Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    wat kost zo'n ID4 dan, na korting?
    Voor 54k heb je een heel goed uitgeruste versie met trekhaak en warmte pomp

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

      Voor 54k heb je een heel goed uitgeruste versie met trekhaak en warmte pomp


      Goed uitgerust met trekhaak, warmtepomp AWD, grote batterij en 400+pk: 51k en leverbaar binnen 1-2 weken

      8 jaar en 192.000km garantie op batterij en aandrijflijn(en)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Het is natuurlijk ook zo dat vrijwel alle merken te veel stock hebben, dan lopen de kortingen altijd op.
        Alleen is het nogal weinig transparant, zeker voor particulieren.
        Je kan dus als verkoper iedere keer het verhaaltje vertellen:
        - helemaal en speciaal voor jou kunnen we vandaag een hele grote korting geven
        - mijn baas gaat me buiten gooien als hij weet dat ik deze korting gegeven heb, dus zeker snel tekenen voor ik me bedenk
        - deze aanbieding is echt enkel en alleen voor jou omdat je zo'n mooie ogen - goede klant- speciale relatie - dikke tetten (vul zelf maar in) hebt.

        En mijn reactie daarop is dan ...
        Goh, dat ziet er niet slecht uit, maar ik heb 2 problemen.
        Mijn bomma sponsort mijn auto (keuken, salon, ...), en ze wil eerst weten wat ik wil kopen, en die zit nu met haar lief in Benidorm mijn erfenis op te doen. Ze komt zondag terug, dus pas daarna kan ik bestellen
        Als die offerte echt alleen voor mij en vandaag geldig is, dan ga ik dat niet halen.
        Maar geen nood, ik ga eens een paar van uw collega's vragen of die mijn ogen of tetten ook zo mooi vinden en misschien nog meer kunnen geven.

        En dan zie je paniek in hun ogen, en is het ineens minder dringend.
        Dit is de achterlijkste post die ik hier op dit forum gelezen heb. Ooit. Het niveau daalt hier met de dag, maar dit is top.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

          Dit is de achterlijkste post die ik hier op dit forum gelezen heb. Ooit. Het niveau daalt hier met de dag, maar dit is top.
          Al ooit van Satire gehoord?
          Tja, op achterlijke verkopers met veel te doorzichtige truken reageer ik ook achterlijk, dat klopt.

          Alsof ze nu echt speciaal voor jou een prijs gaan maken die enkel die dag geldig is. Wie dat gelooft is achterlijk.
          Last edited by Tommie1; 17/01/2024, 09:08.

          Comment


          • 85 PROCENT NIEUWE AUTO'S IN EU HEEFT GEWOON VERBRANDINGSMOTOR

            KWART NIEUWE AUTO'S IS VAN VOLKSWAGEN GROEP

            ​Wie het autonieuws op de voet volgt, krijgt door de enorme aandacht die autofabrikanten in Europa op elektrische auto's vestigen mogelijk de indruk dat er enkel nog EV's worden verkocht. Niets is echter minder waar. Zo had zo'n 85 procent van alle nieuwe personenauto's die in 2023 in de Europese Unie op kenteken werden gezet gewoon nog een verbrandingsmotor. Dat en meer blijkt uit de cijfers over 2023 die brancheorganisatie ACEA heeft vrijgegeven.


            In de Europese Unie zijn vorig jaar 10.547.716 nieuwe personenauto's geregistreerd, een duizelingwekkend aantal natuurlijk. Het waren er dan ook 13,9 procent meer dan de 9.263.509 nieuwe auto's die in 2022 in de EU op kenteken werden gezet. In elk EU-land – met uitzondering van Hongarije – zijn vorig jaar meer nieuwe auto's gekentekend dan in 2022.

            In 2023 zijn in de Europese Unie ruim 1,5 miljoen nieuwe volledig elektrische auto's geregistreerd. Dat waren er een stevige 37 procent meer dan in 2022. Het marktaandeel van EV's nam vorig jaar ten opzichte van 2022 met 2,5 procentpunt toe tot 14,6 procent. Dat betekent dus ook dat 85,4 procent van alle in 2023 in de EU geregistreerde nieuwe personenauto's géén EV was.

