Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik heb nooit meer dan 1-2 maanden loon op een spaarrekening staan. De rest is belegd.
In elk gevan, een half miljoen belgen hadden geld klaar staan om nu in staatsbons in te stappen. En alles samen is het behoorlijk wat geld.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Ik heb nooit meer dan 1-2 maanden loon op een spaarrekening staan. De rest is belegd.
In elk gevan, een half miljoen belgen hadden geld klaar staan om nu in staatsbons in te stappen. En alles samen is het behoorlijk wat geld.
Comment
-
Met een onmiddellijk beschikbaar saldo van 2 maandlonen zou ik me niet comfortabel voelen.
Minimum 3 maandlonen en liever 6 lijkt me eerder aangewezen.Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 31/08/2023, 11:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Wel, dat geld van jou dat belegd is, moet je toch ook eerst ergens hebben klaar staan gehad ?
Loon wordt gestort, alles boven bedrag X gaat naar de spaarrekening.
Als de spaarrekening boven 2 maandlonen gaat, dan gaat het naar de beleggingsrekening, en daar stap ik dan in met stappen van minstens 2-5000 €.
Vermits het grootste deel nogal liquide belegd is (fondsen, trackers en aandelen) kan ik op een paar dagen ook behoorlijk wat geld vrij maken.
Dus de nood aan meer dan 2 maandlonen is er niet.
Als ik bedragen uitgeef die groter zijn, dan weet ik dat meestal wel op voorhand, en zo dikwijls gebeurt dat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenMet een onmiddellijk beschikbaar saldo van 2 maandlonen zou ik me niet comfortabel voelen.
Minimum 3 maandlonen en liever 6 lijkt me eerder aangewezen.
Trouwens, ik kan nog altijd een snelle grote uitgaven doen via een creditcard, dat geeft me dan een paar weken om het te betalen zonder interesten.
Comment
-
Wel in Holland natuurlijk maar hier geldt eigenlijk hetzelfde voor particulieren.
'96 PROCENT BENZINERIJDERS WIL NIET OVERSTAPPEN NAAR ELEKTRISCHE AUTO'
EINDE EV-OPMARS IN ZICHT?
Het overgrote deel van de mensen die nu een benzineauto rijden, ziet overstappen naar een elektrische auto nog niet zitten. Dat blijkt uit onderzoek van Gaspedaal.nl en Autotrack onder 2.000 benzinerijders.
Het ziet er niet naar uit dat veel mensen staan te trappelen om elektrisch te gaan rijden. Dat blijkt althans uit het onderzoek waarover AD.nl bericht. Maar liefst 96 procent van de ondervraagden zegt niet van plan te zijn over te stappen op een elektrische auto. Meer dan de helft van de ondervraagden noemt de hoge aanschafprijs als belangrijkste reden, gevolgd door twijfels over de accuconditie (37 procent) en de beperkte actieradius (25 procent). De overheid probeert uit alle macht om consumenten over te halen, onder meer door een riante subsidie voor tweedehands (€2.000) en nieuwe elektrische auto’s (€2.950). Toch blijft de gemiddelde vraagprijs dus voor veel mensen nog te hoog.
Wat ook mee lijkt te spelen, is dat elektrisch rijden in de nabije toekomst financieel minder voordelig wordt. Jasper Verweij, expert bij Gaspedaal.nl, legt uit: "Er is nog veel onzeker rondom de toekomst van elektrisch rijden in Nederland. Nu zijn elektrische auto’s vrijgesteld van wegenbelasting, maar het plan is dat vanaf 2026 af te schaffen. Ook gaat de bijtelling over drie jaar omhoog van 16 naar 22 procent. Dat maakt elektrische auto’s er niet aantrekkelijker op en dat zien wij in onze cijfers terug.” De verkoop van nieuwe elektrische auto's zit nog wel in de lift, maar de handel in tweedehands elektrische auto's stagneert, zo blijkt uit cijfers van RDC. In het eerste halfjaar van dit jaar werden twee procent minder tweedehands elektrische auto's verkocht in vergelijking met vorig jaar.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
tja de EV's in het betaalbare segment zijn nu nog maar stilletjes op de markt aan het komen, tegen dat die tweedehands te koop gaan zijn voor 10-15k zijn we nog wel een jaar of 5 verder. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er na 2030 nog veel mensen een benzinewagen gaan kopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWel in Holland natuurlijk maar hier geldt eigenlijk hetzelfde voor particulieren.
