Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren
Collapse
X
-
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtende camera voor de craeybecktunnel in antwerpen (richting antwerpen) is ook zo ne geweldige. hangt 2 meter voorbij het 100 km/u bord, komende van 120... en tolerantie bestaat ook niet meer vandaag
108 km/h gemeten, 102 gecorrigeerd, 62 euro boete. 2 keer voorgehad.
Schandalig dat je op een 8 vak snelweg gepakt wordt als je 108 rijdt en je dat in ruraal Vlaanderen ongestraft kan aan zowat elke schoolomgeving. Ik denk nog vaak aan de woorden van mijn grootvader die zei dat verkeersborden onzin zijn maar je als bestuurder goed naar je geweten moet letten. Helemaal juist. Het beleid is enkel afgesteld op belastingen en niet op verkeersveiligheid.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Daarom dat Mercedes en Nissan ook Renault motoren gebruiken. In mijn Mercedes zit dezelfde motor als in mijn zoon zijn Duster, zelden allebei zo tevreden over een motor geweest. Ook oa in de Qashqai vind je die terug.
De Duster heeft ondertussen 100k km en wordt zeker niet gespaard.
Zuinig en vinnig, kortom toppie!
Volgens mij kletst MRJ maar wat uit zijn 'dikke' nekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
-
Dit is echt mijn laatste post over de Dacia discutie maar neem van mij aan dat ik niets uit mijn nek klets.
1.2 TCE,en dan bedoel ik de H motor die samen met Nissan ontworpen werd,niet de klassieke Renault motor die ooit even deze naam gehad heeft:
Door de plaatsing van de injectoren spoelden deze steeds de cilinderwanden wat tot zeer erge motorslijtage leed (vaak voor 100k km,motor dood op)
Kettingen rammelen
Foutcodes op nokkenasverstelling: oplossing Renault,laat de oude afgekoppeld zitten en plak er nieuwe naast want zo kunnen ze hun hele bereik vrij bewegen....
Geen enkele van deze herstellingen was een verbetering,vervingen we de motor was het na gelijk aantal km's terug het zelfde.
En natuurlijk heeft elk merk wel zijn issues maar in de meeste gevallen is er dan wel een verbeterde oplossing of kulanz,terwijl Renault de klant steeds in de steek liet
0.9TCE
Kettingen rammelen
1.3TCE
Kettingen rammelen
Nokkenas en nokkenasverstelling die uit mekaar komen
En eigenlijk ben ik niet anti Renault,want de echte Renaults van voor de Nissan tijd waren eigenlijk best goede blokken,de K9K diesel is dat nog altijd. Het rare is dat de Nissan blokken van voor de Renault tijd dat ook waren in het algemeen. Maar de alliantie heeft echt enkel nog maar miserie op wielen gezet.
Ik kan me echt niet uit mijn hoofd halen,door eigen ervaring dat bvb een Premium Selektion met 4 jaar garantie echt goedkoper rijden is dan een nieuwe Dacia. Klinkt gek,maar een BMW,MB,Volvo...met simpele benzine is echt verdomme betrouwbaar hoor
Of als je een klein autotootje wil,denk ik dat Toyota de beste oplossing is. Ik rijd absoluut niet graag met zo een 1.0 Aygo X of een Yaris met krijsende hybride/ademloze atmo benzine maar die zijn dan wel echt probleem vrij. (op voorwaarde dat je nog de oude nikkelmetaalhydride batterij hebt bij de hybrides want de nieuwe is het ook niet meer).BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
ik 9 keer.....
Schandalig dat je op een 8 vak snelweg gepakt wordt als je 108 rijdt en je dat in ruraal Vlaanderen ongestraft kan aan zowat elke schoolomgeving. Ik denk nog vaak aan de woorden van mijn grootvader die zei dat verkeersborden onzin zijn maar je als bestuurder goed naar je geweten moet letten. Helemaal juist. Het beleid is enkel afgesteld op belastingen en niet op verkeersveiligheid.
Het Vlaams Verkeerscentrum heeft deze week de signalisatie verbeterd bij de flitspaal die in ons land het vaakst bestuurders betrapt. ‘Het was ongemakkelijk, dat geven we toe.’
ze hebben geluisterd blijkbaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
Ik kan me echt niet uit mijn hoofd halen,door eigen ervaring dat bvb een Premium Selektion met 4 jaar garantie echt goedkoper rijden is dan een nieuwe Dacia. Klinkt gek,maar een BMW,MB,Volvo...met simpele benzine is echt verdomme betrouwbaar hoor
Ik heb écht nog niet voor 17.000 euro aan herstellingskosten moeten betalen op dien Dacia hoor. Integendeel, die is nog nooit kapot geweest op 5 jaar tijd, geluk gehad waarschijnlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenJocar en zoon: hoerenchance gehadEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ge gaat nu toch geen discussie voeren met een specialist die met honderden, zoniet duizenden, van elk merk en elk type motor ervaring heeft?
