Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik veronderstel dat het mobiliteitsbudget deel lening of huur moet gekarderd worden in de aanmoediging om dichter bij de werkgever te wonen, net zoals de meeneebaarheid van de registratierechten

Comment

• Is firmawagens afschaffen en belastingen verlagen dan geen vele betere en simpelere maatregel

Nu gaat ge weer mensen hebben die er van profiteren en amderen die er niks aan hebben

Comment

• sunking, die maatregelen waren specifiek voor de prive...net voor de redenen van te lage belastingschalen en een te laag pensioenplafond
        ik snap wel dat het erg populair te zeggen dat de rijken de crisis moeten betalen, maar iemand van +60k is geen dikke burger...en wrm enkel in de prive?

de mr snapt het

Als de minimumpensioenen tot 1.500 euro worden verhoogd, moeten van minister van Pensioenen Daniel Bacquelaine (MR) ook de maximumpensioenen stijgen. Een werknemer kan nu netto maximaal 1.820 euro pensioen per maand krijgen. De Franstalige liberaal zou dat bedrag graag zien stijgen tot 2.250 euro. Nu kunnen werknemers maar pensioenrechten opbouwen op de eerste 58.447 euro die ze per jaar verdienen. Dat bedrag staat gelijk met een brutoloon van 4.200 euro per maand. Op alles wat ze extra verdienen als loon worden wel sociale bijdragen betaald, maar dat levert geen extra pensioen op. Dat moet nu veranderen, vindt de MR-minister. (blg, fem)

de span tss min en max...is toch wel heel erg klein, nee? das wel 2020 intussen door de gecreeerde inflatie wel wat anders maar de verhoudingen blijven
        Last edited by bobo; 15/08/2023, 16:10.

Comment

• Uit bobo zijn pleidooien kan ik vermoeden dat hij (ruim?) meer dan 4200 euro/maand verdient. Goed voor hem, maar dit is dik boven het gemiddelde loon en nog dikker boven het mediaan loon.
          En dus ja, mensen die zo’n lonen ontvangen mogen gerust wat meer solidair zijn en zich gelukkig prijzen, en al zeker als ze daarbovenop nog een leaseslet, meestal een extra pensioenplan, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gsm, laptop, internet thuis enz... van hun werkgever bovenop krijgen.

Comment

• PS: als bobo een artikel vindt dat in z’n kraam past mag het blijkbaar wél uit de ”leugenpers’’ komen...

Comment

• ...en een antwoord op de vraag of het enkel en eenzijdig van die de privemensen boven de 60k moet komen? lopen genoeg topambtenaars rond die vooral op de partijen blijven stemmen die dit systeem zol lang mogelijk willen behouden en daarbovenop wrs de leaseslet pervers vinden
              Last edited by bobo; 15/08/2023, 16:24.

Comment

• mijn pa zat indertijd in een dubbel stelsel in dezelfde firma: deels als werknemer deels als aandeelhouder (en dus als zelfstandige). Jarenlang dik heeft die betaald aan de rsz en toen de dag van zijn pensioen was het heel simpel: uw pensioen als werknemer is genoeg, al wat u extra betaald hebt (en nogmaals dat waren bedragen om niet goed van te worden) is heel spijtig laar daar gaat u geen pensioen van krijgen.
                Hoe ge het draait of keert, het is geen stimulans om hier dan nog uw nek uit te steken en te werken tot ge erbij neervalt. Wie een dopcarrière achter de rug heeft, krijgt bijna evenveel.

dat max bedrag verkoopt men als solidariteitsbijdrage maar men bedoelt eigenlijk: we kunnen niet meer betalen. Noem een kat een kat.

als ze die sponsoring van firmawagens laat vallen, dan komt er hopelijk geld vrij voor andere dingen. Nu gaat het geld naar mensen die het op zich niet nodig hebben (niet iedereen misschien, maar toch genoeg). Maar die zouden onder het huidige systeem inderdaad gek zijn om er niet mee in te stappen: dikke auto onder uw kont voor weinig geld. Want de dag dat ze die zelf zouden moeten betalen, gaat het heel wat minder zijn.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Tja jong! DDD verwoordt het nu eenmaal beter dan ik. Maar of hij gelijk heeft
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ja ik begrijp het, spreken over solidariteit is sociaal en sympa...maar laat vooral de andere toch maar solidair zijn en laat ons met rust

Comment

• Er lopen grotere sukkelaars rond dan jij ocharme bobo. Het lijkt mij belangrijker dat voor die mensen iets gedaan wordt. En voor de verkeersoverlast en het milieu is het ook hoog tijd, hoewel ik denk dat het daarvoor al te laat is, zeker nu de ene natuurramp de andere opvolgt. Het ziet er helemaal niet goed uit imo

En over sociaal en sympa gesproken, ik herinner mij dat jij nog niet zolang geleden het coronabeleid met weinig respect voor slachtoffers en zorgpersoneel met de grond gelijk maakte. En zo zijn er nog wel wat dingen...

