Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Tja, 't is dan ook een BMW, hé.
    Deze heeft trouwens zo ongeveer een 80k gekost, individual kleur en een overload aan opties. Met 15k op de teller is die prijs dan nog vrij oké, vind ik.
    Dan heeft de eerste eigenaar toch een heel pak waarde verloren... Handelaar zal een 40k (excl BTW) gegeven hebben zodat er nog wat marge over blijft...
    En dat op minder dan 2 jaar...

    Ik vraag me dan altijd af. Waarom koopt iemand een auto van 80k met zo veel gepersonaliseerde opties om die nog geen 2 jaar later terug te verkopen met zo'n verlies..
    Ofwel zit daar een faillissement achter, of iemand met echt veel te veel geld, of dit is een miserie auto (en dan hoop ik dat de garantie dat een beetje oplost).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Dan heeft de eerste eigenaar toch een heel pak waarde verloren... Handelaar zal een 40k (excl BTW) gegeven hebben zodat er nog wat marge over blijft...
      En dat op minder dan 2 jaar...

      Ik vraag me dan altijd af. Waarom koopt iemand een auto van 80k met zo veel gepersonaliseerde opties om die nog geen 2 jaar later terug te verkopen met zo'n verlies..
      Ofwel zit daar een faillissement achter, of iemand met echt veel te veel geld, of dit is een miserie auto (en dan hoop ik dat de garantie dat een beetje oplost).
      Dat is geen particuliere auto geweest hoor. Directiewagen die dienst deed als demo zal het wel geweest zijn. Bij mijn dealer staan er ook altijd zulke te koop.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

        Dat is geen particuliere auto geweest hoor. Directiewagen die dienst deed als demo zal het wel geweest zijn. Bij mijn dealer staan er ook altijd zulke te koop.
        Ik zou dan verwachten dat ze een wat neutralere kleur en minder fragiele velgen zouden kiezen...
        Demo betekent natuurlijk dat iedereen daar eens koud met getrokken heeft.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Ik zou dan verwachten dat ze een wat neutralere kleur en minder fragiele velgen zouden kiezen...
          Demo betekent natuurlijk dat iedereen daar eens koud met getrokken heeft.
          Er is een markt voor zulke kleuren. En die velgen, zowat elke BMW 3 bolt tegenwoordig op minimum 18" hoor. M-sportpakjes, speciale kleurtjes, enz... verkoopt ook beter, hé.
          Tja, koud doortrekken. Met 15k is dat nog niet stuk hoor. Maar uiteraard, een nieuwe is beter, maar ook (veel) duurder.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten

            Gaat dit dan over de plug-in hybrides? Of ook de mildhybrides?
            Bij ons gaat het om de plug ins van het management en sommige middenkaders en dan meer bepaald de T8 in de XC90, XC60 en V60.
            Ik hoor ze daar echt veel over klagen (staan regelmatig in de garage) en ik zou die als particulier zeker niet kopen tweedehands zonder een deftige garantie
            Over de mild hybrides van Volvo kan ik niets zeggen maar zoals MRJ zegt is dat gewoon een dynamo van 48 volt en een kleine accu.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • Ze hebben trouwens in juni net voor de fiscale PHEV deadline nog vier X5's besteld (50e) mar die zijn nog altijd niet geleverd. Geen ene die een full EV al zag zitten (moeten regelmatig naar Zuid-Duitsland en Oostenrijk bollen)
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

              Comment


              • Het nieuwe jaar is pas begonnen maar we kunnen er nu al zeker van zijn dat het een bewogen jaar wordt in autoland. Midden 2024 voert de Europese Unie namelijk een aantal nieuwe veiligheidsregels in, en die kunnen wel eens interessante gevolgen hebben voor de prijzen van auto’s die daar niet aan voldoen.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Ze hebben trouwens in juni net voor de fiscale PHEV deadline nog vier X5's besteld (50e) mar die zijn nog altijd niet geleverd. Geen ene die een full EV al zag zitten (moeten regelmatig naar Zuid-Duitsland en Oostenrijk bollen)
                  Die levering zal nog wel wat uitblijven, productie is stopgezet door problemen met de 50e dacht ik gelezen te hebben.