Alle merken en types kent hij als zijn broekzak. Zijn sterkste argument is: ”Geloof me maar.” en ”Neem van mij aan.”
Als ge zijn tirades leest moet die mens gedurende 200 jaar 24/24 en 7/7 zijn leven in een garage hebben gesleten.Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 04/11/2023, 11:06.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
ik 9 keer.....
Schandalig dat je op een 8 vak snelweg gepakt wordt als je 108 rijdt en je dat in ruraal Vlaanderen ongestraft kan aan zowat elke schoolomgeving. Ik denk nog vaak aan de woorden van mijn grootvader die zei dat verkeersborden onzin zijn maar je als bestuurder goed naar je geweten moet letten. Helemaal juist. Het beleid is enkel afgesteld op belastingen en niet op verkeersveiligheid.
Komaan, die flitspaal wordt beter aan gegeven dan de snelheid, en nog trap je er in.
Comment
-
signalisatie in belgie...
was gebuisd op mijn motor rijexamen omdat ik een belachelijk klein zone 30 bord niet had gezien, blijkt nu dat die borden niet eens wettelijk zijn... (moeten minimaal een bepaalde grootte hebben)
en dan nog haal je gelijk niet als je het aankaart (nog ambras over gemaakt met de rijschool). https://www.nieuwsblad.be/cnt/gov16hkst
en dan het toppunt: spandoeken met 'groot genoeg?' -> https://www.standaard.be/cnt/dmf20201206_97857041
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/25/student-21-uit-brasschaat-moet-geen-boete-betalen-omdat-waarsc/#:~:text=Een%20rechtenstudent%20uit%20Brasschaat%2 0hoeft,nieuws%20is%20bevestigd%20aan%20Radio2.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenGelukkig zijn de B- motoren van BMW beter blijkbaar, want de N reeks kende toch wel hun problemen en zou ik niet tweedehands kopen... N47, N13, N20...
Maar met de B reeks zijn ze terug aan de top zoals met de meeste M motoren ook het geval was. En de N zescilinders (diesel en benzine) waren ook wel topBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenGe gaat nu toch geen discussie voeren met een specialist die met honderden, zoniet duizenden, van elk merk en elk type motor ervaring heeft?
Alle merken en types kent hij als zijn broekzak. Zijn sterkste argument is: ”Geloof me maar.” en ”Neem van mij aan.”
Als ge zijn tirades leest moet die mens gedurende 200 jaar 24/24 en 7/7 zijn leven in een garage hebben gesleten.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Mijne premijoem BMW select heeft begot ook 2,5x meer gekost dat mijne nieuwe Dacia
Ik heb écht nog niet voor 17.000 euro aan herstellingskosten moeten betalen op dien Dacia hoor. Integendeel, die is nog nooit kapot geweest op 5 jaar tijd, geluk gehad waarschijnlijkBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
de vraag is hoeveel km's heeft hij gereden? Waar ik bij Renault over spreek is leasing gebruik hé,niet de 10000km/jaar rijder na 4 jaar.
Ga je nu toch toegeven dat ze misschien wel "goed genoeg zijn" voor iemand dat niet zo heel veel km's doet per jaar, nee toch??
Deze die hier staat heeft er nu 76.000 km op 5 jaar (een typisch particulier gebruikscijfer mijn gedacht)Last edited by Tigra; 04/11/2023, 21:36.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenDit is echt mijn laatste post over de Dacia discutie maar neem van mij aan dat ik niets uit mijn nek klets.
1.2 TCE,en dan bedoel ik de H motor die samen met Nissan ontworpen werd,niet de klassieke Renault motor die ooit even deze naam gehad heeft:
Door de plaatsing van de injectoren spoelden deze steeds de cilinderwanden wat tot zeer erge motorslijtage leed (vaak voor 100k km,motor dood op)
Kettingen rammelen
Foutcodes op nokkenasverstelling: oplossing Renault,laat de oude afgekoppeld zitten en plak er nieuwe naast want zo kunnen ze hun hele bereik vrij bewegen....
Geen enkele van deze herstellingen was een verbetering,vervingen we de motor was het na gelijk aantal km's terug het zelfde.
En natuurlijk heeft elk merk wel zijn issues maar in de meeste gevallen is er dan wel een verbeterde oplossing of kulanz,terwijl Renault de klant steeds in de steek liet
0.9TCE
Kettingen rammelen
1.3TCE
Kettingen rammelen
Nokkenas en nokkenasverstelling die uit mekaar komen
En eigenlijk ben ik niet anti Renault,want de echte Renaults van voor de Nissan tijd waren eigenlijk best goede blokken,de K9K diesel is dat nog altijd. Het rare is dat de Nissan blokken van voor de Renault tijd dat ook waren in het algemeen. Maar de alliantie heeft echt enkel nog maar miserie op wielen gezet.
1.0, 1.4, 1.6, 1.8 .....Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment