Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dat is omdat men de kopers van ice wagens laat meebetalen voor de ontwikkeling van de ev's alsook de boetes voor teveel co2 uitstoot doorrekent aan de klanten. Je wordt dus 2 maal genaaid.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      dat is omdat men de kopers van ice wagens laat meebetalen voor de ontwikkeling van de ev's alsook de boetes voor teveel co2 uitstoot doorrekent aan de klanten. Je wordt dus 2 maal genaaid.
      Men doet dus eigenlijk een goede zaak door een EV te kopen, want die zou eigenlijk nóg een pak duurder moeten zijn?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        dat is omdat men de kopers van ice wagens laat meebetalen voor de ontwikkeling van de ev's alsook de boetes voor teveel co2 uitstoot doorrekent aan de klanten. Je wordt dus 2 maal genaaid.
        Beetje onzin hé.
        Aan een Tesla Y heeft geen enkele ICE koper mee betaald, en toch is dit zowat de goedkoopste in zijn categorie.

        Comment


        • Jawel toch, tesla verkoopt zijn co2 rechten


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Beetje onzin hé.
            Aan een Tesla Y heeft geen enkele ICE koper mee betaald, en toch is dit zowat de goedkoopste in zijn categorie.
            Goedkoopste? Minst dure is misschien een beter woord

            Maakt allemaal niet uit, als particulier word je bij aankoop van een nieuwe auto sowieso meer dan 1 keer genaaid tegenwoordig
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Reducing emissions is a lucrative market. Tesla's carbon credit sales reached a new high and increased 21 percent from 2021.



              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Beetje onzin hé.
                Aan een Tesla Y heeft geen enkele ICE koper mee betaald, en toch is dit zowat de goedkoopste in zijn categorie.
                en daarmee zegt ge het net. tesla moet geen rekening houden met het verleden. Andere constructeurs wel. die moeten naast hun investeringen in de klassieke aandrijvingen ook vergelijkbare bedragen ophoesten voor de ev's. Tesla doet het met hun co2 waardes zo goed dat ze een deel van hun rechten verkopen aan andere constructeurs. Dus tesla wint daar geld mee, de andere verliezen er geld mee. Iemand betaalt daarvoor en dat is heel simpel: de consument. En niet te vergeten dat tesla hun auto's zeer efficiënt maken waardoor ze heel wat kosten uitsparen (zoals dacia dat doet). Op die manier kunnen ze nog meer de prijs drukken.

                De andere constructeurs moeten heel wat kunstgrepen uithalen om boetes te vermijden ofwel om ze zo laag mogelijk te houden. Nu is het nog een boete berekend op het totale gamma qua uitstoot (daarom toyota hun busje nog wel in ice uitbrengt terwijl de rest vd stellantisclan dat niet meer kan). Maar dat gaat ook veranderen. Opnieuw, hier worden de kosten gewoon doorgerekend aan de klant. Ze zijn het ocmw niet...
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Op zich natuurlijk tesla's schuld niet, zij hebben die zwendel/geldtransfert niet opgezet

                  Denk dat co2uitbater en goeroe al gore ook maar met lede ogen moet aanzien dat musk er zo van kan profiteren


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                  Comment


                  • denk.niet dat.gore daarvan wakker ligt
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • kijk naar de nieuwe ev van jeep. Prijst zich eigenlijk direct uit de markt. mits wat opleg hebt ge een tesla 3 wat toch heel wat meer auto is. range ver onder die van tesla, laad trager, ... da's op zich al zeggen koop me maar niet...
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Ik sta momenteel ook voor de keuze om te investeren in mijn huidige auto (Mazda 6 diesel met 165k km) of een nieuwe te kopen.
                        Op een paar plaatsen een offerte laten maken maar je valt bijna omver van die prijzen: iets of wat auto met een beetje uitrusting en je zit snel aan 40k.
                        Ik verschiet er dan ook niet van dat particulieren nog amper nieuwe auto's kopen.

                        Ik stel me de vraag of het verstandig is om nog een tijdje te wachten, in de hoop dat er een terug een overaanbod komt van nieuwe stockwagens en jonge tweedehandswagens, waardoor er misschien terug "koopjes" te doen zijn?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                          Ik sta momenteel ook voor de keuze om te investeren in mijn huidige auto (Mazda 6 diesel met 165k km) of een nieuwe te kopen.
                          Op een paar plaatsen een offerte laten maken maar je valt bijna omver van die prijzen: iets of wat auto met een beetje uitrusting en je zit snel aan 40k.
                          Ik verschiet er dan ook niet van dat particulieren nog amper nieuwe auto's kopen.