                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment





                  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                    Comment


                    • Die is idd te duur voor een particulier en te groot ook
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Die X5 in een frozen coyote kleurtje spuiten en je kan 'm zonder aanpassingen naar Oekraine sturen. Enkel nog een .50 door het panoramische dak steken.

                        Comment


                        • Na de [totaalcijfers van 2023](https://autofans.be/nieuws/officieel/53668-bmw-blijft-koning-der-belgen-tesla-klimt-richting-top-10-2023) kunnen we nu in detail kijken naar het koopgedrag van de Belg. Wat blijkt? Niet de Tesla Model Y, maar wel de BMW X1 was de populairste auto in België in 2023. Kijken we naar de particuliere markt, dan zien we evenwel een heel ander beeld.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Ik ben benieuwd hoe dat er voor 2024 zal uit zien nu er enkel nog aftrekbaarheid is voor full EV.
                            In 2023 zijn er nog veel hybrids besteld als 'de laatste met ICE'.

                            Comment


                            • La voiture préférée des Flamands est une BMW, celles des Wallons une… Dacia - Le Soir

                              de visie van le soir

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Ik ben benieuwd hoe dat er voor 2024 zal uit zien nu er enkel nog aftrekbaarheid is voor full EV.
                                In 2023 zijn er nog veel hybrids besteld als 'de laatste met ICE'.
                                Dit jaar zijn die PHEVs nog volledig aftrekbaar en vanaf volgend jaar daalt het elk jaar met 25% en wordt dus 0 vanaf 2028.
                                Dus '24 en '25 is er niet zo'n groot verschil met wie vorig jaar al kocht maar daarna duidelijk wel.
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Die levering zal nog wel wat uitblijven, productie is stopgezet door problemen met de 50e dacht ik gelezen te hebben.

                                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                  Ha is dat zo dat wist ik niet. Ze zullen het nog een tijdje met hun Volvo's moeten doen dan...
                                  Trouwens gisteravond toen ik vertrok reed er een depanneur binnen, vanmorgen eens nagevraagd en jawel hoor het was voor een van die T8'en
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

                                    Dit jaar zijn die PHEVs nog volledig aftrekbaar en vanaf volgend jaar daalt het elk jaar met 25% en wordt dus 0 vanaf 2028.
                                    Dus '24 en '25 is er niet zo'n groot verschil met wie vorig jaar al kocht maar daarna duidelijk wel.
                                    Ja, maar de brandstof zelf is niet meer aftrekbaar voor auto's besteld na Juli 2023... Enkel de electriciteit.

                                    Comment


                                    • Ik dacht nog 50% maar kan mis zijn idd.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • Toyota Belgium heeft een onderzoek laten uitvoeren door het gerenommeerde Ipsos en kwam tot conclusies die misschien niet verrassen, maar toch tot nadenken stemmen. De helft van de 1.000 ondervraagde Belgische consumenten ervaart de aankoop als complex. Een op drie kijkt de kat uit de boom, om diverse redenen.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Logisch. Van een 15 jaar terug nog premies voor een roetfilter voor een diesel tot een absolute verkettering ervan nu. Allemaal naar benzine geduwd met de belofte dat die tegenwoordig zuinig zijn, echter, enkel op papier zijn ze dat. En nu wordt EV haast letterlijk uw strot ingeduwd als het enige juiste nog, want die hybrides, da's maar een tussenoplossing. Ik heb het echt gehad met al die zever. Ik ging gisteren tanken met m'n diesel, ik merkte op dat de vorige tankbeurt dateerde van 31 aug vorig jaar. Met andere woorden, mij raakt het allemaal niet, voor de particulieren die hun auto wel echt moeten gebruiken vind ik het erger.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X