Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Downsize benzinemotoren zijn wel zuiniger dan hun grote broertjes indien ze normaal bereden worden, zoals in Jocar z’n a klasse… en dat phev een tussenoplossing is, zeg ik al meer dan 5 jaar.

in 2015 testrit gedaan met golf gte, reed goed maar de nadelen waren mij ook meteen duidelijk… duur, complexe technologie, minder kofferruimte, en hoog verbruik wanneer na 30 km de batterij leeg was… eig was op dat moment een 1.2 benzine de voordeligste aandrijflijn tenzij als je 30000 km per jaar deed.

Sindsdien zijn de benzines, diesels en phev’s niet veel beter geworden… en was het wachten tot tesla het spel zou omgooien.

Vandaag is een benzine nog altijd interessant als je geen te zware wagen wil en niet te veel km doet..
    best verkochte wagens zijn de dacia sandero en tesla model y (waar ooit de golf heer en meester was, vooral de tdi)
    Last edited by sunking; 13/01/2024, 11:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Downsize benzinemotoren zijn wel zuiniger dan hun grote broertjes indien ze normaal bereden worden, zoals in Jocar z’n a klasse… en dat phev een tussenoplossing is, zeg ik al meer dan 5 jaar.
      Idd! Een goeie 5 liter verbruik. Benieuwd wat ik daar nog af krijg bij een hybride, wel geen PHEV, want dat moet ik helemaal niet hebben.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Mijn madam heeft ook zo een a200 en ze krijgt dat ding niet onder de 7 liter. Wel zo goed als enkel stadsverkeer. Als ik dat vergelijk met mijn c250d... zelfs bij puur stadsverkeer in sport stand zit ik op max 6.4 liter. Smijt daar wat snelweg bij en ik zit op 5l.
        en zei tuft dan nog rond alsof er een ei onder het pedaal zit terwijl ik meer dan vlot ga.
        No way dat een benzine ook maar in de buurt kan komen van een moderne diesel op vlak van efficiency...
        lets have some more member berries

Comment

• Er zijn bij ons nog wel enkele die-hard dieselaars die in de zomer een lange trip naar hun 2de thuisland maken met hun nieuwe benz-diesel, zitten zowel in c als e-klasse ruim onder de 5….maar vlg mij hebben die diesels nu ook rem-recuperatie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• 5,6 eens gereden aan 120

Comment

• Neemt ni weg, dat als je moeite doet, verbluffende cijfers kunt halen…maar je moet willen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                Mijn madam heeft ook zo een a200 en ze krijgt dat ding niet onder de 7 liter. Wel zo goed als enkel stadsverkeer. Als ik dat vergelijk met mijn c250d... zelfs bij puur stadsverkeer in sport stand zit ik op max 6.4 liter. Smijt daar wat snelweg bij en ik zit op 5l.
                en zei tuft dan nog rond alsof er een ei onder het pedaal zit terwijl ik meer dan vlot ga.
                No way dat een benzine ook maar in de buurt kan komen van een moderne diesel op vlak van efficiency...
                Tja, toch is het zo. Kijk eens bij de instellingen waar ook de oliestand en bandendruk staat naar uw algemeen gemiddelde over de totaal gereden km. Dat staat bij mij op 5,6 liter over 53k km. Zoals gezegd wel bijna allemaal snelweg km en lange afstanden.
                Als je wilt zal ik een foto posten van de stand maar ben nu niet in de buurt van mijn auto.

Sommige diesels kun je uiteraard nog lager krijgen.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Nee ik geloof je hoor maar toch eens om te zeggen dat het bullshit is om benzine plots als beter dan diesel te verklaren. Zoals bobo zegt hangt het meer van de gebruiker af dan van de motor zelf.
                  ik ben trouwens ook van mening dat elektrische wagens de toekomst zijn, echter voldoen ze op dit ogenblik nog niet voldoende. Ik geef het nog zeker 5 jaar voor ik de stap maak
                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    Nee ik geloof je hoor maar toch eens om te zeggen dat het bullshit is om benzine plots als beter dan diesel te verklaren. Zoals bobo zegt hangt het meer van de gebruiker af dan van de motor zelf.
                    ik ben trouwens ook van mening dat elektrische wagens de toekomst zijn, echter voldoen ze op dit ogenblik nog niet voldoende. Ik geef het nog zeker 5 jaar voor ik de stap maak
                    Gedeeltelijk akkoord, maar dit blokje is gewoon een zuinige moderne motor. Bij lange afstanden zal ook de automatische cilinderuitschakeling er wel iets mee te maken hebben. Deze motor zit niet voor niks ook in Renaults, Dacia's en Nissans. In stadsverkeer ga je die uiteraard niet onder een dieselverbruik krijgen.

