Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik ben zeker geen voorstander van die hoge ambtenarenpensioenen en evenmin van alle andere fiscale koterijen.

Dit is gewoon typisch belgie: in plaats van een probleem op te lossen, doen we iets aan de gevolgen van het probleem, en creëren we daarbij weer een nieuw probleem.

Sommige van mijn collega's in de IT gaan ook zo te werk, maar ik leg toch liever uit aan mijn klant dat je soms eerst iets moet in twee breken om het nadien terug deftig in elkaar te zetten, ipv zaken te blijven oplappen tot niemand er nog aan uit kan.

Belastingen dienen deels om ongelijkheid weg te werken, maar firmawagens bewerkstelligen eerder het omgekeerde.

Dus het is niet omdat het een soort lapmiddel is voor een ander probleem, dat het an sich een goed idee is, dus hoef ik mij daar ook niet achter te scharen, zelfs niet op een autoliefhebbersforum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      ik ben zeker geen voorstander van die hoge ambtenarenpensioenen en evenmin van alle andere fiscale koterijen.

Dit is gewoon typisch belgie: in plaats van een probleem op te lossen, doen we iets aan de gevolgen van het probleem, en creëren we daarbij weer een nieuw probleem.

Sommige van mijn collega's in de IT gaan ook zo te werk, maar ik leg toch liever uit aan mijn klant dat je soms eerst iets moet in twee breken om het nadien terug deftig in elkaar te zetten, ipv zaken te blijven oplappen tot niemand er nog aan uit kan.

Belastingen dienen deels om ongelijkheid weg te werken, maar firmawagens bewerkstelligen eerder het omgekeerde.

Dus het is niet omdat het een soort lapmiddel is voor een ander probleem, dat het an sich een goed idee is, dus hoef ik mij daar ook niet achter te scharen, zelfs niet op een autoliefhebbersforum.
      Maar je moet daar eerlijk in zijn.
      Zodra uw loon zowat boven de 5000€ bruto per maand gaat is de belastingsaanslag enorm. 100€ brutoloon extra kost je baas 125€, en je houdt zelf 38€ over. En je krijgt er niks extra voor van de staat, want je zit dan toch aan het maximum voor je pensioenbijdragen. En als ik zie wat ik sowieso al aan belastingen betaal, dan zijn die bedragen groot genoeg om me niet te schamen over een gunstige firmawagen.

Bovendien, firmawagens zorgen voor een snellere vergroening van de vloot. Alles wat vanaf nu besteld wordt is electrisch.
      Als je dat wil bereiken met privé auto's staat het land op zijn kop (misschien terecht)

Comment

• Waar ben ik niet eerlijk in?
        Heb ik gezegd dat ik akkoord ga met die hoogste belastingsschijven?
        Neen, ik heb gezegd dat ik tegen die fiscale koterijen ben (waardoor men op allerlei manieren toch die hoge belastingen kan ontlopen, zolang men het maar slim speelt..)
        het zou uiteraard veel beter zijn om gewoon de belastingen te verlagen voor de hogere lonen en die belastingsverlaging te financieren door de koterijen af te schaffen.
        En vergroening van een wagenpark kan men ook op een andere manier bekomen.
        Last edited by sunking; 15/12/2023, 11:11.

Comment

Waar ben ik niet eerlijk in?
          Heb ik gezegd dat ik akkoord ga met die hoogste belastingsschijven?
          Neen, ik heb gezegd dat ik tegen die fiscale koterijen ben (waardoor men op allerlei manieren toch die hoge belastingen kan ontlopen, zolang men het maar slim speelt..)
          het zou uiteraard veel beter zijn om gewoon de belastingen te verlagen voor de hogere lonen en die belastingsverlaging te financieren door de koterijen af te schaffen.
          En vergroening van een wagenpark kan men ook op een andere manier bekomen.
          Dat heb je goed gezegd en daar ben ik het volmondig mee eens.

Comment

• welke manier van vergroening stellen jullie voor?

Comment

• verbod op verkoop van nieuwe vervuilende wagens, lage emissiezones, accijns op benzine verhogen, premies voor particulieren (ook fiscale koterij maar ten minste al een keuze van uzelf en niet van uw baas), deelwagens, investeren in openbaar vervoer... t vriest hier geen -20 dus een elektrische bus zal nog wel lukken zeker?

Comment

• daar ga je vlg mij ook als partij niet echt mee scoren, gesteld dat we nog in een democratie leven
                ik weet dat franske hier in de leugengazetten nogal de lucht in werd geschreven, maar het werd een complete desillusie...hij haalde van alle partijen in verhouding zelfs het kleinste aantal voorkeurstemmen

die alternatieve vergroening zal uiteindelijk uitnodigend moeten zijn of ze mislukt toch

Comment

• ga je nu echt vergelijken met NL? waar men op elke nieuwe auto met verbrandingsmotor minstens een paar duizend euro BPM rekent, de verkeersbelasting ook een veelvoud van bij ons, allemaal democratisch gestemd meneer, door kiezers die ook wel eens aan het algemeen belang denken en niet enkel aan hun eigen portefeuille...

