Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • die de deelwagens aanbieden denken eraan op brussel te verlaten. Auto's afgebroken, zware ongevallen, vandalisme, enzovoort.
    Ik herinner me de wijk rond de beurs als vroeger zeer fijn. Nu??! Station aan vroegere belgacom toren idem. Kon je vroeger veilig de trein pakken. Daar waren ook heel wat leuke zaken om te eten. Maar ik heb daar weten keren. Mijn vroegere firma IBM zat aan de kruidtuin. Die zijn daar gaan lopen. Carjackings, diefstal, vandalisme,... minstens 1 keer per week dat de politie langs moest komen.
    De kankerplekken waren er vroeger ook al. Maar nu alleen maar groter geworden en vooral meer gaan etteren.
    Antwerpen idem, Leuven idem, Diest waar ik vlak bij woon idem. Allemaal zien veranderen van plekken waar je leuk iets kon gaan doen naar plekken waar je 's avonds best goed op let. Politiek weet zich er geen raad mee en da's voeding voor de partijen die menen dat wel te kunnen.
    Ik heb vroeger vaan genoeg de bus genomen. Van agressie in gelijk welke vorm was haast geen sprake. Vorige week artikel in de krant dat men zich 's avonds niet meer veilig voelt op openbaar vervoer. Bij treinen komt controleur niet meer langs omdat die zelf schrik heeft.
    Multicultureel my ass!! Stap maar eens al homokoppel nu rond in brussel... hand in hand. Vroeger kon dat makkelijk, keek niemand van op.​​
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      die de deelwagens aanbieden denken eraan op brussel te verlaten. Auto's afgebroken, zware ongevallen, vandalisme, enzovoort.
      Ik herinner me de wijk rond de beurs als vroeger zeer fijn. Nu??! Station aan vroegere belgacom toren idem. Kon je vroeger veilig de trein pakken. Daar waren ook heel wat leuke zaken om te eten. Maar ik heb daar weten keren. Mijn vroegere firma IBM zat aan de kruidtuin. Die zijn daar gaan lopen. Carjackings, diefstal, vandalisme,... minstens 1 keer per week dat de politie langs moest komen.
      De kankerplekken waren er vroeger ook al. Maar nu alleen maar groter geworden en vooral meer gaan etteren.
      Antwerpen idem, Leuven idem, Diest waar ik vlak bij woon idem. Allemaal zien veranderen van plekken waar je leuk iets kon gaan doen naar plekken waar je 's avonds best goed op let. Politiek weet zich er geen raad mee en da's voeding voor de partijen die menen dat wel te kunnen.
      Ik heb vroeger vaan genoeg de bus genomen. Van agressie in gelijk welke vorm was haast geen sprake. Vorige week artikel in de krant dat men zich 's avonds niet meer veilig voelt op openbaar vervoer. Bij treinen komt controleur niet meer langs omdat die zelf schrik heeft.
      Multicultureel my ass!! Stap maar eens al homokoppel nu rond in brussel... hand in hand. Vroeger kon dat makkelijk, keek niemand van op.​​
      Diest, Leuven en gevaarlijk in 1 zin. haha wij leven in een parallel universum denk ik.

      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Leuven is niet meer zoals in mijn studententijd. Hoor jet genoeg van leerlingen van mij die er nu op kot zitten. Veel meer agressie. Jonge dames die 's avonds alleen niet meer hun kot durven gaan.
        Diest rijd ik met leerlingen regelmatig 's avonds door...Sympathieke types die ik dan tegenkom. Leegstand trekt problemen aan. Enkel de markt is nog goed maar al de rest er rond, neen dank u.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Interessant voor particulieren, sommige merken denken dan toch nog aan die sukkelaars. Toppie van Stellantis!

          Zou wel eens een schot in de roos kunnen zijn want deze Avenger is erg knap en nu dus ook nog betaalbaar.


