Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    't gaat hem over de aanschafprijs, maar blijkbaar is een nieuwe BMW dan niet te duur voor particulieren.
    Als je ziet dat een Polootje met wat uitrusting tegenwoordig ook al richting de 30.000 euro gaat, dan vind ik 27,5 voor een "premijoem" 2de hands BMW nog "meevallen" ; - )

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      En dan hopen dat die MG niet op hol slaat...

      https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231004_94117030
      Collega van me heeft dat onlangs gekocht... voorheen dacht ik altijd dat dit electrische auto's waren (onbekend maakt onbemind zeker?) maar hij heeft ook nog eentje met gewone benzine motor gekozen.

      Je ziet ze wel regelmatig rondrijden in het straatbeeld, het begint, maar het zijn dan toch wel vaker de benzine versies... lijkt mij toch

      Comment


      • Hier in de buurt weet ik er 2 staan, heb ook een dealer in de buurt. Ferm bakken.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

          Als je ziet dat een Polootje met wat uitrusting tegenwoordig ook al richting de 30.000 euro gaat, dan vind ik 27,5 voor een "premijoem" 2de hands BMW nog "meevallen" ; - )
          da's waar, maar ik had het over nieuwe BMW's. Al moet ik zeggen, een kale 116i is nog betaalbaar... 30k. het lokkertje in hun assortiment een kale VW golf kost even veel (maar is al wel beter uitgerust).
          De 3 reeks is ineens al wel een pak duurder...

          Ik heb in 2011 een 116i gekocht (136pk toen nog) en in 2013 een 316i, toen was de vanafprijs van de 116i 24.000 euro, en de 316i 28k... die boden nog redelijk veel waar voor hun geld, ware het niet dat in mijn 316i de optionele automaat niet goed met de motor samenwerkte (handbak was beter), en ik heb ook te veel neergelegd voor de andere opties... mijn grootste miskoop tot hiertoe.
          Last edited by sunking; 05/10/2023, 10:34.

          Comment


          • De wereld van de autodistributie is volop in beweging. En die van de concessiehouders in het bijzonder staat op zijn kop, met een veelheid aan schaalvergrotingen en fusies die leiden tot het verdwijnen van kleine concessiehouders. Hebben de grote groepen een toekomst?
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

              Waarom? Een particuliere klant kan perfect bij een onafhankelijke (in mijn geval BMW) garage terecht zonder al die van de pot gerukte onderhoudsprijzen en vooral koude kak van in de paleizen te moeten betalen.
              En nu ga ik je gelijk geven! BMW is eigenlijk kei goedkope auto in onderhoud,zelfs mijn nieuwe BMW''s smeer ik zelf met originele olie en filters,dus garantie blijft,en kost quasi niets
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Voor de eerste keer in m'n leven ben ik het een beetje eens met MRJ. Er zal niks anders opzitten dan zo lang als het kan met mijn oude meuk te blijven rondrijden en met weemoed terugdenken naar de jaren 80-90-00, toen een nieuwe auto kopen nog leuk en iets om naar uit te kijken was.

                Die tijd komt wat mij betreft niet meer terug
                Bedankt!

                Wat vele idd niet snappen is de beleving. Ik ga een voorbeeld geven van mezelf. Heb een Rover 827 en BMW 728 naast elkaar in de garage,ongeveer even lang. 6 cilinder van bij zelfde inhoud en ongeveer even oud.
                De Rover zijn V6 is zijdezacht en gaat zijn stem nooit vereffen,de 6 in lijn van de BMW is zo mooi klinket en zijn gebalanceerde schorre stem bij hoge toeren is geweldig. De BMW van bij 2 ton rijdt altijd als een 3 reeks,gewoon zalig. De Rover is bijna een boot als je traag rijdt maar het wishbone onderstel maakt hem bij agressief rijden aanvoelen als een boy racer van de jaren 80,verre limiet en dan heel nijdig.
                Ongelooflijk hoe beide wagens verschillen,dat is karakter. En eigenlijk vindt dat ook bij mijn 5 G30 en mijn V70. Die hebben een eigenheid. Het is pas bij de laatste generatie (elektrische auto's) dat karakter is weggevlakt.

                Over enkele weken nog met de E46 325 gereden. Die auto is pas connected... Niet met Insta of X om de geaardheid van Conner Rousseau te kunnen volgens maar verbonden met de weg via een stuur,een motor en een versnellingsbak. En dan zwijg ik nog over mijn Rover V8.....
                En voor iemand gaat zeggen dat ik geen ervaring met e-cars heb....heb twee elektrische bedrijfswagens gehad waarvan ééntje veel sneller dan al mijn eigen wagens...maar ik moest ze niet,vond ze niet leuk en ook het laden vond ik een last.

                En voor mij is de kroon dat mijn zoontje altijd klaar staat om mee de auto's met pistons buiten te zetten en nu al weet welke welke motor heeft....en die auto met magneten,daar wou hij niet meer in meerijden...geen geluid,papa...
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                  Bedankt!

