Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    en niets gaat boven een hydraulisch bekrachtigd stuur. die elektrische varianten ... nog geen enkele tegen gekomen die.het zelfde gevoel geeft. En als het dan toch kan... liever gewoon zonder. Maar da's feitelijk een brug te ver. Fitness doen in de auto... toch maar liever niet. Ik denk dat daar vooral het probleem zit met de huidge auto's in het algemeen. Zoveel wordt weggefilterd dat je als liefhebber op je honger blijft zitten. Welke soort aandrijving je ook kiest. Het valt me op dat hoe meer basic de auto is (zoals mijn lesauto bijvoorbeeld) hoe fijner rijden ik het vind. Het is geen scheurijzer, maar net de laatste pk eruit persen
    Ik kan over het stuurgevoel in mijn Tesla (en ook wat ik voelde bij een Polestar tijdens een testrit) echt niet klagen.
    Ik vind een Tesla echt wel scherp en nauwkeurig sturen.

    En wat vermogen betreft, dat gevoel van "effortless" driving vind ik wel heel erg aanwezig. Nooit heb ik de nood gevoeld om langer dan een seconde of 5 plankgas te gaan geven.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Heb je daar al eens naar geïnformeerd of het echt stock is?
      Hier staat het bomvol maar deze zijn allemaal verkocht en wachten nog op een bepaald onderdeel.
      Dealers moeten hun wagens elders in Europa gaan zoeken voor hun klanten en bij jou staat het vol.
      Hier staan zelfs nog oude modellen Sportage tussen en ik zie andere modellen (Citroën, Peugeot, Fiat, Nissan enz) die hier al vele maanden tot een jaar staan. Enkel PHEV en EV's verdwijnen snel van de parking. Zoals ik al schreef worden ze nu constant afgehaald door Hollanders terwijl je die hier vroeger niet zag. Helaas is de reusachtige parking veel te klein geworden.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Heb je daar al eens naar geïnformeerd of het echt stock is?
        Hier staat het bomvol maar deze zijn allemaal verkocht en wachten nog op een bepaald onderdeel.
        Dealers moeten hun wagens elders in Europa gaan zoeken voor hun klanten en bij jou staat het vol.
        Is dat Honda of Volvo? Ik passeerde gisteren aan de parking van de Honda en er was toch nog veel plaats
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

          Is dat Honda of Volvo? Ik passeerde gisteren aan de parking van de Honda en er was toch nog veel plaats
          Volvo
          Op de Honda stonden er paar weken geleden ook veel maar ook andere merken.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Van de xc40 T3 (2019) zijn er toch heel wat met hetzelfde probleem.
            Is niet de 4 cilinder hé

            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

              Is niet de 4 cilinder hé
              Neen klopt.
              Verkopen ze de 3cil nu nog?
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                Dag Koen,

                De B motoren benzine zijn eigenlijk de VEA's uit de T. Deze zijn modulair met de diesels en heel sterke hardware daar benzine lagere belasting geeft. Het princiepe is gelijk aan de baukaste motoren bij BMW.
                Dat is de rede dat ik van beide motorfamilies zo een fan ben qua degelijkheid. Bij diesels ga je natuurlijk wel de nodige EGR en inlaatcollector issues hebben maar de benzines zijn trouble free.
                Maar nu eerst een vraagje? De nieuwe zijn 7 bak DCT's denk ik? Of bedoel je effectief deze met klassieke automaat? Bij beide is de motor zeer goed,de klassieke automaat is bulletproof maar niet de snelste. (mijn moeder rijdt met een T4 automaat en is echt heel goeie sterke drivetrain,van 2016 en nog geen enklel mankement aan. De 7 bak is nieuw,schakelt sneller maar kan ik nog niets van zeggen van long term bertrouwbaarheid. Persoonlijk zou ik wel gaan voor een jonge automaat.....robobak blijft iets fragieler hé
                De eerste reeksen met de B-motoren waren blijkbaar 8-traps automaten. Vanaf MY2022 zouden dit 7-traps geworden zijn.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                  Dit hoor je geregeld van mensen die er niet mee rijden. Je kan trouwens de ondersteuning kiezen, wie denkt dat je niet meer moest steken, verkeerd gedacht. Achterwielmotortjes zoals bvb Stromer zijn wel sneller en met minder moeite.
                  Correct en tegelijk niet correct ... een fiets met middenmotor ( veelal bosch ) werkt via een bewegingssensor op de trapas , van zodra je dus met te pedalen gaat bewegen ( zelfs zonder kracht te zetten ) gaat de motor je in een bepaalde mate ( welke je zelf instelt ) ondersteunen . Een Stromer of Klever bvb die een achterwielmotor hebben werkt kompleet anders , die hebben een krachtsensor in de derrieplaat ( of op de achteras zitten bij bepaalde modellen ) die meet hoe hard je op de pedalen duwt , met een Stromer ga je hard als je ook hard gaat duwen... dat een Stromer misschien sneller is dan een middenmotor fiets is wel waar maar dat heeft puur te maken met het vermogen van die motor ... Dat een Stromer of Klever hard gaan kan ikzelf beamen , maar om nu te zeggen dat dit quasi zonder inspanning gaat ... das dan ook een brug te ver...
                  Maar als ik eens met de Bosch middenmotor fiets van mijn vader rij ( 25km/u versie ) dan stel ik eigenlijk vast dat je daar nauwelijks op de pedalen moet duwen om die 25 te halen....
                  Last edited by Audidriver; 20/06/2023, 21:19.

                  Comment


                  • met een stromer versnel je door kracht te zetten, eens op snelheid hou je gewoon kadans...zonder inspanning...ik maakte in het begin de fout harder te willen gaan dan de top van 48, maar na een paar ritten leer je dat wel af en kom je zonder inspanning op je bestemming...ik vind het kwasi onmogelijk om trager te rijden dan 48 (toch op de meest ondersteunende stand)

                    moet wel zeggen dat je redelijk vaak alle sensors moet calibreren, vaak heb je het gevoel dat een rem blijft hangen of er iemand aan je porte-bagage gaat hangen

                    Comment


                    • met mijn supercheap aldi-plooifiets daarentegen, moet je gewoon een trage trapbeweging maken, en de velo gaat naar zijn top, nog minder inspanning want de ketting moet geen trekkracht leveren om de motor te activeren

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                        Correct en tegelijk niet correct ... een fiets met middenmotor ( veelal bosch ) werkt via een bewegingssensor op de trapas , van zodra je dus met te pedalen gaat bewegen ( zelfs zonder kracht te zetten ) gaat de motor je in een bepaalde mate ( welke je zelf instelt ) ondersteunen . Een Stromer of Klever bvb die een achterwielmotor hebben werkt kompleet anders , die hebben een krachtsensor in de derrieplaat ( of op de achteras zitten bij bepaalde modellen ) die meet hoe hard je op de pedalen duwt , met een Stromer ga je hard als je ook hard gaat duwen... dat een Stromer misschien sneller is dan een middenmotor fiets is wel waar maar dat heeft puur te maken met het vermogen van die motor ... Dat een Stromer of Klever hard gaan kan ikzelf beamen , maar om nu te zeggen dat dit quasi zonder inspanning gaat ... das dan ook een brug te ver...
                        Maar als ik eens met de Bosch middenmotor fiets van mijn vader rij ( 25km/u versie ) dan stel ik eigenlijk vast dat je daar nauwelijks op de pedalen moet duwen om die 25 te halen....
                        Elke Bosch motor heeft nu wel een krachtsensor. Als je op standje turbo rijdt krijg je 3 keer je eigen kracht er bij. Op tour verdubbelt de motor je kracht.
                        Waarschijnlijk rijdt je vader dus altijd op een hoge stand.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Elke Bosch motor heeft nu wel een krachtsensor.
                          Ik heb het niet anders geweten bij Bosch.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                            Ik heb het niet anders geweten bij Bosch.
                            Ik ook niet, maar ben niet zeker of er geen allereerste motoren waren die toch met een trapsensor werkten ipv een krachtsensor.

                            Trapsensor is typisch voor voorwielmotoren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Ik kan over het stuurgevoel in mijn Tesla (en ook wat ik voelde bij een Polestar tijdens een testrit) echt niet klagen.
                              Ik vind een Tesla echt wel scherp en nauwkeurig sturen.

