ik veronderstel dat het mobiliteitsbudget deel lening of huur moet gekarderd worden in de aanmoediging om dichter bij de werkgever te wonen, net zoals de meeneebaarheid van de registratierechten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
sunking, die maatregelen waren specifiek voor de prive...net voor de redenen van te lage belastingschalen en een te laag pensioenplafond
ik snap wel dat het erg populair te zeggen dat de rijken de crisis moeten betalen, maar iemand van +60k is geen dikke burger...en wrm enkel in de prive?
de mr snapt het
Als de minimumpensioenen tot 1.500 euro worden verhoogd, moeten van minister van Pensioenen Daniel Bacquelaine (MR) ook de maximumpensioenen stijgen. Een werknemer kan nu netto maximaal 1.820 euro pensioen per maand krijgen. De Franstalige liberaal zou dat bedrag graag zien stijgen tot 2.250 euro. Nu kunnen werknemers maar pensioenrechten opbouwen op de eerste 58.447 euro die ze per jaar verdienen. Dat bedrag staat gelijk met een brutoloon van 4.200 euro per maand. Op alles wat ze extra verdienen als loon worden wel sociale bijdragen betaald, maar dat levert geen extra pensioen op. Dat moet nu veranderen, vindt de MR-minister. (blg, fem)
de span tss min en max...is toch wel heel erg klein, nee? das wel 2020 intussen door de gecreeerde inflatie wel wat anders maar de verhoudingen blijvenLast edited by bobo; 15/08/2023, 16:10.
Comment
-
Uit bobo zijn pleidooien kan ik vermoeden dat hij (ruim?) meer dan 4200 euro/maand verdient. Goed voor hem, maar dit is dik boven het gemiddelde loon en nog dikker boven het mediaan loon.
En dus ja, mensen die zo’n lonen ontvangen mogen gerust wat meer solidair zijn en zich gelukkig prijzen, en al zeker als ze daarbovenop nog een leaseslet, meestal een extra pensioenplan, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gsm, laptop, internet thuis enz... van hun werkgever bovenop krijgen.
Comment
-
...en een antwoord op de vraag of het enkel en eenzijdig van die de privemensen boven de 60k moet komen? lopen genoeg topambtenaars rond die vooral op de partijen blijven stemmen die dit systeem zol lang mogelijk willen behouden en daarbovenop wrs de leaseslet pervers vindenLast edited by bobo; 15/08/2023, 16:24.
Comment
-
mijn pa zat indertijd in een dubbel stelsel in dezelfde firma: deels als werknemer deels als aandeelhouder (en dus als zelfstandige). Jarenlang dik heeft die betaald aan de rsz en toen de dag van zijn pensioen was het heel simpel: uw pensioen als werknemer is genoeg, al wat u extra betaald hebt (en nogmaals dat waren bedragen om niet goed van te worden) is heel spijtig laar daar gaat u geen pensioen van krijgen.
Hoe ge het draait of keert, het is geen stimulans om hier dan nog uw nek uit te steken en te werken tot ge erbij neervalt. Wie een dopcarrière achter de rug heeft, krijgt bijna evenveel.
dat max bedrag verkoopt men als solidariteitsbijdrage maar men bedoelt eigenlijk: we kunnen niet meer betalen. Noem een kat een kat.
als ze die sponsoring van firmawagens laat vallen, dan komt er hopelijk geld vrij voor andere dingen. Nu gaat het geld naar mensen die het op zich niet nodig hebben (niet iedereen misschien, maar toch genoeg). Maar die zouden onder het huidige systeem inderdaad gek zijn om er niet mee in te stappen: dikke auto onder uw kont voor weinig geld. Want de dag dat ze die zelf zouden moeten betalen, gaat het heel wat minder zijn.