            Personenauto's met een al dan niet mild-hybride benzinemotor waren goed voor een marktaandeel van 35,3 procent. Dat aandeel slonk ten opzichte van 2022 met 1,2 procentpunt. Auto's met een volwaardige hybride aandrijflijnen schopten het tot een marktaandeel van 25,8 procent. Dat aandeel was 3,2 procentpunt groter dan in 2022. Het aandeel dat dieselauto's in de Europese registratietaart hadden, was in 2023 2,8 procentpunt kleiner dan in 2022. Ook zijn er minder dieselauto's dan EV's gekentekend in 2023. In Duitsland zijn echter juist dik 10 procent meer diesels geregistreerd dan in 2022. Interessant is dat ook het aandeel plug-ins in 2023 afnam. 7,7 procent van alle in 2023 geregistreerde nieuwe personenauto's was een plug-in hybride. Dat aandeel was in 2022 nog 1,7 procentpunt groter.


            Type aandrijflijn Aantal (2023) Marktaandeel 2023 Marktaandeel 2022 Verschil in procentpunten
            Benzine 3.724.646 35,3% 36,5% -1,2
            Hybride 2.716.953 25,8% 22,6% + 3,2
            Elektrisch 1.538.621 14,6% 12,1% + 2,5
            Diesel 1.433.368 13,6% 16,4% - 2,8
            Plug-in hybride 813.480 7,7% 9,4% - 1,7
            Overig (lpg, cng, waterstof) 320.638 3% 3% 0
            Totaal 10.547.716


            Volkswagen Group de grootste

            De Volkswagen Group was in 2023 de autobouwer waarvan in de EU de meeste nieuwe auto's op kenteken werden gezet. In totaal gaat het om ruim 2,75 miljoen auto's, 18 procent meer dan in 2022. Eén op de vier in de EU gekentekende nieuwe personenauto's was in 2023 een model van een van de Volkswagen-merken. Zo'n 1,15 miljoen stuks waren een Volkswagen. Skoda en Audi schopten het beide tot bijna 600.000 registraties. Seat volgt met net geen 210.000 gekentekende auto's. Cupra en Porsche kwamen tot achtereenvolgens 166.000 en bijna 70.000 stuks.

            Stellantis was in 2023 na de Volkswagen Group de grootste autobouwer. Vorig jaar werden er 1,88 miljoen modellen van het concern op kenteken gezet, 3 procent meer dan in 2022. Peugeot was met bijna 570.000 registraties binnen Stellantis koploper, gevolgd door Fiat met een kleine 360.000 registraties. Opel schopte het tot ruim 350.000 gekentekende auto's, Citroën volgt het merk op de voet met 335.000 registraties. Jeep zette met ruim 120.000 registraties zo'n drie keer zoveel auto's op kenteken als Alfa Romeo (47.000 stuks). DS en Lancia zetten elk zo'n 45.000 auto's op naam.

            De Renault Group staat in de ranglijst van concerns op de derde plek en registreerde 1.152.230 auto's. Daarvan waren er bijna 630.000 een Renault (+16 procent) en een kleine 520.000 stuks (+18 procent) een Dacia. Alpine speelt met net geen 3.600 auto's natuurlijk een rol in de marge. De Hyundai Group volgt op plek vier met ruim 885.000 gekentekende auto's (+4,2 procent). Kia en Hyundai zitten daarbij dicht op elkaar met achtereenvolgens 453.393 (+5,5 procent) en 432.233 (+3 procent) registraties.

            Tesla wist in de EU 279.042 auto's te registreren, een riante 89 procent meer dan in 2022. Tesla staat daarmee onder Ford, maar boven Volvo in de ranglijst.

            Bron: Autoweek


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Was rond kerst in polen en heb daar geen enkel electrische auto gezien. In sopot wel tal van amg's en bentleys
              lets have some more member berries

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                Was rond kerst in polen en heb daar geen enkel electrische auto gezien. In sopot wel tal van amg's en bentleys
                Er zijn er toch 12000 verkocht in 2023 in Polen.

                Comment


                • Ik zie er toch wel regelmatig daar, zeker rond grote steden. Ze zijn ook snel herkenbaar aan hun groene nummerplaat.
                  ​​
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Jocar in welke regio dan? Wij zaten in gdansk. Ook veel duits en zweeds gezien daar en zelfs bij die buitenlanders niks. Ik heb daar ook geen enkele laadpaal gezien
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      Jocar in welke regio dan? Wij zaten in gdansk. Ook veel duits en zweeds gezien daar en zelfs bij die buitenlanders niks. Ik heb daar ook geen enkele laadpaal gezien
                      Wij zaten in november ook in Jelitkowo, tussen Gdansk en Sopot. Ik heb daar verschillende EV's gezien, ook bij de Lexus dealer in Gdansk, waar ik naar de LBX wou gaan kijken, stonden er exemplaren. In Szczecin, waar wij vaak zitten kom ik er ook regelmatig tegen, net zoals in Poznan. Laadpalen zie ik aan sommige hotels en tankstations. Ik heb hier zelfs al foto's gepost. Zal eens effe zoeken...

