dat is omdat men de kopers van ice wagens laat meebetalen voor de ontwikkeling van de ev's alsook de boetes voor teveel co2 uitstoot doorrekent aan de klanten. Je wordt dus 2 maal genaaid.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat is omdat men de kopers van ice wagens laat meebetalen voor de ontwikkeling van de ev's alsook de boetes voor teveel co2 uitstoot doorrekent aan de klanten. Je wordt dus 2 maal genaaid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat is omdat men de kopers van ice wagens laat meebetalen voor de ontwikkeling van de ev's alsook de boetes voor teveel co2 uitstoot doorrekent aan de klanten. Je wordt dus 2 maal genaaid.
Aan een Tesla Y heeft geen enkele ICE koper mee betaald, en toch is dit zowat de goedkoopste in zijn categorie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Beetje onzin hé.
Aan een Tesla Y heeft geen enkele ICE koper mee betaald, en toch is dit zowat de goedkoopste in zijn categorie.
Maakt allemaal niet uit, als particulier word je bij aankoop van een nieuwe auto sowieso meer dan 1 keer genaaid tegenwoordigEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Beetje onzin hé.
Aan een Tesla Y heeft geen enkele ICE koper mee betaald, en toch is dit zowat de goedkoopste in zijn categorie.
De andere constructeurs moeten heel wat kunstgrepen uithalen om boetes te vermijden ofwel om ze zo laag mogelijk te houden. Nu is het nog een boete berekend op het totale gamma qua uitstoot (daarom toyota hun busje nog wel in ice uitbrengt terwijl de rest vd stellantisclan dat niet meer kan). Maar dat gaat ook veranderen. Opnieuw, hier worden de kosten gewoon doorgerekend aan de klant. Ze zijn het ocmw niet...
Comment
-
Op zich natuurlijk tesla's schuld niet, zij hebben die zwendel/geldtransfert niet opgezet
Denk dat co2uitbater en goeroe al gore ook maar met lede ogen moet aanzien dat musk er zo van kan profiteren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
-
-
kijk naar de nieuwe ev van jeep. Prijst zich eigenlijk direct uit de markt. mits wat opleg hebt ge een tesla 3 wat toch heel wat meer auto is. range ver onder die van tesla, laad trager, ... da's op zich al zeggen koop me maar niet...
Comment
-
Ik sta momenteel ook voor de keuze om te investeren in mijn huidige auto (Mazda 6 diesel met 165k km) of een nieuwe te kopen.
Op een paar plaatsen een offerte laten maken maar je valt bijna omver van die prijzen: iets of wat auto met een beetje uitrusting en je zit snel aan 40k.
Ik verschiet er dan ook niet van dat particulieren nog amper nieuwe auto's kopen.
Ik stel me de vraag of het verstandig is om nog een tijdje te wachten, in de hoop dat er een terug een overaanbod komt van nieuwe stockwagens en jonge tweedehandswagens, waardoor er misschien terug "koopjes" te doen zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk BerichtenIk sta momenteel ook voor de keuze om te investeren in mijn huidige auto (Mazda 6 diesel met 165k km) of een nieuwe te kopen.
Op een paar plaatsen een offerte laten maken maar je valt bijna omver van die prijzen: iets of wat auto met een beetje uitrusting en je zit snel aan 40k.
Ik verschiet er dan ook niet van dat particulieren nog amper nieuwe auto's kopen.
Ik stel me de vraag of het verstandig is om nog een tijdje te wachten, in de hoop dat er een terug een overaanbod komt van nieuwe stockwagens en jonge tweedehandswagens, waardoor er misschien terug "koopjes" te doen zijn?
Moest ik geen autofreak zijn die alles eens wil proberen kocht ik gewoon een Dacia bij. Blijkbaar zijn hier ten lande meer mensen van dat gedacht als je hun verkoopcijfers bij particulieren ziet, en terecht!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
investeer in uw mazda, kostprijs en afschrijving van een nieuwe weegt daar niet tegenop.