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• das een ander verhaal maar kan enkel concluderen dat zweden het aan het rechte eind had, zonder miljardenverslindende maatregelen en waar onze ouderen niet alleen zijn moeten sterven, het vreselijkst wat je uw medemens kunt aandoen

Comment

• solidariteit is niet de andere maar blijven geld geven tot die er zo afhankelijk van is dat die niet meer zonder kan. Vergelijk het met iemand vis geven of leren vissen. Wij zitten al altijd met dat eerste systeem. Ipv mensen onafhankelijk te leren zijn, laten we ze afhankelijk worden op kosten van een andere groep mensen. Dat is geen solidariteit.
                          Da's wel die groep de middelen geven om aan hun situatie iets de doen. En dan blijft er tenminste geld over voor de echte sukkelaars om die tenminste een deftige uitkering te geven.

Niet normaal trouwens dat nog maar een kwart vd oekraïners aan het werk is omdat ze geen werkkaart krijgen wegens niveau nederlands te laag.
                          ​​​​in het buitenland is dat anders.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                            Uit bobo zijn pleidooien kan ik vermoeden dat hij (ruim?) meer dan 4200 euro/maand verdient. Goed voor hem, maar dit is dik boven het gemiddelde loon en nog dikker boven het mediaan loon.
                            En dus ja, mensen die zo'n lonen ontvangen mogen gerust wat meer solidair zijn en zich gelukkig prijzen, en al zeker als ze daarbovenop nog een leaseslet, meestal een extra pensioenplan, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gsm, laptop, internet thuis enz... van hun werkgever bovenop krijgen.
                            Dat is geen doorsnee loon, maar voor wat hoort wat. Sommige functies komen met grotere verantwoordelijkheid, risico's, flexibiliteit, ... En die hebben ook invulling nodig, dus als je die lonen afroomt voor de solidariteit dan kan je een grens bereiken waarbij het voor die mensen niet meer loont.

Ofwel stap je er dan uit ofwel ga je op zoek naar alternatieven.

En dan gaat het niet over wat anderen hebben maar of het voor jezelf loont. Voor de ene is dat werken of een leefloon, voor de andere is dat een "promotie" laten schieten. Iedereen heeft zijn limiet en we hebben nood aan een grote verscheidenheid.

Voor mij mogen de ambtenaren hun pensioen hebben en de leerkrachten hun verlof, ik vind er mijn draai niet in dus maak andere keuzes.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ja, ik kan er van meespreken want mijn eigen moeder is zo alleen zonder haar familie in een ziekenhuis gestorven

Niettegenstaande alle respect voor de slachtoffers en vooral het zorgpersoneel, ik kan het niet vaak genoeg zeggen

Soms kun je idd niet rond de politiek uit maar om bepaalde strekkingen op een publiek autoforum constant aan te halen en te gaan bewieroken is fout. Daar komen sowieso strubbelingen van. Ik kan het niet blijven schrijven

Comment

• de brusselse ring gaat 8 jaar fileleed tegemoet....de ontqluiting van de antwerpse ring had er nu moeten liggen

past weer schoon in het riedeltje van de gesponsorde files

Comment

• Weet iemand eigenlijk hoeveel % van de ambtenaren zo'n groot pensioen krijgen?
                                  Dat zijn enkel vast benoemde (top)ambetnaren. En vaste benoemingen zijn zeker om lokaal niveau verleden tijd.
                                  Ik krijg als ambtenaar gewoon een bediendenpensioen. En dat zal gene vetten zijn.
                                  Ik moet ook niet gaan bedelen om extra voordelen, want alles is gewoon wettelijk geregeld.
                                  En promoveren hangt helaas nog altijd af van politieke willekeur; niet van wat je kan.
                                  Ja, ik heb wat meer verlof dan in de privé. Dat zal het ook wel zowat zijn.

En verlof van onderwijs personeel? Mijn vrouw zat vandaag gewoon de hele dag zich in het zweet te werken op school. Maar die discussie is al lang gevoerd en er zal wel een reden zijn dat er ridicuul veel leraars te kort zijn

En om op het originele topic terug te komen. Er zal wel een reden zijn dat Dacia zo snel groeit?​
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• foutje...
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• de hoogste pensioenen van de werknemers sterven uit...dat waren arbeiders met een hoog loon die ongeplafonneerd waren

Comment

• met deze tabellen kun je ook het loon inschatten van een ambtenaar einde carriere, want dit is 70% ervan
                                        ...maar op autoforum lijkt het alsof alleen die solidariteit moet komen van de +4200 bruto in de prive
                                        Last edited by bobo; 15/08/2023, 23:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          En om op het originele topic terug te komen. Er zal wel een reden zijn dat Dacia zo snel groeit?​
                                          Idd! En terecht! Zelfs bij de EV's staan ze op 1 qua prijs. Wel in een lijstje waar de gemiddelde leaserijder zijn 'premijoem' neus voor optrekt, maar voor een 'overbetaalde' ambtenaar daarentegen mmmmh...

Naast het rijbereik is de aankoopprijs nog altijd een belangrijk struikelblok om over te stappen op een volledig elektrische auto. We zetten de 15 minst dure modellen van het moment even op een rijtje.

Comment

Working...
                                          X