Comment
-
Er lopen grotere sukkelaars rond dan jij ocharme bobo. Het lijkt mij belangrijker dat voor die mensen iets gedaan wordt. En voor de verkeersoverlast en het milieu is het ook hoog tijd, hoewel ik denk dat het daarvoor al te laat is, zeker nu de ene natuurramp de andere opvolgt. Het ziet er helemaal niet goed uit imo
En over sociaal en sympa gesproken, ik herinner mij dat jij nog niet zolang geleden het coronabeleid met weinig respect voor slachtoffers en zorgpersoneel met de grond gelijk maakte. En zo zijn er nog wel wat dingen...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
solidariteit is niet de andere maar blijven geld geven tot die er zo afhankelijk van is dat die niet meer zonder kan. Vergelijk het met iemand vis geven of leren vissen. Wij zitten al altijd met dat eerste systeem. Ipv mensen onafhankelijk te leren zijn, laten we ze afhankelijk worden op kosten van een andere groep mensen. Dat is geen solidariteit.
Da's wel die groep de middelen geven om aan hun situatie iets de doen. En dan blijft er tenminste geld over voor de echte sukkelaars om die tenminste een deftige uitkering te geven.
Niet normaal trouwens dat nog maar een kwart vd oekraïners aan het werk is omdat ze geen werkkaart krijgen wegens niveau nederlands te laag.
in het buitenland is dat anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenUit bobo zijn pleidooien kan ik vermoeden dat hij (ruim?) meer dan 4200 euro/maand verdient. Goed voor hem, maar dit is dik boven het gemiddelde loon en nog dikker boven het mediaan loon.
En dus ja, mensen die zo'n lonen ontvangen mogen gerust wat meer solidair zijn en zich gelukkig prijzen, en al zeker als ze daarbovenop nog een leaseslet, meestal een extra pensioenplan, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gsm, laptop, internet thuis enz... van hun werkgever bovenop krijgen.
Ofwel stap je er dan uit ofwel ga je op zoek naar alternatieven.
En dan gaat het niet over wat anderen hebben maar of het voor jezelf loont. Voor de ene is dat werken of een leefloon, voor de andere is dat een "promotie" laten schieten. Iedereen heeft zijn limiet en we hebben nood aan een grote verscheidenheid.
Voor mij mogen de ambtenaren hun pensioen hebben en de leerkrachten hun verlof, ik vind er mijn draai niet in dus maak andere keuzes.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ja, ik kan er van meespreken want mijn eigen moeder is zo alleen zonder haar familie in een ziekenhuis gestorven
Niettegenstaande alle respect voor de slachtoffers en vooral het zorgpersoneel, ik kan het niet vaak genoeg zeggen
Soms kun je idd niet rond de politiek uit maar om bepaalde strekkingen op een publiek autoforum constant aan te halen en te gaan bewieroken is fout. Daar komen sowieso strubbelingen van. Ik kan het niet blijven schrijven
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Weet iemand eigenlijk hoeveel % van de ambtenaren zo'n groot pensioen krijgen?
Dat zijn enkel vast benoemde (top)ambetnaren. En vaste benoemingen zijn zeker om lokaal niveau verleden tijd.
Ik krijg als ambtenaar gewoon een bediendenpensioen. En dat zal gene vetten zijn.
Ik moet ook niet gaan bedelen om extra voordelen, want alles is gewoon wettelijk geregeld.
En promoveren hangt helaas nog altijd af van politieke willekeur; niet van wat je kan.
Ja, ik heb wat meer verlof dan in de privé. Dat zal het ook wel zowat zijn.
En verlof van onderwijs personeel? Mijn vrouw zat vandaag gewoon de hele dag zich in het zweet te werken op school. Maar die discussie is al lang gevoerd en er zal wel een reden zijn dat er ridicuul veel leraars te kort zijn
En om op het originele topic terug te komen. Er zal wel een reden zijn dat Dacia zo snel groeit?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEn om op het originele topic terug te komen. Er zal wel een reden zijn dat Dacia zo snel groeit?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment