Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als je een auto niet cash kan betalen, dan koop je beter iets kleiner of 2dehands.
    Met zo’n ballonkrediet gaan te veel mensen over de grenzen van wat ze normaal kunnen betalen.


    Comment


    • De duitse ev-premie komt niet terug, maar het ongecoverde boerenprotest, itt stop-oil-wegaandesnelweglamleggen werkte wel



      Iets minder stijgende voedselprijzen voor de partikulier


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Op tv is een zo een programma een "echte job"....mss moeten sommige zich eens inschrijven als het thema garage is. Dan ga je nooit meer geloven in betrouwbaarheidsstatistiekjes en reclame fabeltjes. Dan zie je gewoon wat echte kwaliteit is. En ja kwaliteit mag premium genoemd worden. En kwaliteit is niet dat er nooit iets fout gaat,het is voor mij het synoniem dat de basis een zeer lange levensduur heeft,het geheel sterk en en veilig is,en het intrinsiek makelijk herstelbaar is met snel leverbare onderdelen. En dan zie je dat enkel Germanen en sommige Japanners op éénzame hoogte staan....al geef ik toe dat het ooit nog wel beter was,zowel in Europa als Japan
        "Een echte job" is een programma waarin bekende Vlamingen in een ziekenhuis gaan werken, ondertussen al aan zijn 4de seizoen. (Er is ook een Nederlandse versie van)
        De gewone man kan daar dus niet voor inschrijven en het gaat enkel over ziekenhuizen, het thema garage zal in dat programma dus nooit komen.

        Het is misschien wel een idee om zo een programma te maken waarin mensen in verschillende sectoren kunnen gaan werken.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Op tv is een zo een programma een "echte job"....mss moeten sommige zich eens inschrijven als het thema garage is. Dan ga je nooit meer geloven in betrouwbaarheidsstatistiekjes en reclame fabeltjes. Dan zie je gewoon wat echte kwaliteit is. En ja kwaliteit mag premium genoemd worden. En kwaliteit is niet dat er nooit iets fout gaat,het is voor mij het synoniem dat de basis een zeer lange levensduur heeft,het geheel sterk en en veilig is,en het intrinsiek makelijk herstelbaar is met snel leverbare onderdelen. En dan zie je dat enkel Germanen en sommige Japanners op éénzame hoogte staan....al geef ik toe dat het ooit nog wel beter was,zowel in Europa als Japan
          Daar ben ik het maar ten dele mee eens.
          Ik volg op Youtube het kanaal van Motoren Zimmer https://www.youtube.com/@MotorenZimmer
          Duits spreken helpt, maar deze garagen doet vrijwel enkel herstellingen aan Mercedes, en vooral de echte AMG's. (niet de CLA 180 met AMG pack)

          Als je daar wat filmpjes van bekijkt, dan zie je bij een pak van die schijtdure AMG's dat er toch fundamentele problemen voorkomen op kilometerstanden van 100-200k.
          Als zo'n V8 in de poeier draait onwillen van een klein lek of een cilinderloopvlak wat krassen vertoont... dan vind ik dat geen echte kwaliteit.
          En makkelijk herstelbaar... dat zijn die dingen helemaal niet.

          Japanners zijn betrouwbaar, maar dikwijls heb je speciale en dure onderdelen nodig die niet makkelijk te vinden zijn.

          Nu heb ik wel wat meer inzicht in de autoindustrie. Zowat alle merken ontwerpen hun auto met een gemiddelde levensduur van 10jaar en 200K. Statistisch betekent dat dat er een paar procent voor die termijn uitvalt, maar ook dat een goed deel de 500k zal halen zonder enorme problemen.
          Die termijnen zijn hetzelfde voor Citroen als voor Mercedes. Een belangrijk deel van de onderdelen is trouwens heel gelijkaardig. Een radiator voor een Citroen ziet er wat anders uit dan voor een BMW, maar grote kans dat beiden gemaakt worden bij Valeo in een Poolse fabriek.

          Prijsverschillen zitten voor een groot stuk in materiaalkeuze voor interieur, hoe veel toeters en bellen er op zitten, en de rest is marketing.
          Gedurende jaren hebben mensen gekke extra bedragen betaald voor 4 grotere gaten in een motorblok, of een paar andere parameters in de motor ECU bij diesels met verschillende 'vermogens'.

          Comment


          • Elk jaar heeft de Belgische economie te lijden onder de vele files. In 2023 zijn de cijfers helaas alweer toegenomen tot meer dan 5 miljard euro, of 432 euro per inwoner.
            Last edited by Jocar; 06/01/2024, 17:43.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Aan die Duitsers is tegenwoordig niks nog premium. Bakken toeleveranciers uit Azië, goedkopere assemblagetechnieken, niks extra betrouwbaarheid, enz.... Zo verving ik eens een pinker van m'n F31, was van het merk Mobis, de grootste toeleverancier van Hyundai en Kia. Niks mis mee uiteraard, maar kom dan niet af dat het allemaal premium is. M'n E46 van destijds, dat was nog premium, net als de E34, E39, alles vanaf zowat de Bangle BMW's is niks nog premium. M'n E91 (nieuw gekocht), wat was dat, rammelend dashboard, speling in de voortrein dat ze niet vonden, de niertjes die je kon bewegen in hun behuizing, enz...

              Comment


              • Van welk merk moet een pinker dan zijn als je een premium auto wil ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Van welk merk moet een pinker dan zijn als je een premium auto wil ?
                  Ik denk dat BMW er behoorlijk wat koopt bij Valeo… en dat is frans van oorsprong.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                    Ik denk dat BMW er behoorlijk wat koopt bij Valeo… en dat is frans van oorsprong.
                    Niks mis met Valeo, ook niks mis met Mobis. Maar ja, dan kunnen we Hyundai, Kia, Peugeot, enz... vanaf nu ook als premium gaan beschouwen. Vandaar, niks is nog premium aan BMW, het is gewoon hetzelfde als de rest.