                      Aha gevonden op pagina 60 van het 'Electrische wagens Lovers' topic Dat was aan ons hotel in Szklarska Poreba in september 2022.





                      Ze worden daar uiteraard niet uitgedeeld zoals hier, dus ook logisch dat je ze daar minder ziet, maar ik zie er elke reis toch meer en meer.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Courtyard in Szczecin heeft ondertussen ook goed werkende laders

                        Comment


                        • Grappig dat die groene nummerplaten krijgen
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                          Comment


                          • De Brussels Motor Show is dood, leve de Brussels Auto Show! Het is opnieuw autofeest op de Heizel in januari, zij het niet op de manier zoals je gewend was geraakt.


                            25 € inkom Dan ga ik wel bij een dealer kijken
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oh. Bij welke dealer kan je hier ergens dan de Huayra BC Roadster, Veyron Grand Sport, AC Cobra, Senna GTR, Valkyrie, R34 GTR V-Spec, Shelby GT500, Donkervoort F22, Ford GT, Countach, Viper, Huracan STO en zo bewonderen ? Of de Fast&Furious, Starsky & Hutch, Back to the Future, James Bond, A-Team, Dukes of Hazzard auto's ? Of de racewagens van Haas F1 2022, of verschillende Lotus F1's, enzovoort .. ?

                              Comment


                              • Die dingen interesseren mij niet als ik voor een nieuwe auto ga kijken.

                                Maar ik begrijp dat het nu meer een autoshow geworden is dus...who cares? Ik geef het er niet aan.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Het is een autoshow hee, geen autosalon. Dus voor een nieuwe auto ben je dan op de verkeerde plaats. Als ik een brood wil, ga ik ook niet naar de slager.
                                  Als je in een deftig museum binnen wil, gaat dat ook niet gratis zijn.
                                  Een bezoek aan het Ferrari museum kost je bijvoorbeeld 22€.
                                  Als het je niet interesseert moet je natuurlijk niet gaan, maar het is nu geen bedrag om een gezicht van te trekken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                    Het is een autoshow hee, geen autosalon. Dus voor een nieuwe auto ben je dan op de verkeerde plaats. Als ik een brood wil, ga ik ook niet naar de slager.
                                    Als je in een deftig museum binnen wil, gaat dat ook niet gratis zijn.
                                    Een bezoek aan het Ferrari museum kost je bijvoorbeeld 22€.
                                    Als het je niet interesseert moet je natuurlijk niet gaan, maar het is nu geen bedrag om een gezicht van te trekken.
                                    Ja snoepie, zie maar dat gij uw trolhoofd niet forceert aan kromme vergelijkingen, ik doe met mijn smileys wat ik wil hé en dat het mij niet interesseert kon je uit mijn eerste post opmaken, dus wat een nutteloos geleuter weer

                                    Het is 100 jaar een autosalon geweest en ik kan mij voorstellen dat veel mensen dat nog steeds denken, zeker wanneer deze show nu op hetzelfde moment georganiseerd wordt (smiley uit te kiezen).
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      .. dat het mij niet interesseert kon je uit mijn eerste post opmaken,..
                                      Eh, nee.


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Het is 100 jaar een autosalon geweest en ik kan mij voorstellen dat veel mensen dat nog steeds denken, zeker wanneer deze show nu op hetzelfde moment georganiseerd wordt (smiley uit te kiezen).
                                      Wel, daarom dat ik dus net post dat het geen salon is, zodat de mensen het nu weten. Ik denk niet dat het nutteloos was dat even te vermelden.
                                      Amai, zeg.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                        Eh, nee.
                                        De Brussels Motor Show is dood, leve de Brussels Auto Show! Het is opnieuw autofeest op de Heizel in januari, zij het niet op de manier zoals je gewend was geraakt.

                                        25 € inkom Dan ga ik wel bij een dealer kijken​
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Zeer jammer dat het autosalon verdwenen is en ik hoop stiekem dat ze volgend jaar toch de moed bij elkaar rapen om er 1 te doen.
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X