          Jeep Avenger nu toch ook te krijgen op benzine + Belgische prijs

          ​Bij Stellantis, de megagroep waartoe ook Jeep behoort, zijn ze dan blijkbaar toch niet zo zeker van hun 'all electric'-strategie. Zo was de C4 X van concerngenoot Citroën in ons land oorspronkelijk enkel te krijgen als volledig elektrische ë-C4 X, maar keerde de invoerder later op zijn stappen terug door toch ook de benzine- en zelfs de dieselversie in de Belgische catalogus op te nemen.


          Ook de Citroën ë-Berlingo is trouwens sinds kort – in alle stilte – opnieuw te krijgen zonder dat voorvoegsel ë-, en dus met een verbrandingsmotor (al moet je je in dat geval wel beperken tot de instapversie). De reden waarom ligt voor de hand: als volledig elektrische modellen hebben ze een vanafprijs die buiten het bereik ligt van heel wat particuliere gezinnen, wat natuurlijk de verkoop niet ten goede komt.

          1.2-driecilinder

          Hetzelfde zien we nu dus bij de Jeep Avenger, die erg goed onthaald werd, maar met zijn elektrische aandrijving wel minstens 38.500 euro moet kosten, wat natuurlijk best veel is voor een auto van amper 4 meter. Om het koperspubliek toch wat uit te breiden heeft Jeep nu blijkbaar beslist om een benzinemotor in het model te lepelen. Het gaat dan weinig verrassend om de drukgevoede 1.2-driecilinder van wijlen PSA, weliswaar (voorlopig?) enkel in zijn versie met 100 pk.

          Die wordt enkel gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen – wie liever niet zelf schakelt, zal met andere woorden alsnog voor de EV-versie moeten gaan. Daarmee haalt de stads-SUV een topsnelheid van 184 km/u en trekt hij in 10,6 seconden op van 0 tot 100 km/u, terwijl zijn normverbruik 5,6 l/100 km bedraagt (CO2-normuitstoot: 125 g/km). Ook qua afwerkingsniveau is de keuze beperkt, want de Jeep Avenger 1.2 GSE is enkel te krijgen als Altitude. En het prijskaartje? Dat bedraagt 27.000 euro rond.

          ​Bron: Autogids





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Particulier versus bedrijven

            Over particuliere en bedrijven gesproken: van de 264.475 nieuwe auto's die in het eerste halfjaar in België zijn geregistreerd, werden er 176.321 op naam van bedrijven gezet. Particulieren kochten in totaal 88.154 nieuwe auto's. Twee derde van de in België gekentekende nieuwe auto's was in het eerste half jaar dus geen particulier gekocht exemplaar.

            Dat de Volvo XC40 in totaliteit de meest geregistreerde auto in België is, betekent niet dat de XC40 ook het meest door particulieren wordt gekocht. De Dacia Sandero is namelijk de auto die in België het vaakst door particulieren is gekocht. Het gaat om 5.200 stuks en dat betekent dat bijna 90 procent van alle Sandero's die in het eerste halfjaar van 2023 in België op kenteken verschenen door een particulier is aangeschaft. Na de Sandero zijn de Toyota Yaris, Dacia Duster, Dacia Jogger en Citroën C3 de onder particulieren populairste auto's. Dat laat een heel ander beeld zien. België is een écht Dacia-land.


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • neem de subsidiëring vd firmawagen weg en je zult heel wat andere, lees goedkopere auto's, in het straatbeeld zien.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                neem de subsidiëring vd firmawagen weg en je zult heel wat andere, lees goedkopere auto's, in het straatbeeld zien.
                Da's duidelijk idd en gedaan met bashen op Dacia. Hoewel die nu ook al goeie zaken doen, zo te zien, dankzij nog een paar particulieren
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Breng het belastingtarief naar het gemiddelde en de pensioenen ook, en je krijgt terug hetzelfde wagenpark


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                  Comment


                  • Net zoals de lonen van sommigen. Mijn gedacht dat je die scheve vergelijking weer ging maken
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Ook het blad dat dit forum mogelijk maakt heeft er een artikel over.

                      90% van de nieuwe elektrische auto's is een bedrijfswagen

                      Tijdens de eerste helft van 2023 wist de elektrische auto een marktaandeel van 16,5% te veroveren. Met dank aan de professionele automarkt, want 90% van de nieuwe elektrische auto's is een bedrijfswagen.