                  Wat vele idd niet snappen is de beleving. Ik ga een voorbeeld geven van mezelf. Heb een Rover 827 en BMW 728 naast elkaar in de garage,ongeveer even lang. 6 cilinder van bij zelfde inhoud en ongeveer even oud.
                  De Rover zijn V6 is zijdezacht en gaat zijn stem nooit vereffen,de 6 in lijn van de BMW is zo mooi klinket en zijn gebalanceerde schorre stem bij hoge toeren is geweldig. De BMW van bij 2 ton rijdt altijd als een 3 reeks,gewoon zalig. De Rover is bijna een boot als je traag rijdt maar het wishbone onderstel maakt hem bij agressief rijden aanvoelen als een boy racer van de jaren 80,verre limiet en dan heel nijdig. Zeer leuke auto
                  Ongelooflijk hoe beide wagens verschillen,dat is karakter. En eigenlijk vindt dat ook bij mijn 5 G30 en mijn V70. Die hebben een eigenheid. Het is pas bij de laatste generatie (elektrische auto's) dat karakter is weggevlakt.

                  Over enkele weken nog met de E46 325 gereden. Die auto is pas connected... Niet met Insta of X om de geaardheid van Conner Rousseau te kunnen volgens maar verbonden met de weg via een stuur,een motor en een versnellingsbak. En dan zwijg ik nog over mijn Rover V8.....
                  En voor iemand gaat zeggen dat ik geen ervaring met e-cars heb....heb twee elektrische bedrijfswagens gehad waarvan ééntje veel sneller dan al mijn eigen wagens...maar ik moest ze niet,vond ze niet leuk en ook het laden vond ik een last.

                  En voor mij is de kroon dat mijn zoontje altijd klaar staat om mee de auto's met pistons buiten te zetten en nu al weet welke welke motor heeft....en die auto met magneten,daar wou hij niet meer in meerijden...geen geluid,papa...
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • Listen very carefully, I shall say it only once.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                      Listen very carefully, I shall say it only once.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                        ... met originele olie en filters,dus garantie blijft,en kost quasi niets
                        Die ’originele’ olie, waar kunt ge dat kopen?

                        Comment


                        • En dan komt deze ellende er nog bij, vanmorgen alweer bijna 400 km file in dit kleine landje

                          Files zijn niet alleen tijdrovend, volgens VIAS hebben ze ook een belangrijke invloed op ons gedrag én ons humeur. Ze bepalen zelfs onze slaapkwaliteit of hoe agressief we ons opstellen.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                            Bedankt!

                            Wat vele idd niet snappen is de beleving. Ik ga een voorbeeld geven van mezelf. Heb een Rover 827 en BMW 728 naast elkaar in de garage,ongeveer even lang. 6 cilinder van bij zelfde inhoud en ongeveer even oud.
                            De Rover zijn V6 is zijdezacht en gaat zijn stem nooit vereffen,de 6 in lijn van de BMW is zo mooi klinket en zijn gebalanceerde schorre stem bij hoge toeren is geweldig. De BMW van bij 2 ton rijdt altijd als een 3 reeks,gewoon zalig. De Rover is bijna een boot als je traag rijdt maar het wishbone onderstel maakt hem bij agressief rijden aanvoelen als een boy racer van de jaren 80,verre limiet en dan heel nijdig.
                            Ongelooflijk hoe beide wagens verschillen,dat is karakter. En eigenlijk vindt dat ook bij mijn 5 G30 en mijn V70. Die hebben een eigenheid. Het is pas bij de laatste generatie (elektrische auto's) dat karakter is weggevlakt.

                            Over enkele weken nog met de E46 325 gereden. Die auto is pas connected... Niet met Insta of X om de geaardheid van Conner Rousseau te kunnen volgens maar verbonden met de weg via een stuur,een motor en een versnellingsbak. En dan zwijg ik nog over mijn Rover V8.....
                            En voor iemand gaat zeggen dat ik geen ervaring met e-cars heb....heb twee elektrische bedrijfswagens gehad waarvan ééntje veel sneller dan al mijn eigen wagens...maar ik moest ze niet,vond ze niet leuk en ook het laden vond ik een last.

                            En voor mij is de kroon dat mijn zoontje altijd klaar staat om mee de auto's met pistons buiten te zetten en nu al weet welke welke motor heeft....en die auto met magneten,daar wou hij niet meer in meerijden...geen geluid,papa...
                            Je moet gewoon toegeven dat je een nostalgische oude zak aan het worden bent.
                            Ik heb dat ook, maar helemaal niet met auto's.
                            Hoe minder versnellingen, lawaai en pistons hoe beter.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Je moet gewoon toegeven dat je een nostalgische oude zak aan het worden bent.
                              Ik heb dat ook, maar helemaal niet met auto's.
                              Hoe minder versnellingen, lawaai en pistons hoe beter.
                              tuurlijk ben nostalgisch....en liefde voor die auto's beinvloedt mijn mening ook.
                              maar ik heb het vooral over het gemis aan het feit dat er bij veel dingen geen eigenheid meer hangt. An sich ben ik niet tegen e cars,ik ben vooral tegen het feit dat ze worden opgedrongen. En zoals ik al in het andere topic zei,ik kan bepaalde wel respecteren: de Hyundai/kia e cars/Tesla/...maar de meeste ik flauwe bakken. En laat ons gewoon eerlijk zijn,er zijn heel veel EQS rijders die hun vorige S400d missen hoor.

