Dus onze rijkdom is ongelijk verdeeld en dat is de reden waarom sommigen zich geen wagen kunnen permitteren maar dat er langs de andere kant toch wel véél dikke bakken op onze wegen rondbollen, en dat komt niet door de belastingaftrek want we betalen toch zoveel VAA, meneer. Allez, we weten dan op wie we moeten stemmen de volgende keer hee
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
da's politieke zever waar elke partij zijn voordeel uit wil halen
koop of lease een auto dat uw portefeuille kan verdragen en zijt niet jaloers op uw buur die meer kan (of lacht'm niet uit als bij minder heeft).
- Likes 1
Comment
-
degrowth leidt niet persé tot armoede
er moet meer gestreefd worden naar het Pareto-optimum en dat gebeurt nu net niet met het huidige systeem
Comment
-
OK, dus we hebben weinig inkomensongelijkheid, er rijden massaal veel auto's rond in ons land (kijk naar de files)... wat is dan het probleem eigenlijk? *
Dat niet elke postbode of deliveroo koerier eventjes met een nieuwe BMW of tesla naar buiten kan rijden?
* de oplopende kosten van de vergrijzing en de sociale zekerheid , die ons land financieel naar de afgrond brengen...Last edited by sunking; 13/08/2023, 21:00.
Comment
-
da's te simpel voorgesteld sunking
1 op 2 belgen kan niet sparen, staat in de krant vandaag. Zal wel om verschillende redenen zijn, maar het is wel een aanduiding van de 'rijkdom' in belgië.
Comment
-
neen, 1 op 2 vlamingen kan niet _maandelijks_ sparen. 80% kan wel af en toe iets opzij zetten, van bv. zijn 13e maand of teruggetrokken belastingen.
en hoe zit het in andere landen?
als ik naar ons wagenpark zie, en vergelijk dat met nederland of frankrijk.. dan zijn wij ofwel een rijk land, of we rijden dik boven onze stand.
In nederland, toch een zeer rijk land, is de gemiddelde auto 2 jaar ouder dan bij ons.
In polen zie ik veel auto's die bij ons al lang economisch per total verklaard zouden zijn, en dat is nu toch ook geen derde wereldland en ze geraken daar ook van A naar B. (zowel in belgie als polen is de kans op armoede 20%, net onder het EU gemiddelde
Last edited by sunking; 13/08/2023, 21:41.
Comment
-
Dat wagenpark systeem zoals hier bestaat dan ook in geen enkel ander land op deze manier. Hier organiseren ze onze eigen files. Auto met tankkaart en rijdt maar zoveel mogelijk. Liefst in België want anders moet ge uwe naft zelf betalen.
Probeer dat systeem eens aan een buitenlander uit te leggen, die lachen zich kapot, net zoals met onze energie rekeningen die eigenlijk belastingsbrieven zijn
Wie klaagt hier nu over onze 'dappere' politici?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ha jawel he, de firmawagen was een liberaal antwoord op de hoge belasting op arbeid, net als maaltijdcheques en andere extralegale voordelen
mensen met een jaarinkomen boven 60k dragen af over hun hele loon, maar bij ziekte of pensioen vallen ze terug op de vergoeding van iemand van 60k
Comment
-
Ahja, de ambtenaren pensioenen. Jij denkt echt dat elke ambtenaar 5000 € per maand krijgt hé, slecht geïnformeerd als ge zijt Jouw bronnen kennen we hé bobo
Al eens stilgestaan met het feit dat iemand met hetzelfde diploma als jij ergens anders een stuk minder verdient. Hoe vind je dat dan?
Zo kun je bezig blijven met vergelijken.
En toch heeft dat niks met dit topic te maken. Het gaat hier over de kromme manier waarop dit systeem in deze tijden toegepast wordt en voor de particuliere rijder dit blijkbaar niet geldt. Ik veronderstel dat die particulieren niet allemaal ambtenaren zijn. Dus is het nog oneerlijk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een (nieuwe) auto is per definitie een slechte investering. Onze belastingen zijn dus hoog, en de winsten van de bedrijven ... worden simpelweg in de verkeerde dingen geïnvesteerd. De belastingen verlagen en firmawagens afschaffen is uiteindelijk gewoon veel eerlijker, en mensen gaan zelf dan wel nadenken over wat ze een goede investering vinden of niet.
Rotverwend zijn we, ja. Ieder van ons rijdt hier met een meer dan deftige wagen. Toen ik kind was, reden de meeste mensen die ik kende met een vrij oude wagen (of ze hadden er simpelweg geen), en meneer doktoor reed met ne Renault Safrane, dat was al heel wat.
Ik leerde zelf rijden in een corolla'ke met 1300 motor, kocht dan een civic van 8 jaar oud voor 3300 euro... en werd een jaar later in een nieuwe Audi A3 van de firma geduwd. Niet dat ik dat niet tof vond. Maar vond het toen al vreemd eerlijk gezegd. Zoveel geld aan nen auto geven, die civic was nen toffe wagen waar ik nog jaren mee verder kon.Last edited by sunking; 14/08/2023, 00:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenElke werknemer kan met zijn baas gaan klappen, cafetariaplan raakt steeds meer ingeburgerd, loonmassa voor den baas blijft gelijk en de vloer heeft meer voordelen in natura voor zelfde geld
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenElke werknemer kan met zijn baas gaan klappen, cafetariaplan raakt steeds meer ingeburgerd, loonmassa voor den baas blijft gelijk en de vloer heeft meer voordelen in natura voor zelfde geld.
Die vet betaalde gaat dat natuurlijk dan harder voelen bij pensionering. Lijkt me ook logisch. Wil niet zeggen dat ze van mij niks aan de pensioenwerking mogen doen. Er is veel oneerlijk tegenwoordig.
Trouwens dat weet je als je ergens begint te werken. Ik werd als 19 jarige uitgelachen met mijn hongerloontje van 15000 Bef van de spoorwegen want mijn kameraden werkten destijds bijna allemaal bij Ford Genk en haalden maandelijks minstens 25000 Bef binnen.
Tja, 40 jaar later kan het verkeren hé, gedaan met lachen. Zij kregen met de bekende tegenslagen te maken terwijl ik met pensioen ging en zij op hun leeftijd nog ander werk mochten beginnen zoeken. Ik wist destijds goed wat ik deed met mijn toen onderbetaald jobke.
Niemand wordt tegengehouden om ambtenaar, zelfstandige of wat dan ook te worden. Op jonge leeftijd al een beetje nadenken hierover kan later wonderen doenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
dus het is in feite niet meer en niet minder dan een belastingvermindering, die je bijna door de strot geduwd wordt: gij zult ofwel te veel belastingen betalen ofwel met ne firmawagen rondrijden.
maar het doel is idd meer natura voor de werknemer zonder meer te kosten voor uw werkgever
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
hoeft geen auto te zijn, extra verlof, extra pensioensparen, fiets, telefoon, internet, aanvullende ziekteverzekering
maar het doel is idd meer natura voor de werknemer zonder meer te kosten voor uw werkgever
Comment
-
Comment