Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

    Wetende dat Arval er alles aan doet om Tesla te boycotten is die lijst niet representatief.
    Die lijst gaat er in de tweede helft van het jaar toch stevig anders uit zien.
    Daar weet ik niks van, er staat toch een Tesla tussen. Ik zie wel geen Mercedes.

    Dan hebben we eind van het jaar weer een andere lijst hé.

    De rangschikking interesseert mij eigenlijk niet, alleen dat de particulier die dingen niet koopt.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      idd, partikulier mocht zijn lv voor 100% inbrengen, maar iedereen verkoos om niet van die regeling gebruik te maken
      en de wederverkoop was zelfs onbelast, rein in de pocket
      Eerst onwaarheden verkondigen over VAA en nu weer iets totaal anders bijsleuren? Er waren er trouwens genoeg die hun break tot LV ombouwden om geen verkeersbelasting te moeten betalen.

      Sorry maar hier stopt het voor mij.

      Comment


      • auto's zijn te duur voor de partikulier, de (werkende) partikulier kon zijn auto inbrengen

        ze trokken die break niet af als beroepskost, wat kon...het stopte bij de verkeersbelasting/biv en lieten een hoop centen liggen
        Last edited by bobo; 12/08/2023, 16:07.

        Comment


        • en top-tip, het kan vandaag nog steeds, alleen de pick-up is geen lichte vracht meer

          https://financien.belgium.be/nl/particulieren/vervoer/aftrek_vervoersonkosten/woon-werkverkeer/forfait_en_werkelijke_kosten?utm_source=bouwinfo.b e&utm_medium=content&utm_campaign=partnersite

          methode 2

          een voorbeeld voor een motor, maar een lichte vracht is hetzelfde stelsel

          https://askoto.be/nl/article/fiscale...de%20brandstof.
          Last edited by bobo; 12/08/2023, 16:33.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            auto's zijn te duur voor de partikulier, de (werkende) partikulier kon zijn auto inbrengen

            ze trokken die break niet af als beroepskost, wat kon...het stopte bij de verkeersbelasting/biv en lieten een hoop centen liggen
            Natuurlijk kan dat, maar je moet wel boven je forfait geraken, en dat komt veelal neer op minstens 100-150km per dag doen om naar je werk te geraken.
            Dus schrijf geen onzin, voor 90% van de werknemers lukt dat niet.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

              Natuurlijk kan dat, maar je moet wel boven je forfait geraken, en dat komt veelal neer op minstens 100-150km per dag doen om naar je werk te geraken.
              Dus schrijf geen onzin, voor 90% van de werknemers lukt dat niet.
              Inderdaad, boven de forfait komen is de eerste hindernis, de tweede is dat de fiscus gegarandeerd na gaat of je niet te veel ”werkgerelateerde” kilometers aanneemt...
              Zelf meegemaakt.

              Comment


              • ja, ge moogt elk jaar komen...het gaat ook om veel geld

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Natuurlijk kan dat, maar je moet wel boven je forfait geraken, en dat komt veelal neer op minstens 100-150km per dag doen om naar je werk te geraken.
                  Dus schrijf geen onzin, voor 90% van de werknemers lukt dat niet.
                  het voorbeeld van die moto gaar over een bedrag van €12000 en 60km per dag, een lichte vracht pakweg minimum 25000, alleen al de afschrijving en je bent er
                  brandstof verzekering onderhoud taxen surplus

                  afschrijving 5000
                  brandstof a 7 liter/60km*220 = 1400
                  verzekering 1200
                  onderhoud 500
                  tax 120?

                  das 8220

                  pakweg 4000 recupereren, je verkoopt na 5 jaar aan 12500?

                  partikulier rijdt gratis (wint er nog €7500)...woon-werk, 2de auto

                  das gene flauwekul

                  Comment


                  • Ken er zo nog ene, die kocht 1e klas treinabonnement uit eigen zak ipv 2e klas op kosten van t werk, en bracht zijn bureauruimte thuis in, als gewone werknemer, schol veel in belastingen.
                    Maar heeft geen hol te maken met uw VAA kwestie.