Ik ben ook niet tegen diesels maar dat die afgedaan hebben, alsmaar duurder en nog meer fiscaal afgestraft gaan worden moet je ook niet aan twijfelen.

Over die EV's ben ik dan weer wel helemaal akkoord, ik ga als particulier ook mijn tijd nemen eer ik overstap. Dat gaat trouwens op termijn iedereen te wachten staan maar zolang ga ik het wel niet uitstellen

Comment

• Uit een enquête van BNP blijkt dat het mobiliteitsbudget van Belgen in de afgelopen 20 jaar met 50% is gestegen. Gezinnen besteden nu gemiddeld 11% van hun budget aan hun verplaatsingen. En voor sommigen is dit problematisch geworden.

Comment

• Zoals bekend is er dit jaar geen traditioneel Autosalon. In de plaats van de hoogmis van de automobiel kwamen twee volledig andere evenementen. Die afwezigheid houdt de autoconstructeurs gelukkig niet tegen om hun verkoop op peil te houden met aantrekkelijke kortingen. Een overzicht.

Comment

• Audi, VW en Skoda geven zo'n dikke kortingen dat de catalogusprijzen nu echt belachelijk worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Audi, VW en Skoda geven zo'n dikke kortingen dat de catalogusprijzen nu echt belachelijk worden.
                            Da's toch goed Tommie, zeker voor een particulier

Het is tegenwoordig bij sommige merken in om bepaalde auto's plots duizenden Euro's goedkoper te maken. Alleen erg voor wie nog de volle pot betaald heeft

Comment

• Tja, vorig jaar was zowat overal het kot te klein toen Tesla zijn catalogusprijzen met zowat 12.000€ verlaagde omdat de restwaarde van de auto's ging zakken.
                              En nu zie je wat er bij andere merken gebeurt, alleen zijn ze er amper transparant over. Ik ben zeker dat je bij sommige van die merken nog wat meer krijgt als je met de pen klaar staat om een bestelbon te tekenen.

Comment

• Klopt helemaal. Id 4 bijna 2k goedkoper dan vorig jaar met betere specs qua prestaties en laadsnelheid

Comment

• wat kost zo'n ID4 dan, na korting?

Comment

• ergens heeft die premie toch nog een goed effect, als ik zie hoeveel korting er plots af kan... de korting is zelfs groter dan de premie. Dat werkt nog beter dan een maximumprijs op een brood te plakken

Comment

wat kost zo'n ID4 dan, na korting?
                                      Zal wel afhangen van de versie zeker...
                                      Vraag gewoon een offerte aan je VW verkoper.

Comment

ergens heeft die premie toch nog een goed effect, als ik zie hoeveel korting er plots af kan... de korting is zelfs groter dan de premie. Dat werkt nog beter dan een maximumprijs op een brood te plakken
                                        Het is natuurlijk ook zo dat vrijwel alle merken te veel stock hebben, dan lopen de kortingen altijd op.
                                        Alleen is het nogal weinig transparant, zeker voor particulieren.
                                        Je kan dus als verkoper iedere keer het verhaaltje vertellen:
                                        - helemaal en speciaal voor jou kunnen we vandaag een hele grote korting geven
                                        - mijn baas gaat me buiten gooien als hij weet dat ik deze korting gegeven heb, dus zeker snel tekenen voor ik me bedenk
                                        - deze aanbieding is echt enkel en alleen voor jou omdat je zo'n mooie ogen - goede klant- speciale relatie - dikke tetten (vul zelf maar in) hebt.

En mijn reactie daarop is dan ...
                                        Goh, dat ziet er niet slecht uit, maar ik heb 2 problemen.
                                        Mijn bomma sponsort mijn auto (keuken, salon, ...), en ze wil eerst weten wat ik wil kopen, en die zit nu met haar lief in Benidorm mijn erfenis op te doen. Ze komt zondag terug, dus pas daarna kan ik bestellen
                                        Als die offerte echt alleen voor mij en vandaag geldig is, dan ga ik dat niet halen.
                                        Maar geen nood, ik ga eens een paar van uw collega's vragen of die mijn ogen of tetten ook zo mooi vinden en misschien nog meer kunnen geven.

En dan zie je paniek in hun ogen, en is het ineens minder dringend.

Comment

• met zo'n dingen houd ik mij niet bezig. ik ben ook niet van plan een ID4 te kopen. maar zag op de site dat er een limited editie is van net geen 40k. dat zal dan wel de netto prijs zijn zeker.

Comment

Working...
                                          X