Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Ik snap al dat geleuter soms niet ... het staat iedereen vrij te kiezen hoe hij zijn leven wil doorbrengen... als je niet kunt leven met het feit dat zelfstandigen zo intressant hun wagen kunnen financieren dan moet je gewoon morgen naar een accountant gaan en zelfstandig worden , simpel als dat ... meer valt daar gewoon niet over te zeggen... alles heeft zijn voor en nadelen . Kwestie van keuzes te maken in het leven... het heeft totaal geen zin je daar druk in te maken , er loopt wel meer mis in ons belgenlandje ... als jullie het idee hebben om daar wat aan te veranderen dan moet je in de politiek gaan ipv jullie tijd op een forum te zitten verkwanselen...
    Ik ben zelfstandige , al ruim 25 jaar intussen ( ik heb in mijn hele leven na mijn studies maar 2.5 jaar in loondienst gewerkt ) , mocht ik particulier mijn wagen moeten kopen dan kocht ik ook heel iets anders dan met wat ik nu rij , een propere tweedehands zou het worden, meer niet , en ik zou daar ook kontent mee zijn wees gerust . Maar er is in de maatschappij gewoon teveel afgunst , dat merk ik elke dag... je moet je als zelfstandige elke dag verantwoorden , heel veel mensen hebben nog steeds het idee dat geld verdienen in ons geval peanuts is ... maar veel van die mensen vertrekken s'morgens om 8u en zijn om 16.30u al terug onderweg naar huis... ik zit s'morgens quasi elke dag om 5.30u op mijn kantoor dat 25km van mijn huis is , s'avonds ziet mijn vrouw me meestal maar na 19.30u ... Mijn pensioen gaat er geen kat willen , en als ik ziek val of m'n been breek ga ik geen cent krijgen ... maar dat vergeten de meesten dan wel... ik werk best veel , en heb vroeger voor ik een gezin had in mijn beginjaren keihard gewerkt , dat is een persoonlijke keuze en niemand hoeft daar over te oordelen voor mij , ik doe dat ook niet tegenover anderen . Kies je eigen weg en jank niet over een ander ...
    Sorry maar dat is nu een te simpel antwoord.

Eerst een “discussie” over wat de voor en nadelen zijn, dan wordt er een vergelijk gemaakt om uiteindelijk te zeggen dat iedereen maar aan het leuteren is en dan maar zelf zelfstandige moet worden.

Niet iedereen heeft dezelfde competenties en dat heeft dan ook niks te maken met hoe de regering omgaat met het belasting geld.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Dan ga je al veel beroepskilometers moeten doen.
      Je mag gewoon geen privekm doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Ik zal mij efkes ne moto en of ne lichte vracht kopen om naar mijn werk te gaan maar waar ik verder niks mee kan doen. Da's pas efficient.

Comment

• als er al 2 auto's zijn in het gezin dan is dat te overwegen en brengt het nog geld op ipv dat het geld kost. En ja, het kost wat moeite. En dat moet ge zelf maar uitmaken of ge die moeite er voor over hebt. Mijn buurman pakt het zo aan. Die heeft zich een dacia lichte vracht aangeschaft nog voor het einde vd regeling en die rijdt heel goedkoop rond. De andere verplaatsingen doen ze met de auto vd madam: ook een oud spel dat al '50' keer is afgeschreven ondertussen.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            als er al 2 auto's zijn in het gezin dan is dat te overwegen en brengt het nog geld op ipv dat het geld kost. En ja, het kost wat moeite. En dat moet ge zelf maar uitmaken of ge die moeite er voor over hebt. Mijn buurman pakt het zo aan. Die heeft zich een dacia lichte vracht aangeschaft nog voor het einde vd regeling en die rijdt heel goedkoop rond. De andere verplaatsingen doen ze met de auto vd madam: ook een oud spel dat al '50' keer is afgeschreven ondertussen.
            En dus… waar is de nieuwe auto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Je mag gewoon geen privekm doen

tja, ik heb collega’s in Nederland met een mooie firmawagen. Maar om te ontsnappen aan de bijtelling moeten ze elke verplaatsing noteren in een boekje, en mogen ze slechts 500 km per jaar privé rijden.

En dus moeten ze nog een tweede auto er bij voor de privé verplaatsing.
              Dat zou ik toch ook nooit willen doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En dus… waar is de nieuwe auto?
                leg uit...
                www.peugeotforum.be

Comment

• awel da's die dacia lichte vracht hee, zodat er nog geld is voor een oud hok om de kinders mee te vervoeren

nuja nog niet zo slecht gezien: voor het geld van nen dacia en een oud hok, koopt ge u gene nieuwe tesla, zelfs niet met belastingsaftrek...

Comment

• hij heeft nog een astro van als omdtimer
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      awel da's die dacia lichte vracht hee, zodat er nog geld is voor een oud hok om de kinders mee te vervoeren

nuja nog niet zo slecht gezien: voor het geld van nen dacia en een oud hok, koopt ge u gene nieuwe tesla, zelfs niet met belastingsaftrek...
                      Spot on.

Als je u zonder belastingsaftrek geen nieuwe auto kunt permitteren, dan lukt dat met belastingsaftrek in de meeste gevallen ook niet.

Comment

• mijn buur heeft niets met nieuwe autos's

die heeft vlag vd zuidelijke alliantie in zijn tuin hangen en zal er alles aan doen om de overheid zo min mogelijk te sponsoren. zijn huis staat er nog steeds zoals de vorige eigenaar het heeft gebouwd in 1953. In de winters stoken die bijna niet, enkel met de houtkachel. Hij is er gelukkig mee, dus wie ben ik om daar kritiek op te geven. Ze leven minimalistisch in de zin van geen geld uitgeven aan onnodige dingen.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Zo ken ik er ook wel een paar en geef ze eens ongelijk als ze dat zo willen. Een auto is sowieso een zware verliespost voor een particulier, zelfs een oud krel.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• als zelfs deze obese meneer beweert geen miljonair te zijn, al 9 jaar 300k + enorme onkosten, zal dat over de rijke belgen wel gelogen zijn

het rijtjeshuis van frans, frans vindt ZP trouwens lelijk

Comment

https://twitter.com/PGoldschmeding/s...87728021819491

als zelfs deze obese meneer beweert geen miljonair te zijn, al 9 jaar 300k + enorme onkosten, zal dat over de rijke belgen wel gelogen zijn

het rijtjeshuis van frans, frans vindt ZP trouwens lelijk
                              Geniale kerel, ik zou er zo voor stemmen als ik in Nederland woonde.

Comment

• die is zo nog narcistischer als trump en je weet dat dat extraordinair is

Comment

die is zo nog narcistischer als trump en je weet dat dat extraordinair is
                                  Jij hebt Trump nog niet gesnapt. In elk geval, Frans Timmermans heeft geen lopende strafzaken voor fraude etc.
                                  Ik ben fan, er moesten meer Timmermansen zijn.

Comment

• Hoe het begon

Hoe het loopt

Comment

• Hahaha, ongelooflijk, gaat hier weer een leuke discussie worden Na de maffioso Trump verering nu de Timmermans saga
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ja, knap toch wat hij al bereikt heeft met die green deal.

Maar ja, jij verkiest een man die je dochter wil 'grab them by the pussy'.

Comment

• ach, mannen ondereen

...trouwens vrouwen moeten niet onderdoen, no prob daarmee

Comment

Working...
                                          X