                    Comment


                    • wanneer is vaa gestart?

                      heel de discutie is begonnen dat gocar beweerde er geen stimulans was voor de partikulier, das niet juist
                      den draad gaat over auto's te duur voor de partikulier, ik schrijf dat partikulieren gratis kunnen rijden...mist ze werken, rekening houden met beperkingen beperkingen en moeite doen

                      Comment


                      • Man, man, man, wat een onzin. Gratis rijden voor particulieren die werken. Wat een theorieën allemaal

                        Ik denk dat ik Sunking gelijk moet geven en dat het hier voor mij ook gaat stoppen.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • het is geen onzin, iedereen mag proberen te weerleggen

                          het is natuurlijk veel fijner afgeven op de leasing auto's dan zelf aktie te ondernemen en gewoon gebruik te maken van een systeem...
                          met het geld dat wordt uitgespaard kan de meerprijs elektrische auto voor de 2de auto eventueel ruim worden betaald

                          Comment


                          • dus een particulier moet maar een lichte vracht kopen en op 150 km van zijn werk gaan wonen? en de kinderen, op een strandstoeltje in de bagageruimte?

                            doet me denken aan die kerel die in londen werkte maar goedkoper af was met in barcelona te gaan wonen en elke dag met ryanair over en weer te vliegen.

                            Comment


                            • netto 20k verschil peronenwagen vs lichte vracht over 5 jaar beide 25k, snelle berekening bij 60km per dag...ja als je verder woont loopt het nog op en als je duurdere karren koopt ook, das zoals de bedrijfsleider die meer voordeel binnen rijft hoe duurder zijn bak is

                              ja, er moet gepland worden met de auto's, en de lv dient kwasi alleen voor woon-werk

                              de bedrijfsparking hier staat vol lv's, meestal vito dubbel cabine (of pick-up dubbelcab maar das dus gedaan) door partikulieren afgeschreven...als er ene mee begint, volgt de rest al snel, zo'n opgave is het dus niet...wel wat discipline

                              Comment


                              • allez hup, koop u dan ne Vito diesel ipv hier te zagen dat ge te veel VAA moet betalen op uw mercedes van 70k (2400 bruto = +/- 100 netto per maand) , die zogezegd pas is ingevoerd door di rupo en zogezegd dit jaar nog met 200 per maand is verhoogd voor EV

                                Comment


                                • de ene keer moet ik ne v8 kopen, dan weer een diesel, terwijl ik zo graag elektrisch cruise...(en dat zelfs als partikulier kocht)

                                  ...ik laat gewoon zien dat er oplossingen kunnen zijn die veel geld opbrengen

                                  Comment


                                  • allez, dus EV's worden dus toch niet enkel maar omwille van fiscale redenen gekocht. Wij EV rijders doen zelfs de fiscus nog een cadeau met de BTW en het VAA dat we er op betalen

                                    Comment


                                    • klopt wat bobo zegt van die regeling voor particulieren... maar ge moet er moeite voor doen

                                      betreffende bedrijfswagenverhaal: blij dat ik daar vanaf ben. En da's een persoonlijke voorkeur: auto moet van mij zijn en niet van iemand anders. Als ik morgen goesting heb om daar ne witte pot latex verf over uit te kappen dan moet dat kunnen. Ik wil daar geen verantwoording over afleggen aan iemand die niets voor auto's voelt. Nogmaals: persoonlijke kwestie en als iemand wel tevreden is met zijn leasingslet... des te beter.


                                      ​​​​​
                                      ​​​​​​
                                      ​​​​​
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • ervaar dat eigenlijk ook wel zo, met de wagen van een ander op stap, van nature nogal nonchalant op gebied auto's en ze zijn voor mij niet de heilige koe (niet op de technische kant, wel uiterlijk)...nu wordt je zowat gedwongen respect te hebben of je voelt het in je portemonnaie

                                        (krijg sinds mijn bank/verzekeraar weet dat ik lease al een paar keer reclame om een extra €25 te betalen op de familiale verzekering om te dekken wat ik huur...toch maar eens polsen hoe het precies ineen zit)

                                        Comment


                                        • De meeste mensen geven geen hol om een auto, als ze maar van A naar B geraken, liefst gratis of voor peanuts. Of die wagen van hen is maakt ze niet uit, als het maar zo min mogelijk kost. Persoonlijk ben ik ook liever eigenaar, en wil ook kopen wat ik wil zonder restricties.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X