Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ga hier ook eens een statistisch onderbouwde stelling poneren:

    De meeste mensen met een leaseslet kan het geen hol schelen waarmee ze rijden, zolang het gratis of spotgoedkoop is en bij de meesten is het zo, dat indien ze een auto privé moeten aanschaffen, ze zich bijlange zo’n dikke bak zoals hun leasekrel niet kunnen of willen aanschaffen.

    Zou ik er ver naast zitten met deze stelling?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
      Ik ga hier ook eens een statistisch onderbouwde stelling poneren:

      De meeste mensen met een leaseslet kan het geen hol schelen waarmee ze rijden, zolang het gratis of spotgoedkoop is en bij de meesten is het zo, dat indien ze een auto privé moeten aanschaffen, ze zich bijlange zo’n dikke bak zoals hun leasekrel niet kunnen of willen aanschaffen.

      Zou ik er ver naast zitten met deze stelling?
      Dat is boenk erop
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
        Ik ga hier ook eens een statistisch onderbouwde stelling poneren:

        De meeste mensen met een leaseslet kan het geen hol schelen waarmee ze rijden, zolang het gratis of spotgoedkoop is en bij de meesten is het zo, dat indien ze een auto privé moeten aanschaffen, ze zich bijlange zo’n dikke bak zoals hun leasekrel niet kunnen of willen aanschaffen.

        Zou ik er ver naast zitten met deze stelling?
        Je bent er bijna. Het kan hen wel een hol schelen welk logo er op de capeau hangt. Liever een BMW X1 plugin hybride, dan een electrische Hyundai, Renault of Tesla, die niet meer kost maar wel een prettigere aandrijflijn heeft.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          Je bent er bijna. Het kan hen wel een hol schelen welk logo er op de capeau hangt. Liever een BMW X1 plugin hybride, dan een electrische Hyundai, Renault of Tesla, die niet meer kost maar wel een prettigere aandrijflijn heeft.
          Juist, ik was dat niet vergeten, maar dan werd het wel een heel bombastische volzin en aangezien de leesvaardigheid (en andere taalvaardigheden) van forumbezoekers dikwijls nogal beperkt is, heb ik dat maar achterwege gelaten!

          Comment


          • Hier nog een stelling, nu we toch bezig zijn?

            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Hier nog een stelling, nu we toch bezig zijn?
              Dat lijkt mij een uitspraak van een hoog intelligent persoon; dat tegenspreken is veel te hoog gegrepen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                het voorbeeld van die moto gaar over een bedrag van €12000 en 60km per dag, een lichte vracht pakweg minimum 25000, alleen al de afschrijving en je bent er
                brandstof verzekering onderhoud taxen surplus

                afschrijving 5000
                brandstof a 7 liter/60km*220 = 1400
                verzekering 1200
                onderhoud 500
                tax 120?

                das 8220

                pakweg 4000 recupereren, je verkoopt na 5 jaar aan 12500?

                partikulier rijdt gratis (wint er nog €7500)...woon-werk, 2de auto

                das gene flauwekul
                Wel flauwekul. Je kan sinds 2021 slechts 15ct per km aangeven.

                200 dagen x60 km x 0,15€= 1800€
                Bij de meeste werknemers zit de forfait op 5040€.
                Zelfs als je dan 8000€ zou inbrengen (dan mag je bv die auto voor niks anders gebruiken), dan levert die een bijkomend belastingvoordeel van 3000/2 op. 1500€ netto dus waarmee je alles mag financieren. Daar kan je nog geen Duster als LV mee verzekeren en onderhouden.

                En speciaal een lichte vracht gaan kopen…. Dat verhoogt enkel de kosten, trouwens wie wil daar nu mee rijden. Je kinderen eens aan school af zetten of zo… kan je vergeten.

                Last edited by Tommie1; 13/08/2023, 13:44.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Ik ga hier ook eens een statistisch onderbouwde stelling poneren:

                  De meeste mensen met een leaseslet kan het geen hol schelen waarmee ze rijden, zolang het gratis of spotgoedkoop is en bij de meesten is het zo, dat indien ze een auto privé moeten aanschaffen, ze zich bijlange zo’n dikke bak zoals hun leasekrel niet kunnen of willen aanschaffen.

                  Zou ik er ver naast zitten met deze stelling?
                  Mijn vorige auto’s (A6, 5, V90) had ik nooit of nooit privé zelf gekocht.
                  De huidige Y… ik denk van wel, maar niet zeker of ik die nieuw of 2 de hands zou kopen.

                  Een Sandero…. Denk het niet.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                    Mijn vorige auto’s (A6, 5, V90) had ik nooit of nooit privé zelf gekocht.
                    De huidige Y… ik denk van wel, maar niet zeker of ik die nieuw of 2 de hands zou kopen.

                    Een Sandero…. Denk het niet.
                    Ja, dat kan ik geloven, want tussen een A6, 5, V90 en een Sandero is werkelijk NIETS te vinden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                      Wel flauwekul. Je kan sinds 2021 slechts 15ct per km aangeven.

                      200 dagen x60 km x 0,15€= 1800€
                      Bij de meeste werknemers zit de forfait op 5040€.
                      Zelfs als je dan 8000€ zou inbrengen (dan mag je bv die auto voor niks anders gebruiken), dan levert die een bijkomend belastingvoordeel van 3000/2 op. 1500€ netto dus waarmee je alles mag financieren. Daar kan je nog geen Duster als LV mee verzekeren en onderhouden.

                      En speciaal een lichte vracht gaan kopen…. Dat verhoogt enkel de kosten, trouwens wie wil daar nu mee rijden. Je kinderen eens aan school af zetten of zo… kan je vergeten.
                      Mijn lichte vracht is onze weekend en vakantiewagen voor ons gezin van vier. Genoeg lichte vracht met vijf zitplaatsen. Zelfs een caddy kan je al hebben met 5 zitplekken in lichte vracht.