                    Comment


                    • Alles uit de Stellantis stal is tegenwoordig ook 1 pot nat

                      Op het werk ook veel problemen met de Volvo's, de hybrides vooral.
                      Die diesels bollen nagenoeg probleemloos maar die zijn er bijna allemaal uit intussen "omdat ze te veel kosten"

                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Alles uit de Stellantis stal is tegenwoordig ook 1 pot nat

                        Op het werk ook veel problemen met de Volvo's, de hybrides vooral.
                        Gaat dit dan over de plug-in hybrides? Of ook de mildhybrides?

                        Comment


                        • ga er maar vanuit de hybrides,dat zijn net zoals bij BMW en VAG rijdende miserie bakken....
                          hybride is de totale mislukking vind ik,door de aangwezigheid van een ICE motor is alles veel te compact,ook het samenwerken blijft een probleem daar dit twee aandrijvingen zijn met een totaal ander karakter,een beetje tegenwerking of inertie van de ICE doet de elektromotor veel pijn. Ook de verschillende werkingstemperaturen zijn een groot probleem.

                          mildhybride is een leugenwoord,dat is gewoon een starteralternator....niets hybride aan.
                          Last edited by MRJ; 08/01/2024, 08:45.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            ga er maar vanuit de hybrides,dat zijn net zoals bij BMW en VAG rijdende miserie bakken....
                            hybride is de totale mislukking vind ik,door de aangwezigheid van een ICE motor is alles veel te compact,ook het samenwerken blijft een probleem daar dit twee aandrijvingen zijn met een totaal ander karakter,een beetje tegenwerking of inertie van de ICE doet de elektromotor veel pijn. Ook de verschillende werkingstemperaturen zijn een groot probleem.

                            mildhybride is een leugenwoord,dat is gewoon een starteralternator....niets hybride aan.
                            Helemaal mee eens.
                            De enige die betrouwbare hybrides kan bouwen is Toyota, maar ook daar kan er wel eens iets stuk gaan. (mijn broer had een defecte inverter op zijn Prius rond de 80k, en dat grapje kostte ook dik 2000€)
                            Werkingsprincipe van de Hybrid Synergy Drive is echt helemaal anders dan bij andere merken. Ze realiseren een CVT zonder riem, maar met een planetaire aandrijving waar de electromotor een grote rol speelt.
                            Maar het blijft tussentechnologie.
                            Ideaal is en blijft gewoon een volwaardige EV, en de prijzen zakken snel.

                            Comment


                            • Daarom geven ze bij Toyota dan ook 10 jaar garantie
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Daarom geven ze bij Toyota dan ook 10 jaar garantie
                                Wel... dit grapje gebeurde voor de auto 10 jaar oud was, en toch heeft zijn bedrijf de rekening moeten betalen.
                                Er zullen wel een hoop voorwaarden aan hangen, of die 10jaar was er toen niet.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  Helemaal mee eens.
                                  De enige die betrouwbare hybrides kan bouwen is Toyota, maar ook daar kan er wel eens iets stuk gaan. (mijn broer had een defecte inverter op zijn Prius rond de 80k, en dat grapje kostte ook dik 2000€)
                                  Werkingsprincipe van de Hybrid Synergy Drive is echt helemaal anders dan bij andere merken. Ze realiseren een CVT zonder riem, maar met een planetaire aandrijving waar de electromotor een grote rol speelt.
                                  Maar het blijft tussentechnologie.
                                  Ideaal is en blijft gewoon een volwaardige EV, en de prijzen zakken snel.
                                  Honda zet ook al jaren massaal betrouwbare hybrides op de markt hoor. Die van mijn moeder zit bijna aan 210 000 kilometer zonder problemen. In de jazz zijn die in grote volumes op de markt gezet en toch zeer betrouwbaar.

                                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Betrouwbaar of niet, maar als ik zo'n 330e als deze zie...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Betrouwbaar of niet, maar als ik zo'n 330e als deze zie...

                                      https://bmwpremiumselection.be/nl/vo...330_68309.html
                                      Dan denk ik ... 55k voor een tweedehands auto die nog geen 100km electrisch kan rijden.
                                      Zo'n hybride BMW is toch enorm zwaar... 1900 kg.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                        Dan denk ik ... 55k voor een tweedehands auto die nog geen 100km electrisch kan rijden.
                                        Zo'n hybride BMW is toch enorm zwaar... 1900 kg.
                                        Tja, 't is dan ook een BMW, hé.
                                        Deze heeft trouwens zo ongeveer een 80k gekost, individual kleur en een overload aan opties. Met 15k op de teller is die prijs dan nog vrij oké, vind ik.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                          Wel... dit grapje gebeurde voor de auto 10 jaar oud was, en toch heeft zijn bedrijf de rekening moeten betalen.
                                          Er zullen wel een hoop voorwaarden aan hangen, of die 10jaar was er toen niet.
                                          Die 10 jaar zal er toen wel niet geweest zijn. Dat is nog niet zolang dat ze dit toepassen, tot voor kort was het 5 jaar bij Toyota dacht ik. Kia is jaren koploper geweest met 7 jaar, nog zo'n betrouwbaar merk.

                                          Benieuwd wanneer de Duitse 'premijoems' zoiets gaan toepassen, want die zijn toch ook zeer betrouwbaar Maja, daar hebben ze het te druk met het uitvinden van nog meer dure bijkomende abo's waarschijnlijk
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X