                      Tijdens de eerste helft van 2023 wist de elektrische auto een marktaandeel van 16,5% te veroveren. Met dank aan de professionele automarkt, want 90% van de nieuwe elektrische auto's is een bedrijfswagen.


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment






                      • het valt nog af te wachten, de partikulier kan mss koopjes doen als die op de markt komen...ev's lijken vlg deze criticus in okkazie minder te gaan als hun ice's broers...(op tesla na?)

                        Comment


                        • bedrijven gaan geen tweedehands EV's kopen (hoewel ze zouden het beter wel doen... maar zo zit de leasing wereld niet in elkaar), particulieren leggen idd geen 30k neer voor een tweedehands ID.3 want een ID.3 is ook gewoon brol. (interieurkwaliteit, software... ) Waar VW's traditioneel goeie restwaarde hebben wegens de goede bouwkwaliteit hebben ze dit met hun EV's volledig verknald.

                          Bij nen tesla kraakt het dashboard al als hij uit de fabriek komt, en dat doet hij na 5 jaar nog altijd . Maar blijft fantastisch rijden, ook bij hogere km stand. En aangezien er geen enkele knop in het interieur zit, krijg je daar ook geen gebruikssporen.
                          Last edited by sunking; 13/07/2023, 11:36.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten




                            het valt nog af te wachten, de partikulier kan mss koopjes doen als die op de markt komen...ev's lijken vlg deze criticus in okkazie minder te gaan als hun ice's broers...(op tesla na?)
                            Zoek eens een tweedehands e208 en je ziet onmiddellijk dat het verhaal in België althans niet opgaat.

                            Mijn vader heeft een oldtimer gekocht als tweede wagen omdat tweedehands EV veel geld blijven gaan, dus de aankoop zou zijn "gratis" brandstof volledig te niet doen.

                            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Aha, daarom is de druk op stockparking in mijn achtertuin wat verdwenen. De voorbije maanden zaten er constant Hollanders, enkel gele nummerplaten gezien. Aan Belgische particulieren raken ze niks kwijt

                              'DIT JAAR 20 PROCENT MEER NIEUWE AUTO'S IN NEDERLAND'

                              MEER REGISTRATIES, MAAR WAGENPARK VEROUDERT

                              ​Vorig jaar zijn er in Nederland 312.129 nieuwe personenauto's geregistreerd. Dit jaar worden dat er misschien wel 375.000. Dat schrijft ING Research in een onderzoeksrapport.


                              De laatste jaren is de internationale automarkt behoorlijk ingezakt, onder meer als gevolg van de coronapandemie en de daardoor ontstane vertragingen en andere obstakels in de toeleveringsketen. In 2022 zijn in Nederland 312.129 nieuwe auto's geregistreerd. Dat klinkt als een enorm aantal auto's, maar in het grote plaatje waren het er juist bijzonder weinig. Sterker nog, de Nederlandse automarkt bereikte vorig jaar een absoluut dieptepunt. 2022 was het jaar met het kleinste aantal nieuwe registraties in 55 jaar. Inmiddels zijn autofabrikanten en -importeurs al even bezig met een flinke inhaalslag. Bovag en RAI Vereniging spraken eerder dit jaar de verwachting uit dat er in 2023 zo'n 340.000 nieuwe personenauto's gekentekend worden. ING lijkt de Nederlandse automarkt rooskleuriger in te zien.

                              ING Research verwacht namelijk dat het aantal in 2023 geregistreerde nieuwe personenauto's uit zal komen op 375.000 stuks. Ook zegt ING Research dat de toelevering van onder meer chips en andere onderdelen - denk aan kabelbomen - inmiddels is verbeterd. Wel stelt de bank dat elektrische auto's door de afbouw van subsidies en 'fiscale onzekerheden' - denk aan het verdwijnen van de vrijstelling van mrb voor EV's per 2025 - minder in trek zijn doordat particulieren de aankoop voor zich uit schuiven.