                      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Mijn vorige auto’s (A6, 5, V90) had ik nooit of nooit privé zelf gekocht.
                        De huidige Y… ik denk van wel, maar niet zeker of ik die nieuw of 2 de hands zou kopen.

                        Een Sandero…. Denk het niet.
                        50K+ van uw persoonlijke spaarrekening. Ok Ik hoor het allemaal graag zeggen.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                          50K+ van uw persoonlijke spaarrekening. Ok Ik hoor het allemaal graag zeggen.
                          maak de rekening van een ander eens niet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                            maak de rekening van een ander eens niet.
                            Doe ik niet, of je leest het verkeerd, of ik heb het verkeerd geformuleerd. Sowieso misverstand ​​​​​​. Ik bedoel: wie heeft 50K+ om van zijn privé spaarboek te halen? De strikte minderheid. Of je hebt een job met 5K per jaar zuiver, of je hebt een erfenis gedaan. Een mens met een gewone, gemiddelde job kan dat niet hoor. Denk dan ook aan alle andere paardjes die lopen, naast een wagen, huis, renovatie, leven, kinderen enz… ik speel nooit persoonlijk op de man trouwens, geen interesse.
                            Last edited by order66; 13/08/2023, 15:12.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • er zijn mensen die het zich kunnen permitteren en mensen die het niet kunnen.
                              als je een spaarcent hebt staan en je kan elke maand nog pakweg 500 euro sparen. Waarom dan geen financiering aangaan op een EV, wetende dat je ook bespaart op de gebruikskosten en onderhoud?
                              koop je een nieuwe ICE van 30k (ik zeg maar iets: een Golf Variant, en dan moet je nog karig zijn qua motor en opties), dan mag je daar ook nog wel 25k aan brandstof bijrekenen en dik 5k aan onderhoud/herstellingen (nog een onderschatting wellicht), als je daar 10 jaar / 200000 km mee wil doen. Dus 60k in totaal...

                              Die firma's die al die dure wagens leasen, die hebben dat geld ook niet allemaal op hun rekening staan zelle..
                              Last edited by sunking; 13/08/2023, 15:28.

                              Comment


                              • Weinig gen kunnen zich een wagen van 50+ particulier permitteren. Als firmawagen rijder is dat wss moeilijk te begrijpen, snap ik. Een financiering aangaan voor een auto. No way, Dan nog liever tevoet . In de schulden steken voor een wagen is wel het laatste imo. Je weet nooit wat je in de toekomst te wachten staat, met je gezondheid bvb.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Dat het geen meerderheid is die ergens 50.000 euro op overschot heeft liggen zal wel waar zijn.
                                  Maar koppels met een loopbaan van enige betekenis die de 50 zijn gepasseerd, de kinderen uit hun afbetaald huis, waarschijnlijk wel. Of er dan daarvan ook nog veel zijn die dit aan een auto spenderen weet ik niet.
                                  Daar bovenop hangt ook veel af van de manier waarop ze met hun geld omsprongen daarvoor...

                                  Iedereen kiest zelf hoe en waaraan hij zijn geld spendeert, maar sommigen veralgemenen hun eigen situatie nogal gemakkelijk.

                                  Comment


                                  • klopt. diegenen die een nieuwe auto kopen, zijn meestal niet diegenen die nog een lening van 1000 per maand voor hun woning moeten aflossen.
                                    nu niet, en vroeger ook niet.
                                    en om maar iets te zeggen: er lopen ook goed betaalde ambtenaren zonder firmawagen rond. die moeten zich voor de rest van hun leven niet al te veel zorgen maken. en als die graag iets deftig op hun kont hebben...

                                    Comment


                                    • Idem hier, ik zou nooit gaan lenen voor een auto, heb ik ook nooit gedaan.

                                      Wel als freak altijd een aardig budget uitgegeven aan de heilige koe. Ben nu wel wat van gedacht aan het veranderen want als particulier gaan die krellen en alles wat er nog bij komt toch onbetaalbaar worden.

                                      En trouwens het plezier van autorijden is met de huidige verkeersinfarcten overal ook voorbij. Blij dat ik niet meer dagelijks onderweg ben
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        er zijn mensen die het zich kunnen permitteren en mensen die het niet kunnen.
                                        als je een spaarcent hebt staan en je kan elke maand nog pakweg 500 euro sparen. Waarom dan geen financiering aangaan op een EV, wetende dat je ook bespaart op de gebruikskosten en onderhoud?
                                        koop je een nieuwe ICE van 30k (ik zeg maar iets: een Golf Variant, en dan moet je nog karig zijn qua motor en opties), dan mag je daar ook nog wel 25k aan brandstof bijrekenen en dik 5k aan onderhoud/herstellingen (nog een onderschatting wellicht), als je daar 10 jaar / 200000 km mee wil doen. Dus 60k in totaal...

                                        Die firma's die al die dure wagens leasen, die hebben dat geld ook niet allemaal op hun rekening staan zelle..
                                        Ik leen niet voor een auto, tenzij het fiscaal voordelig zou zijn.


                                        1,4% van de belgen is miljonair.
                                        Dus in zowat elke straat met 100 huizen waarin waarschijnlijk 150-200 mensen wonen zullen er 3 miljonairs zijn.
                                        Die kunnen makkelijk 50k voor een auto betalen.

                                        10% van de gezinnen heeft een vrij vermogen van 100.000€.

                                        Er zit meer rijkdom in België dan je denkt.

                                        Comment


                                        • Maar er zijn er nog altijd een pak meer die geen 100k of zelfs niks hebben.

                                          Armoede genoeg ook anders.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X