Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en dat is ook zo

dar geld zou beter besteed kunnen worden voor het ontwikkelen van een betaalbare elektrische auto
    www.peugeotforum.be

Comment

• Ze beginnen te luisteren, het wordt tijd begot

De Vlaamse regering heeft vandaag nieuwe premies aangekondigd voor particulieren die een nieuwe of een tweedehands elektrische auto aankopen
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ...dat opent ruimte voor een 30kwh tesla m3 onder de 40k, die nadien optioneel terug op zijn volle 50kwh kan worden gezet...zoals vroeger de model s 60 software gelimiteerd

waar 'vond' vlaanderen de centen in dit failliet land nog

Comment

• Tja, Belgen en achterpoortjes, net zoals met die lichte vracht enz. Hopelijk dat ze er dit keer wat beter op toezien.

Het is in ieder geval al wat hoopgevend voor EV rijders in spe, ik ga het nog even aan mij voorbij laten gaan
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• het is ook wel een beetje onnozel om dat bedrag te laten afhangen van de prijs van de wagen...
            ze zouden ook kunnen zeggen, je krijgt een premie ter waarde van 12,5% van de wagen, maar als je wagen 60k kost krijg je toch nog steeds maar 12,5% van 40k dus 5000 korting.

nu kan je dus in feite een dacia spring kopen met 20% er af.

Van 2016 tot 2020 was er ook een premie, die werkte zelfs omgekeerd. hoe duurder de wagen hoe kleiner de premie.

De Vlaamse overheid is ​van mening dat er onvoldoende elektrische auto’s rond rijden. En daarom wordt de aanschaf van een elektrisch voertuig vanaf 1 januari 2016 extra ondersteund. Wie zich een nieuwe elektrische auto aanschaft, kan rekenen op een tegemoetkoming van maximaal € 5.000.

Je kon toen bv. een renault twizy kopen van 7800 met 5000 korting, dus 2800 en je had hem.

Comment

• een twizy was volgens mij geen auto...geen plaat vooraan + plaat 1-m...geen crashtests en geen keuring

Comment

• Nog niet zo heel lang geleden kreeg je 15% korting op intussen verketterde diesels met lage co2.
                Veel Mini Cooper D en Volvo drivE werden dan op kosten van de staat van extra opties voorzien...

In NL is dat al vele jaren zo dat particulieren een subidie krijgen bij aankoop van een EV. Is voor dit jaar 3000 euro dacht ik.
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ja…maar met een pot, net als met zp…is de pot net leeg, dan schaar je ernaast….voor 2023 is de pot uitzonderlijk voor september nog niet leeg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    het is ook wel een beetje onnozel om dat bedrag te laten afhangen van de prijs van de wagen...
                    ze zouden ook kunnen zeggen, je krijgt een premie ter waarde van 12,5% van de wagen, maar als je wagen 60k kost krijg je toch nog steeds maar 12,5% van 40k dus 5000 korting.

nu kan je dus in feite een dacia spring kopen met 20% er af.
                    Je moet ook zien voor welke doelgroep dit voorzien is. Het kan toch moeilijk om een zeldzame particulier die 60 of 100k € aan een EV kan uitgeven ook nog een extra korting te geven.

Het lijkt mij ook allemaal een verkiezingsstunt maar het is wel een stap in de goede richting imo. Het is maar 3 jaar en veel meer zoals in sommige andere landen moeten we niet verwachten.

Comment

• Hoe het stimuleren van openbaar vervoer en premies op auto’s met elkaar te rijmen valt, is me toch niet helemaal duidelijk.
                      Net als het feit dat als je je EV thuis kan laden je op die elektriciteit 6% BTW betaalt en als je diezelfde EV laadt aan een openbare laadpaal je 21% BTW betaalt.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 26/09/2023, 10:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                        Hoe het stimuleren van openbaar vervoer en premies op auto’s met elkaar te rijmen valt, is me toch niet helemaal duidelijk.
                        Net als het feit dat als je je EV thuis kan laden je op die elektriciteit 6% BTW betaalt en als je diezelfde EV laadt aan een openbare laadpaal je 21% BTW betaalt.
                        Idd! Perfect is het allemaal niet, net zoals vorig jaar bij die energiepremies. Iemand die al jaren milieuvriendelijk verwarmde op stroom, zoals hier de hele omgeving, kregen niks