                              Uit analyse van het Nederlandse wagenpark concludeert ook ING Research dat het Nederlandse wagenpark veroudert. Het aandeel auto's dat ouder dan vijftien jaar oud is zou opgelopen zijn tot 26 procent. Zelfs 30 procent van de benzineauto's zou vijftien jaar of ouder zijn. Begin dit jaar concludeerde de Europese brancheorganisatie European Automobile Manufacturers Association (ACEA) al dat de gemiddelde Nederlandse personenauto in 2021 een leeftijd had van 11,4 jaar. Daarmee zouden personenauto's in Nederland gemiddeld ouder zijn dan in andere West-Europese landen. In 2019 was een gemiddelde personenauto in Nederland nog 11 jaar oud. Hoewel het aantal benzineauto's in Nederland is gedaald tot minder dan 7 miljoen stuks, zijn auto's met een benzinemotor volgens ING Research nog altijd goed voor 78,5 procent van het Nederlandse wagenpark.

                              Bron: Autoweek


                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • [QUOTE=Jocar;n6556520]Interessant voor particulieren, sommige merken denken dan toch nog aan die sukkelaars. Toppie van Stellantis!

                                Zou wel eens een schot in de roos kunnen zijn want deze Avenger is erg knap en nu dus ook nog betaalbaar.


                                Jeep Avenger nu toch ook te krijgen op benzine + Belgische prijs

                                ​Bij Stellantis, de megagroep waartoe ook Jeep behoort, zijn ze dan blijkbaar toch niet zo zeker van hun 'all electric'-strategie. Zo was de C4 X van concerngenoot Citroën in ons land oorspronkelijk enkel te krijgen als volledig elektrische ë-C4 X, maar keerde de invoerder later op zijn stappen terug door toch ook de benzine- en zelfs de dieselversie in de Belgische catalogus op te nemen.


                                Ook de Citroën ë-Berlingo is trouwens sinds kort – in alle stilte – opnieuw te krijgen zonder dat voorvoegsel ë-, en dus met een verbrandingsmotor (al moet je je in dat geval wel beperken tot de instapversie). De reden waarom ligt voor de hand: als volledig elektrische modellen hebben ze een vanafprijs die buiten het bereik ligt van heel wat particuliere gezinnen, wat natuurlijk de verkoop niet ten goede komt.

                                1.2-driecilinder

                                Hetzelfde zien we nu dus bij de Jeep Avenger, die erg goed onthaald werd, maar met zijn elektrische aandrijving wel minstens 38.500 euro moet kosten, wat natuurlijk best veel is voor een auto van amper 4 meter. Om het koperspubliek toch wat uit te breiden heeft Jeep nu blijkbaar beslist om een benzinemotor in het model te lepelen. Het gaat dan weinig verrassend om de drukgevoede 1.2-driecilinder van wijlen PSA, weliswaar (voorlopig?) enkel in zijn versie met 100 pk.

                                Die wordt enkel gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen – wie liever niet zelf schakelt, zal met andere woorden alsnog voor de EV-versie moeten gaan. Daarmee haalt de stads-SUV een topsnelheid van 184 km/u en trekt hij in 10,6 seconden op van 0 tot 100 km/u, terwijl zijn normverbruik 5,6 l/100 km bedraagt (CO2-normuitstoot: 125 g/km). Ook qua afwerkingsniveau is de keuze beperkt, want de Jeep Avenger 1.2 GSE is enkel te krijgen als Altitude. En het prijskaartje? Dat bedraagt 27.000 euro rond.
                                [B]​
                                ​Bron: Autogids

                                Gewoon geschift om dit te lezen....Stellantis heeft met de FCA tak zeer goede motoren in de kast liggen en dan gaan ze voor de Pure Tech.

                                Even schetsen,Pure Tech motor is 4% van de vloot en ongeveer 35% van alle motorexpertises gaan op dat type motor. Ik kan hem ondertussen al blindelings reviseren denk ik...
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • Belgen willen geen nieuwe auto meer kopen

                                  Volgens een onderzoek van Deloitte zijn Belgen steeds minder geneigd om een nieuwe auto te kopen. In de eerste helft van 2023 lag het cijfer zelfs 25 procent lager dan vorig jaar.


