Koen,

                                    De B motoren benzine zijn eigenlijk de VEA's uit de T. Deze zijn modulair met de diesels en heel sterke hardware daar benzine lagere belasting geeft. Het princiepe is gelijk aan de baukaste motoren bij BMW.
                                    Dat is de rede dat ik van beide motorfamilies zo een fan ben qua degelijkheid. Bij diesels ga je natuurlijk wel de nodige EGR en inlaatcollector issues hebben maar de benzines zijn trouble free.
                                    Maar nu eerst een vraagje? De nieuwe zijn 7 bak DCT's denk ik? Of bedoel je effectief deze met klassieke automaat? Bij beide is de motor zeer goed,de klassieke automaat is bulletproof maar niet de snelste. (mijn moeder rijdt met een T4 automaat en is echt heel goeie sterke drivetrain,van 2016 en nog geen enklel mankement aan. De 7 bak is nieuw,schakelt sneller maar kan ik nog niets van zeggen van long term bertrouwbaarheid. Persoonlijk zou ik wel gaan voor een jonge automaat.....robobak blijft iets fragieler hé
                                    Last edited by MRJ; 15/06/2023, 10:42.
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • Van de xc40 T3 (2019) zijn er toch heel wat met hetzelfde probleem.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Eens terug on topic gaan hier. De stockparking blijft stampvol en ik zag tot eind vorige week enkel nog Hollanders langskomen om een of twee auto's op te halen terwijl aan de andere kant van de straat volle vrachtwagens gelost werden. Enkel bestelde EV's, dus overwegend leasers, verdwijnen nog snel van de parking, de rest blijft staan of gaat naar Holland blijkbaar.



                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Heb je daar al eens naar geïnformeerd of het echt stock is?
                                          Hier staat het bomvol maar deze zijn allemaal verkocht en wachten nog op een bepaald onderdeel.
                                          Dealers moeten hun wagens elders in Europa gaan zoeken voor hun klanten en bij jou staat het vol.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X