Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Oeps! In Holland gaan ze terug een 'voordeeltje' moeten geven

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...brandstofauto/
    Een grote boosdoener daar is dat de rijtaks heel erg gebaseerd is op gewicht van de auto. Nu nog vrijgesteld, maar in 2026 zou die ineens hard toeslaan als de regering (en ze hebben er geen) daar niks aan verandert.

En toch, als je goed rekent is EV rijden goedkoper dan benzinerijden, zeker nu de prijzen van EV’s goed aan het zakken zijn en het aanbod duidelijk uitgebreid wordt.

Comment

• De Belgische automarkt blijft het goed doen, met een significante stijging van het aantal nieuwe inschrijvingen door particulieren. En ook bij de automerken zijn er enkele sterke stijgers.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Een grote boosdoener daar is dat de rijtaks heel erg gebaseerd is op gewicht van de auto. Nu nog vrijgesteld, maar in 2026 zou die ineens hard toeslaan als de regering (en ze hebben er geen) daar niks aan verandert.

En toch, als je goed rekent is EV rijden goedkoper dan benzinerijden, zeker nu de prijzen van EV’s goed aan het zakken zijn en het aanbod duidelijk uitgebreid wordt.
        Toch zullen ze een oplossing moeten zoeken daar.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Dat hoor ik ook van mijn collega’s.
          Als de taksen en belastingen vooral bepaald zijn door gewicht en aankoopprijs van een auto, en er is geen enkel voordeel voor iets milieuvriendelijker, dan gebeurt dit natuurlijk.

In de praktijk is het dan kiezen tussen een Passat op benzine en een basis Id3 met kleine batterij bv.

Maar zonder regering wordt het moeilijk.

Comment

• Laatst was ik een zoektocht gestart naar een nieuwe auto voor de bomma. Maar met een budget van 12 tot 15.000 euro, kom je tegenwoordig niet verder dan de Dacia-showroom. Kan er dan werkelijk geen enkel ander merk een vuist maken tegen het budgetmerk?

Comment

• De definitieve regels rond de Vlaamse EV-Premie van 2024 staan op papier. Waardoor het eindelijk duidelijk is welke auto's in aanmerking komen en wie er beroep op kan doen. Interessant: ook eenmanszaken en ex-demowagens kunnen genieten van de premie tot 5.000 euro.

Comment

• Weggegooid geld.

Comment

• Daar gaat de Belgische particulier niet veel mee opschieten. Het is natuurlijk ook een kwestie van wie er het meest voor wil geven.

Comment

• Ik vind het persoonlijk nog veel te vroeg om zo'n conclusie te trekken.
                    Zal nog 4-5j duren eer dat effect pas echt zichtbaar wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Ik vind het persoonlijk nog veel te vroeg om zo'n conclusie te trekken.
                      Zal nog 4-5j duren eer dat effect pas echt zichtbaar wordt.
                      En tegen dan misschien ook net de de ideale periode voor een particulier om eraan te beginnen

Comment

• De cijfers liegen niet. De Tesla Model Y leidt de verkoop van nieuwe auto’s, maar 81% van de inschrijvingen gebeurt in Vlaanderen. In Wallonië is Dacia dan weer het bestverkochte merk. Illustreert deze situatie de economische realiteit in België?

Comment

• Zal weer een sjieke studie zijn

Comment

• Inderdaad.
                            Bijvoorbeeld deze zin :
                            "..Veel Vlaamse gezinnen hebben een huis en dus een oprit​.."
                            Als je een huis hebt, heb je dus automatisch een oprit ?
                            En Walen wonen in een tent of zo ? En tenten hebben geen oprit ?

Comment

• Mijn gedacht! Het is toch maar voor particulieren, Lydia mag op zoek naar meer geld.... Benieuwd!

Comment

• De put nog rap wat groter maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Mijn gedacht! Het is toch maar voor particulieren, Lydia mag op zoek naar meer geld.... Benieuwd!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...ld-opgebruikt/
                                  Dus…. Topictitel is busted. Er zijn blijkbaar een pak particulieren die er toch een gekocht hebben.

Comment

• Ik ken er persoonlijk twee die eigenlijk geen voorstander waren van elektrisch rijden en zich nu omwille van de premie beide een Tesla hebben gekocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dus…. Topictitel is busted. Er zijn blijkbaar een pak particulieren die er toch een gekocht hebben.
                                      Ze mogen de titel aanpassen dan: 'Nieuwe auto's zijn spotgoedkoop voor particulieren'

Comment

• Een pak... over hoeveel auto's gaat dat dan effectief, dat er verkocht zijn?

De gemiddelde particulier kan geen 35.000 euro aan een auto uitgeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Ik ken er persoonlijk twee die eigenlijk geen voorstander waren van elektrisch rijden en zich nu omwille van de premie beide een Tesla hebben gekocht.
                                          Als ik naar "mijn persoonlijke" omgeving kijk, en dan bv. de parking van het werk (productie fabriek +/- 350 werknemers) en ik kijk naar het vak van de arbeiders (en dat is nog altijd 80% van het totaal daar) staat er 1 Tesla op de parking en 1 BYD (maar die Tesla stond er 5 jaar geleden ook al )

Comment

Working...
                                          X