                                  Consultancybureau Deloitte publiceert op regelmatige basis zijn Automotive Consumer Survey, een onderzoek naar de aankoopintenties van consumenten op de automarkt. Het gaat hier om particulieren, aangezien bedrijven en zelfstandigen zich helemaal anders gedragen om fiscale redenen. De cijfers zijn alarmerend: het cijfer voor de eerste zes maanden van 2023 ligt 25 procent lager dan vorig jaar. Met andere woorden, de aankoopintentie van Belgen die hun eigen auto zelf financieren, lag nog nooit zo laag.​

                                  Ook spreken bepaalde indicatoren elkaar tegen. Zo is het jaar goed begonnen met een sterke stijging van het aantal inschrijvingen (+35,4 procent). Maar volgens FEBIAC, dat geïnterviewd werd door onze collega’s bij L’Écho, was dit vooral te danken aan een inhaalbeweging bij de leveringen na de vele vertragingen door de covidcrisis en de daaropvolgende tekorten aan onderdelen en grondstoffen. We moeten de zaken dus anders interpreteren en begrijpen dat de markt van de particulieren erg moeilijk verloopt. Het aantal bestellingen daalt aanzienlijk.​

                                  Redenen om niet te kopen

                                  De lijst met redenen om aankoopbeslissing voor een nieuwe auto uit te stellen of te annuleren, is lang en spreekt voor zich: economische onzekerheid, inflatie, stijgende energieprijzen, (te) hoge aankoopprijzen voor elektrische wagen en (te) lange levertijden. Daarnaast is er de onzekerheid over de gebruikstermijn (van auto’s met verbrandingsmotor). Mogen ze nog vrij in het verkeer rondrijden de komende jaren?

                                  Voor FEBIAC, de federatie van auto-importeurs, doet deze situatie vermoeden dat er een kloof ontstaat tussen de bedrijfsmarkt, die met milieuvriendelijke wagen zullen rijden, en de particuliere automarkt (33 procent van de jaarlijkse verkoop), waar auto’s niet of nauwelijks vervangen worden. Dit fenomeen is nu al zichtbaar: amper 10 procent van de elektrische auto’s wordt gekocht door particulieren. Drie op de tien

                                  Volgens de Automotive Consumer Survey van Deloitte zijn amper drie op de tien consumenten met een laag inkomen van plan om ooit een elektrische auto te kopen, voornamelijk omdat ze de aankoopprijs van deze auto’s te hoog vinden. Deloitte stelt in zijn conclusies dat betaalbaarheid een belangrijke uitdaging vormt voor elektrische auto’s. En de consultant gaat nog verder: er zouden fiscale en financiële stimuli moeten komen, zoals renteloze leningen, aankooppremies of flexibele financieringen.

                                  Zijn elektrische auto’s en particulieren onverenigbaar? Niet per se, want er wordt verwacht dat auto’s op batterijen de komende jaren in prijs dalen. Deloitte wijst er wel dat het volstaat om goedkopere elektrische auto’s beschikbaar te maken. Het is ook nodig om het laadnetwerk uit te rollen en het publiek te overtuigen met informatie. In het onderzoek van Deloitte zeggen vier op de tien Belgen namelijk dat ze niets weten over elektrische auto’s.

                                  Bron: https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...onsumer-survey

                                  ​​
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Auto's zijn ook gewoon belange niet snel versleten, en de laatste snufjes zijn gewoon niet meer echt nodig

                                    Iedereen heeft intussen abs airbags en airco


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                    Comment


                                    • Voor het eerst zie ik hier in het dorp bij de lokale Opel dealer dat de voorraadparking terug stilletjes begint vol te lopen. Bovenstaande tekst klopt wel denk ik. Zelf zie ik me mijn huidige auto helemaal op te rijden.

                                      Comment


                                      • opel is net zoals alle andere merken niet meer te betalen. configureer maar eens een basis corsa en vraag je af of dit een normale prijs is.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Tja, is momenteel toch met alle nieuwe auto's.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X