'96 PROCENT BENZINERIJDERS WIL NIET OVERSTAPPEN NAAR ELEKTRISCHE AUTO'
EINDE EV-OPMARS IN ZICHT?
Het overgrote deel van de mensen die nu een benzineauto rijden, ziet overstappen naar een elektrische auto nog niet zitten. Dat blijkt uit onderzoek van Gaspedaal.nl en Autotrack onder 2.000 benzinerijders.
Het ziet er niet naar uit dat veel mensen staan te trappelen om elektrisch te gaan rijden. Dat blijkt althans uit het onderzoek waarover AD.nl bericht. Maar liefst 96 procent van de ondervraagden zegt niet van plan te zijn over te stappen op een elektrische auto. Meer dan de helft van de ondervraagden noemt de hoge aanschafprijs als belangrijkste reden, gevolgd door twijfels over de accuconditie (37 procent) en de beperkte actieradius (25 procent). De overheid probeert uit alle macht om consumenten over te halen, onder meer door een riante subsidie voor tweedehands (€2.000) en nieuwe elektrische auto’s (€2.950). Toch blijft de gemiddelde vraagprijs dus voor veel mensen nog te hoog.
Wat ook mee lijkt te spelen, is dat elektrisch rijden in de nabije toekomst financieel minder voordelig wordt. Jasper Verweij, expert bij Gaspedaal.nl, legt uit: "Er is nog veel onzeker rondom de toekomst van elektrisch rijden in Nederland. Nu zijn elektrische auto’s vrijgesteld van wegenbelasting, maar het plan is dat vanaf 2026 af te schaffen. Ook gaat de bijtelling over drie jaar omhoog van 16 naar 22 procent. Dat maakt elektrische auto’s er niet aantrekkelijker op en dat zien wij in onze cijfers terug.” De verkoop van nieuwe elektrische auto's zit nog wel in de lift, maar de handel in tweedehands elektrische auto's stagneert, zo blijkt uit cijfers van RDC. In het eerste halfjaar van dit jaar werden twee procent minder tweedehands elektrische auto's verkocht in vergelijking met vorig jaar.
Bron: Autoweek
Als de vraag is: Gaat U binnen 1 jaar nog met benzine of electrisch rijden, dan kan ik mij bij particulieren voorstellen dat 96% benzine zegt.
Er blijft een enorm gat in het aanbod van EV's onder de 30k. Zodra dat er is zal de omslag een stuk sneller gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten96% en stoch stemmen ze d66 en vvd, beetje absurd, alsof ze blind gaan kiezen
Misschien liggen mensen daar gewoon niet van wakker en zijn er andere uitdagingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennee hoor , vlg peilingen vallen ze samen van 44 naar 32 zetels
het besef dat de burger alleen (duh lol) gaat opdraaien voor een onrealiseerbare verandering sijpelt in
Beetje consequent blijven hé bobo.
Comment
-
Het stemmen verplichten zou een betere kijk op de situatie kunnen geven. Een hele hoop is niet geïnteresseerd in politiek en trekt het zich niet aan. Remember de Brexit in UK, die waren overtuigd dat het onmogelijk was en dus bleven de No denkers thuis met het gekende gevolg. Of de jongeren hier in Polen, niet gaan stemmen maar later aan den toog hebben ze dan wel allemaal het hoge woordEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Geloof jij nu ook al peilingen die door de MSM opgezet worden, of daarin gepubliceerd worden?
Comment
-
EEN DERDE VAN NIEUWE PERSONENAUTO'S IS ELEKTRISCH
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...is-elektrisch/
tiens....
Comment
-
Geloof jij nu ook al peilingen die door de MSM opgezet worden, of daarin gepubliceerd worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
er werd geen politica zo de lucht in geschreven als kaag in de msm, als uitgerekend zij de grootste dreun krijgt, geloof ik dat graag
En als het niet in je kraam past, dan is het "leugenpers" en "fake nieuws".
Ken er nog zo een paar die het op die manier doen, hun voornamen zijn Vlad en Kim.
Comment
-
Het aanvankelijke enthousiasme over de leider van de linkse wolk, Frans Timmermans, lijkt als sneeuw voor de zon te verdwijnen. In de nieuwste zetelpeiling van Ipsos en EenVandaag verliest PvdA/GL 7 zetels ten opzichte van een maand eerder en komt daarmee uit op 20 zetels.
inderdaad, nogmaals heuglijk nieuws
Comment
Comment