ben eens benieuwd wat Wilders uiteindelijk gaat doen... deze democratisch verkozen held gaat voor geen enkel van zijn programmapunten een parlementaire meerderheid vinden, vrees ik... niet vergeten dat GL-PVDA tweede grootste partij is... ik gok dat daar mss nog wel eens een soort vivaldi uit de bus zou kunnen komen

uw voorkeurstemmen verhaaltje kan ook rap doorprikt worden hoor, dat wilders in verhouding veel voorkeurstemmen haalde, is niet moeilijk, gezien bij linkse partijen blijkbaar er vaker bewust op vrouwen gestemd wordt de PVV in feite een eenmanspartij is

hollanders kunnen gelukkig vrij goed rekenen ...

https://www.autoweek.nl/kostenberekening/calculator/100212/volkswagen-golf-1-0-tsi-110pk-life/?jaar=2023&kilometerstand=0&kmperjaar=20000&tijdsp eriode=5&provincie=8
                  https://www.autoweek.nl/kostenberekening/calculator/107895/volkswagen-id-3-58kwh-204pk-pro/?jaar=2023&kilometerstand=0&kmperjaar=20000&tijdsp eriode=5&provincie=8

tiens tiens, blijkt een EV in gebruik toch wel 2000 euro goedkoper te zijn per jaar zeker? dus 20000 op 10 jaar....
                  Last edited by sunking; 15/12/2023, 20:31.

Comment

• btw de helft van wat ik zeg is al in voege, verbod op ICE's vanaf 2029 in vlaanderen, premies op EV's vanaf 2024 ... beiden met een door NVA gedomineerde vlaamse regering, LEZ is er al, zelfs in heel wallonie...

Comment

• wij gaan hier idd nog wat meemaken als de komende legislaturen de begroting op orde moet komen, nl met zijn hoge pensioenleeftijd, de hoge bpm en verkeersbelasting, een spaartegoed dat de schulden dekt een pot van 1700 miljard

wie gaat bij ons de beste beloften maken en na winst niets van dat alles waarmaken omdat er voor niets budget is

sleurde franske er maar bij dat je zo geen verkiezing wint, hier is het wat makkelijker met een ondemocratisch cordon om rechts nog eens buiten spel te houden...en net als kaag de favoriet van de be msm...ze lusten hen niet

op eerste zicht lijken pvv vvd bbb en nsc elkaar redelijk goed te vinden, als je de tweede kamer volgt, waait er op z'n minst een langverwachte frisse wind doorheen, de hele dynamiek ligt al anders

denk dat momenteel de premie voor partikulieren + de ev bedrijfswagens het snelst zal gaan
                      het verhogen van accijnzen op fossiel gaat niemand zijn vingers aan willen branden
                      Last edited by bobo; 15/12/2023, 20:43.

Comment

btw de helft van wat ik zeg is al in voege, verbod op ICE's vanaf 2029 in vlaanderen, premies op EV's vanaf 2024 ... beiden met een door NVA gedomineerde vlaamse regering, LEZ is er al, zelfs in heel wallonie...
                        samen met u benieuwd naar het succes van de premie, hoop op het beste in 2024 kwa verkoop

Comment

• Verkiezingen… veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven

‘t is niet omdat politici verkozen worden door het volk, dat ze kunnen en willen uitvoeren wat het volk het liefste zou hebben. Ze zijn gebonden aan budgetten, natuurwetten, lobbygroepen, europese wetten, en niet te vergeten coalitiepartners van een andere strekking…

Coalitie pvv/nsc/vvd/bbb kan op papier wel lukken maar dan gaat wilders toch 80% van zijn programma ik de prullenbak mogen zwieren... zou het wel eens willen zien, hem als premier, hij zou een mooie schietschijf zijn in het parlement voor al het links gespuis (wat vanuit zijn perspectief iedereen is)
                          Last edited by sunking; 16/12/2023, 11:05.

Comment

• Ik denk dat die premies rap gaan opgesoupeerd zijn, veel particulieren hebben gewacht op dit moment…

Comment

• En ja onze budgettaire toestand ziet er niet goed uit, dus ipv van bedrijfsEV’s 100 % aftrekbaar te maken zouden ze beter pensioensparen 150% aftrekbaar maken ofzo, maar wel enkel als ge uw firmawagen opgeeft aan die firmawagen hebt ge toch niks op uw oude dag, en ga je dan met je karig pensioentje bij een Mercedes stealer binnenwandelen ? dacht het niet...
                              Last edited by sunking; 16/12/2023, 11:07.

Comment

• Hier finden Sie Informationen zu dem Thema „Nach dem Haushaltsurteil “. Lesen Sie jetzt „Abruptes Ende für E-Auto-Förderung“.

de duitse premie stopt abrupt...veel klanten hebben nog een bestelling lopen en blijven in de kou staan
                                duitse regering kondigt rem op schulden aan

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Niet verwonderlijk als constructeurs spontaan 25% korting bieden op electrische modellen.
                                    Er zijn al gesprekken zodat de contstructeurs zelf de premie geven aan de klanten...

En weer eens wordt bewezen dat premies eigenlijk de fabrikant subsidieert en niet de consument.

Comment

• Nog eens een update:

Overzicht van alle elektrische wagens en microcars die kunnen genieten van de 5000€ premie van de Vlaamse overheid in 2024
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Toch al de moeite, al zit er niet veel tussen wat ik zou overwegen. Misschien de Cupra Born of de MG4.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X