Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Een Dacia is inderdaad zowat het beste als het op prijs/kwaliteit aankomt. En in onze contreien, waar je meer stilstaat dan rijdt (= 0,0 rijplezier), ook gewoon de beste keuze als je geen hol geeft om imago.
    Ik ga noot kwaliteit en TCE in één zin kunnen aanvaarden. Daarvoor heb ik er teveel van gezien. Ook één van de weinige motoren die onreviseerbaar zijn,gewoon weggooien en een nieuwe steken is de manier van werken bij dit blok. Einde contractwagens van Renault meden we als de pest in geval van benzine
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      de camera voor de craeybecktunnel in antwerpen (richting antwerpen) is ook zo ne geweldige. hangt 2 meter voorbij het 100 km/u bord, komende van 120... en tolerantie bestaat ook niet meer vandaag
      108 km/h gemeten, 102 gecorrigeerd, 62 euro boete. 2 keer voorgehad.
      ik 9 keer.....

      Schandalig dat je op een 8 vak snelweg gepakt wordt als je 108 rijdt en je dat in ruraal Vlaanderen ongestraft kan aan zowat elke schoolomgeving. Ik denk nog vaak aan de woorden van mijn grootvader die zei dat verkeersborden onzin zijn maar je als bestuurder goed naar je geweten moet letten. Helemaal juist. Het beleid is enkel afgesteld op belastingen en niet op verkeersveiligheid.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • Daarom dat Mercedes en Nissan ook Renault motoren gebruiken. In mijn Mercedes zit dezelfde motor als in mijn zoon zijn Duster, zelden allebei zo tevreden over een motor geweest. Ook oa in de Qashqai vind je die terug.
        De Duster heeft ondertussen 100k km en wordt zeker niet gespaard.
        Zuinig en vinnig, kortom toppie!
        Volgens mij kletst MRJ maar wat uit zijn 'dikke' nek
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Daarom dat ..
          Waarom wat .. ?

          Comment


          • Dit is echt mijn laatste post over de Dacia discutie maar neem van mij aan dat ik niets uit mijn nek klets.

            1.2 TCE,en dan bedoel ik de H motor die samen met Nissan ontworpen werd,niet de klassieke Renault motor die ooit even deze naam gehad heeft:
            Door de plaatsing van de injectoren spoelden deze steeds de cilinderwanden wat tot zeer erge motorslijtage leed (vaak voor 100k km,motor dood op)
            Kettingen rammelen
            Foutcodes op nokkenasverstelling: oplossing Renault,laat de oude afgekoppeld zitten en plak er nieuwe naast want zo kunnen ze hun hele bereik vrij bewegen....
            Geen enkele van deze herstellingen was een verbetering,vervingen we de motor was het na gelijk aantal km's terug het zelfde.
            En natuurlijk heeft elk merk wel zijn issues maar in de meeste gevallen is er dan wel een verbeterde oplossing of kulanz,terwijl Renault de klant steeds in de steek liet

            0.9TCE
            Kettingen rammelen

            1.3TCE
            Kettingen rammelen
            Nokkenas en nokkenasverstelling die uit mekaar komen

            En eigenlijk ben ik niet anti Renault,want de echte Renaults van voor de Nissan tijd waren eigenlijk best goede blokken,de K9K diesel is dat nog altijd. Het rare is dat de Nissan blokken van voor de Renault tijd dat ook waren in het algemeen. Maar de alliantie heeft echt enkel nog maar miserie op wielen gezet.


            Ik kan me echt niet uit mijn hoofd halen,door eigen ervaring dat bvb een Premium Selektion met 4 jaar garantie echt goedkoper rijden is dan een nieuwe Dacia. Klinkt gek,maar een BMW,MB,Volvo...met simpele benzine is echt verdomme betrouwbaar hoor

            Of als je een klein autotootje wil,denk ik dat Toyota de beste oplossing is. Ik rijd absoluut niet graag met zo een 1.0 Aygo X of een Yaris met krijsende hybride/ademloze atmo benzine maar die zijn dan wel echt probleem vrij. (op voorwaarde dat je nog de oude nikkelmetaalhydride batterij hebt bij de hybrides want de nieuwe is het ook niet meer).
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Van onze 1.3's heb ik nog nooit een ketting horen rammelen.


              Hier zijn een paar betere door jou geopende topics om jouw ei kwijt te kunnen







              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Gelukkig zijn de B- motoren van BMW beter blijkbaar, want de N reeks kende toch wel hun problemen en zou ik niet tweedehands kopen... N47, N13, N20...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                  ik 9 keer.....

                  Schandalig dat je op een 8 vak snelweg gepakt wordt als je 108 rijdt en je dat in ruraal Vlaanderen ongestraft kan aan zowat elke schoolomgeving. Ik denk nog vaak aan de woorden van mijn grootvader die zei dat verkeersborden onzin zijn maar je als bestuurder goed naar je geweten moet letten. Helemaal juist. Het beleid is enkel afgesteld op belastingen en niet op verkeersveiligheid.

                  Het Vlaams Verkeerscentrum heeft deze week de signalisatie verbeterd bij de flitspaal die in ons land het vaakst bestuurders betrapt. ‘Het was ongemakkelijk, dat geven we toe.’


                  ze hebben geluisterd blijkbaar...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                    Ik kan me echt niet uit mijn hoofd halen,door eigen ervaring dat bvb een Premium Selektion met 4 jaar garantie echt goedkoper rijden is dan een nieuwe Dacia. Klinkt gek,maar een BMW,MB,Volvo...met simpele benzine is echt verdomme betrouwbaar hoor
                    Mijne premijoem BMW select heeft begot ook 2,5x meer gekost dat mijne nieuwe Dacia

                    Ik heb écht nog niet voor 17.000 euro aan herstellingskosten moeten betalen op dien Dacia hoor. Integendeel, die is nog nooit kapot geweest op 5 jaar tijd, geluk gehad waarschijnlijk

                    Comment


                    • Jocar en zoon: hoerenchance gehad

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        Jocar en zoon: hoerenchance gehad
                        Dat moet wel en zelfs de imbecielen bij Mercedes hebben de motor niet kapot gekregen en die krijgen daar alles kapot hoor
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Ge gaat nu toch geen discussie voeren met een specialist die met honderden, zoniet duizenden, van elk merk en elk type motor ervaring heeft?
                          Alle merken en types kent hij als zijn broekzak. Zijn sterkste argument is: ”Geloof me maar.” en ”Neem van mij aan.”
                          Als ge zijn tirades leest moet die mens gedurende 200 jaar 24/24 en 7/7 zijn leven in een garage hebben gesleten.
                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 04/11/2023, 11:06.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten


                            Het Vlaams Verkeerscentrum heeft deze week de signalisatie verbeterd bij de flitspaal die in ons land het vaakst bestuurders betrapt. ‘Het was ongemakkelijk, dat geven we toe.’


                            ze hebben geluisterd blijkbaar...
                            Das toch niet normaal? En ze geven dat dan nog zonder schaamte toe. Iedereen zou zijn geld moeten terug krijgen...
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                              ik 9 keer.....

                              Schandalig dat je op een 8 vak snelweg gepakt wordt als je 108 rijdt en je dat in ruraal Vlaanderen ongestraft kan aan zowat elke schoolomgeving. Ik denk nog vaak aan de woorden van mijn grootvader die zei dat verkeersborden onzin zijn maar je als bestuurder goed naar je geweten moet letten. Helemaal juist. Het beleid is enkel afgesteld op belastingen en niet op verkeersveiligheid.
                              Iets van een ezel en een steen.
                              Komaan, die flitspaal wordt beter aan gegeven dan de snelheid, en nog trap je er in.

                              Comment


                              • signalisatie in belgie...

                                was gebuisd op mijn motor rijexamen omdat ik een belachelijk klein zone 30 bord niet had gezien, blijkt nu dat die borden niet eens wettelijk zijn... (moeten minimaal een bepaalde grootte hebben)

                                en dan nog haal je gelijk niet als je het aankaart (nog ambras over gemaakt met de rijschool). https://www.nieuwsblad.be/cnt/gov16hkst

                                en dan het toppunt: spandoeken met 'groot genoeg?' -> https://www.standaard.be/cnt/dmf20201206_97857041

                                https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/25/student-21-uit-brasschaat-moet-geen-boete-betalen-omdat-waarsc/#:~:text=Een%20rechtenstudent%20uit%20Brasschaat%2 0hoeft,nieuws%20is%20bevestigd%20aan%20Radio2.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Gelukkig zijn de B- motoren van BMW beter blijkbaar, want de N reeks kende toch wel hun problemen en zou ik niet tweedehands kopen... N47, N13, N20...
                                  klopt! N reeks was niet wat het hoorde te zijn. Zet er zelfs maar N63 V8 bij. Maar het voordeel was dat als je de motor herstelde met de upgrade onderdelen,vaak onder kulanz;het ook echt allemaal opgelost was.

                                  Maar met de B reeks zijn ze terug aan de top zoals met de meeste M motoren ook het geval was. En de N zescilinders (diesel en benzine) waren ook wel top
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                    Ge gaat nu toch geen discussie voeren met een specialist die met honderden, zoniet duizenden, van elk merk en elk type motor ervaring heeft?
                                    Alle merken en types kent hij als zijn broekzak. Zijn sterkste argument is: ”Geloof me maar.” en ”Neem van mij aan.”
                                    Als ge zijn tirades leest moet die mens gedurende 200 jaar 24/24 en 7/7 zijn leven in een garage hebben gesleten.
                                    als ik 13 jaar was heb ik voor het eerst een motor compleet uit elkaar gehaald (zelf de kleppen eruit gehaald,zuigers eruit,...) ik ben nu 37 en die motor draait nog steeds en sindsdien niet meer open geweest....dus ja....mss ken ik echt wel iets van motoren? Als je ooit de motorschades van de uit garantie zijnde leasingwagens moet vaststellen om kulanz af te dwingen en zo niet ze in eigen beheer herstellen heb je echt wel wat gezien hoor. Combineer dat dan nog met een kleine 10 jaar technieker voor de grote werken in dealer bedrijven dan vind ik wel recht van spreken te hebben. Zelfs zo erg dat ik elke Volvo of BMW motor durf te claimen echt van buiten te kennen
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                      Mijne premijoem BMW select heeft begot ook 2,5x meer gekost dat mijne nieuwe Dacia

                                      Ik heb écht nog niet voor 17.000 euro aan herstellingskosten moeten betalen op dien Dacia hoor. Integendeel, die is nog nooit kapot geweest op 5 jaar tijd, geluk gehad waarschijnlijk
                                      de vraag is hoeveel km's heeft hij gereden? Waar ik bij Renault over spreek is leasing gebruik hé,niet de 10000km/jaar rijder na 4 jaar.
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                                        de vraag is hoeveel km's heeft hij gereden? Waar ik bij Renault over spreek is leasing gebruik hé,niet de 10000km/jaar rijder na 4 jaar.
                                        Aha maar nu komen we er stilletjes aan zie: de leasing gebruiker die zijn leasekrel toch niet ontziet omdat hij iedere 4 jaar ene nieuwe krijgt
                                        Ga je nu toch toegeven dat ze misschien wel "goed genoeg zijn" voor iemand dat niet zo heel veel km's doet per jaar, nee toch??

                                        Deze die hier staat heeft er nu 76.000 km op 5 jaar (een typisch particulier gebruikscijfer mijn gedacht)
                                        Last edited by Tigra; 04/11/2023, 21:36.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          Dit is echt mijn laatste post over de Dacia discutie maar neem van mij aan dat ik niets uit mijn nek klets.

                                          1.2 TCE,en dan bedoel ik de H motor die samen met Nissan ontworpen werd,niet de klassieke Renault motor die ooit even deze naam gehad heeft:
                                          Door de plaatsing van de injectoren spoelden deze steeds de cilinderwanden wat tot zeer erge motorslijtage leed (vaak voor 100k km,motor dood op)
                                          Kettingen rammelen
                                          Foutcodes op nokkenasverstelling: oplossing Renault,laat de oude afgekoppeld zitten en plak er nieuwe naast want zo kunnen ze hun hele bereik vrij bewegen....
                                          Geen enkele van deze herstellingen was een verbetering,vervingen we de motor was het na gelijk aantal km's terug het zelfde.
                                          En natuurlijk heeft elk merk wel zijn issues maar in de meeste gevallen is er dan wel een verbeterde oplossing of kulanz,terwijl Renault de klant steeds in de steek liet

                                          0.9TCE
                                          Kettingen rammelen

                                          1.3TCE
                                          Kettingen rammelen
                                          Nokkenas en nokkenasverstelling die uit mekaar komen

                                          En eigenlijk ben ik niet anti Renault,want de echte Renaults van voor de Nissan tijd waren eigenlijk best goede blokken,de K9K diesel is dat nog altijd. Het rare is dat de Nissan blokken van voor de Renault tijd dat ook waren in het algemeen. Maar de alliantie heeft echt enkel nog maar miserie op wielen gezet.
                                          En wat met de andere TCE motoren?
                                          1.0, 1.4, 1.6, 1.8 .....
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X