                              Bij telefoons hebben we dat ook gezien,de I phone was goede innovatie maar niet iedereen had/heeft het nodig. Ik ben heel blij met mijn 33/10. Maar we moeten ook ons realiseren dat de derivaten bijna allemaal weg zijn,wie heeft er nog een Nokia Windows phone... Ik denk dat we dat met auto's ook gaan zien. Tesla en enkele andere zullen gaan domineren en de 320d en E200's van deze wereld zullen de I4 en EQE alemaal maar overleven. In the end willen mensen the real thing.

                              En we mogen niet innoveren om te innoveren,we moeten innoveren in een betere,gezondere of comfortabele wereld. En iedereen gedwongen elektrisch laten rijden en zijn koten luchtdicht isoleren vind ik meer dictatuur als innovatie. Afvalverweking,waterhuishouding,kinderkanker,....d at zijn zaken waar men zou moeten innoveren maar mss zit daar zo geen grote lobby achter als de criminele organisatie Engie die Europa graag elektrisch ziet rijden en alles via stroom ziet gebeuren.

                              Maar ik begrijp dat jij een Tesla leuk vind,probeer dan ook te snappen dat ik nog graag met pistons en versnellingen rijd,want is gewoon de echte waarheid...ik rijd daar gewoon graag mee....en mijn zoon houdt er ook van haha,en dat is zeker nog geen nostalgische oude zak
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • MRJ
                                Zoek er geen complotten achter, de allesbepalende trend is de nood om minder CO2 uit te stoten.
                                En ja, voor auto’s is ondertussen bewezen dat de best betaalbare en meest veelbelovende manier is via BEV auto’s.
                                De piste van e-fuels is goed voor een paar exclusieve auto’s want die brandstoffen zullen enorm duur zijn, gewoon omdat het zo veel energie kost om die te maken.

                                Engie is wat dat betreft maar een heel kleine speler die amper invloed heeft.

                                Elk groot bedrijf dat niet werkt aan sustainability zal geen geldschieters meer vinden. En die geldschieters zijn niet alleen wat superrijken, maar ook pensioenfondsen, ETF’s etc, uiteindelijk ook jij en ik.

                                En ja, geniet van uw pistons zo lang het kan.

                                Ik ben ingenieur, en ik ken brandstofauto’s behoorlijk goed. Als ingenieur tracht je altijd dingen goedkoper en simpeler te maken.
                                Een heleboel componenten in een brandstofauto zitten er gewoon in omdat de basiskarakteristiek van een motor zo slecht is.

                                - motor levert pas koppel en vermogen vanaf 700-1000t/min, en bij 4000-7000t (afhankelijk benzine, diesel,..) is het gedaan, dus koppeling en versnellingsbak
                                - koppelcurve is gewoon slecht voor een tractietoepassing, dus turbo en versnellingsbak, variabele kleppentiming, en een hoop sensoren en electronica om te compenseren
                                - natuurlijk vermogen is beperkt, dus turbo, hoge toeren, 4 of 5 kleppen per cilinder, …
                                - motor draait maar in 1 richting, dus omkeermechanisme nodig.

                                En dan is er de electrische aandrijving… de juiste electromotor die gewoon direct een as aandrijft via een simpel differentieel.
                                En voor 4 wielaandrijving, gewoon een motor vooraan en achteraan…

                                En het rijdt gewoon fantastisch.

                                Comment


                                • Euh

                                  The Vanguard Group says it has only approved 2% of the environmental and social resolutions brought by shareholders in 2023, down from 12% last year.


                                  Terug business as usual, die groene zever levert niet altijd voldoende rendement


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                  Comment


                                  • The New York Post (NY Post) is an American conservative daily tabloid newspaper published in New York City. The Post also operates NYPost.com, the celebrity gossip site PageSix.com, and the entertainment site Decider.com.

                                    Tabloid readers are often youths, and studies show that consumers of tabloids are on average less educated. It can often depict inaccurate news and misrepresent individuals and situations.​

                                    Comment


                                    • Dat heb ik hier ook al eens gemeld bij een vorige link van die tabloid maar het helpt niet
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Dat heb ik hier ook al eens gemeld bij een vorige link van die tabloid maar het helpt niet
                                        Baat het niet, schaadt het niet.

                                        Comment


                                        • Omdat het de leugenpers niet past reuters te citeren




                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                          Comment

                                          Working...
                                          X