                              En wat vermogen betreft, dat gevoel van "effortless" driving vind ik wel heel erg aanwezig. Nooit heb ik de nood gevoeld om langer dan een seconde of 5 plankgas te gaan geven.
                              ik vind dat een andere manier van effortless,het gaat veel sneller uiteraard. Er kan geen enkele ICE van vergelijkbare grote op tegen een EV qua prestaties. Maar bij een zware ICE motor,en zeker een oudere zes of achtcilinder zwelt de kracht romig aan en ga je gas loslaten als de wagen nog niet op topvermogen is,terwijl een e car zijn kracht verliest naarmate je "gas" geeft. Ale,zo voel ik het. Ik had dat gevoel ook bij Toyota HEV's. Een jaartje met een bedrijfs CHR gereden. Betrouwbaar,ja....maar om te rijden....wat een hel....eigenlijk liever dan de onbetrouwbare Fransoos die er ervoor van het werk reed,die reed uiteindelijk niet slecht
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                                ik vind dat een andere manier van effortless,het gaat veel sneller uiteraard. Er kan geen enkele ICE van vergelijkbare grote op tegen een EV qua prestaties. Maar bij een zware ICE motor,en zeker een oudere zes of achtcilinder zwelt de kracht romig aan en ga je gas loslaten als de wagen nog niet op topvermogen is,terwijl een e car zijn kracht verliest naarmate je "gas" geeft. Ale,zo voel ik het. Ik had dat gevoel ook bij Toyota HEV's. Een jaartje met een bedrijfs CHR gereden. Betrouwbaar,ja....maar om te rijden....wat een hel....eigenlijk liever dan de onbetrouwbare Fransoos die er ervoor van het werk reed,die reed uiteindelijk niet slecht
                                Ik zet een EV ook niet boven een dikke ICE. Maar dagelijks dikke ICE rijden neemt ook de charme weg en is niet meer van deze tijd.

                                Maar het ene sluit het andere niet uit zo een extreme opvattingen zijn niet aan mij besteed.

                                Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Autodeelbedrijven Miles Mobility, Poppy en Green Mobility richten zich in een gezamenlijk schrijven tot de Brusselse politie en overheden om het vandalisme aan hun deelwagens aan te kaarten.



                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                  Comment


                                  • brussel is naar de kloten. 'k heb het helemaal zien keren toen ik nog daar werkte. Van een stad waar je fijn kon uitgaan naar een stad waar ge nu continu moet opletten. Idem voor antwerpen trouwens.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      brussel is naar de kloten. 'k heb het helemaal zien keren toen ik nog daar werkte. Van een stad waar je fijn kon uitgaan naar een stad waar ge nu continu moet opletten. Idem voor antwerpen trouwens.
                                      toevallig uptodate



                                      altijd genoten van haar bijdragen, ook al verdachte ik haar soms van enscenering, vreselijk als ook mensen als haar de handdoek gooien

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                        toevallig uptodate



                                        altijd genoten van haar bijdragen, ook al verdachte ik haar soms van enscenering, vreselijk als ook mensen als haar de handdoek gooien
                                        Typische "gemeenteraad scene" die je ook in elk boerendorp wel eens tegenkomt, lijkt me.
                                        Ben ook fan van Lidewij, maar ze is wel een zeer gevoelig type, denk ik.

                                        Ik wil het allemaal niet minimaliseren, maar mijn dochter woont toevallig in Sint Gillis en gisterenavond heb ik er nog een heerlijke avond doorgebracht in een mix van culturen die perfect lijken samen te leven daar.

                                        In elke grootstad zijn er wel rotte plekken, maar mijn ervaring met Brussel is een zeer positieve in ieder geval.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten


                                          In elke grootstad zijn er wel rotte plekken, maar mijn ervaring met Brussel is een zeer positieve in ieder geval.
                                          Brussel ken ik niet heel goed ... maar ik heb als groot muziekliefhebber vroeger enorm vaak in de AB gezeten ( ik had er bijna 10 jaar onafgebroken een jaarabbo... ) , ik ben er de laatste 5 jaar 2 keer terug geweest... 5 jaar geleden vond ik mijn wagen terug met een ingeslagen zijraam om zo in mijn kofferbak ( break ) te kunnen komen... ik heb daar toen midden in de nacht aangifte van gaan doen van de politie... wat ik daar zag en hoorde ... tja ... echt normaal vond ik dat toch niet... enkele weken terug ben ik er nog eens geweest , toen ik buiten in de rij stond werd er iemand die enkele meter voor mij stond te bellen door een verwarde zweed zijn gsm uit de pollen gerukt en er mee van door ging... nu de Anspachlaan is dan misschien een van de rotte plekken van Brussel ... ik weet het niet... Rotte plekken genoeg allesinds ... een paar maanden terug ging ik naar Vorst nationaal , daar stonden in de omhoog lopende straat daar op pakweg 300m van de zaal 3 identieke nagelnieuwe deelauto's ( opel Astra's ) , alle 3 de ramen stukgeslagen en van 2 was zo goed als het hele dashboard verdwenen ... open en bloot daar op straat... t'is nu niet dat da daar een donker steegje is hé ...

                                          Van mij mag je denken dat Brussel nog steeds een fijne stad is hoor... maar ik denk dat het tegendeel waar (aan het worden ) is...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X