Downsize benzinemotoren zijn wel zuiniger dan hun grote broertjes indien ze normaal bereden worden, zoals in Jocar z’n a klasse… en dat phev een tussenoplossing is, zeg ik al meer dan 5 jaar.
in 2015 testrit gedaan met golf gte, reed goed maar de nadelen waren mij ook meteen duidelijk… duur, complexe technologie, minder kofferruimte, en hoog verbruik wanneer na 30 km de batterij leeg was… eig was op dat moment een 1.2 benzine de voordeligste aandrijflijn tenzij als je 30000 km per jaar deed.
Sindsdien zijn de benzines, diesels en phev’s niet veel beter geworden… en was het wachten tot tesla het spel zou omgooien.
Vandaag is een benzine nog altijd interessant als je geen te zware wagen wil en niet te veel km doet..
best verkochte wagens zijn de dacia sandero en tesla model y (waar ooit de golf heer en meester was, vooral de tdi)
in 2015 testrit gedaan met golf gte, reed goed maar de nadelen waren mij ook meteen duidelijk… duur, complexe technologie, minder kofferruimte, en hoog verbruik wanneer na 30 km de batterij leeg was… eig was op dat moment een 1.2 benzine de voordeligste aandrijflijn tenzij als je 30000 km per jaar deed.
Sindsdien zijn de benzines, diesels en phev’s niet veel beter geworden… en was het wachten tot tesla het spel zou omgooien.
Vandaag is een benzine nog altijd interessant als je geen te zware wagen wil en niet te veel km doet..
best verkochte wagens zijn de dacia sandero en tesla model y (waar ooit de golf heer en meester was, vooral de tdi)
Comment