                          Ik stel me de vraag of het verstandig is om nog een tijdje te wachten, in de hoop dat er een terug een overaanbod komt van nieuwe stockwagens en jonge tweedehandswagens, waardoor er misschien terug "koopjes" te doen zijn?
                          Wishful thinking imo. De stockwagens gaan allemaal richting Holland en de prijzen van de rest blijven van de pot gerukt, zelfs de occasies

                          Moest ik geen autofreak zijn die alles eens wil proberen kocht ik gewoon een Dacia bij. Blijkbaar zijn hier ten lande meer mensen van dat gedacht als je hun verkoopcijfers bij particulieren ziet, en terecht!
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • investeer in uw mazda, kostprijs en afschrijving van een nieuwe weegt daar niet tegenop.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Gewoon uw Mazda de grond in rijden. Prijzen van nieuwe wagens zijn de slechtste investering ever nu, ook omdat de overheid zo onbetrouwbaar is.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • algemeen merk je het ook in het straatbeeld, enfin hier toch. waar je vroeger snel de nieuwe auto's in het straatbeeld zag verschijnen, is dat niet meer het geval. sommige auto's zijn zeldzamer dan een porsche taycan, terwijl ze bedoeld waren voor een modale beurs.
                                Last edited by flappy; 01/08/2023, 15:56.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Logisch toch dat een particulier, zelfs in zijn zondags kostuum, bij die 'premijoem' merken scheef bekeken wordt, stel dat hij dan daar ook nog 3% korting durft vragen....

                                  Wie zei hier weer dat hij nog niet dood wou gevonden worden in die 'lelijke' BMW's van tegenwoordig? De badge lijkt dan toch belangrijker



                                  Fleetmarkt bezorgt Belgische automarkt groene verkoopcijfers

                                  De Belgische inschrijvingen van nieuwe auto's kleuren felgroen. Met dank aan de bedrijfswagens, want de particuliere kopers wachten af.

                                  ​Hoewel particuliere kopers de showrooms liever mijden, doet de Belgische autoverkoop het uitstekend. Die positieve inschrijvingscijfers van nieuwe auto's danken we aan de bedrijfswagens, die momenteel 66% van de totale verkoop vertegenwoordigt. Het PHEV-effect speelt daarbij een sleutelrol, want een heleboel zelfstandigen en bedrijven tekenden nog snel een bestelbon voor een plug-inhybride auto - wetende dat de fiscale voordelen sterk teruggedraaid zouden worden op 30 juni.

                                  Die boomende bedrijfswagenmarkt helpt ook de elektrische auto, want in vergelijking tot begin 2023 is de verkoop van EV's met 35% gestegen. Niet slecht, want het Europese gemiddelde bedraagt momenteel 17,8%. In Europa staat de Belgische automarkt zowaar derde als het gaat om de groei van elektrische wagens.

                                  Duitse merken domineren de verkooptabellen

                                  Van de 34.669 nieuwe auto's die in juli 2023 ingeschreven werden, waren er 3.722 BMW's, 3.490 VW's, 2.690 Audi's en 2.568 Mercedessen, in het begin van de zomer waren deze 4 merken goed voor een marktaandeel van liefst 35%. Tesla zet zijn opmars voort en klimt naar de 15de plaats, terwijl Lynk & Co de top 30 binnensluipt - de abonnementsformule van de Chinese constructeur vindt steeds meer aantrek.

                                  Bron: Autogids
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                                    Ik sta momenteel ook voor de keuze om te investeren in mijn huidige auto (Mazda 6 diesel met 165k km) of een nieuwe te kopen.
                                    Op een paar plaatsen een offerte laten maken maar je valt bijna omver van die prijzen: iets of wat auto met een beetje uitrusting en je zit snel aan 40k.
                                    Ik verschiet er dan ook niet van dat particulieren nog amper nieuwe auto's kopen.

                                    Ik stel me de vraag of het verstandig is om nog een tijdje te wachten, in de hoop dat er een terug een overaanbod komt van nieuwe stockwagens en jonge tweedehandswagens, waardoor er misschien terug "koopjes" te doen zijn?
                                    Investeren in een auto ... dat is sowieso een contradictie.

                                    Maar geloof me, de recessie komt er aan, het aantal orders voor auto's is stevig aan het zakken, maar of het tot "braderen" gaat leiden is een andere zaak. Overal staan de marges zwaar onder druk. (behalve bij Tesla)

                                    Comment


                                    • Goh, vandaag wat gekeken naar stockwagens op de site van Mercedes Duitsland. Daar zie ik toch weer mooie kortingen tov een paar maanden geleden.

                                      Comment



                                      • In be zal de recessie nog net wat harder toeslaan…en das nog zonder de gevolgen van de ineos-uitspraak meegerekend

                                        Alle staatsgesubsidieerde regemepers verliest aandeel, alleen de tijd die minder covid en klimaatgedram publiceert, het beleid nuchter onder de loep houdt, wint aandeel met dubbel cijfer


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Alle staatsgesubsidieerde regemepers verliest aandeel, alleen de tijd die minder covid en klimaatgedram publiceert, het beleid nuchter onder de loep houdt, wint aandeel met dubbel cijfer
                                          Gij kunt nogal een stukske zagen over uw staatsgesubsidieerde pers, zet eens een andere plaat op.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X