Particulier staat Dacia op 1, zo simpel is dat
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ongelooflijk hé, als je dan als particulier één van hun krellen wilt kopen krijg je met moeite 3 procent korting en misschien een sleutelhanger. Schandalig!
Als mensen zien dat ze voor 40k een auto van 3 jaar oud kunnen kopen die zogezegd 80k(+opties) heeft gekost dan zijn er die dat willen hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Nu, de reden die er achter zit is simpel, dat is de restwaarde voor de leasemaatschappijen na 3-4-5 jaar.
Als mensen zien dat ze voor 40k een auto van 3 jaar oud kunnen kopen die zogezegd 80k(+opties) heeft gekost dan zijn er die dat willen hé.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat kan wel zo zijn maar als potentiële particuliere koper ben je daar vet mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn daarom moet je als particulier weg blijven van BMW, Audi en Mercedes als je niet genaaid wil worden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
De hele Chinese vloot komt er aan, daar zitten ook wel interessante dingen tussen
’k Weet het: 95% van al onze elektronica komt uit China, sommige automerken zijn ook in Chinese handen, en zelfs Nagelmackers bank ... maar toch...
Comment
-
ik zie ergens de belgische particulieren ook nog niet massaal naar de autochinees lopen hoor .. wij kijken de kat uit de boom, tot er een hippe betaalbare elektrische renault of VW is, met knuffeldashboard
de renaults zijn er al maar nog wat te duur en de VW's zijn ook duur en hebben een plastieken dashboard . binnen een paar jaar zullen ze wellicht wel kunnen concurreren met de chinezen.. al is het product dan ook voor 80% chinees en zit er een europees knuffeldashboard in. Zoals bij polestar vandaag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
En daarom moet je als particulier weg blijven van BMW, Audi en Mercedes als je niet genaaid wil worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Waarom? Een particuliere klant kan perfect bij een onafhankelijke (in mijn geval BMW) garage terecht zonder al die van de pot gerukte onderhoudsprijzen en vooral koude kak van in de paleizen te moeten betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
je koopt die bmw dan wel best niet nieuw...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
je koopt die bmw dan wel best niet nieuw...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Persoonlijk, een Japanner, een Zuid-Koreaan, tot daar aan toe, een Chinees zie ik heel wat minder zitten.
’k Weet het: 95% van al onze elektronica komt uit China, sommige automerken zijn ook in Chinese handen, en zelfs Nagelmackers bank ... maar toch...
Voor mij is alles goed om die 'premijoems' wat concurrentie aan te doen want daar denken ze tegenwoordig (in België toch) dat de nulmeridiaan door hun gat looptEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een premium Duitser van 4j. oud kun je ook al particulier met hoge kortingen tgov. de nieuwprijs op de kop tikken.
En zoals hierboven gezegd je bent niet verplicht om deze binnen het dealernetwerk te laten onderhouden. Liefst niet zelfs want je betaalt een stuk meer meer dan bij een specialist en het werk is zeker niet per definitie 'beter' gedaan want ook de dealerships zitten met een personeelsprobleem en veel el cheapo leercontracten.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Tja
De sterkste stijgers
Bekijken we de sterkste stijgers dan kan je moeilijk voorbij MG kijken. De Chinese constructeurs met Britse roots wist 398 nieuwe auto's te verkopen in september 2023 en klimt zo naar een 26ste plaats in de algemene rangschikking. In vergelijking met vorig jaar neemt de verkoop van MG met liefst 804,55% toe!
Het succes van MG zie je al een tijdje aankomen, de sterke stijging van Lotus (28 inschrijvingen en +460%) en Jeep (417 inschrijvingen en +265,79%) durven we wel een verrassing noemen. Zouden ze dat succes danken aan respectievelijk de Eletre en de Avenger? Niet toevallig twee elektrische SUV-modellen, want de Belgische automarkt is en blijft een markt voor bedrijfswagens. Dat verklaart ook het succes van Tesla, dat er tijdens de eerste negen maanden van 2023 in slaagde om 12.065 elektrische auto's aan de man of vrouw te brengen.
Bron: https://www.autogids.be/autonieuws/m...mber-2023.html
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Waarom? Een particuliere klant kan perfect bij een onafhankelijke (in mijn geval BMW) garage terecht zonder al die van de pot gerukte onderhoudsprijzen en vooral koude kak van in de paleizen te moeten betalen.
Zelf ooit gezien bij de lease van mijn Volvo V90 bedrijfswagen.
Catalogusprijs met opties incl 75k.
Korting voor de LM: 25%
Dan een vriend die zelfstandig is (1-persoonszaak) ook een offerte laten vragen, en die kreeg 5% na heel veel gezever.
Die is dan gaan zoeken naar een "recente" tweedehandse en heeft ook 25% minder betaald voor een auto die 5 maand oud was....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenik zie ergens de belgische particulieren ook nog niet massaal naar de autochinees lopen hoor .. wij kijken de kat uit de boom, tot er een hippe betaalbare elektrische renault of VW is, met knuffeldashboard
de renaults zijn er al maar nog wat te duur en de VW's zijn ook duur en hebben een plastieken dashboard . binnen een paar jaar zullen ze wellicht wel kunnen concurreren met de chinezen.. al is het product dan ook voor 80% chinees en zit er een europees knuffeldashboard in. Zoals bij polestar vandaag...
Altijd een goede indicatie van wat er nu echt betaald wordt voor een auto.
Een VW Touran automaat kost nu ook al 40k....
Een Seat Arona automaat : 25k
De belg zal niet direct staan te springen voor een chinese auto, maar als je voor 25k een chinese auto kan kopen van het formaat van een Touran, dan denk ik dat er toch wat mensen hun principes opzij gaan schuiven.
Een paar jaar geleden was een Dacia echt een auto waarin niemand gezien wou worden, en nu rijden onze straten er vol mee.
En als Tesla dan iets 'Golfachtig' op de markt zet voor <30k, dan kan VW echt inpakken.
Maar nu de stocks beginnen op te lopen ben ik benieuwd wat er binnenkort bij Cardoen aangeboden wordt... Normaal komen overstocks (zeker aan het eind van het jaar als iedereen zijn stocks leeg wil hebben) daar vrij snel terecht. De aankopers van Cardoen zullen overal wel aan de onderhandelingstafel zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
Waarom niet? Bij een erkende onafhankelijke garage heb je toch ook recht op de fabrieksgarantie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenZelfs tweedehands is voor velen te hoog gegrepen. Ik heb op verschillende verkoopsites een favorietenlijstje met echt goede deals en de laatste weken (eigenlijk al sinds begin van de zomer) zit er daar bijzonder weinig beweging in. Vooral 'speelgoed' blijft maandenlang staan nu.
.
"De groei op de markt voor tweedehandswagens is in september flink afgekoeld, na drie maanden van tweecijferige groei. Dat meldt sectorfederatie Traxio woensdag. Er werden afgelopen maand 55.277 tweedehandswagens ingeschreven, een bescheiden groei met 4,1 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar, en een verlies met 10,1 procent ten opzichte van september 2021."
Prijzen zijn ook aan het dalen en alles blijft veel langer staan, ik merk het dagelijks aan mijn lijstje bewaarde 'favorieten'
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
Comment