Van de andere kant, als ze willen dat Jan Modaal ook ooit een EV koopt zal het voorlopig niet anders lukken dan met premies. Ik vrees alleen dat de dealers nu de knip op hun kortingen gaan houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idd! Perfect is het allemaal niet, net zoals vorig jaar bij die energiepremies. Iemand die al jaren milieuvriendelijk verwarmde op stroom, zoals hier de hele omgeving, kregen niks

Van de andere kant, als ze willen dat Jan Modaal ook ooit een EV koopt zal het voorlopig niet anders lukken dan met premies. Ik vrees alleen dat de dealers nu de knip op hun kortingen gaan houden.
                          Tja, dan gaan organisaties als Cardoen toch auto's uit het buitenland aan slepen.

Ik denk dat het aantal Dacia Spring's wel eens stevig kan gaan stijgen. Als auto voor woon-werk en voor korte afstanden is die echt niet slecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Tja, dan gaan organisaties als Cardoen toch auto's uit het buitenland aan slepen.

Ik denk dat het aantal Dacia Spring's wel eens stevig kan gaan stijgen. Als auto voor woon-werk en voor korte afstanden is die echt niet slecht.
                            Dat doen ze nu toch ook bij Cardoen, zelfs de nieuwe exemplaren komen meestal uit het buitenland. Bv. Audi's uit Denemarken dacht ik, ttz, een paar jaar geleden toch.

Jaaaa, de Spring gaat ongetwijfeld scoren, en terecht!

Comment

• langs de andere kant kan de premie ook positief uitvallen. zijn genoeg ev's net boven de 40k. als de invoerder kleine korting doorvoert dan komen er heel wat auto's bij die in aanmerking komen voor de premie. ze zouden zot zijn om het niet te doen.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                Hoe het stimuleren van openbaar vervoer en premies op auto’s met elkaar te rijmen valt, is me toch niet helemaal duidelijk.
                                mijn partner spoort dagelijks gratis als ambtenaar naar haar werk, ideaal we wonen vlakbij het station en in apen loopt ze zo haar werk binnen...de in theorie perfecte lijn apen-r'daal, ze houdt er geen log van bij omdat het in haar hoedanigheid geen ruk uitmaakt of je al dan niet op tijd op je werk bent, de trein is een perfect valabel excuus, maar vd wekelijkse ritten lopen er zo'n 3 in het 100, trein afgeschaft teweinig rijtuigen of zijspoor...in de prive kun je niet van je baas verwachten dat je zomaar komt aanwaaien wanneer het spoor je afzet
                                na de uren zijn de stations niet de meest aangename omgevingen en het is niet de vraag of, maar wanneer je een ontmoeting hebt met een verwarde jongere
                                mijn partner maakte het mee na euro-disney met de dochter in bxl

vermoedelijk zal er nog wel een slimme meter komen die herkent wanneer je thuis laadt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

vermoedelijk zal er nog wel een slimme meter komen die herkent wanneer je thuis laadt
                                  Weer aan het complotdenken....
                                  Hoe moet een meter nu het verschil zien tussen een laadpaal, een oven of een boiler. Leg uit.

Als er extra inkomsten moeten komen, dan zal het via rekeningrijden gebeuren, al de rest is onuitvoerbaar.

Comment

• dat is gewoon de constructeurs verplichten een signaal in hun auto's te steken, met huidige tech is dat toch kinderspel

Comment

• https://www.telegraaf.nl/nieuws/9239...%20de%20natuur.

paar maanden nadat het wef huisdieren's klimaatafdruk te hoog vindt

Comment

• Complotdenken dus. Wat heeft het WEF hier mee te maken?

Als je een voorbeeld wil van de pers die altijd maar aan gaslightning doet.... Telegraaf, HLN, Bild,... etc.

Trouwens, wat hebben honden te maken met nieuwe auto's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          langs de andere kant kan de premie ook positief uitvallen. zijn genoeg ev's net boven de 40k. als de invoerder kleine korting doorvoert dan komen er heel wat auto's bij die in aanmerking komen voor de premie. ze zouden zot zijn om het niet te doen.
                                          Ook al, had ik nog niet aan gedacht.

Comment

Working...
                                          X