Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Wel opvallend als je kijkt naar de merken die verliezen:
    Fiat, Mini, Citroen en Peugeot…. In een markt die in totaal stijgt met ca 20% verliezen ze zwaar.
    En Tesla gaat x3 tov vorig jaar.
    En, gelukkig nu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

En, gelukkig nu?
      Heeft niks met gelukkig zijn te maken.
      Nu zijn maandcijfers niet altijd veelzeggend. Januari is een maand waarin er heel veel leaseauto’s worden geleverd, want een doorsnee LM wil niks inschrijven in December.
      Tesla had tot vorig jaar typisch een piek in de laatste maand van het kwartaal, omdat dan de boten uit China aan kwamen. Dat is minder nu door de productie in Berlijn.

Maar dat Citroen en Peugeot zo verliezen vind ik raar, net zoals Mini. Dat zijn toch ook auto’s die regelmatigin lease zitten.

Particulieren bestellen in Januari (en Februari), en die auto’s worden dan in Maart en April geleverd.
      We zullen wel zien of de trend aan houdt.

Comment

• Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• heb dat statement hier al tig keer gedaan, parels voor de zwijnen, knight

Comment

• Hahaha, nu klopt het plots wat de staatsgesubsidieerde pers vertelt Daarom dat particulieren zo vlot nieuwe dure auto's kopen
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• auto nu doet een goeie 15 jaar, toen waren ze na een jaar of 7 rijp voor de sloop

rn hrt gaat het vaakst over wat ze niet vertellen en daarom een hoop nonsens in die rioolpers om te vullen en clickbait en brainwashen

Comment

• Als er hier iemand gebrainwasht is....
                En als er pers is die ZEKER gesubsidieerd en gecontroleerd is, kijk dan eens naar 't Scheldt en 't Pallieterke.

Comment

• die worden hoogstens met partijgeld betaald ipv belastinggeld en je weet welke partijen de afschaffing van de dotaties tegenhoeden
                  en trouwens die interesseren me niet meer als de rest

hun journalisten overigens worden nooit geaccrediteerd met bijhorende ambetnaarvoordelen

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      die worden hoogstens met partijgeld betaald ipv belastinggeld en je weet welke partijen de afschaffing van de dotaties tegenhoeden
                      en trouwens die interesseren me niet meer als de rest

hun journalisten overigens worden nooit geaccrediteerd met bijhorende ambetnaarvoordelen
                      Aan partijgeld hangen véél meer voorwaarden dan aan belastingsgeld wat enkel dient om de verzending van papieren kranten te ondersteunen.

Welke ambtenarenvoordelen heeft een journalist? Ik leer bij? (waarschijnlijk niet, maar enfin ik moet de vraag toch stellen).

Comment

• Bobo, ik heb u altijd nen toffe pé gevonden, maar nu klink je wel heel verzuurd hoor. Als 't allemaal zo slecht is, emigreer dan naar Rusland ofzo, hé. Poetin gaat u met open armen ontvangen hoor, wel braaf ja knikken of anders een gratis diner met een sausje polonium 210.

Comment

• Het pensioen van een bediende bedraagt 60 procent van het brutoloon. Voor de berekening van het pensioen van een beroepsjournalist wordt het brutoloon verhoogd met 33,33%. In de praktijk komt dat erop neer dat het pensioen van een beroepsjournalist (afgerond) 80 procent van het brutoloon bedraagt.​

nuff said, je tekent een charter waaraan je je moet houden...je mag zelf eens zoekn wat dat charter inhoud, dan begrijp je waarom het slaven zijn en geen onafhankelijke verslaggevers

en jakkel...ik ben niet verzuurd hoor, geen zorgen
                          Last edited by bobo; 06/02/2024, 10:37.

Comment

• Ik heb ook een bediende/ambtenarenstatuut. Mijn pensioen is (maar) 45% van m'n brutoloon.

Comment

• zal hier ook zowat zijn, shiftpremies etc worden niet gerekend (je betaalt er uiteraard wel de volle mik taksen op) en prive geplaffoneerd, het zal tegen dan een cheap bakske worden...maar ik weet dat rijplezier niet afhangt vd prijs vd auto
                              Last edited by bobo; 06/02/2024, 11:05.

Comment

• terug over auto's. Ja ze zijn duurder dan vroeger, maar idd ze zijn beter uitgerust, gaan langer mee... je kan dus met gerust hart een occasie kopen van 5-10 jaar oud en nog jaren goed zijn... en toch zijn firmawagens op 5 jaar afgeschreven en zijn er veel mensen die alleen maar een nieuwe willen om niet 'met andermans miserie te zitten' ...

ik zie nergens meer luxe wagens dan hier in belgie en die staan niet allemaal op een firma... particulieren rijden ook niet met een krot rond (vergeleken met veel andere landen)

lang geleden, voor mijn firmawagen tijd, kocht ik mij ne wagen van 3300 euro.. en die reed beter dan veel nieuwere wagens.

Ron Hindriks en zijn Honda Civic zag je al twee keer eerder in Klokje Rond. Inmiddels heeft zijn Honda Civic meer dan een miljoen kilometers op de teller. Ho...
                                Last edited by sunking; 06/02/2024, 12:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik heb ook een bediende/ambtenarenstatuut. Mijn pensioen is (maar) 45% van m'n brutoloon.
                                  Gaat bij mij nog geen 25% zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    Het pensioen van een bediende bedraagt 60 procent van het brutoloon. Voor de berekening van het pensioen van een beroepsjournalist wordt het brutoloon verhoogd met 33,33%. In de praktijk komt dat erop neer dat het pensioen van een beroepsjournalist (afgerond) 80 procent van het brutoloon bedraagt.​

nuff said, je tekent een charter waaraan je je moet houden...je mag zelf eens zoekn wat dat charter inhoud, dan begrijp je waarom het slaven zijn en geen onafhankelijke verslaggevers

en jakkel...ik ben niet verzuurd hoor, geen zorgen
                                    Ge kunt er toch wat bijlsleuren hé.

De pagina die u wil bereiken bestaat niet, of is verplaatst. Gebruik het menu om te vinden wat u zoekt. Ga naar de homepage. Of contacteer ons.

En nu de vraag: krijg je dat enkel als je groen of sos bent?
                                    Nee, ook die fake journalisten van het Pallieterke krijgen dat.
                                    Er staan nergens voorwaarden door welke politici je moet laten neuken om dat te krijgen.

Comment

• Het bestuur van journalistenvereniging VVJ ‘beschouwt ’tScheldt niet als journalistiek’. Dat is een bocht voor de beroepsvereniging, met mogelijke juridische gevolgen.

wat hen bevrijdt van een juk natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Gaat bij mij nog geen 25% zijn...
                                        Tja, ik ga zo eentje zijn met een ongelooflijk dik ambetantenarenpensioen.

Comment

• En hoppa!

De premie voor wie een elektrische wagen koopt, zal slechts één jaar gelden. Minister van Mobiliteit Peeters kon de coalitiepartners niet overtuigen.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X