Comment
-
Gewoon uw Mazda de grond in rijden. Prijzen van nieuwe wagens zijn de slechtste investering ever nu, ook omdat de overheid zo onbetrouwbaar is.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
algemeen merk je het ook in het straatbeeld, enfin hier toch. waar je vroeger snel de nieuwe auto's in het straatbeeld zag verschijnen, is dat niet meer het geval. sommige auto's zijn zeldzamer dan een porsche taycan, terwijl ze bedoeld waren voor een modale beurs.Last edited by flappy; 01/08/2023, 15:56.
Comment
-
Logisch toch dat een particulier, zelfs in zijn zondags kostuum, bij die 'premijoem' merken scheef bekeken wordt, stel dat hij dan daar ook nog 3% korting durft vragen....
Wie zei hier weer dat hij nog niet dood wou gevonden worden in die 'lelijke' BMW's van tegenwoordig? De badge lijkt dan toch belangrijker
Fleetmarkt bezorgt Belgische automarkt groene verkoopcijfers
De Belgische inschrijvingen van nieuwe auto's kleuren felgroen. Met dank aan de bedrijfswagens, want de particuliere kopers wachten af.
Hoewel particuliere kopers de showrooms liever mijden, doet de Belgische autoverkoop het uitstekend. Die positieve inschrijvingscijfers van nieuwe auto's danken we aan de bedrijfswagens, die momenteel 66% van de totale verkoop vertegenwoordigt. Het PHEV-effect speelt daarbij een sleutelrol, want een heleboel zelfstandigen en bedrijven tekenden nog snel een bestelbon voor een plug-inhybride auto - wetende dat de fiscale voordelen sterk teruggedraaid zouden worden op 30 juni.
Die boomende bedrijfswagenmarkt helpt ook de elektrische auto, want in vergelijking tot begin 2023 is de verkoop van EV's met 35% gestegen. Niet slecht, want het Europese gemiddelde bedraagt momenteel 17,8%. In Europa staat de Belgische automarkt zowaar derde als het gaat om de groei van elektrische wagens.
Duitse merken domineren de verkooptabellen
Van de 34.669 nieuwe auto's die in juli 2023 ingeschreven werden, waren er 3.722 BMW's, 3.490 VW's, 2.690 Audi's en 2.568 Mercedessen, in het begin van de zomer waren deze 4 merken goed voor een marktaandeel van liefst 35%. Tesla zet zijn opmars voort en klimt naar de 15de plaats, terwijl Lynk & Co de top 30 binnensluipt - de abonnementsformule van de Chinese constructeur vindt steeds meer aantrek.
Bron: Autogids
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk BerichtenIk sta momenteel ook voor de keuze om te investeren in mijn huidige auto (Mazda 6 diesel met 165k km) of een nieuwe te kopen.
Op een paar plaatsen een offerte laten maken maar je valt bijna omver van die prijzen: iets of wat auto met een beetje uitrusting en je zit snel aan 40k.
Ik verschiet er dan ook niet van dat particulieren nog amper nieuwe auto's kopen.
Ik stel me de vraag of het verstandig is om nog een tijdje te wachten, in de hoop dat er een terug een overaanbod komt van nieuwe stockwagens en jonge tweedehandswagens, waardoor er misschien terug "koopjes" te doen zijn?
Maar geloof me, de recessie komt er aan, het aantal orders voor auto's is stevig aan het zakken, maar of het tot "braderen" gaat leiden is een andere zaak. Overal staan de marges zwaar onder druk. (behalve bij Tesla)
Comment
-
In be zal de recessie nog net wat harder toeslaan…en das nog zonder de gevolgen van de ineos-uitspraak meegerekend
Alle staatsgesubsidieerde regemepers verliest aandeel, alleen de tijd die minder covid en klimaatgedram publiceert, het beleid nuchter onder de loep houdt, wint aandeel met dubbel cijfer
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenAlle staatsgesubsidieerde regemepers verliest aandeel, alleen de tijd die minder covid en klimaatgedram publiceert, het beleid nuchter onder de loep houdt, wint aandeel met dubbel cijfer
- Likes 2
Comment
Comment